- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (54 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (283 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (113 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (298 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Nowy tramwaj i kary na 14,5 mln złotych
W nocy, z czwartku na piątek, do Gdańska dotarł szósty tramwaj z pierwszej transzy pojazdów, które zamówiło miasto. To kolejny skład, który niebawem zostanie oddany do użytku. Wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Ze względu na niedotrzymanie terminów spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła na wykonawcę kary umowne - to w sumie 14,5 mln zł.
W tym tygodniu gdańszczanie korzystać mogli już z następnych dwóch. A w nocy z 23 na 24 stycznia dotarł do Gdańska kolejny - szósty tramwaj z pierwszej transzy zamówienia.
- Niebawem zostanie włączony do ruchu. Nastąpi to po zakończeniu procedur odbiorczych. Ekipa wdrożeniowa Pesa Bydgoszcz SA jest w Gdańsku i na miejscu konfiguruje ustawienia oprogramowania parametrów, m.in. układu napędowego, hamulców. Nowe tramwaje posiadają blisko 30 sterowników programowalnych, połączonych ze sobą w sieci CAN - wylicza Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Zobacz też: ładowarki od Trojmiasto.pl w SKM
Fakt, że nowa Pesa wreszcie zmierza do celu, nie umknął naszym czytelnikom, którzy poinformowali nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.
Nowa PESA w drodze do Gdańska (14 opinii)
Kolejne tramwaje do połowy 2020 r.
Następne tramwaje z pierwszej transzy zamówienia (to łącznie 15 zamówionych pojazdów) odbierane będą i sukcesywnie włączane do ruchu do połowy tego roku.
- W drugim półroczu natomiast rozpoczną się dostawy pojazdów z drugiej transzy, czyli kolejne 15 składów. Łącznie gdański tabor wzbogaci się o 30 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo - dowiadujemy się od rzeczniczki GAiT.
Kary za spóźnienie na 14,5 mln złotych
Co ważne, wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Jednak ze względu na niedotrzymanie terminów spółka GAiT nakłada na wykonawcę kary umowne.
Czytaj też: GAiT czeka na nowe tramwaje i nalicza kary
- Obecnie kary za opóźnienia - za pięć odebranych i włączonych do ruchu tramwajów oraz pakiety specjalistyczne - wynoszą łącznie 14,5 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Podwójny przetarg na tramwaje dla Gdańska
Warto przypomnieć, że Pesa przetarg na dostawę tramwajów do Gdańska wygrała dopiero za drugim razem. Przy pierwszym podejściu przegrała z konsorcjum Solaris-Stadler, które zaoferowało wprawdzie wyższą cenę (różnica ok. 600 tys. zł), ale jednocześnie oferowało też znacznie dłuższe okresy gwarancji.
Ostatecznie GAiT unieważnił przetarg, uznając obie oferty za zbyt drogie.
W drugim podejściu wystartowała tylko Pesa. Jej oferta była co do grosza zgodna z oczekiwaniami finansowymi miejskiej spółki i wyniosła 138 mln 375 tys. zł (ok. 5,5 mln mniej niż w pierwszym przetargu) za 15 tramwajów z pakietem serwisowym. Następnie miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i rozszerzyło zakres zamówienia o dodatkowe 15 pojazdów.
Miejsca
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 21:14
Gdansk najlepszy! (1)
- 3 7
-
2020-01-25 07:24
w wałkach i false flag
- 1 0
-
2020-01-24 21:19
Po co tyle sterowników (2)
Ktoś może odpowiedzieć za co odpowiadają te sterowniki, samochody są również skomplikowane a tyle nie mają
- 3 4
-
2020-01-25 10:00
Bo to znacznie bardziej
Skomplikowana maszyna od samochodu, z innymi obostrzeniami bezpieczeństwa. Tu masz zapewne kilka napędów (przekształtnikow) zasilajacych kilka grup silników. Dziwi mnie tylko, że wszystko leci po CAN, a nie np. po ProfiNet.
- 0 0
-
2020-01-25 21:33
I tak nie ogarniesz !
- 0 0
-
2020-01-25 01:16
(2)
Skad wogole takie kary?Taka kasa to jest strata jaka poniesli?Przeciez w tym czasie smigal inny tabor.Ludzie nie musieli z buta chodzic.
- 3 2
-
2020-01-25 06:46
Kary są zapisane w umowie...
...tyle i tyle procent za każdy dzień opóźnienia.
To jest naliczane "z automatu".- 2 0
-
2020-01-26 09:47
Owszem, czasem musieli
taboru jest na styk i przy paru awariach nie ma czego wysłać na trasę.
A i niepełnosprawni na widok Konstala są przeszczęśliwi- 0 0
-
2020-01-25 08:10
Szkoda ze tak konsekwentni tylko przy pesie
Szambonurkom się udało, tak samo jak tym od rowerkow
- 4 0
-
2020-01-25 11:35
Oczywiście otrzyma imię Pawła Adamowicza. Może najpierw oczyśćmy jego dobre imię a potem bawmy się w politykę.
- 4 1
-
2020-01-25 11:50
Tramwaj
Tramwajem z herbem i starym kasownikiem z przed dziesięciu lat pewniej wymiana starych kasowników na nowe pozwalające odczytać bilet to koszty przekraczające budżet miasta kiedy zbiórka?
- 2 1
-
2020-01-25 12:43
Kara
I w ten właśnie sposób państwowe spółki niszczą polskie przedsiębiorstwa
- 5 0
-
2020-01-25 15:03
PESA.. I wszystko w temacie.
Firma na kroplówce Państwa, ceny dumpingowe, za dużo kontraktów w jednym czasie. Dodatkowo specyfikacja niezgodna z stanem faktycznym... To że ta firma jeszcze istnieje to cud, ale to już kwestia czasu.
- 1 3
-
2020-01-25 17:42
Jshhs
Nie ma to jak karać swoich a później zostanie nam zakup taboru za granicą i cała kasa sobie popłynie .
- 3 2
-
2020-01-25 17:58
co to mnie obchodzi
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.