• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony PKP Intercity na trasie Wrocław - Trójmiasto

ms
14 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

176 mln zł wydało PKP Intercity na nowe wagony, które będą obsługiwać trasę Wrocław - Trójmiasto. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą już w najbliższy wtorek, w porannym składzie TLK Mieszko.



PKP Intercity odebrało na razie dziewięć z 25 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie pociągów na trasie Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. W pierwszej partii znalazły się cztery wagony przedziałowe 1 klasy oraz pięć przedziałowych 2 klasy, w tym wagon przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pozostałe wyjadą na tory przed wakacjami.

Czytaj także: w grudniu pojedziemy Pendolino do Warszawy w 2 godz. 58 min

- Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek 15 kwietnia rano. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.

Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy.

Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.

Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności.

PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł.

Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
ms

Opinie (207) 3 zablokowane

  • Widać, że na kolei minie jeszcze ze 20 lat zanim osiągniemy dzisiejsze standardy z EU

    • 1 0

  • o jeny ! nowe wagony - trzeba o tym napisać ! koniecznie ! pełna komuna...

    • 2 1

  • tylko (1)

    polacy nie dorosli do uzywania nowych skladow

    • 4 0

    • daje tydzien na dewastacje

      • 0 0

  • Zrozumcie, że ta cała nagonka, że PO odpowiada za problemy na kolei to kolejne PiSowskie lanie wody. Tak naprawdę modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i jest ona nie do zrealizowania do końca w sześć lat a tyle rządzi rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że aktualnie unowocześnia się i buduje ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupuje się nowy tabor- np. pociągi Pendolino i świetne polskie konstrukcje- lokomotywy Husarz i Dragon czy składy FLIRT Stadlera i ELF oraz DART Pesy. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS zaprzestając jakichkolwiek remontów i ustanawiając dziesiątki spółeczek córeczek kolejowych. Chodziło to by było więcej stanowisk dla kolesi. CI PISOWSCY KOLESIE DO DZIS ZASIADAJA W TYCH SPÓŁKACH CÓRKACH, bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością i nikt ich nie może wywalić. PISOWSKI SENATOR KOGUT JEST TEGO DOBRYM PRZYKŁADEM. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 3 godziny...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. Koszt modernizacji to 10 mld zł z czego tylko na obszarze Trójmiasta to 1 mld zł. W wielu miejscach linia budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono prawie nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory w tym roku. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoliła dofinansować zakup z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 230 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części max. prędkość to 160 km/h (TYLKO na trasie Wa-Gd). Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Nie wierzcie w kłamstwa opozycji i jej płatnych klakierów, że Rząd RP nic nie robi w strawie kolei. Poza tym PiS w czasie rządów mając władzę NIC DLA KOLEI NIE ZROBIŁ!!!
    Pozdrawiam.

    • 9 1

  • (1)

    Jakie Trójmiasto nie ma żadnego trójmiasta. Powinno pisać tak. Nowe wagony na trasie Wrocław - Gdańsk i tyle

    • 2 5

    • Wrocław - Gdynia - jesli już!

      • 1 0

  • Czy jest Wi-Fi w pociągu? (2)

    Bo jeśli nie to spadówa na drzewo

    • 3 1

    • Aż tak ciśnie? (1)

      Wszyscy tylko wi-fi i wi-fi. Ja tam wolę dobrą książkę poczytać (offline). A jak potrzeba mi internetu to jest pakiecik LTE w telefonie.

      • 1 0

      • Takie czasy

        ludziska wyglądają jak przygłupy z nosem w ekranie monitora. Życie im umyka przez palce. Jak nie ma wi fi to nie ma co robić, o czym myśleć, z kim rozmawiać - bo w głowie kompletna pustka. A w necie to człowiek jest lwem w każdej dziedzinie i ego mu poprawia każdemu przykurczowi.

        • 0 0

  • (1)

    Wyglądają tak samo jak stare, tyle, że jeszcze niezniszczone

    • 2 2

    • Pojecia chyba nie masz jak wygladaly stare wagony

      Te odnowione wagony to cuda na polskich torach, niby zmodernizowane, ale tak naprawde calkiem nowe. I az chcialoby sie przejechac, poczekam jeszcze jednak na lepsze czasy, doslownie - czasy przejazdow.

      WTEDY ZAMIENIE Z POWROTEM POLSKIEGO BUSA NA PKP INTERCITY, OCZYWISCIE POD WARUNKIEM SENSOWNEJ KONKURENCYJNEJ CENY

      • 0 0

  • tylko jeden 2 klasy ale niczym się nie różni od 1 tylko ceną

    • 1 0

  • bana

    a co z pindolino?

    • 0 2

  • szacunek

    No to luksus tylko aby pasarzerowie dbali a przynajmniej nie swinili

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane