• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami

Maciej Korolczuk
29 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Na węźle Wielki KackMapka w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej jest dla ciebie uciążliwa?

W sierpniu była tu prawdziwa demolka. Pokazywaliśmy ją w naszym portalu. Pod koniec wakacji ciężki sprzęt w ciągu kilku dni wyburzył dotychczasowe dwa wiadukty, które pamiętały jeszcze lata 70. XX wieku.

Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.

Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.

Trasa Kaszubska: terminy końca prac



- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Omijać Gdynię (3)

    Jest to miasto kompletnie nie przygotowane
    na przyjęcie zmotoryzowanych.
    Tam nie ma miejsc parkingowych nawet dla mieszkańców.
    Jak nie ma innego wyjścia to tylko tranzytem, bez wysiadania z samochodu.

    • 43 11

    • Właśnie tego chcemy... (2)

      Omijajcie nas swoimi zardzewiałymi blaszakami szerokim łukiem.

      • 0 9

      • A wy nasze Kaszuby swoimi śmierdzącymi autami

        • 3 0

      • Tego chcecie wy - krzykliwa lewacka mniejszość, popierająca Szczurka

        • 7 0

  • Pomysł na parking (3)

    Wybudować nowy Urząd Miejski z parkingami zarówno dla urzędników jak i petentów na terenach Polifarbu a w miejscu obecnego wybudować wielopoziomowy parking.
    Powinna być to strategiczna inwestycja obecnych władz samorządowych Gdyni.

    • 29 8

    • Wielopoziomowy podziemny(!)

      • 0 1

    • Tak, tak, oczywiście... (1)

      Bulwar Nadmorski, Polankę Redłowską i plażę też przenieście na tereny Polifarbu...
      Niezłomni i wyklęci miłośnicy tradycji i historii opróżnią historyczny budynek Komisariatu Rządu, wyburzą go, a w to miejsce postawią parszywy parking. Sam się przenieś na Srebrniki 17.

      • 2 3

      • Nie wziąłeś dzisiaj leków, prawda?

        • 1 1

  • Nie jestem pewny czy trasa Kaszubska pomoże odkorkowaniem np mieszkańcom Redy Rumii ... przecież to obwodnica tylko dla Luzina ... Nawet ci co nad morze się wybierają jej nie wybiorą

    • 0 1

  • No ale więcej pasów...

    ... To więcej korków. To jak to jest?

    • 0 3

  • Trasa Kaszubska, bardziej kojarzy mi się z trasą na Kościerzynę. Według wszelkich danych i analiz, ruch

    na Kościerzynę jest dużo większy niż na Lębork. Urbanizacja kieruje się w stronę tych kościerskich kaszub, zatem skąd pomysł aby puścić ją na Lębork?

    • 0 1

  • Czy chcę czy nie, codziennie rano muszę dojechać do pracy obwodnicą w stronę Chyloni, gdzie mam firmę

    i tak też muszę wrócić do Sopotu. Ta budowa już bardzo mnie zmęczyła, choć wiem że jest potrzebna. W zasadzie bardziej zmęczyli mnie kierowcy jadący od strony Gdańska i zjeżdżający w stronę Karwin!! Oni ani myślą jechać na zamek i wpuszczać tych co jadą od strony Chyloni. Jadą na zderzaku i odwracają głowy w drugą stronę, że niby nie widzą albo grzebią coś w komórkach. Tak jest każdego dnia i każdego dnia jadę z włączonym kierunkowskazem aż do skrzyżowania, po czym muszę na chama wciskać się przed inne samochody. Ile przy tym trąbienia, ile mrugania długimi, wie ten co chce włączyć się do ruch w stronę Wielkopolskiej!! Dochodzi do obtarć, stłuczek, awantur i tylko wtedy można zobaczyć tam policję, bo w czasie największych korków, siedzą pochowani w komisariatach!

    • 2 0

  • NIE!!

    Wywalić wszystkie samochody z centrum Gdyni! Rozjeżdżacie ten kraj na żywca. Dość smrodu.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane