- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (198 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (131 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (86 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu głównym (52 opinie)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (116 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (284 opinie)
Nowe windy i ruchome schody na Dworcu Głównym w Gdańsku
Nowe windy i ruchome schody pozwalają już dostać się na perony nr 1 i 2 z tunelu prowadzącego do głównej hali Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Natomiast prace budowlane w tunelu łączącym Podwale Grodzkie z dworcem PKS - w którym pojawią się identyczne udogodnienia - powinny zakończyć się do końca stycznia.
Kilka dni temu zakończyła się realizacja jednego z pomniejszych - ale bardzo ważnego dla wielu pasażerów - elementów tej szeroko zakrojonej inwestycji. Chodzi o windy i schody ruchome, które łączą perony dalekobieżne z przejściem podziemnym do dworcowej hali.
- Dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomych zapewniają już dogodny dostęp na perony nr 1 i 2 z przejścia podziemnego, prowadzącego do budynku gdańskiego dworca. Podobne rozwiązanie będzie zastosowane także z drugiego przejścia, łączącego centrum miasta z dworcem autobusowym - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wspomniany tunel w kierunku dworca PKS zmieni się niebawem nie do poznania. Wymieniona zostanie posadzka oraz okładziny ścian i sufitu, na którym zostaną zamontowane energooszczędne lampy. Zakończenie prac budowlanych w tunelu zostało zaplanowane na koniec stycznia 2020 r.
- Po zakończeniu prac zostaną udostępnione dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomych. Podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów nr 1 i 2. Do dyspozycji są odnowione wiaty i nowe ławki. Zamontowano nowe oświetlenie w postaci stylizowanych na historyczne lamp. Są nowe gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Nowe perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów - uzupełnia Zieliński.
Miejsca
Opinie (159) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-30 21:14
To dzięki PiS dzieki dobrze wybranym rzadom kolej sie reaktywuje
- 1 3
-
2019-12-30 21:25
(1)
75 po wojnie a w Gdańsku są schody ruchome!!!!.
- 3 2
-
2019-12-30 21:57
bo pewnie pierwszy raz przyjechales do GDanska za rzadow budynia
zaden gdanszczanin tak by nie napisal. Bo schody tu mial do 1999 roku
- 1 0
-
2019-12-30 21:37
Może być
Remont remontem ale jestem matka z małym dzieckiem i żeby dojść na skm muszę dźwigać wózek mogli by naprawić tą czerwoną windę za kfc albo na peron
- 5 0
-
2019-12-30 21:41
Kolejki jak za komuny
Zobaczcie te kolejki do kas biletowych w ełropejskim city of gdansk. Trzy automaty do biletów na krzyż.
- 4 0
-
2019-12-30 21:44
Maskra (1)
Remont remontem ale żeby dojść do peronu na skm z dzieckiem to czysta masakra mogli by włączyć tą czerwoną windę na kfc albo na perony. Żadnych udogodnień dla matek z dzieckiem.
- 3 1
-
2019-12-30 21:57
jak to? a 500 plus?
- 1 1
-
2019-12-30 22:00
ale syf wszędzie jest brud i syf oraz pełno zielska nie koszonego - gdańsk pikuje w dół
Czy naprawdę na tym portalu nie można zrobić ankiety na którą można odpowiedzieć? Czy ona zawsze musi zmuszać do wybrania innej odpowiedzi? To jest straszne ! Czy ja muszę jeździć skm, może jadę Regio codziennie, może chodzę na spotkania? Ważne, że jestem prawie codziennie. Może czas wymienić pracowników i zwolnić tych po Gimnazjum a zatrudnić chociaż po szkole zasadniczej ?
- 2 1
-
2019-12-30 22:00
No to Gdynia, to jednak III Świat dworcowy,
już nie wypominając przystanków SKM, bo to tragedia. Wspominając, ile Dziennik Bałtycki i P.Szczurek się natrudzili, aby został zrewitalizowany budynek, a potem naobiecywał M.Nowak, przy niby nowoczesnych peronach i przejściach podziemnych, a co zrobił ? Tandeta. Żadnych schodów ruchomych, wind dla niepełnosprawnych (minimum nawet od str. Morskiej). Mieszkańcy i podróżni chcą w okolicy obecnego dworca PKP stworzyć przesiadkowy dworzec metropolitalny, łączący różne środki komunikacji. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, które powinien stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży lub jej zakończenia. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, SKM/PKM, autobusy, trolejbusy i busy, taxi,... Połączyć komunikację linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych -zwłaszcza latem do wczasowisk, miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów, hulajnóg,...
Powstanie winno być w ramach PPP w sąsiedztwie Mega Centrum Handlowego i obecnego dworca PKP, Poczty całodobowej i stworzonego nowoczesnego dworca PKS, który obecnie jest siermiężnym wykorzystywany w niewielkim stopniu. Po wybudowani powinien pomieść ok. 50 stanowisk dla komunikacji regionalnej i dalekobieżnej, a także miejsca post. dla busów. Budynek połączony dworców (ok. 2,2 tys. mkw.) przystosowany do przyjęcia duże potoki podróżnych zwłaszcza latem. Obiekt energooszczędny i maksymalnie samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, opisany także Braille'em, perony w większym stopniu zadaszone płytki gładkie do prowadzania walizek na kółkach z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, a stanowiska dostosowane do obsługi pasażerów korzystających z różnych aparatów.
Miasto powinno przebudować na podziemny układ komunikacyjny przed dworcem na poziomie"O" pozostawiają pętle komunikacji miejskiej, dostosowanej do obsługi autobusów i trolejbusów.- 1 1
-
2019-12-30 22:01
Co z reszta tunelu Wreszcie do Gdanska zawitala cywilizacja. A miejska czesc tunelu ? Nadal standardy wschodnie??
- 3 1
-
2019-12-30 22:02
Ale jak to?
Przecież piesi powinni przechodzić przez tory, a pociągi powinny stać na czerwonym świetle...gdzie ludzi w tunel pchać. Na zachodzie pociągi ustępują pieszym, a maszynista pomaga rower przez tory przenosić- 2 0
-
2019-12-30 22:09
Gdansk wygral ostatnio ranking na najlepsze europejskie miasto na wyjazd weekendowy.
Dulkiewicz.
Znaczy wszyscy z gdanska wyjeżdżają?- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.