- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (152 opinie)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (90 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (111 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (125 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 09:43
to ludzi jest za duzo przede wszystkim (1)
nic nie odciazy obwodnicy ani zadnej innej drogi tak jak zmniejszenie liczby ludnosci. nie chcemy metropolii chcemy sredniej wielkosci miasta.
- 6 12
-
2019-11-21 09:52
To się przeprowadź!
- 2 4
-
2019-11-21 09:47
Jakże naiwni
są ci, którzy w ankiecie wybierają opcję pierwszą ...
- 2 5
-
2019-11-21 09:51
Niby taka metropolitarna ...
a wciąż dwupasmowa, powinna sie nazywać junior metropolitarna
- 8 7
-
2019-11-21 09:54
po zakończeniu budowy wprowadzić opłaty za wjazd do centrum
a w warunkach budowy powinien być odcinkowy pomiar prędkości i automatyczny pomiar odległości między samochodami
- 5 7
-
2019-11-21 10:04
W poprzednim artykule z wiosny 2019 było, że przetarg odbędzie się
"jeszcze przed wakacjami". Jaja sobie robicie?
- 11 0
-
2019-11-21 10:10
Mapa do poprawy
Obecna obwodnica to S6, nie S7 :)
- 6 1
-
2019-11-21 10:10
Można tak sobie bezkarnie i bezustannie przesuwać terminy
dla tak dużej inwestycji i jeszcze brać za to pieniądze? Jaja sobie tam robią?
- 8 1
-
2019-11-21 10:11
czy ktoś może mi wytłumaczyć po co? komu ta droga miałaby niby służyć?
przecież ona i tak się kończy w połowie obecnej obwodnicy.
Jak by wypadała gdzieś za Redą to ok ale w takim wariancie?- 8 10
-
2019-11-21 10:23
To po kiego (1)
grzyba na obwodnicy już przygotowują się do budowy? Skoro nawet wykonawcy nie ma. Czegoś tu nie rozumiem. To w związku z czym te zmiany na wysokości od Karwin do torów kolejowych?
- 0 12
-
2019-11-21 10:29
Trasa Kaszubska do Lęborka. Jest Google, wiesz... ?
- 8 0
-
2019-11-21 10:35
Rzeczka Radunia i kilometrowy wiadukt, a co tam!
Mamy gest! Przecież to nie nasze pieniądze tylko podatników! Po co zbudować nasyp i most długości 50 metrów, skoro można zrobić wiadukt na kilometr i wpakować w niego tysiące ton betonu...
- 3 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.