- 1 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (66 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (168 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (52 opinie)
- 4 Sopot ma nowych wiceprezydentów (59 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (182 opinie)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (618 opinii)
Nowe wiadukty Biskupia Górka bez unijnego wsparcia?
Maleją szanse na szybką budowę nowych wiaduktów Biskupia Górka , na których realizację chciano uzyskać 85-procentowe finansowe wsparcie UE. Na liście rankingowej Centrum Unijnych Projektów Transportowych projekt uzyskał odległą 21. pozycję na łącznie 26 zgłoszonych zadań.
Koszt całego przedsięwzięcia oszacowano na ok. 138,4 mln zł, z czego ok. 117,7 przewidywano pozyskać ze środków unijnych.
Kilka dni temu Centrum Unijnych Projektów Transportowych, podległe Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa, przedstawiło listę rankingową Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020 w ramach działania na rzecz "zwiększenia dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenia miast od nadmiernego ruchu drogowego".
Projekt "Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku" uzyskał 57 z możliwych 80 punktów. Przełożyło się na 21. pozycję na całej liście. Nie tylko trafił w ten sposób na listę projektów rezerwowych, ale w tej kategorii zyskał gorszą ocenę niż pomysły transportowe Bielska-Białej oraz Poznania, otrzymując identyczną liczbę punktów, co projekty z Katowic oraz Torunia.
To oznacza, że szanse na pozyskanie wnioskowanej kwoty są niewielkie, bo nawet jeśli zwolnią się środki z innych inwestycji, to Gdańsk nie będzie pierwszym miastem na liście rezerwowej.
Czy zatem miasto odstąpi od rozbudowy układu drogowego w południowej części Śródmieścia?
- Czekamy na oficjalną informację z CUPT. Będziemy ją analizowali i skorzystamy z procedury odwoławczej. Realizacja tego zadania bez dofinansowania z UE stawia ją pod dużym znakiem zapytania - mówi Michał Piotrowski z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego - Na razie skupiamy się na merytorycznej dyskusji z Warszawą, zgodnie z procedurami dla projektów europejskich.
Zobacz całą listę rankingową Centrum Unijnych Projektów Transportowych (pdf)
Najwyższą ocenę i 85-procentowe dofinansowanie, uzyskały projekty: przebudowy drogi krajowej nr 73 do drogi krajowej nr 94 w Tarnowie (73 punktów, łączny koszt ok. 36,4 mln zł), przebudowy drogi krajowej nr 12 w Lesznie (70 punktów, ok. 69 mln zł) oraz budowa bezkolizyjnego węzła drogowego w rejonie ul. Turyńskiej i Oświęcimskiej wraz z przebudową ul. Oświęcimskiej w Tychach (68 punktów, ok. 207,4 mln zł).
Ponadto na liście dofinansowania w wysokości 85 proc. uwzględniono inwestycje z Zamościa, Rybnika, Bydgoszczy, Częstochowy, Łomży, Wałbrzycha, Krakowa i Gliwic. Tabelę zamyka najdroższy ze wszystkim projektów - budowa tunelu pod Świną w Świnoujściu, którą wyceniono na prawie 912,6 mln zł.
Dodatkowo uwzględniono jeszcze wnioski czterech samorządów: Nowego Sącza, Torunia, Sosnowca oraz Gorzowa Wielkopolskiego, ale obniżono ich dofinansowanie do poziomu 27 proc.
Niżej od gdańskiego projektu na liście rezerwowej znalazły się inwestycje Konina, Szczecina, Piotrkowa Trybunalskiego oraz Wrocławia.
Materiał archiwalny z 2014 r.
Opinie (199) 8 zablokowanych
-
2017-01-16 07:59
Dobra zmiana
To zapewne kara "dobrej zmiany" która gotowa jest zniweczyć wszystko, byle tylko postawić na swoim. Nie ważny rozwój, ważne chore ambicje kurdupla.
- 21 11
-
2017-01-16 07:47
tak dobra zmiana dba o Gdańsk
- 21 4
-
2017-01-16 07:41
No to moze kierowcy wkoncu zbiorke na swoje fanaberie zrobią....? (1)
Ile to mozna pasozytowac. Po 100zł kazdy by dał to by zebrali.
- 10 13
-
2017-01-16 07:45
a nie sorry... Po 1000 by musieli... Chyba ze Pruszcze sie dołożą...
Albo inne Tczewy
- 6 0
-
2017-01-16 07:02
dobrze że tyle udało się zrobić w poprzednich latach
dobra zmiana nie lubi Gdańska więc nie da nam złamanego grosza :/
- 39 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.