- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (67 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (47 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (286 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (121 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (322 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: co najmniej 1,5 mld za budowę całości
Od 715 mln do 1 mld 121 mln zł oraz od 777 do 1 mld 270 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków, które razem stworzą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. Dla każdego odcinka było po 11 ofert, ale tylko dwie mieszczą się w budżecie GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna - budowa podzielona na dwa zadania:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Do pierwszego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 767 976 717 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 774 974 674 zł,
- Polaqua - 797 650 082 zł,
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (Lider) i Acciona Construcción SA (Partner) - 807 944 377 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 857 782 249,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 900 845 044 zł,
- Strabag - 933 201 988 zł,
- PORR SA - 991 365 572 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 063 326 688 zł,
- Konsorcjum: Gülermak(Lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş (Partner) i Mosty Łódź SA(Partner) - 1 121 795 670 zł.
Do drugiego zadania złożonych zostało 11 ofert:
- Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł,
- Polaqua - 822 800 249,
- Budimex SA - 966 220 336 zł,
- Strabag - 1 003 119 661 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 1 058 074 844 zł,
- Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 1 061 719 520 zł,
- PORR S.A - 1 083 982 403 zł,
- Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 1 091 513 773 zł,
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (Lider) i Aldesa Construcciones SA (Partner) - 1 122 062 134 zł,
- Mota-Engil Central Europe SA - 1 125 977 765 zł,
- Konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (Lider), Mosty Łódź SA (Partner), Masfalt (Partner), DROGOMEX (Partner) - 1 269 704 030 zł.
To oznacza, że tylko po dwie oferty z każdego postępowania mieszczą się w budżecie (zostały wytłuszczone na liście).
O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wszystkie elementy trasy - maksymalnie o 5 lat, a w 10 proc. termin realizacji - 41 miesięcy, który można skrócić maksymalnie do 38 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie czasu gwarancji oraz maksymalne możliwe skrócenie terminu realizacji. A to oznacza, że jedynym kryterium wyboru pozostanie cena.
Według zapowiedzi Obwodnica Metropolitalna ma być gotowa w 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Trasa połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem Chwaszczyno, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej. OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.
Opinie (225) 4 zablokowane
-
2020-11-16 15:26
To nie jest Obwodnica Metropolitarna. (1)
Obwodnica otacza Gdańsk. Gdańsk nie jest metropolią. Trójmiasto jest metropolią.
- 11 13
-
2020-11-16 17:02
Trojmiasto to Gdansk, Sopot i Pruszcz Gdanski
Więc to jest obwodnicą trójmiasta
- 6 7
-
2020-11-16 16:47
a i tak wygra polaqua
jakimś cudem
- 3 4
-
2020-11-16 15:57
Jakby opchnęli te 3 tony koksu, które w czerwcu przechwycili to by jeszcze S6 w pomorskiem skończyli (1)
...
- 9 1
-
2020-11-16 16:42
Opodatkować, w aptekach sprzedawać i najlepsze drogi i szpitale mamy.
- 2 0
-
2020-11-16 16:10
Świetnie że zacznie sie budować Metropolitalna i że buduje sie juz Kaszubska ale co z drogą OPAT w dalszym ciągu? (1)
Obwodnica OPAT jest tez mega potrzebna. Byłaby taką wisienką na torcie po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej oraz kontynuacją drogi na północ, której tak bardzo mieszkańcy Rumi,Redy i częsci Gdyni potrzebują. Korki bez niej są nieubłagalne na krajowej 6 a juz w szczególnosci gdy jest gdzies remont nawierzchni czy stłuczka. Niech budują się drogi by żyło sie lepiej i wygodniej
- 17 1
-
2020-11-16 16:31
to pytanie do Horały, Śniadka czy Płażyńskiego
- 7 0
-
2020-11-16 15:42
Redakcja (1)
Liczyłem, że ktoś z redakcji skontaktuje się od razu z przedstawicielem GDDKiA i uaktualni czy nadal podpisanie umowy jest szacowane na II kwartał 2021? Czemu od otrzymania ofert do podpisania umowy mija około pół roku a nie 1 kwartał?
- 12 0
-
2020-11-16 16:18
bo są możliwe odwołania do KIO, później jeszcze urząd zamówień publicznych będzie sprawdzał czy procedura została przeprowadzona zgodnie z ustawą.
- 1 0
-
2020-11-16 16:10
Jak za PiSu wybudują, najdalej za miesiąc będzie do remontu. Oni nic nie potrafią.
- 4 13
-
2020-11-16 16:08
Dobrze , ze
NDI nie wygralo. Znow by wykonczylo kilka lokalnych malych firm.
- 9 1
-
2020-11-16 16:05
2 zadanie
mirbud zdecydowanie niedoszacował... nie zdziwię sie jak Polaqua zaskarży wygraną decyzję, wygra, bo faktycznie może mieć przesłanki dość mocne, i ostatecznie 1 zadanie zrobi Budimex a 2 zadanie Polaqua... czyli dwie duże firmy, akurat podczas uzyskiwania ZRiDów będą na etapie schodzenia części podwykonawów z trasy kaszubskiej, czyli de facto przerzucą tylko sprzęt i ludzi na dalszą część budowy... stąd tak dobre ich oferty, bo mogą sobie na to tanio pozwolić. zaplecza i sprzęt mają niemal pod oknem
- 12 2
-
2020-11-16 16:03
Aby się potem nie okazało że Mirek z Zenkiem
ziemię rozgrzewali i olaboga nie dają rady skończyć bo kasy za mało i nie ma kto robić. Tak może być z najtańszymi.
- 6 2
-
2020-11-16 15:54
Obwodnica Metropolitalna
Czy obwodnica Trójmiasta zmieni (zmieniła?) numerację na S7, a Obwodnica Metropolitalna zostanie droga S6?
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.