- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (107 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (62 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (324 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami
Na węźle Wielki Kack w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.
Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.
Trasa Kaszubska: terminy końca prac
- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.
Trasa Kaszubska: harmonogram prac
Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
- sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.
Opinie (187) 5 zablokowanych
-
2021-11-29 23:33
Omijać Gdynię (3)
Jest to miasto kompletnie nie przygotowane
na przyjęcie zmotoryzowanych.
Tam nie ma miejsc parkingowych nawet dla mieszkańców.
Jak nie ma innego wyjścia to tylko tranzytem, bez wysiadania z samochodu.- 43 11
-
2021-11-30 14:53
Właśnie tego chcemy... (2)
Omijajcie nas swoimi zardzewiałymi blaszakami szerokim łukiem.
- 0 9
-
2021-11-30 15:20
A wy nasze Kaszuby swoimi śmierdzącymi autami
- 3 0
-
2021-11-30 17:05
Tego chcecie wy - krzykliwa lewacka mniejszość, popierająca Szczurka
- 7 0
-
2021-11-29 23:40
Pomysł na parking (3)
Wybudować nowy Urząd Miejski z parkingami zarówno dla urzędników jak i petentów na terenach Polifarbu a w miejscu obecnego wybudować wielopoziomowy parking.
Powinna być to strategiczna inwestycja obecnych władz samorządowych Gdyni.- 29 8
-
2021-11-30 10:44
Wielopoziomowy podziemny(!)
- 0 1
-
2021-11-30 14:57
Tak, tak, oczywiście... (1)
Bulwar Nadmorski, Polankę Redłowską i plażę też przenieście na tereny Polifarbu...
Niezłomni i wyklęci miłośnicy tradycji i historii opróżnią historyczny budynek Komisariatu Rządu, wyburzą go, a w to miejsce postawią parszywy parking. Sam się przenieś na Srebrniki 17.- 2 3
-
2021-11-30 17:07
Nie wziąłeś dzisiaj leków, prawda?
- 1 1
-
2021-11-30 00:19
Nie jestem pewny czy trasa Kaszubska pomoże odkorkowaniem np mieszkańcom Redy Rumii ... przecież to obwodnica tylko dla Luzina ... Nawet ci co nad morze się wybierają jej nie wybiorą
- 0 1
-
2021-11-30 07:50
No ale więcej pasów...
... To więcej korków. To jak to jest?
- 0 3
-
2021-11-30 14:21
Trasa Kaszubska, bardziej kojarzy mi się z trasą na Kościerzynę. Według wszelkich danych i analiz, ruch
na Kościerzynę jest dużo większy niż na Lębork. Urbanizacja kieruje się w stronę tych kościerskich kaszub, zatem skąd pomysł aby puścić ją na Lębork?
- 0 1
-
2021-11-30 14:30
Czy chcę czy nie, codziennie rano muszę dojechać do pracy obwodnicą w stronę Chyloni, gdzie mam firmę
i tak też muszę wrócić do Sopotu. Ta budowa już bardzo mnie zmęczyła, choć wiem że jest potrzebna. W zasadzie bardziej zmęczyli mnie kierowcy jadący od strony Gdańska i zjeżdżający w stronę Karwin!! Oni ani myślą jechać na zamek i wpuszczać tych co jadą od strony Chyloni. Jadą na zderzaku i odwracają głowy w drugą stronę, że niby nie widzą albo grzebią coś w komórkach. Tak jest każdego dnia i każdego dnia jadę z włączonym kierunkowskazem aż do skrzyżowania, po czym muszę na chama wciskać się przed inne samochody. Ile przy tym trąbienia, ile mrugania długimi, wie ten co chce włączyć się do ruch w stronę Wielkopolskiej!! Dochodzi do obtarć, stłuczek, awantur i tylko wtedy można zobaczyć tam policję, bo w czasie największych korków, siedzą pochowani w komisariatach!
- 2 0
-
2021-12-01 07:12
NIE!!
Wywalić wszystkie samochody z centrum Gdyni! Rozjeżdżacie ten kraj na żywca. Dość smrodu.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.