• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Południowa: węzeł Lipce najwcześniej w październiku

Maciej Naskręt
7 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nieukończony Węzeł Lipce w Gdańsku - zjazd z Południowej Obwodnicy Gdańska do Traktu św. Wojciecha. Nieukończony Węzeł Lipce w Gdańsku - zjazd z Południowej Obwodnicy Gdańska do Traktu św. Wojciecha.

Jest kolejny problem z budowaną Południowej Obwodnicy Gdańska. Błąd w projekcie spowodował, że otwarcie splotu w Lipcach nastąpi dopiero po jego naprawie, czyli najszybciej w październiku. Wykonawca ułoży nową nawierzchnię w miejscu ugięcia nowej drogi ekspresowej na Olszynce.



Zobacz jak wygląda ugięcię Południowej Obwodnicy Gdańska.

Niemal w każdy piątek w czasie powrotu ze stolicy do rodzinnego Gdańska budowę Południowej Obwodnicy Gdańska wizytuje prezes spółki Bilfinger Berger. Jak mówią budowlańcy: - Nie raz nam się dostało za robotę. Jednak uwagi przełożonego najwyraźniej nie robiły wrażenia na wszystkich pracownikach, czego efekt już widać.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o ugięciu jezdni między największą estakadą w Polsce a mostem nad Motławą. Sprowadzono na budowę i uruchomiono georadar, który przeniknął w głąb nasypu i zbadał co jest przyczyną ugięcia jezdni. Wstępne wyniki mówią, że nie został dobrze zagęszczony grunt pod jezdnią, po otwarciu obwodnicy tę czynność wykonały, zamiast maszyn budowlanych... samochody.

Naprawa ugięcia na szczęście nie będzie skomplikowana. - Wymienimy nawierzchnię na odcinku 20 metrów. Zajmie to nam zaledwie jedną noc - uważa Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Berger.

Teraz jednak wykonawcy, choć już nie z jego winy, więcej problemów zapewnia budowa Węzła Lipce zobacz na mapie Gdańska. W projekcie dostarczonym przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych do wykonawcy odkryto błąd podczas przeprowadzenia prób obciążeniowych obu zjazdów. Pod wpływem nacisku boczne estakady zbytnio pracują.

Czy Południowa Obwodnica odkorkowała nieco centrum Gdańska?

- Biuro projektowe opracowało według wytycznych nadzoru naukowego - specjalistów z Politechniki Gdańskiej - i dostarczyło nam projekty naprawcze trzech zjazdów. Na początku przyszłego tygodnia będzie też czwarty. Zgodnie z założeniami, w celu ustabilizowania obiektu, przewiduje się wymianę, naprawę oraz korektę ustawienia łożysk na podporach. W przypadku jednej z łącznic będzie prawdopodobnie dodatkowo wzmocniona konstrukcja jednego z przęseł spośród siedmiu istniejących - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Na podstawie projektów naprawczych wykonawca sporządzi harmonogram dalszych prac. Orientacyjne zakończenie robót na węźle Gdańsk Lipce drogowcy przewidują do końca października tego roku.

Po ulewach i burzach, które wystąpiły pod koniec zeszłego tygodnia, część skarp i rowów odwodnieniowych oberwała się do tego stopnia, że w wielu miejscach widać podbudowę jezdni. Drogowcy jednak nie widzą w tym nic dziwnego, bowiem nasypy bez roślinności będą się obrywać, dopóki nie ukorzeni się na nich trawa. Ubytki w skarpach ma naprawić generalny wykonawca.

Nadal nie ma też przy Południowej Obwodnicy Gdańska miejsca obsługi podróżnych w Koszwałach, w którym kierowcy mogliby odpocząć, zjeść, a nawet przenocować w trakcie dłuższej podróży. Władze Lotosu, które wydzierżawiły teren od gdańskiego oddziału GDDKiA zapewniają, że niebawem ruszy budowa tzw. MOP-u.

- GDDKiA zadeklarowała przekazanie terenu na 10 sierpnia br. Lotos Paliwa posiada już stosowny projekt. Otrzymaliśmy również decyzję o pozwoleniu na budowę. Teraz czekamy na jej uprawomocnienie i przekazanie terenu pod budowę stacji - wyjaśnia Jan Michalak, dyrektor do spraw infrastruktury i rozwoju w Lotos Paliwa.

Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska - mimo że przejezdna - wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.

Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych. Do połowy lipca ma być oddany Węzeł Koszwały zobacz na mapie Gdańska, a pod koniec roku mamy zjeżdżać z obwodnicy przez Węzeł Gdańsk Port zobacz na mapie Gdańska do Trasy Sucharskiego.

Miejsca

Opinie (75) 3 zablokowane

  • TUNEL SOPOT - HEL I TYLE W TEMACIE

    • 9 2

  • A WAKOZ dalej startuje w przetargach

    Wakoz pod nowa nazwa WAKOZ BUDOWNICTWO SA startuje dalej w przetargach podobno z czystym kontem,
    wiec niedlugo beda daloze fuszerki i niedorobki na gdanskich drogach

    • 14 5

  • KLASYCZNA POLSKA NIEDORÓBKA

    Ugięcie jezdni na granicy konstrukcji posadowionej (początek estakady,mostu itd. itp.),tam gdzie dochodzi do niej nasyp zawsze w polskich realiach wykonawczo-odbiorowych kojarzy mi się z wielkim "BUUM"dla zawieszenia jadącego auta.Obojętnie czy jest to nowo wyremontowana estakada na Klinicznej czy nowa obwodnica południowa.Ja zwykły technik (starej daty) przypominam dzisiejszym Panom odbierającym etapy robót,WARSTWY zagęszczanych nasypów,żeby ruszyli cztery litery i takie miejsca badali szczególnie.Służy do tego prymitywny przyrząd składający się z pręta i spadającego po nim ciężarka.Często obserwuję w naszych realiach, że wałuje się warstwa po warstwie całe kilometry powstających dróg, a jak przyjdzie "dosypać"nasyp do przyczółka to podjeżdża wywrota lub kilka i kiprują swoją zawartość.Trochę to ubije z wierzchu rozgarniający spychacz i gumowce robotników no i jest jak zwsze po krótkim okresie od oddania inwestycji czyli -BUUUM.

    • 17 6

  • Tuskoland (1)

    I wszystko jasne

    • 12 11

    • ??? kup sobie lepsze okulary

      wypłyń na głębię - tam przestaniesz smucić

      • 1 2

  • obwodnica (1)

    projektowały to niedouki nie sprawdzając co to za teren

    • 5 5

    • Dobra ksywa, gorzej z komentarzem

      Mały - chyba od małego rozumku. Projekt nie był najgorszy, tyle że tak kończy się wygrywanie przetargów na wykonawstwo za połowę ceny. Cena przetargowa - około 1200 mln zł, Zamawiający miał na tą realizację 2000 mln zł. Wychodzi tanie budowanie...

      • 1 0

  • ale rąbło! ale pierun!

    • 2 2

  • Kolejna najtańsza oferta !!!

    Niech ich piorun strzeli !!!

    • 3 2

  • oszukani (1)

    Chyba strach będzie jeżdzić tunelem pod Martwą Wisłą póki przy "korycie" będą POmyleńcy. ( oczywiście jeżeli się okaże, że będzie wogóle rozpoczęta budowa )
    Wszystko sie sypie. Nawet propaganda sukcesu socjalizmu takich problemów nie miała. Chyba już trzeba będzie wołać.... Komuno wróć, normalność wróć.
    Historia lubi sie powtarzać i zawsze przy źłobie nienasyceni, niedouczeni... a miało nam sie żyć wszystkim lepiej....

    • 9 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • durnoctwo

    Dzisiaj jechałem pod nowym węzłem na granicy Stogów i Przeróbki. Brawo włodarze. Cały tydzień światła nie działały a dziś, gdy nie było żadnych ciężarówek z prostopadłych kierunków wszystko działało. Był korek na kilka zmian świateł. Najgorsze, że staliśmy i czekaliśmy a w poprzek nikogo nie było.

    • 7 3

  • (1)

    czytając to wszystko powiem tylko tyle, ja do tunelu pod MArtwą Wisłą (o ile powstanie) nie wjadę nigdy

    • 8 2

    • i całe szczęście

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane