• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami

Maciej Korolczuk
29 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Na węźle Wielki KackMapka w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej jest dla ciebie uciążliwa?

W sierpniu była tu prawdziwa demolka. Pokazywaliśmy ją w naszym portalu. Pod koniec wakacji ciężki sprzęt w ciągu kilku dni wyburzył dotychczasowe dwa wiadukty, które pamiętały jeszcze lata 70. XX wieku.

Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.

Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.

Trasa Kaszubska: terminy końca prac



- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Brawo rząd Mateusza Morawieckiego! (2)

    Tak się buduje drogi dla klasy robotniczej i ludu pracującego! Pieniądze odebrane spekulantom i złodziejom z PO służą rozwojowi naszego kraju. Drżyj zachodnia zgnilizno. Polska obejdzie się bez waszych srebrników

    • 20 31

    • Rzczaruję ciebie

      UE też dokłada do budowy Trasy

      • 4 1

    • Niech żyje !

      Niech żyje !

      • 0 0

  • Ulica Źródło Marii

    Tam dopiero jest bajzel ,ulica rozgrzebana i niebezpieczna, nic się tam nie dzieje

    • 22 1

  • Wjazd na obwodnicę z kierunku Dąbrowa na Gdansk zrobiony, nieotwarty od miesiąca ponad bo płotki sobie porzucali... (2)

    A korki kilometrowe...

    • 22 3

    • Nie dlatego (1)

      W czerwcu otworzą

      • 2 0

      • ..roku 2035

        • 0 0

  • jestem ciekawy po co ten 3 pas

    i tak będą korki i tak :) Przez 3 pas będzie się dłużej stało na zjazdach i tyle. Przepustowość drogi jest równa przepustowości najciaśniejszego odcinka, poszerzenia na prostych nic nie dają

    • 13 23

  • (25)

    Niesamowite że Prezydent Wojciech Szczurek zdecydował się na tak rozległą budowę. Trochę jeszcze pocierpimy w korkach, ale będzie potem dużo sprawniej i szybciej.

    • 29 125

    • To dzięki temu ze PiS wprowadzi od stycznia podatek katastralny

      I to od pierwszego mieszkania. Czymś trzeba załatać dziurę po kasie z łuni.

      • 14 15

    • (8)

      Gdzie tu rola Szczurka? To inwestycja gddkia.

      • 49 2

      • objawił się internetowy "znafca" (3)

        pan szczurek nie ma tu nic do gadania gdyż to jest Droga Krajowa nr 6 za którą odpowiada państwo a nie gmina , podobnie DK 20 (kierunek Chwaszczyno) jest w zarządzie państwa a nie gminy, może u Ciebie na wiosce jest inaczej i tam za remonty - lub ich brak, odpowiada wójt

        • 26 3

        • Kto zarządza drogą krajową

          W miastach na prawach powiatu grodzkiego drogami krajowymi zajmuje się odpowiedni zarząd dróg miejskich. W Gdyni jest to ZDiZ. Wyjątkiem są autostrady i drogi ekspresowe - w przypadku Gdyni jest nią S6 OT.

          • 7 2

        • (1)

          Tak zgadza się, jest to droga krajowa, ale w części Dąbrowy , Karwin i prawie pod Chwaszczyno jest to miejska część.

          • 0 4

          • nawet jeżeli to miejska cześć,

            to raczej nie miał wyjścia. Rusz trochę mózgownicą.

            • 1 1

      • Szczurek będzie na otwarciu...taka będzie jego rola...podobnie jak przy dworcu PKP.

        • 12 2

      • (2)

        Nie kłam i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ta duża miliardowa inwestycja to zasługa tylko i wyłącznie Prezydenta Miasta Gdyni dr Wojciecha Szczurka. Obecna władza w kraju próbuje sobie przypisać te zasługi. Co to, to nie, będziemy bronić dobrego imienia gospodarze naszego pięknego miasta!

        • 5 5

        • coś chyba z główka u ciebie nie bardzo. Przestań juz klepać głupoty.

          • 3 5

        • Przecież

          To Kucyk odpowiada za rozwój(niedo) naszego miasta

          • 0 1

    • co ma Gdynia do tego? (3)

      przecież to jest droga krajowa, to gddkia ją robi i finansuje

      • 21 2

      • (2)

        Widzisz i już gadasz głupoty, robi ją Polaqua, a finansuje Gdynia, z tego też powodu był problem z budżetem na rok 2022, strasznie ta inwestycja obciąża miasto.

        • 0 4

        • Bredzisz

          • 0 0

        • Ileż to farby od ust sobie odjął nasz kochany Prezydent

          aby ta inwestycję zrealizować. I jak się natrudzi, gdy pobiegnie przecinać wstęgę.

          • 0 0

    • Szczur nie ma nic do tej budowy (3)

      To jest droga krajowa a nie gminna.

      • 11 0

      • No bo jakby chciał coś powiedzieć to na pewno mógł włączyć się w odpowiednim momencie

        i wtedy np. Nowowiczlińska na wysokości nowych zjazdów z obwodnicy byłaby zaprojektowana jako szersza, z pasami do skrętu w kierunku obwodnicy i z lepiej zaplanowanym skrzyżowaniem. Tu się Szczurek mógł wykazać, bo akurat ten odcinek jest poza zakresem GDDKiA. Aż się prosi, by dwa pasy Nowowiczlińskiej co są od pętli autobusowej dociągnąć do tego właśnie skrzyżowania.

        • 0 0

      • Fakt, (1)

        ale kilka razy w tej sprawie pisał do premiera. inicjował interesariuszy, ... tak samo jak robi to w sytuacji OPAT, Drogi Czerwonej, remontów Kwiatkowskiego (a niszczą ją głównie przeładowane TiR-y i inne ) Także ponagla władze PKP odnośnie wiaduktu i tunelu na Puckiej, jednak władze rządowe PiS są nieugięte, wolą finansować wirtualne lotnisko w Baranowie i rozpasaną spółkę SP z ministrem Horałą, niż tak potrzebną drożną drogę do Portu Gdynia.
        Tylko dziwi mnie hejt przy tej tak potrzebnej inwestycji, czyżby trolle ze wschodu walczą o pribałtijskie porty ?

        • 1 1

        • Całe szczęście, że lotnisko w Kosakowie za 100 mln działa

          • 0 0

    • Hmmm

      Pan Szczurek to co najwyżej może witać gośćci przylatujących samolotami na lotnisku w Babich dołach. Potem może ich dumnie zaprosić na skwer oprowadzić po budach i przewieść po kartoflisku drogowym.

      • 5 2

    • trasa kaszubska (1)

      niech Prezydent Szczurek wybuduje parkingi naziemne w Sródmiieściu bo narazie to tylko likwiduje i nic w zamian, gdzie mają parkowac ludzie ktorzy przyjezdzaja do Gdyni z Redy , Rumi czy Wejherowa ?

      • 1 1

      • Elo

        15 zł ci żal

        • 0 0

    • trasa kaszubska

      fake news

      • 0 1

    • nikt nie zauważył podpisu autora komentarza?

      gość sobie przecież jaja robi z pana K(Ł)ucyka xD

      • 3 0

    • Bo

      Pan Szczurek na Kucyku to dopiero jazda jest

      • 1 0

    • Komunistom kościelnym mówimy won

      • 0 0

  • 3 pas dla rowerów mam nadzieję? (2)

    • 9 9

    • Zakaz pedałowania na drodze szybkiego ruchu (1)

      • 2 2

      • No to nie wjedziesz z partnerem

        • 2 0

  • 3 pasy (24)

    Te 3 pasy w niektórych miejscach na obwodnicy są bez sensu. Bo praktycznie korki są zawsze w miejscach gdzie się kończą .Albo cała obwodowa 3 pasmowa albo zostawić na 2 pasach....

    • 47 126

    • taki sam bez sens jak zrobili al. Adamowicza (11)

      z jednym pasem a jak będą chcieli poszerzyć to wiadukt na to nie pozwala i trzeba wybudować nowy - Kto to projektował bez wizji ??

      • 15 12

      • za E.Gierka było w Polsce 1980r - 34 samochody na 1000 mieszkańców (9)

        dziś mamy już 747 aut na 1000 mieszkańców /2gie miejsce w UE/
        - to nawet taki wizjoner jak jasnowidz jackowski by tego nie przewidział

        • 19 1

        • A odporni na doświadczenia bardziej rozwiniętych krajów dalej brną w leczenie otyłości metodą popuszczania pasa (5)

          • 13 9

          • (2)

            Bo lepiej stać w korkach na drodze czteropasmowej, niż dwupasmowej.

            • 8 5

            • Wiadomo, można zmieniać pasy dużo częściej. (1)

              Czas przejazdu co prawda to wydłuży, ale przynajmniej coś się robi :D

              • 5 1

              • Jak zmieniasz pasy to przynajmniej jedziesz a nie stoisz

                • 6 2

          • Też nie wyleczysz sobie wodogłowia kupując większe czapki (1)

            • 2 1

            • Ale dlaczego nie, to w cale nie jest niemożliwe.

              • 0 0

        • (2)

          A mimo to system roweru miejskiego nie działa a komunikacja jest średnia. Pozostaje więc samochód zwłaszcza dla mieszkańców peryferiów.

          • 5 3

          • i w zimie

            • 4 3

          • Rowerem MEVO z Dąbrowy do Cisowej przez centrum, sukcesów w zimie i pamiętaj z powrotem też rowerem pod górę, a nie trolejbusem.

            • 0 0

      • Nieprawda

        Powiedz w którym miejscu Adamowicza jest za wąska? W stronę Jabłoniowej ruch zawsze jest płynny, a w kierunku Bulońskiej jak stoi to tylko z powodu świateł na Bulońskiej.

        • 8 0

    • Tak

      Obwodowa komisja wyborcza.

      • 3 0

    • Zwężanie dróg może być dobre w wielu miejscach

      bo ważniejsza jest przpustowość poszczególnych skrzyżowań niż budowa wielu pasów gdzie działki są bardzo drogie i niezbędne są częste przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerów itp jednak co by nie mówić na obwodnicy warto poprowadzić w całości 3 pasy od autostrady aż do zjazdu na Estakadę Kwiatkowskiego bo którędy mają poruszać się mieszkańcy Trójmiasta jak w miastach zwężamy drogi jak nie obwodnicą do tego zbudowaną. Nie wszędzie da się dojechać sprawnie komunikacją. Kto mieszka i pracuje blisko SKM i PKM nie ma problemu, ale kto ma wiele przesiadek nie pojedzie komunikacja gdy samochodem dojedzie kilka razy szybciej. Nie mówimy tu o tym gdy do pracy trawmwajem masz 20 min a samochodem 10-15 tylko gdy autem masz 30 min a komunikacją 1,5h. Trzeba mieć umiar i patrzeć od każdej strony a nie tylko z 1

      • 7 1

    • Obwodnica zawsze będzie korkowana (2)

      Tam potrzeba 4 pasy w tym jeden tylko dla TIR z pasem wyprzedzania i technicznym. Zbudowali autostrady które po 5 latach były za ciasne. W Polsce każda władza buduje na swoją kadencję a ty trzeba patrzeć 50 lat do przodu.

      • 3 5

      • Obwodnica powstawała w latach 1973-77. Przez lata była pustawa. Jeszcze w 1987, jak zrobiłam prawo jazdy, jechałam na obwodnicę, żeby przyzwyczaić się do roli kierowcy, bo tam był mały ruch... Mamy 2021, minęło więc prawie 50 lat od rozpoczęcia budowy. Czyli projektowano z wizją, w przeciwieństwie do tego, co piszesz.

        • 6 0

      • Brakuje pieniędzy i nawet rąk do pracy by w kraju budować to co potrzebne na już. A Ty chcesz takie potworki tworzyć od razu

        • 0 0

    • Czyli jak mamy kasę żeby robić po mału 3 pasy gdzie się da żeby finalnie miec 3 pasy na całej długości...

      To lepiej nie robić wcale. yhy

      • 4 0

    • To co na teraz można zrobić bez dużych środków finansowych

      To zakazać jazdy TIRom w określonych godzinach (szczytu) 7-9 i 14-17. Raptem pięć godzin z doby a ruch się upłynni.
      W drugiej kolejności potrzeba rozbudowy o pobocze - przy awarii czy wypadku nie ma gdzie tego auta przesunąć i blokowany jest zawsze pas ruchu. Są momenty bez pobocza, zwłaszcza w rejonie Owczarni, Osowy.
      Dopiero na samym końcu brałbym się za rozbudowę o trzeci pas na całości.

      • 1 4

    • 3ci pas

      będzie pewnie zjazdowym/rozbiegowym

      • 1 2

    • Czyli 3 pasy są przyczyną korków czy 2? (2)

      • 0 1

      • Przyczyną korków jest zawsze brak następnego pasa.

        Choćby i 8 było, niektórzy będą krzyczeć że 9 by się przydał.

        • 0 1

      • Przyczyną korków i stłuczek na obwodnicy najczęściej są niedouczeni lub nadpobudliwi kierowcy.

        • 0 0

    • nie są bez sensu

      bo docelowo cała obwodnica ma mieć 3 pasy

      • 0 0

  • Trzeci pas (1)

    Trzeci przydałby się na jezdni w stronę Gdyni od obwodnicy południowej do szadółek. Może chociaż częściowo zwiększy to przepustowość

    • 10 4

    • A zjazd z południowej powinien być dwupasowy.

      • 3 0

  • Finansowanie

    Trasa Kaszubska powstaje częściowo z pieniędzy z budżetu państwa, czyli z naszych, a częściowo z dopłat z UE

    • 6 4

  • Xxx

    A gdzie ten kamerzysta był niech sobie tak pojedzie z Karwin do Chwaszczyna i z Chwaszczyna do Karwin na pętlę niech poczeka na te autobusy widmo nie musi korzystać z rozkładów są totalnie niepotrzebne bo i do czego i tak sobie pojeździ przez tydzień i nakręci dokument plus rzetelny opis na portalu pod tytułem nasza droga krzyżowa.

    • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane