• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most, wiadukt i nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha, ale nie wszystko na raz

Maciej Naskręt
29 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wiadukt Biskupia Górka w ciągu Traktu św. Wojciecha. Wiadukt Biskupia Górka w ciągu Traktu św. Wojciecha.

W tym roku zostaną ogłoszone przetargi na opracowanie projektu budowlanego nowego wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska i mostu nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej zobacz na mapie Gdańska. Roboty budowlane mają wystartować dopiero po upływie 3-5 lat. Za to jednak jeszcze w tym roku kierowcy powinni pojechać po płaskiej jak stół nawierzchni Traktu św. Wojciecha przez Orunię.



Co najbardziej dokucza ci na Trakcie św. Wojciecha?

Wiadukt Biskupia Górka, posadowiony nad magistralą kolejową tuż przy Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim, zostanie rozebrany w ciągu najbliższych 5-6 lat. Obiekt jest mocno zużyty. Mogą nim jeździć teraz wyłącznie samochody o masie całkowitej nie przekraczającej 30 ton, czyli o 20 mniej niż w przypadku nowych obiektów. Ponadto kierowców pojazdów ciężarowych obowiązuje zakaz jazdy z prędkością większą niż 30 km/h z uwagi na brak dostatecznych zabezpieczeń chroniących pojazd przed upadkiem z wiaduktu.

Zanim jednak stary obiekt zostanie rozebrany, gdański ZDiZ planuje wybudować i oddać do użytku nowy wiadukt, który położony będzie kilka metrów na północ od dotychczasowego obiektu.

Prace budowlane nie powinny zakłócać ruchu na Trakcie św. Wojciecha. - Nie wyobrażam sobie, że zamykamy przejazd tym strategicznym dla miasta ciągiem komunikacyjnym. Dlatego po oddaniu nowego wiaduktu nad torami przekładamy na niego ruch z i do centrum Gdańska, a w drugiej fazie robót rozbieramy stary obiekt - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

ZDiZ najpierw zamówi projekt wiaduktu Biskupia Górka

W kwietniu władze ZDiZ w Gdańsku otrzymały upoważnienie od prezydenta Pawła Adamowicza do przeprowadzania procedury przetargowej, w której zostanie wyłoniony wykonawca projektu nowego wiaduktu Biskupia Górka.

- W miejskiej kasie zabezpieczono na to kwotę 2,5 mln zł. Dokumentacja powinna być gotowa najpóźniej w 2015 r. Zabieramy się do pracy - mówi Mieczysław Kotłowski.

Przetarg na opracowanie dokumentacji budowy wiaduktu o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę ma być ogłoszony jeszcze przed zbliżającymi się wakacjami.

Dzięki budowie nowego wiaduktu Biskupia Górka, kolejarze zyskają miejsce na rozbudowę m.in. linii SKM. Dzięki budowie nowego wiaduktu Biskupia Górka, kolejarze zyskają miejsce na rozbudowę m.in. linii SKM.
Nowy wiadukt umożliwi rozbudowę linii SKM

Obecnie pod wiaduktem Biskupia Górka wiedzie dwutorowa magistrala kolejowa. Ograniczona przestrzeń między przyczółkami mocno zużytego obiektu uniemożliwia zmieszczenie kolejnych torów. Budowa nowego i rozebranie starego wiaduktu ma zapewnić więcej miejsca na wyprowadzenie dodatkowych torów w kierunku Oruni.

Uzyskane w ten sposób miejsce pod wiaduktem umożliwi m.in. władzom spółki SKM przedłużenie linii kolejowej nr 250 z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Przypomnijmy, że zgodnie z projektem budowy stacji Gdańsk Śródmieście linia kolejowa nr 250 ma się kończyć przed wiaduktem Biskupia Górka tzw. kozłem.

Most umożliwiający dojazd do Traktu św. Wojciecha od ul. Starogardzkiej. Most umożliwiający dojazd do Traktu św. Wojciecha od ul. Starogardzkiej.
Nowy most nad Kanałem Raduni w Lipcach

Miasto planuje też rozebranie tymczasowego mostu o konstrukcji stalowej nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej. W jego miejscu ma się pojawić betonowa przeprawa.

- Zlikwidujemy na moście wąskie gardło, czyli ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją. Nowy obiekt nad kanałem ma być w przekroju jednej jezdni i dwóch pasów ruchu w każdą stronę - tłumaczy Kotłowski.

W tym roku ma ruszyć przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Roboty powinny ruszyć w 2014 r., jeśli oczywiście miasto znajdzie na to środki.

Co ciekawe, w docelowej inwestycji nad Kanałem Raduni jest budowa nie jednego, a dwóch mostów. Każdy, według koncepcji, obsługiwałby ruch dwoma pasami w przeciwnym kierunku. Jednak budowa drugiego obiektu jest według urzędników w obecnej sytuacji zbędna z dwóch powodów. Po pierwsze lwią część ruchu z ul. Starogardzkiej przejęła Południowa Obwodnica Gdańska. Na razie przeprawa nad kanałem nie wymaga dużej przepustowości - jeden most ma wystarczyć. Rozbudowa południowej dzielnicy Maćkowy nie postępuje gwałtownie.

Po drugie ul. Starogardzka pozostanie na razie w układzie jedna jezdnia po dwa pasy w każdą stronę (1x2). Gdyby powstał drugi most, samochody i tak musiałyby tuż za kanałem przejechać zwężenie z dwóch w jeden pas drogi, a rozbudowa ul. Starogardzkiej do dwóch jezdni to melodia bardzo odległej przyszłości.

Odcinek Traktu św. Wojciecha przeznaczony do remontu. Odcinek Traktu św. Wojciecha przeznaczony do remontu.
Nowa nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha jeszcze w tym roku

Gdański ZDiZ w piątek ogłosił przetarg na remont ok. 1 km nawierzchni, jezdni i chodników Traktu Św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska.

Inwestycja zakłada rozebranie i ułożenie nowych krawężników kamiennych, siatki przeciwspękaniowej, nawierzchni jezdni, wykonanie nowych zatok autobusowych, a także wykonanie nowej nawierzchni chodników.

Otwarcie ofert w przetargu ma nastąpić 27 maja 2013 r. Wykonanie zamówienia nie powinno trwać dłużej niż cztery miesiące od dnia zawarcia umowy.

To kolejny przebudowywany odcinek Traktu Św. Wojciecha. W ubiegłym roku odbyła się kompleksowa modernizacja tej ulicy na ok. 1,5-kilometrowym odcinku od granicy administracyjnej miasta do włączenia w Obwodnicę Południową Gdańska.

Miejsca

Opinie (120)

  • trakt 1km (1)

    to jest jakaś kpina tylko 1 km hahaha!!!! powinni wykonać remont od nowej obwodnicy aż do sandomierskiej bo stan jest fatalny a reszta to ujdzie ciekawe kiedy zrobią kolejny 1 km

    • 1 0

    • Gościnna - Sandomierska

      Proponuję przy okazji wylanie chociaż prawego pasa między ulicą Gościnną,a Sandomierską, który jest także w opłakanym stanie.

      • 1 0

  • Tramwaj (9)

    Przywróćcie tramwaj na Trakcie Św. Wojciecha. Położono by tory na prawych pasach i zrobiono zjazdy torów w zatoczki autobusowe. Wtedy byście zobaczyli jak ruch na Trakcie by spadł. Linia do Gościnnej, a przy Podmiejskiej jakoś wymyślić aby odnoga poszła w Małomiejską i do pętli tramwajowej na Oruni Górnej przy Świętokrzyskiej. A potem już co kilka lat od Gościnnej wydłużać tory w kierunku Pruszcza :).

    Nieporozumieniem jest to że zlikwidowano linię na Orunię z powodu lenistwa urzędników. A wystarczyło opracować projekt i zrobić tą linię dwutorową bez żadnych mijanek!

    • 136 11

    • Urzędnicy i logiczne myślenie jak im koperty nie podsuniesz to palcem nie kiwną

      Już dawno mówiono o tramwaju na Orunię ale urzędnicy nie należą do kumatych.

      • 0 0

    • A poza tym

      Gdyby budowaliby tramwaj przez Trakt, to moze by zajeli sie tez nawierzchnia na Trakcie mozeby zlikwidowaliby te wszystkie dziury.

      • 1 0

    • I t.d. (2)

      A potem tramwaj do Pruszcza, Tczewa i Warszawy.
      Ale radocha!!!

      • 5 10

      • Do Warszawy i Tczewa to za daleko. Najwyzej mozna zaprowadzic tramwaj do Pruszcza Gdanskiego.

        • 1 0

      • Tramwaj do Pruszcza i Sopotu wbrew pozorom to nie byłby głupi pomysł. Wówczas SKM z Pruszcza pełniła by rolę szybkiego transportu natomiast tramwaj jadący około dwóch godzin w dużym stopniu zaktywizowałby tamtą część metropolii. Aczkolwiek bardziej potrzebny wydaj się tramwaj na Jasień i Bysewo.

        • 7 3

    • Jak by udalo sie zbudowac tramwaj do Pruszcza i Sopotu to proponowalbym, zeby jezdilo tam po 5 linii tramwajowych.

      • 2 0

    • 127 bałwanków popiera wywalanie kasy w błoto?

      Ludzie! Żądajcie, aby jeżdżąca tamtędy SKM była po prostu częścia komunikacji miejskiej! Po cholerę walić kasę w nowe tory, które nie przyniosą przyspieszenia ruchu, skoro obok są gotowe po remoncie tory kolejowe? SKM ba bilecie ZTM co 20 minut z Pruszcza/Tczewa - to jest rozwiązanie, a nie budowa torów obok torów!!!!

      • 1 3

    • "Jakoś wymyślić"

      Genialne!

      • 4 6

    • świetny pomysł

      popieram w 100%

      • 21 3

  • Piniędzy na drogi /1 km - ale szaleństwo/ nie ma , ale na kościól, którego nie chcą mieszkańcy

    Chełma to są,Oto cała prawda o katolandzie.!!!!!!!!!!!

    • 1 1

  • Ten wiadukt wcale stary nie jest....

    Ten wiadukt przy Urzędzie Miejskim to nie jest wcale taki stary, on jeszcze chyba nie ma 50 lat. Jak go zbudowali to wtedy dopiero puścili tramwaje na Orunię właśnie dołem pod tym wiaduktem.

    • 0 0

  • Dziekujem panom (1)

    Większość inwestycji miejskich to pomyłki. Tramwaj na Orunię ma sens ale dla radnych Gdańska liczy się tylko deficytowy stadion. Rusza kolejna inwestycja nowo Bogackich za około 1 mld zł .To 9 km kolej wrzeszcz -lotnisko.Będzie na pewno deficytowa. Ale dopłacimy większymi podatkami od śmieci ,wody nieruchomości.cen biletów dziurami w jezdniach .Adamowicz spieprzaj dziadu mamy cię dość

    • 5 4

    • Bo tramwaj na Orunię nie byłby deficytowy

      Zwłaszcza czując w 151, jak okoliczna ludność oszczędza na mydle...

      • 1 0

  • Ten most jest jeszcze na oruni .

    • 0 0

  • (20)

    Po raz kolejny popełniany jest straszliwy błąd. Buduje się kolejną ulicę. Czy naprawdę tak trudno zrozumieć zasady zawarte w elementarzu polityki komunikacyjnej? Ulice tną straszliwym, okrutnym, bezwzględnym sznytem tkankę miejską. Popatrzcie na Detroit. Ulice podzieliły miasto, powstały getta i miasto umarło. Imperium Rzymskie w podbitych krajach też budowało drogi. Na koniec nic nie zostało z dawnego Imperium, była tylko i wyłącznie obumierająca tkanka miejska. Powtórzę to jeszcze raz. Nie ma ulic - nie ma korków.

    • 16 74

    • Bzdura (1)

      A w jaki to sposob maja sie poruszac auta, moze niech zaczna latac? W przeciwnym razie skazujemy ludzi na mieszkanie w drogich domach z malymi mieszkankami, ulokowanymi gdzies w centralnych, smierdzacych i brudnych dzielnicach tego miasta. Niestety Gdansk to nie Gdynia. Centrum, srodmiescie, dolne miasto czy orunia to nie sa dzielnice gdzie chca mieszkac mlodzi ludzie. Budynki sie sypia, a ulice sa zakorkowane i dziurawe. Cena metra kwadratowego w 60-80 letnich budynkach wola o pomste do nieba. Nie dziwie sie osobiscie, ze ludzie wola mieszkac w dzielnicach obrzeznych. Maja tam przedszkola, sklepy, place zabaw dla dzieci i pewnosc, ze jak splaca swoj zaciagniety na 30 czy 40 lat kredyt to beda mieli gdzie mieszkac. Prosze bardzo, niech metr kwadratowy w ruinie ze srudmiescia bedzie po 1000 PLN. Znajda sie i chetni, ktorzy w taki budynek zainwestuja. W przeciwnym badz razie w centrum pozostana milosnicy ruin i emeryci. Pozdrawiam

      • 6 3

      • "A w jaki to sposob maja sie poruszac auta, moze niech zaczna latac?"

        A skąd pomysł, ze każda pinda w tym mieście ma jeździć samochodem?

        "W przeciwnym razie skazujemy ludzi na mieszkanie w drogich domach z malymi mieszkankami, ulokowanymi gdzies w centralnych, smierdzacych i brudnych dzielnicach tego miasta."

        Ludzie sami skazują się na mieszkanie w drogich domach z małymi mieszkankami, ulokowanymi w brudnych i smierdzących Szadółkach...

        "Niestety Gdansk to nie Gdynia. Centrum, srodmiescie, dolne miasto czy orunia to nie sa dzielnice gdzie chca mieszkac mlodzi ludzie."

        To, co kupują dziś młodzi ludzie, wyjątkowo źle świadczy o ich wyobraźni, estetyce i sposobie życia...

        "Nie dziwie sie osobiscie, ze ludzie wola mieszkac w dzielnicach obrzeznych. Maja tam przedszkola, sklepy, place zabaw dla dzieci"

        Hahaha. Widzę te przedszkola na Szadółkach, Ujeścisku, Łostowicach...

        "i pewnosc, ze jak splaca swoj zaciagniety na 30 czy 40 lat kredyt to beda mieli gdzie mieszkac."

        Niepoprawny optymista. Zobacz sobie 10-letnie bloki na Kowalach.

        • 0 1

    • Imperium Rzymskie budowało drogi - tak, tak. W czasach, kiedy Polanie uczyli się w lasach garbować skóry, na mniej więcej tysiąc lat (!!!) przed tym, jak Mieszko I wżenił się w elitę europejską Rzymianie w swoich letnich rezydencjach w Splicie i Dubrowniku mieli miasta z kamienicami, drogami i kanalizacją. I jednak coś z tego zostało.

      • 3 0

    • Jeden: w artykule nie ma nic o budowie nowej drogi.
      Dwa: Detroit podupadło z wielu powodów, ale przede wszystkim nie z powodu dróg, tylko upadku przemysłu motoryzacyjnego

      • 2 0

    • w tym artykule nie ma słowa o budowie kolejnej ulicy. (5)

      W tym artykule nie ma słowa o budowie kolejnej ulicy. Naucz się czytać ze zrozumieniem a potem... kopiuj i wklejaj.

      • 24 2

      • (3)

        Powinieneś spojrzeć na problem w szerszym aspekcie. Budowa dróg wieszczy zagładę miasta. Tak samo jak remonty. Wszelkie działania poprawiające infrastrukturę drogową to jak zakładanie pętli na własną szyję.

        • 4 25

        • nicka podrabiać się nauczyłeś

          ale nie przestałeś bełkotać

          • 1 0

        • Kanały! Tylko kanały i gondole mogą nas uratować!

          • 15 1

        • Znaczy że co, same budynki bez ulic? A może po prostu jeden wielki gmach o powierzchni zabudowy równej granicom miasta?

          • 15 1

      • Jest budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi obok obecnie istniejącego, a tamten do wyburzenia. Coś nowego będzie ale za to stare się zburzy.

        • 10 0

    • Jesteś idiota czy w średniowieczu żyjesz? (2)

      • 3 2

      • to jest ironia:) (1)

        • 3 0

        • boje się,że niestety nie

          • 1 2

    • Imperium Rzymskie upadło przez drogi? - szacun dla Twoich wiadomości historycznych (2)

      • 14 2

      • ave

        elementarz sobie zartuje:) a z kogo to juz trzeba sie domyslic

        • 2 1

      • Tak! dzięki drogom barbarzyńcy mogli je szybko podbić

        Zaś ZSRR przetrwał II wojnę tylko dzięki brakowi dróg.

        • 12 1

    • widze, ze kolega p. Naskreta się trafil. Czy wam cos wycieli, ze tak się boicie "ciecia tkanki miejskiej"? skalpel się w kieszeni otwiera gdy czytam wypociny tych "chirurgow".

      • 6 2

    • o Co Ci chodzi

      nie wiem mamy wszyscy tranwajami i autobusami się bujać

      • 4 1

    • he, he ;)

      :):):)

      • 6 0

    • Minus - za wzmiankę o Imperium rzymskim.

      • 17 3

  • To jakaś paranoja... 1 km.. no po prostu paranoja... (5)

    Wszystko do remontu i to natychmiast, a jak nie macie pieniędzy to obciąć pensje urzedasom którzy tak naprawdę nic nie robią!!

    • 78 12

    • i to jest właśnie nasz "MIŚ" ... (4)

      ....pardon, znaczy pudyng.....

      • 18 4

      • Nie dramatyzujcie... (3)

        W przyszłym roku zrobią ostatni odcinek (do skrzyżowania z ul. małomiejską) i przejazd do Pruszcza stanie się cywilizowany. Tyle lat na to czekaliśmy, myślę, że wytrzymamy rok. Widać, że sukcesywnie co roku jakiś kawałek drogi będą oddawać. Wiecej wiary !

        • 6 4

        • skąd u Ciebie ul. Małomiejska...? (1)

          w tekście wyraźnie jest napisane (...)na odcinku od ul. Ukośnej do ul. Gościnnej .(...)- czyli od NSR (zjazdu z ul. Starogardzkiej) do "małego" kościółka i byłego komisariatu Policji. Do ul. Małomiejskiej jest jeszcze ponad 1 km drogi... do remontu. W drugim kierunku do Południowej Obwodnicy też brakuje ok. 1 km drogi do remontu.

          • 3 0

          • A prawy pas Zaroślak-Malomiejska już też do remontu...

            Coś szybko się rozwalił...

            • 1 0

        • głupi jakiś jesteś ??

          kilometr drogi remontują, a Ty się podniecasz jakby zbudowali trzy pasmową autostradę.

          • 7 4

  • Trakt (8)

    jedną z gorszych ulic.
    Dziura dziurą pogania, a tu urzędnicy
    zaszaleli i cały jeden kilometr naprawią.
    Pracując w takim tempie to do emerytury
    dociągną nie tylko oni, ale i ich dzieci i wnuki,
    przyspawani do ciepłych miejskich krzesełek.
    Czyli kolejny odcinek żeby ludziom (czytaj swoim) żyło się lepiej ;).

    • 179 16

    • trzeba było na nich nie głosować (5)

      lemingi nam wybrali władze w kraju i w mieście i nic na to nie poradzimy. Uszanujmy wolę idiotów, którzy na codzień oglądają tap madel i gwizdy na lodzie a idąc na wybory nie przeczytają nawet programu i nie zrobią podsumowania co dana osoba/partia zrobiła wcześniej.

      • 15 15

      • Wcześniej zagłosowaliśmy na Prawdziwych Polaków

        i czym to się skończyło?
        Gazoport powstał w Świnoujściu, a autostrada A1 została wstrzymana.

        • 1 0

      • Szczerą prawdę napisałeś

        a dostajesz minusy od tych co zgotowali nam ten los. Niestety ale polityk może n****ć na człowieka a ludzie i tak zagłosują ponownie na niego. Wystarczy tylko przed wyborami puścić nową edycje big brothera czy jak napisałeś top model. Zupełny brak honoru widzę wśród ludzi.

        • 7 2

      • (1)

        A znasz chociaż znaczenie słowa "lemming" czy jak lemming powtarzasz bezmyślnie zasłyszane wyrazy?

        • 8 4

        • on/ona pewnie wie

          ale ty się nie popisałeś bo poprawna pisowania to LEMING.

          • 7 3

      • bo w naszym kraju wyborcą jest tvn i ojciec dyrektor, którzy opanowali 2 największe grupy wyborców w tym kraju.

        • 5 6

    • Zamiast stadionu wszystkie drogi w Gduńsku byłyby wyremontowane....

      ale my woleliśmy stadion, więc niech żyją dziury przez następne 30 lat.

      • 0 0

    • Fotograf, malarz, pisarz, murarz, tynkarz, akrobata...

      • 5 2

  • najwazniejsza inwestycja to mycie i sprzatanie wszystkiego w tym brudnym i syfiastym oraz umazanym miescie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane