• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe trolejbusy na ulicach Gdyni

Patryk Szczerba
17 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Są opóźnienia w dostarczaniu nowych pojazdów do Gdyni. Nie wiadomo na razie, czy zgodnie z planem wszystkie trolejbusy dotrą do Gdyni do marca. Są opóźnienia w dostarczaniu nowych pojazdów do Gdyni. Nie wiadomo na razie, czy zgodnie z planem wszystkie trolejbusy dotrą do Gdyni do marca.

Cztery zakupione trolejbusy marki Solaris wyjechały na ulice Gdyni. W zajezdni znajduje się jeszcze sześć pojazdów, które są testowane. To połowa trolejbusów, która miała dotrzeć do miasta do końca ubiegłego roku, więc firma zapłaciła już za opóźnienia 860 tys. zł.



  1. Zakup trolejbusów przez Gdynię był możliwy dzięki wsparciu unijnemu.
  2. Łączna wartość zamówienia to 95 mln zł.
  3. Do Gdyni do marca przyszłego roku ma trafić 16 przegubowych i 14 standardowych trolejbusów firmy Solaris.
  4. 21 starszych pojazdów ma zyskać z kolei nowe baterie litowo-jonowe.
  5. Według zapowiedzi 20 z 30 pojazdów powinno być gotowych w zajezdni do końca roku. Tak się jednak nie stało.

Do początku zeszłego tygodnia w ramach umowy z formą Solaris zostało dostarczonych jedynie 10 pojazdów. Dwa trolejbusy to 18-metrowe przegubowce. Reszta to 12-metrowe, pojedyncze pojazdy.

Na razie pasażerowie mogą korzystać z czterech z nich.

Nowe trolejbusy w Gdyni: na ulicach cztery



- Pojazdy, które zostały odebrane, możemy już zobaczyć na ulicach Gdyni. Nie są przypisane do konkretnych linii. Są dysponowane zgodnie z potrzebami - odpowiada Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Wiadomo, że opóźnienia dotyczą także wymiany w pojazdach baterii trakcyjnych, pozwalających na przejechanie dłuższych dystansów. To z kolei pozwoliłoby rozszerzyć siatkę połączeń, która była zapowiadana podczas planów zakupu nowych pojazdów.

Rozkład ZKM Gdynia



O opóźnieniach otwarcie zaczął mówić również prezes PKT. Przyznaje, że trolejbusy trafiają do Gdyni niezgodnie z terminem. Winę za to ponosi firma Solaris.

Kary dla Solarisa za opóźnienia



- Mamy w umowie przewidziane kary za opóźnienie w realizacji zamówienia i zostały one już na wykonawcę nałożone - dopowiada prezes.
Do tej pory nałożono na firmę Solaris karę w wysokości 860 tys. zł.

Kwota będzie rosła w przypadku dalszych opóźnień.

Wciąż nie wiadomo też, kiedy zostanie uruchomione połączenie z Demptowem, o które coraz głośniej dopominają się mieszkańcy. Według nieoficjalnych informacji, które prezentowaliśmy pod koniec zeszłego roku, głównym problemem jest brak środków finansowych, choć nie bez znaczenia mogą być opóźnienia w dostawie trolejbusów.

Nowe trolejbusy widać na ulicach Gdyni. Nowe trolejbusy widać na ulicach Gdyni.
Czytaj też: Kiedy trolejbusy pojadą na Demptowo?

Pod znakiem zapytania stoi też zmiana trasy linii 27, na której miałyby jeździć przegubowe trolejbusy.

Wiadomo za to, co stanie się z pojazdami, które zostaną zastąpione przez nowe trolejbusy.

Stare trolejbusy w Gdyni: sprzedaż albo kasacja



- Wycofywane pojazdy zostały wystawione do sprzedaży. W większości to wysłużone Mercedesy O 405 N. W przypadku braku ofert będą kasowane. Zostaną z nami dwa Mercedesy O 405 N jako pojazdy zabytkowe - opowiada Tomasz Labuda.
Czytaj również: pierwszy gdyński trolejbus pozostanie na Ukrainie

Jednocześnie zaprzecza pojawiającym się informacjom, które można usłyszeć anonimowo m.in. od pracowników PKT, że po tym, jak do zajezdni trafiają nowe pojazdy, zaczyna brakować tam miejsca.

Zajezdnia trolejbusowa w Gdyni może być większa



Takie wątpliwości pojawiły się też po tym, jak okazało się, że cztery zabytkowe pojazdy jeżdżące w niedzielę w sezonie letnim po Gdyni stoją poza zajezdnią.

Zobacz też: zabytkowe trolejbusy wrócą pod dach

- Prawdą jest, że tak długie pojazdy jak 18-metrowe, w tak dużej liczbie dotychczas u nas nie stacjonowały, ale przy odpowiedniej gospodarce taborowej poradzimy sobie bez problemu, tym bardziej, że być może jeszcze w tym roku uda nam się rozbudować bazę - zapowiada Labuda.

Miejsca

Opinie (209) 5 zablokowanych

  • Bardzo dobra wiadomość :)

    Niektóre trajtki to już naprawdę gruchoty.

    • 1 0

  • Super są te nowe solarisy

    Jechałem niedawno tym standardowym i niezła jazda,, fajnie że są ładowarki USB, są w miarę pojemne jeśli chodzi o liczbę miejsc siedzących, jednak myślałem że PKT wycofa w końcu te starsze solarisy które szarpią przy przyspieszeniu i w ogóle klimy nie mają, Mercedesy choć ponad 20 letnie jakoś się trzymają - dobrze że zostawią 1-2 sztuki na zabytki bardzo dobrze pomyśleli

    • 1 0

  • Rozumiem że tabor to priorytet ale czy w końcu zakup biletu z automatu akceptującego karty płatnicze, na przystanku bądz w pojezdzie , przestanie być problemem w Gdyni? To już XXI Wiek, włodarze!

    • 3 0

  • Solaris juz nie Polskie :/ (6)

    szkoda

    • 2 0

    • (5)

      Do @rox ale był polski spory szmat czasu , i podaj kto jeszcze w Polsce buduje trolejbusy

      • 0 0

      • Ale nie jest polski i pytanie w związku z tym (4)

        Kto i co się za tym kryje?

        • 0 0

        • (3)

          Do @pytam bo nie wiem a czy wiesz że były wlascieciel solararysie zbudował firme na montowni autobusów firmy neoplan ktora miescila sie w niemczech i tylko czesci do poznania sciagali :}

          • 0 0

          • (2)

            Nie, tego nie wiedziałem. Ale poprosiłbym o jakieś materiały na ten temat bo póki co to brzmi jak plotka albo ściema. Gdyby tak było to co właściwie stanowiłoby przedmiot sprzedaży? Logotyp? Może raczej na samym początku tak było z Solarisem, o ile w ogóle. Czekam na konkretne info.

            • 0 0

            • https://pl.wikipedia.org/wiki/Neoplan
              https://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_Bus_&_Coach

              • 0 0

            • A byli własciciele Krzysztof i Solange Olszewscy mają swoje już lata , należy im się emerytura

              • 0 0

  • Jak kupie ten trolejbus,to bede mogl sie wpiac do sieci? (1)

    • 1 0

    • Tylko czy potencjały nie będą się znosić?

      • 0 0

  • (1)

    I widzicie entuzjaści komunikacji zbiorowej jaki dodatkowy pożytek jest dla was .Miło podyskutujecie sobie o wyższości biletomatu nad biletem u kierowcy . Jakież to przyjaźnie się zawiązują . Szczęśliwi ludzie nie mający większych problemów . Zgadzam się że chodzenie do dzisiejszej podstawówki to zajęcie stresujące i by to odreagować tak żywo na to reagujecie . Tylko dziwnym trafem wszyscy których znam po ukończeniu męczącej edukacji szkolnej tak ochoczo przesiedli się na własny transport . Życzę wszystkim ekologicznym by po 12 godzinach w stoczni lub na budowie jeszcze 2-3 spędzali w kolejce lub autobusie ,na pewno żony lub dziewczyny będą zachwycone . Żeby to stwierdzić potrzebny jest czas .Powodzenia, po drodze zróbcie zakupy i odbierzcie dzieci z przedszkola lub żłobka.

    • 2 2

    • Czysta demagogia

      Wygodny człowiek z ciebie skoro ciężko ci pieszo podejść do sklepu raz na jakiś czas. A jak masz problem z odebraniem dziecka bez samochodu to współczuję dzieciom. Widzę tabuny takich rodziców rozjeżdżających dzielnicę co rano, parkujących niezgodnie z przepisami, szarżujących bezmyślnie po chodnikach bo Brajanek się spoci jak przejdzie pieszo 500m.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane