- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (169 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (107 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (62 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (312 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (137 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (66 opinii)
Nowy tramwaj na torach. Półroczne opóźnienie w dostawie Pesy Jazz Duo
Nocą z poniedziałku na wtorek dotarł do Gdańska pierwszy z 30 zamówionych przez Gdańsk tramwajów Pesa Jazz Duo. Podczas rozładunku nie obyło się bez drobnych kłopotów, tramwaj do ruchu zostanie wprowadzony za mniej więcej dwa tygodnie.
Aktualizacja 2 sierpnia: po publikacji artykułu otrzymaliśmy wyjaśnienia od GAiT: tzw. harmonia nie została uszkodzona podczas rozładunku, zaś mocowanie osłony sprzęgu jest usterką, która zostanie uwzględniona w procesie odbioru technicznego i usunięta przez producenta.
Według wyliczeń urzędników dotychczasowe opóźnienia w produkcji pojazdów dla Gdańska przełożą się na kary finansowe, które pozwolą na zamówienie jeszcze dwóch pojazdów ponad zakontraktowane 30 maszyn.
Ostateczna suma naliczonych kar będzie znana w momencie dostawy wszystkich tramwajów, ponieważ kary są naliczane osobno dla każdego pojazdu - 8,8 tys. zł za każdy dzień "poślizgu" w jego dostawie i 5,5 tys. zł za każdy dzień niedotrzymania terminu przygotowania pakietu specjalistycznego do serwisu i obsługi.
Przetarty spód harmonii przegubu i osłona na sznurek
Rozładunek pierwszej Pesy, który odbył się po godz. 2 w nocy na ul. Nowe Ogrody , przebiegł z drobnymi komplikacjami. Przy zjeździe z lawety przetarty został spód tzw. harmonii na przegubie tramwaju.
Kilka minut później mechanicy musieli się zmierzyć z opadającą samoistnie osłoną sprzęgu, czyli elementu służącego do łączenia tramwajów. Ostatecznie klapa została przywiązana sznurkiem do wycieraczek, zaś tramwaj ściągnięty do zajezdni Wrzeszcz okrężną trasą przez Zaspę - Przymorze - Oliwę.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Drobne zmiany w przestrzeni pasażerskiej i motorniczego
Tramwaj wizualnie jest niemal identyczny z dwukierunkowcami Pesy, które kursują już po Gdańsku. We wnętrzu dopatrzyć się można drobnych zmian w oświetleniu, montażu haku do przewozu roweru oraz układu poręczy, które ułatwią w przyszłości ewentualny montaż biletomatu. Co ciekawe, z zewnątrz tramwaj nie posiada logotypu Pesy, który był obecny już w momencie dostawy wszystkich wcześniejszych pojazdów bydgoskiego producenta.
W kabinach motorniczego wprowadzono drobne zmiany w porozumieniu z pracownikami Gdańskich Autobusów i Tramwajów: wyposażono je w wygodniejsze fotele, schowki na rzeczy osobiste prowadzącego, chłodziarkę na napoje, uchwyt na kubek, gniazdo USB oraz radioodbiornik i czujnik dymu papierosowego.
Tramwajem jednocześnie będzie mogło podróżować ok. 200 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Wnętrze przestrzeni pasażerskiej oraz obie kabiny motorniczego posiadają system klimatyzacji. Zainstalowano również system monitoringu oraz informacji pasażerskiej, a także defibrylator automatyczny.
Coraz więcej defibrylatorów w Trójmieście. Gdzie je znaleźć?
Pasażerowie z nowego tramwaju skorzystają za dwa tygodnie
- Zanim pojazd trafi do ruchu, musi uzyskać homologację, przeprowadzamy także odbiór techniczny, w trakcie którego zazwyczaj pojawiają się drobne rzeczy do poprawki - tłumaczy Leszek Krawczyk, dyrektor ds. technicznych GAiT.
Zgodnie z zapowiedziami Pesy, jeszcze w sierpniu mają dotrzeć do Gdańska trzy kolejne pojazdy, a do końca roku GAiT powinien otrzymać łącznie 15 tramwajów. Kolejne 15 tramwajów (plus ewentualnie dwa dodatkowe) zostanie dostarczonych w przyszłym roku.
Podwójny przetarg na tramwaje dla Gdańska
Pesa przetarg na dostawę tramwajów do Gdańska wygrała dopiero za drugim razem. Przy pierwszym podejściu przegrała z konsorcjum Solaris-Stadler, które zaoferowało wprawdzie wyższą cenę (różnica ok. 600 tys. zł), ale jednocześnie oferowało też znacznie dłuższe okresy gwarancji.
Ostatecznie GAiT unieważnił przetarg, uznając obie oferty za zbyt drogie.
W drugim podejściu wystartowała tylko Pesa. Jej oferta była co do grosza zgodna z oczekiwaniami finansowymi miejskiej spółki i wyniosła 138 mln 375 tys. zł (ok. 5,5 mln mniej niż w pierwszym przetargu) za 15 tramwajów z pakietem serwisowym. Następnie miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i rozszerzyło zakres zamówienia o dodatkowe 15 pojazdów.
Miejsca
Opinie (232) 10 zablokowanych
-
2019-07-30 14:13
Ohyda
W sam raz pasuje dla gdańska
- 2 12
-
2019-07-30 14:13
A dlaczego ewentualny
montaż biletomatu ? Biletomaty miały się pojawić do końca tego roku.
- 48 5
-
2019-07-30 13:13
Co nagle to po diable (1)
Spiesz się powoli, moi drodzy i kochani!
- 9 19
-
2019-07-30 14:04
co nagle,
Sven zmieniłeś nazwę ,czy orientację?
- 4 0
-
2019-07-30 13:57
Nowe tramwaje do wykolejenia?
- 8 6
-
2019-07-30 13:57
Same miejsca stojące obłęd woza nas jak bydło
- 25 6
-
2019-07-30 13:54
cytuję
"Zgodnie z zapowiedziami Pesy, jeszcze w sierpniu mają dotrzeć do Gdańska trzy kolejne pojazdy, a do końca roku GAiT powinien otrzymać łącznie 15 tramwajów. Kolejne 15 tramwajów (plus ewentualnie dwa dodagkowe) zostanie dostarczonych w przyszłym roku."
Czyli wszystko jasne... :(- 7 2
-
2019-07-30 13:52
Kary finansowe od pasażerów dla ztm
A pasażerowie w Gdańsku ukarzą ZTM za opoznienia, awarie, niedziałające klimatyzacje wypadające kursy brud itp
Cofając płatności za bilety miesięczne czy jednorazowe wykonując tzw chargeback
Wygooglujcie sobie chargeback i poczytajcie jak cofnąć platnosc - generalnie trzeba skontaktować się z bankiem który wydał kartę i powiedzieć że chce się zareklamować płatność - cofnąć ja
Powód - niezadowolenie z jakości usług świadczących przez ZTM gait i wymienić awarie opóźnienia niedziałające klimatyzacje itp- 12 5
-
2019-07-30 13:47
w ankiecie brakuj eopcji
"mam naprawdę gdzieś jakim modelem tramwaju jadę, byle by przyjechał na czas i nie zepsuł się po drodze!"
- 33 2
-
2019-07-30 13:24
PESA, usterki i wieczne opóźnienia (1)
To jest już nudne
- 21 5
-
2019-07-30 13:45
Pojazdy Eksperymentalne
Szalenie Awaryjne
- 8 0
-
2019-07-30 13:29
Bombardier ma 3x tyle miejsc siedzących (2)
te nasze polskie mają 2x tak duże części
- 24 3
-
2019-07-30 13:39
a najlepsze jest to, że dla stojących jest praktycznie tyle samo miejsca!
w Pesie jest strasznie niewygodnie stać, miejscowe spadki podłogi nie ułatwiają jazdy na stojąco, zwłaszcza, że ciężko w godzinach szczytu złapać się uchwytu, do tego siedzące osoby mają kolana i nogi wystawione do wewnątrz, także stojącym jest jeszcze ciaśniej.
Jak to możliwe, że Bombardier ma 3 razy tyle miejsc siedzących przy nawet większym, bo bez pochylonej podłogi, komforcie dla osób stojących?- 17 0
-
2019-07-30 13:36
Liczba miejsc siedzących wynika z wymagań zamawiającego. Warszawa zamawia Pesy z układem siedzeń 2+1, a Poznań w Solarisach ma nawet 2+2.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.