• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most w Sobieszewie za 57 mln zł?

Krzysztof Koprowski
18 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 15:32 (22 sierpnia 2016)

Budowa mostu na Wyspę Sobieszewską może być tańsza, niż spodziewało się miasto. Zamiast 71 mln zł wybudowanie nowej przeprawy może kosztować 57,1 mln zł. Kierowcy skorzystają z mostu w 2018 roku, a więc prawie 45 lat po przyłączeniu Wyspy Sobieszewskiej do Gdańska.



W jaki sposób najczęściej docierasz na Wyspę Sobieszewską?

Aktualizacja, 22 sierpnia komisja przetargowa już teraz odjęła decyzję, że zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm Metrostav, Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure, które zadeklarowało, że wybuduje most za 57 112 606,97 zł




Przetarg na budowę zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską realizowany jest w procedurze przetargu ograniczonego. To oznacza, że najpierw zainteresowane firmy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a dopiero po ich weryfikacji zapraszane są do składania ostatecznych ofert z ceną realizacji danego przedsięwzięcia.

W przypadku nowej przeprawy, zainteresowanie przetargiem wyraziło 15 podmiotów, dopuszczonych do składania ofert zostało siedem, a oferty złożyło sześć przedsiębiorstw.

Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum firm Metrostav (lider) wraz z Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure - ok. 57,1 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel zaplanowało 71 mln zł.

Kolejna oferta złożona w przetargu - Budimeksu - również jest tańsza od szacunków urzędników i wynosi ok. 60,2 mln zł.

Co ciekawe, czterech pozostałych oferentów złożyło oferty z bardzo zbliżonymi kwotami, wynoszącymi ok. 77 mln zł.

Ostateczna decyzja o wyborze firmy zostanie podjęta w ciągu najbliższych kilku dni, po formalnej weryfikacji ofert oraz przeliczeniu ich pod kątem kryteriów ceny (90 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji robót (10 proc.).

Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego. Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego.
Nowy most o długości 173 metrów (ze szkrzydłami - 181,5 m) będzie wyposażony w dwupasową jezdnię oraz jednostronne chodniki i drogę rowerową. Otwieranie przęseł mostu nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.

W ramach inwestycji powstanie też 900 metrów nowej drogi wraz z przebudową skrzyżowań ulic Nadwiślańska - Turystyczna - DW501 zobacz na mapie GdańskaSobieszewska - Łąkowa - Piaskowa zobacz na mapie Gdańska.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 roku. W pierwszym kwartale 2018 roku planowana jest procedura odbioru inwestycji, po której most zostanie dopuszczony do ruchu.

Istniejący most pontonowy użytkowany był pierwotnie w Kiezmiarku. W obecne miejsce został on przetransportowany w latach 70., gdy w Kiezmarku powstała nowa stała przeprawa (część mostu pontonowego z Kiezmarka trafiła także do Drewnicy). W 2013 roku Most Sobieszewski przeszedł generalny remont, polegający m.in. na wymianie nawierzchni jezdni i części pieszej. Podniesiona została także jego nośność z 10 do 30 ton.

Nowy zwodzony most będzie stanowił główny dojazd na Wyspę Sobieszewską podczas zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację - właśnie w Gdańsku - ubiega się Polska. Miasto spodziewa się, że na wyspę z tej okazji przyjedzie 40 tys. skautów z całego świata. Symbolicznie połączy on też Gdańsk i Wyspę Sobieszewską w 45. rocznicę włączenia jej w granice miasta.

Oferty złożone w przetargu:

1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o., Zawiercie - 77 490 000 zł
2. Konsorcjum firm: Lider- Metrostav a.s. (lider), Partner-Vistal Gdynia SA, Vistal Infrastructure sp. z o.o., Gdynia - 57 112 606,97 zł
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex sp. z o.o. (lider), Będzin; Azi-Bud sp. z o.o., Będzin - 77 172 627, 36 zł
4. Konsorcjum firm: Porr Polska Infrastructure SA (lider), Warszawa, Porr Bau GmbH, Wiedeń, Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń - 77 846 700 zł
5. Budimex SA, Warszawa - 60 283 530 zł
6. Strabag sp. z o.o., Pruszków - 77 142 396,59 zł


Opinie (129) 10 zablokowanych

  • budimex won! (3)

    dlaczego dopuszcza się budimex!!! jak buduje widzimy na przykładzie kolei pkm na lotnisko

    • 5 8

    • PKM została dobrze zbudowana. (2)

      Problemem jest to, że nasypy kolejowe nie zdążyły się umocnić. Trawa i inne roślinki nie zdążyły zapuścić korzeni.
      Ulewa 160 litrów na metr kwadratowy zniszczy wszystko nie tylko wały kolejowe.
      Ja podczas ostatniej ulewy miałem zalaną piwnicę i nie mam do nikogo pretensji.

      • 6 5

      • cienias

        jak ci zalewa piwnice i miasto robi cie w rogi nie czysci infrastruktury i nie modyfikuje burzuwek to czekaj do śmierci na polepszenie zycia sorry taki mamy klimat

        • 2 4

      • bzdury

        nowsza linia do terminala kontenerowego w gdansku nie nosi nawet sladow po ulewie, nasypy nie ruszone, a druga nitka w trakcie budowy tez nie ucierpiała. jak się potrafi to można. patałachy won od naszej kasy.

        • 2 7

  • Nareszcie dobra wiadomość na temat wyspy.

    Wyspa Sobieszewska rozwinie się turystycznie. Mieszkańcom będzie wygodniej dostać się do centrum Gdańska.
    Tylko żeby deweloperzy nie wkroczyli tutaj z mieszkaniówką......
    Zaletą Sobieszewa, Orla, Wieńca , Świbna, Górek Wschodnich jest ich wiejski charakter.

    • 8 4

  • duże róznice w cenach - ciekawe jak z jakością i wiarygodnością?

    • 4 1

  • Podłączenie Wyspy do Gdańska - największy błąd

    Przypomnę, że z plaż Wyspy zniknęły zakazy kąpieli koło 10 lat temu - wcześniej w związku z wpuszczaniem "podczyszczonych" ścieków wprost do Wisły, na wyspie przez ponad 20 lat nie można było wchodzić do morza. Władze Gdańska po włączeniu Wyspy w jego granice zaczęły traktować to miejsce jako śmietnisko.
    I tak potencjał Wyspy, która stanowiłaby teraz perełkę Bałtyku został bezpowrotnie stracony.

    • 6 14

  • (7)

    Widać, że wejscie CBA do magistratu przynosi rezultaty.
    od razu 20 baniek taniej..no no no...

    • 50 53

    • CBA jest niesprawiedliwe!! dlaczego szerokim łukiem omija Gdynię???? (3)

      • 12 3

      • Bo mają zlecenie na Adamowicza (2)

        Pisiory się nie mogą pogodzić, że nigdy tu jeszcze nie wygrali więc sobie wymyślili, że jak usuną konkurentów to wtedy się uda

        Działają w myśl zasady pokaż mi człowieka, a paragraf się znajdzie

        Gdynia nie jest aż tak łakomym kąskiem bo miasto jest w ciężkiej sytuacji. No i Szczurek to przecież doradca Lecha Kaczyńskiego (nawet ma z nim zdjęcie na swoim profilu na wikipedi).

        • 24 6

        • chociaż nie wierzę w szemrane teorie, to coś w tym jest.

          po co obecnej władzy słabe zdłużone miasto a i ze względu na przeszłość Szczurka nie wypada go ruszać.

          • 9 3

        • no faktycznie na niewiniątko się uwzięli

          • 13 9

    • W Gdańsku od lat jest masa inwestycji i w większości z nich cena z przetargu wychodziła niższa niż zakładana

      • 18 1

    • 100%

      • 3 9

    • jeszcze czekamy na przenosiny z UM do budynku po drugiej stronie ulicy niektórych...

      • 14 14

  • Po wybudowaniu mostu Sobieszewo stanie się najdroższą dzielnicą do zamieszkania. (3)

    • 12 9

    • fosfory, lotos, oczyszczalnia wschód, brudna wisła która wpada do morza, niedaleko port serice....

      kumasz??

      • 5 7

    • Kto wie o tym, że 99% wiatru idzie nad wyspę z Lotosu = spaliny rakotwórcze

      to za darmo nie chce tam mieszkać.

      • 10 5

    • Przestań marzyć

      idź nazrywać zielska dla królików... I módl się by Niemiec właściciel nie wrócił...

      • 5 8

  • Super (1)

    A co z mostem na starogardzkiej? Albo może z bezkolizyjnym przejazdem kolejowym na orunii?
    Fajnie, że na wyspie sobieszewskiej się dzieje...

    • 9 5

    • Też mają robić. Był chyba tu o tym artykuł

      • 4 0

  • żal będzie starego mostu... (4)

    :-((

    • 16 51

    • Gdyby Sobieszewo nie przyłączyło się do Gdańska w latach 70 rto mieliby most ale z kartonów. (1)

      Na remonty ponotonowego nie było by ich stać.
      a tak jak paniska za 3 zł jadą 30 kilometrów Mercedesami z Gdańska do Przegaliny 30 kilometrów albo do Sobieszewa.

      Nie mówię już o tym, ze musieliby utrzymywać urząd miejski, gminny, drogi itp.

      Gdynio nie cykaj i przyłącz się do Gdańska.

      • 20 6

      • Gdynio nie cykaj i przyłącz się do Gdańska

        Nie musi, bo wg teorii urbanizacji i rozwoju wielkie aglomeracje i tak za jakiś czas wchłoną te mniejsze :)

        • 11 0

    • ten zazerwiały, postawią obok ESCu, jako pomnik Pawła Adamowicza :) (1)

      Pięknie się wkomponuje.

      • 10 13

      • a nie lepiej wkomponować go (PA) w kompostownik?

        • 3 9

  • (2)

    Skąd oni biorą na to wszystko kasę?!

    • 2 13

    • Skończyli się osmiorniczki to jest kasa

      • 7 8

    • Nie wydają wszystkiego na loty na byle czym, sylwestry z marylą, triatlony i inne pierdoły

      Gdańsk konsekwentnie inwestuje w infrastrukturę, a to przynosi efekty. Miasto przyciąga nowe firmy, to przyciąga nowych mieszkańców, rośnie turystyka i kasy jest coraz więcej. W Gdyni budżet jest jeszcze niższy niż był bo uciekają firmy, uciekają ludzie itp Szczurek zamiast inwestować dalej wydaje kasę na imprezę za imprezą i PRopagandę sukcesu. Jak tak dalej pójdzie to będzie jeszcze gorzej

      • 16 1

  • Czesi Do toho!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane