• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami

Maciej Korolczuk
29 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Na węźle Wielki KackMapka w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej jest dla ciebie uciążliwa?

W sierpniu była tu prawdziwa demolka. Pokazywaliśmy ją w naszym portalu. Pod koniec wakacji ciężki sprzęt w ciągu kilku dni wyburzył dotychczasowe dwa wiadukty, które pamiętały jeszcze lata 70. XX wieku.

Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.

Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.

Trasa Kaszubska: terminy końca prac



- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • 3 pasy śmiech

    3 pasy a budowa wiaduktów, czasu i pieniędzy.
    4 pasy to byłoby minimum na tą chwilę, przecież lepiej znowu starać się o dofinansowanie z uni niż myśleć na przód.

    • 1 3

  • Odcinek największego ruchu: Osowa-Matarnia.

    Tam powinni pilnie dodać 3-ci pas !!!

    • 3 0

  • Tak,tak... (1)

    ...Szczurek miał w tym względzie tyle do powiedzenia, co Mongolia w ONZecie

    • 5 1

    • Ale Wojtka to ty szanuj...

      • 0 1

  • Szybciej skończą... (1)

    ...Trasę Kaszubską, jak estakadę na odcinku od Unruga do Dąbka

    • 4 0

    • Hehe no tak a kiedy ruszą z przebudową Unruga? Jest to możliwe za naszego życia?

      • 0 0

  • kto wie czy te stare wiadukty nie były lepsze niż nowe, bo dziś co nowe to zaraz do remontu, a co do opisu zadań to jakieś nie porozumienie, bo zadnie 1 na mapie 2025, w opisie 21-22, a gdzie opis zadania 4 ??

    • 2 0

  • Babraja sie i babrają z tym wezłem a konca nie widac

    Przeciez wezel z obwodnicą powinien byc robiony szybciej i jak najwiekszym nakladem sil a nie ciagle korki i korki

    • 5 1

  • ciekawe czy Gdynia przygotowała się na wzrost aut w mieście? (10)

    Wszak wielu będzie chciało wypróbować Trasę Kaszubską jako szybszy dojazd do Gdyni. Swoją drogą to paradoks że nic się nie robi by zmodernizować linie kolejową do Słupska

    • 43 4

    • Hm... (3)

      ...jeszcze kiedyś jeździłem do Gdyni by pospacerować i coś zjeść. Teraz są za drogie parkingi i coraz mniej miejsc do parkowania.

      • 14 4

      • W końcu.

        • 0 10

      • GWE/GPU (1)

        Nikt tu na takich jak ty nie czeka. Zostań na wejherowskiej wsi gdzie twoje miejsce.

        • 1 10

        • Przecież ty pochodzisz z Łówcza Górnego, Brajan

          • 3 1

    • Jesteśmy gotowi! (1)

      Usunęliśmy 50 procent parkingów w mieście, a na pozostałych zrobiliśmy takie strefy parkowania, żeby nikt się nie połapał. Dzięki temu nikt nigdzie nie zaparkuje, a jak zaparkuje to znajdziemy sposób na mandat. Dodatkowo pozwężaliśmy trochę uliczek i generalnie dołożyliśmy wszelkich starań, aby wyplewić samochody z Gdyni.

      • 17 0

      • Kiedyś by podreperować budżet gminy stawiano fotoradary dość dobrze ukryte. Teraz podobnie robi się z parkingami. Może miasto chce być tranzytowe?

        • 7 0

    • Wzrost

      Nie wiedziałem ze auta rosną z wiekiem

      • 1 2

    • W teorii to nie do końca jest tak, że nic się nie robi z tą linią kolejową (1)

      Jak dobrze pamiętam, to trwa to super wolno i finansowanie kolejnych etapów jest przekładane. Tak szczerze powiedziawszy, na pociągach dalekobieżnych problemem są "wypadki" w postaci potrąceń pieszych. No ale to przecież nie samobójstwa, gdy pieszy zamiast iść wiaduktem schodzi sobie w dół przez rowy obok, bo tak "szybciej"...
      Przez Koszalin przebiega ta sama linia, ma numer 202. Tam pod wiaduktem (ul. Władysława IV) jest nawet znak czarny punkt i sugestia, by nie przechodzić w miejscu niedozwolonym! Dotyczy to m.in. pociągów relacji Szczecin-Olsztyn, które jadą przez Trójmiasto. Więc można trafić na 1.5-3h opóźnienia, aż wyskrobią i wszystko spiszą.

      • 2 0

      • Szczurek zrobil z Gdyni zapadłą dziurę, w stanach takie rejony określa się

        "flyover country", Gdynia to w takim wypadku "drive over city", przyjedź do Gdyni a do... walimy ci 30zł podatku miejskiego (za parkowanie) za 3 godziny, dlaczego? Bo wyrzuciliśmy 100 milionów złotych na lotnisko, które po latach sprzedaliśmy za 8 milionów pod deweloperkę. A drogi w Gdyni nadal gorsze niż we wsiach po PGRowskich, miasto w ruinie, zakorkowane, nie ma gdzie parkować, a jak jest to za gangsterską stawkę, nie ma inwestycji, nie ma atrakcji, opłaty za wszystko za co odpowiada miasto skokowo rosną... Szczurek jest prawdopodobnie najgorszym prezydentem miasta w Polsce, być może najgorszym w historii.

        • 7 0

    • aaa

      daj kasę, nie filozofuj....

      • 0 0

  • A szkoda

    Strasznie rozbudowany jest ten węzeł, ale bezpośredniego zjazdu na parking do Leroy Merlin, a wcześniej TESCO, jak nie było tak nie ma.

    • 2 1

  • (1)

    Codziennie jeżdżę do centrum Gdyni z Warzna. Najpierw jeździłam przez Karwiny, potem przez Wiczlino. Powroty też kombinowane, najpierw przez Karwiny, Wiczlino, Obwodnicę przy zjeździe na Chyloni...

    I w sumie wyszło, że najszybciej się dostanę przez Pustki i Marszewska :D

    Jaja normalnie....po pół roku się wyrwalałam i wracałam przez Karwiny. Prawie 2 h powrotu. Obwodnica trafiłam na korek spowodowany wypadkiem. Stoisz i nie ma gdzie zwiać.

    Coś niesamowitego :D

    • 2 0

    • Najważniejsze, żeby to wszystko robić z uśmiechem,

      nawet denerwować się z uśmiechem, to taka gdyńska tradycja wymyślona przez tutejszych urzędników.

      • 2 0

  • Z S6 zaczyna być jak z S5

    Z przytupem początek realizacji i miraż szybkiego ukończenia, a faktycznie marazm i ciągnąca się niczym smród za wojskiem budowa bez przewidywalnego końca.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane