• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Południowa: węzeł Lipce najwcześniej w październiku

Maciej Naskręt
7 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nieukończony Węzeł Lipce w Gdańsku - zjazd z Południowej Obwodnicy Gdańska do Traktu św. Wojciecha. Nieukończony Węzeł Lipce w Gdańsku - zjazd z Południowej Obwodnicy Gdańska do Traktu św. Wojciecha.

Jest kolejny problem z budowaną Południowej Obwodnicy Gdańska. Błąd w projekcie spowodował, że otwarcie splotu w Lipcach nastąpi dopiero po jego naprawie, czyli najszybciej w październiku. Wykonawca ułoży nową nawierzchnię w miejscu ugięcia nowej drogi ekspresowej na Olszynce.



Zobacz jak wygląda ugięcię Południowej Obwodnicy Gdańska.

Niemal w każdy piątek w czasie powrotu ze stolicy do rodzinnego Gdańska budowę Południowej Obwodnicy Gdańska wizytuje prezes spółki Bilfinger Berger. Jak mówią budowlańcy: - Nie raz nam się dostało za robotę. Jednak uwagi przełożonego najwyraźniej nie robiły wrażenia na wszystkich pracownikach, czego efekt już widać.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o ugięciu jezdni między największą estakadą w Polsce a mostem nad Motławą. Sprowadzono na budowę i uruchomiono georadar, który przeniknął w głąb nasypu i zbadał co jest przyczyną ugięcia jezdni. Wstępne wyniki mówią, że nie został dobrze zagęszczony grunt pod jezdnią, po otwarciu obwodnicy tę czynność wykonały, zamiast maszyn budowlanych... samochody.

Naprawa ugięcia na szczęście nie będzie skomplikowana. - Wymienimy nawierzchnię na odcinku 20 metrów. Zajmie to nam zaledwie jedną noc - uważa Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Berger.

Teraz jednak wykonawcy, choć już nie z jego winy, więcej problemów zapewnia budowa Węzła Lipce zobacz na mapie Gdańska. W projekcie dostarczonym przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych do wykonawcy odkryto błąd podczas przeprowadzenia prób obciążeniowych obu zjazdów. Pod wpływem nacisku boczne estakady zbytnio pracują.

Czy Południowa Obwodnica odkorkowała nieco centrum Gdańska?

- Biuro projektowe opracowało według wytycznych nadzoru naukowego - specjalistów z Politechniki Gdańskiej - i dostarczyło nam projekty naprawcze trzech zjazdów. Na początku przyszłego tygodnia będzie też czwarty. Zgodnie z założeniami, w celu ustabilizowania obiektu, przewiduje się wymianę, naprawę oraz korektę ustawienia łożysk na podporach. W przypadku jednej z łącznic będzie prawdopodobnie dodatkowo wzmocniona konstrukcja jednego z przęseł spośród siedmiu istniejących - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Na podstawie projektów naprawczych wykonawca sporządzi harmonogram dalszych prac. Orientacyjne zakończenie robót na węźle Gdańsk Lipce drogowcy przewidują do końca października tego roku.

Po ulewach i burzach, które wystąpiły pod koniec zeszłego tygodnia, część skarp i rowów odwodnieniowych oberwała się do tego stopnia, że w wielu miejscach widać podbudowę jezdni. Drogowcy jednak nie widzą w tym nic dziwnego, bowiem nasypy bez roślinności będą się obrywać, dopóki nie ukorzeni się na nich trawa. Ubytki w skarpach ma naprawić generalny wykonawca.

Nadal nie ma też przy Południowej Obwodnicy Gdańska miejsca obsługi podróżnych w Koszwałach, w którym kierowcy mogliby odpocząć, zjeść, a nawet przenocować w trakcie dłuższej podróży. Władze Lotosu, które wydzierżawiły teren od gdańskiego oddziału GDDKiA zapewniają, że niebawem ruszy budowa tzw. MOP-u.

- GDDKiA zadeklarowała przekazanie terenu na 10 sierpnia br. Lotos Paliwa posiada już stosowny projekt. Otrzymaliśmy również decyzję o pozwoleniu na budowę. Teraz czekamy na jej uprawomocnienie i przekazanie terenu pod budowę stacji - wyjaśnia Jan Michalak, dyrektor do spraw infrastruktury i rozwoju w Lotos Paliwa.

Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska - mimo że przejezdna - wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.

Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych. Do połowy lipca ma być oddany Węzeł Koszwały zobacz na mapie Gdańska, a pod koniec roku mamy zjeżdżać z obwodnicy przez Węzeł Gdańsk Port zobacz na mapie Gdańska do Trasy Sucharskiego.

Miejsca

Opinie (75) 3 zablokowane

  • mapa

    kiedy doczekamy się pełnej mapki obwodnicy południowej oraz dokładnej części oddanej do eksploatacji a1

    • 2 1

  • wprowadzic rezim chinski

    i od razu znaja się i inżynierowie co się znają i winni defraudacji publicznych pieniedzy. Żeby kogoś pociągnąc do odpowiedzialnosci za trwonienie naszych publicznych pieniedzy to najpierw trzeba by utworzyc prawdziwą firmę nadzorujacą budowy autostrad, a nie państwowy kołochoz nastawiony za zbieranie laurów za nic (tu GDDKiA)

    • 5 2

  • no tak "cud euro" się skończył
    droga budowana przez lata była w końcu z pompą odebrana
    i choć nie była gotowa bo choćby nie miała węzłów to była "przejezdna"
    nie minął dobrze miesiąc
    i tu się ugina
    tam się obrywa (ale to przeciez nie kłopot bo to nie nasza brocha)
    tu filary złe
    a tam za słabe
    prezesi mają się dobrze
    urzednicy i dyrektorzy też
    robotnicy niekoniecznie
    a nasza kasa popłynela - znaczy się ugięła
    i bedzie płynąć dalej

    do tych którym ma się żyć lepiej...

    ale to nie dziwi wszak Gdańsk z woli rządzących urzedników na dawnej bramie stoczni znów ma nowego - starego patrona

    • 4 4

  • Na nawierzchnię zamiast asfaltu dać budyń i będzie dobrze

    Wytrzyma i 100 lat

    • 9 0

  • Róbcie dalej najtniej jak się da !!!!!!!!!!

    Róbcie dalej najtniej jak się da !!!!!!!!!!

    • 3 1

  • Taa wymienią nawierzchnię na ugiętym odcinku i za pół roku na łączeniu z tą pierwotną będzie hopka. A grunt pod drga i tak się tam znowu zapadnie.

    • 3 1

  • Za taki błąd w projekcie projektant powinien pójść siedzieć i już nigdy nie zaprojektować żadnego mostu, drogi i budynku.

    • 4 2

  • Jaka Motława?

    Tam jest Radunia pismaki!

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 3 3

  • ugięcie jest bardzo wyraźne i odczuwalne

    a co oni niby mogą tam naprawić ? że dodatkowy dywanik asfaltu łagodzący dołek podleją ? to jest według mnie nie do naprawienia i będą z tym co roku kłopoty, firma będzie mieć zlecenia pogwarancyjne na wiele lat

    • 1 2

  • BEZEDURA

    Występują błędy bo projektują to mgr. po egzaminach: zakuj - zdaj- zapomnij . No, a potem się okazuje , że ulica za wąska i autobus sie nie wyrabia ; podpory kiwają się itd . No i te przetargi : wygrywa taniocha ! I to jest smutne .

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane