- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (37 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (264 opinie)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (36 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (318 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (117 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem
Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.
Mniejszy komfort dla pasażerów
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.
Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.
Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.
Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.
Rozwiązaniem obniżenie jezdni
Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.
- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.
Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku
Miejsca
Opinie (129)
-
2017-06-17 21:59
W Gdyni wszystko da się zrobić :)
- 5 3
-
2017-06-17 22:47
Takie cuda tylko w dyni bo dynia to super miasto. (1)
- 7 3
-
2017-06-17 23:32
uśmiechnij się jezdeś w dyni
- 1 3
-
2017-06-17 23:18
super, już w najbliższych miesiącach rozpoczną się prace projektowe
Inwestycja na miarę Gdyni. Niech tylko po zakończeniu tego dzieła, gdyńscy urzędnicy nie zapomną rozwiesić w spółkach przewozowych zalecenia, żeby nie kupowały autobusów piętrowych.
I całe szczęście, że utrudnienia remontowe to nie problem w tej okolicy, bo w godzinach szczytu trudno będzie zrobić jeszcze większe korki.
I przy okazji, w przyszłym roku mija 10 lat od zakończenia dwóch ostatnich, poważnych inwestycji drogowych w Gdyni - drogi Różowej i Kwiatkowskiego. Może jakiś festyn miejski z tej okazji?
A poważnie, tam nawet nie ma przyzwoitej szerokości chodnika. W pobliżu stadionu taka prowizorka?- 17 1
-
2017-06-18 07:11
most (3)
Panie Prezydencie.Jakiś czas temu były robione przyczółki po obu stronach mostu,wszystko było rozkopane-dlaczego po obu stronach wtedy nie wykonano przebijając się w ziemi pod torami "bezpiecznych przejść dla pieszych " po obu stronach.Chyba nie jest to astronomiczny koszt .Lotnisko gdzie utopił Pan tyle kasy stoi puste.Dziś to chyba nie problem rozebrać most i położyć stalowe belki.Dużo czasu by to nie trwało a komunikacja zastępcza załatwiła by sprawę.Zróbcie dziś przekop chociaż od strony stadionu dla pieszych.Panie Prezydencie niech Pan pokaże przed wyborami ,że jeszcze coś może zrobić dla Gdyni.Jest tam duży ruch a i miejsca po obu stronach jest dość.Czeka Pan jak jakiś pieszy zginie dopiero to zrobicie.Chyba nie o to chodzi.Jest okazja ,jezdnia będzie zamknięta to przy okazji aż się prosi dołożyć kasę i zrobić bezpieczne przejścia dla pieszych.Panie Prezydencie jest okazja niech Pan pokaże ,że Pan potrafi coś zdziałać
- 14 0
-
2017-06-18 07:53
E tam,jakiś tam wiadukt,przejście dla gawiedzi,po co,Lotnisko dla biznesu walącego do Gdyni z kasą to jest to,tak miało być.
- 2 1
-
2017-06-18 11:54
nawet Żukowo potrafi
wystarczy podjechać do Żukowa ;)
- 2 1
-
2017-06-19 08:44
Sorry, Szczur czyta komentarze tylko z 1 strony
- 1 1
-
2017-06-18 08:34
projektant jeszcze zyje (1)
nikt za nicoi nie odpowiada ktos zaprojektowal,zaopiniowal i odebral.odebrac papiery takim nierobom..dobrze ,ze niebo jest wysoko..taki mamy kraj..
- 7 1
-
2017-06-19 08:45
A w Gdańsku gdy ulewa rozniosła w drobny mak nasyp pkm to kogoś pociągnęli do odpowiedzialności?
No widzisz, to i tu sie uchowa.
- 1 0
-
2017-06-18 09:46
Gdyńskie myślenie
Mam prośbę do Szczura aby prace na tym wiadukcie były w tym samym czasie co rondo przy dworcu i do kompletu dołożyłbym jakiś remont ma Zwycięstwa Ale koniecznie o długości nie większej niż 100m.
- 13 0
-
2017-06-18 10:04
Wiadukt lepiej przewozić na platformie...
- 8 0
-
2017-06-18 10:31
powiem tylko jedno. Gdynia.
W Gdansku jakos takie rzeczy sie nie zdarzaja. Smieszne miasteczko...
- 8 4
-
2017-06-18 10:36
ale mi artykuł
lepiej napisać o firmie Energa jak oszukuje starszych ludzi !!!!!!!!!!!!!!!!
- 10 0
-
2017-06-18 11:37
ha ha ha
jak za dobrych dawnych czasów p.Bareja miałby kolejny epizod do Misia
litości kiedy w końcu urzędnicy będą odpowiadać za swoje błędy, kiedy............................................?- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.