• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina: co z projektem? Problemem odwołanie od decyzji środowiskowej

Patryk Szczerba
15 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wszystko wskazuje na to, że na Witominie, zanim ruszy budowa obwodnicy Witomina, będą prowadzone prace na ul. Chwarznieńskiej. Wszystko wskazuje na to, że na Witominie, zanim ruszy budowa obwodnicy Witomina, będą prowadzone prace na ul. Chwarznieńskiej.

Dokumentacja branżowa dla obwodnicy Witomina jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie. - Czekamy na rozstrzygnięcie - informują urzędnicy.



Ile czasu dziennie spędzasz w korkach?

Mijają trzy lata od momentu, gdy na kładce nad ul. Chwarznieńską prezydent Gdyni Wojciech Szczurek zapowiedział budowę obwodnicy Witomina.

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Jej początek zaplanowano przed pętlą "Sosnowa", a koniec za skrzyżowaniem ul. Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej wewnątrz dzielnicy.
  4. Ta ostatecznie, w dużej mierze dzięki środkom z programu Polski Ład, i tak zostanie przebudowana


Obwodnica Witomina będzie mieć 2,65 km długości. Kierowcy pojadą nią dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Obwodnica Witomina: dokumentacja branżowa gotowa



Od lutego 2020 r. dokumentację branżową obwodnicy Witomina przygotowuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski otrzyma blisko 2 mln zł.

- Dokumentacja branżowa jest już uzgodniona - w projekcie zawarta jest droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym. Aktualnie oczekiwana jest ostateczna decyzja w sprawie uzgodnień środowiskowych - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.
Dokumentacja środowiskowa także została już opracowana, ale wpłynęło odwołanie, które nie pozwala na złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, które jest konieczne do wydania pozwolenia na budowę.

- Ostateczny odbiór dokumentacji nastąpi po uzyskaniu decyzji z odwołania i uzyskaniu pozwolenia na budowę - tłumaczy Jakub Ubych.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy Parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

1,5 roku na budowę obwodnicy Witomina



Jeszcze w lutym przedstawiciele władz Gdyni zapowiedzieli, że będą się starać o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

Problem w tym, że obecnie programy dofinansowań wiążą się z koniecznością szybkich realizacji i istotne staje się posiadanie pozwolenia na budowę, którego obwodnica Witomina jeszcze nie ma.

Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Miejsca

Opinie (215) 9 zablokowanych

  • To już było

    Ileż to już razy o tym czytaliśmy...? Spokojnie, myślę że patrząc na dotychczasowe tempo prac, myślę że przez najbliższych 10 lat nic się nie zmieni. Będą tylko kolejne projekty i kosztorysy i ponowne korekty korekt.

    • 80 0

  • (3)

    Ta Obwodnica jest potrzebna jak tlen do życia. Znając jednak gdyńskie realia nie powstanie wcześniej jak za 10 lat.

    • 46 2

    • Jestem troche wiekszym optymista, (1)

      obstawiam trzy lata.

      • 0 3

      • Licytuję... Pięć!

        • 2 0

    • Zwłaszcza jak wytną połacie lasu

      A deweloperzy dokończą dzieła. Obok tej drogi powstaną wieżowce jak przy Małokackiej i Rolniczej miasto potrzebuje nowych działek na sprzedaż

      • 1 2

  • Dlatego ja mieszkam w orłowie (1)

    Bo mnie stać i nie mam korkow

    • 16 13

    • Sebix

      Ale przecież ten social z mopsu dostałeś więc co się chwalisz

      • 4 1

  • Miasto które jest MEMEM (6)

    Dziurawe drogi, armia urzędników, lotnisko, pomnik na skwerze za kilka baniek, drogie parkometry, tor do gry w bule, blok pomalowany na biało, park centralny jako najpilniejsza potrzeba Gdynian, Infobox, najtańsza kostka brukowa na Skwerze, jednokierunkowa Świętojańska, wymarłe centrum, plastikowe delfinki, biała farba, plany, wizualizacje, obietnice, wysokie zadłużenie miasta, brak jednej znaczącej inwestycji od czasów Estakady Kwiatkowskiego, za to świetny marketing polityczny.

    • 92 3

    • Btw ciekawe kto wymyślił te bule? (1)

      Zakładam że Pan Andrzej jak chce sobie haratac w kulki to ma gdzie. Chyba że to był jakiś zakład...

      • 8 0

      • szczurek to juz prawie emeryt, zbudowal sobie placyk do gry w bule, gdynia to teraz raj dla emerytow

        jeszcze niech ta strefe ciszy zrobia w centrum

        • 9 0

    • (1)

      I przysiadaki, na Boga, przysiadaki. Należy ich wszystkich wysłać do Wejherowa, żeby zobaczyli jak wygląda wzorowa dbałość o miasto.

      • 15 0

      • swoja droga, mieszkam w Środmiesciu i jeszcze nie widzialem nikogo kto korzysta z tych przysiadakow

        • 3 0

    • Najważniejsza część Estakady powstała w latach 70.

      • 4 0

    • Bardzo dobrze podsumowane

      Szczurek upodlił to miasto

      • 2 0

  • (1)

    A po co tam chodnik? Kto wzdłuż obwodnicy będzie chodził pieszo?

    • 31 5

    • Któregoś dnia przyjdzie Zbawiciel

      • 7 0

  • obwodnica?!

    Ta obwodnica omijająca Witomino jak powstanie to może za 5-10 lat!!! Trudno mi uwierzyć by za 2 lata ruszyła budowa. u nas tak jest: obiecują, obiecują i konkretów jak nie ma tak nie ma!

    • 41 2

  • Chylonia czeka na tunel na ul. Puckiej!!! (1)

    A tylko cały czas Gdyni wszytko kręci się wokół Chwarznieńskiej... Reszta dzielnic jest olewana...

    • 36 5

    • Chwarznieńska jest zapomniana .

      W Chyloni bez sensu zlikwidowali rynek. Kartuską nie da się przejść, drogi rowerowe zrobione slalomem aż szlag trafia! Podziemny parking , którego nie można oddać . To jest dopiero lądowanie kasy bez sensu. Kto tam będzie parkował????

      • 5 0

  • (2)

    Dlaczego o buspasach nie mysli sie juz przy projektowaniu nowej drogi, tylko potem zabiera jeden z już istniejących?

    • 22 3

    • Bo łatwiej namalować farbą niż wybudować.

      • 12 0

    • Dlaczego nie buduje się nowej drogi do ogromnych osiedli na Wiczlinie

      • 3 0

  • Szczurek także i z tym tematem skapitulował

    Ile lat można mówić o prostej sprawie, ile na Boga ?

    • 40 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta droga nic nie da, a kosztować będzie co najmniej 200 mln (28)

    Nie jest problemem Witomino, ale fakt ze do centrum więcej samochodów nie wjedzie. I możecie sobie budować drogi po 3 i 4 pasy, ale to nic nie da. Za witominem na kieleckiej będzie zwężenie, a wiec za 200 mln zł korki sprzed Witomina zostaną przeniesione na Witomino na wysokość połączenia z Kielecka. Skrzyżowanie Kieleckiej ze Śląską będzie miało taka sama przepustowość jak dzisiaj. Najwiecej stracą na tej drodze mieszkańcy Witomina. Dziś wjeżdżam oni nijako na początek tego zatoru z kierunku obwodnicy i wiczlina, po wybudowaniundrogi będą się włączali jako podporządkowani na koniec korka. A wycena 70 mln jest śmieszna, ale prawdziwe zdziwienie budzi fakt, ze nikt tej kwoty nie zweryfikował przez 3 lata. Czy były pracownik TGD nie nauczył się nic o prowadzeniu inwestycji? Srodowiskowiec, a zabrakło wyobraźni ze taka inwestycja polegnie na decyzji środowiskowej? A moze wręcz przeciwnie i taki był plan - nikt na poważnie myślał o obwodnicy Witomina i wybrali wariant rozbudowy z góry skazany na środowiskowe odwołania?

    • 103 174

    • bzdura - moze przejedz sie ta droga to zobaczysz jak to wyglada w szczycie - stoi wlasnie przez witomino (8)

      • 30 14

      • (5)

        Czytaj z uwagą. Witomino się odkorkuje, ale korek przeniesie się gdzie indziej.

        • 22 24

        • A dokładniej to do Houston (1)

          • 20 12

          • huston

            To bydesz mioł, gdy wytną cały pork trujmiejski

            • 3 3

        • Niby gdzie? (2)

          Węzeł Cegielskiej od strony witomina jest zawsze pusty i przejezdny. Wielkokacka tez zawsze wolna, to samo na Witominskiej. Obwodnica zrobi robote tylko ze raczej nie powstanie. To jest ulubiony kotlet Szczurka i Łucyka do ogrzewania na wybory.

          • 12 4

          • Sredni czas realizacji inwestycji w dyni to 55 lat. nie doczekam

            • 7 4

          • Jest o tym wyżej napisane. Wystarczy zacząć czytać ze zrozumieniem. Ale jak widać wiele osób ma z tym problem. Nic dziwnego, że od 25 lat w mieście jest jak jest bo właśnie tacy ludzie tłumnie chodzą na wybory i kupują kolejne ściemy.

            • 4 1

      • Przejedź się obwodnicą, to zobaczysz co dają drogi które mają omijać korki :D

        • 3 4

      • przyłączyć eksterytorialnie Witomino do Rumi i po problemie.

        • 1 0

    • (3)

      Przecież wiadomo, że to nie musi mieć sensu. I wiadomo też o co chodzi od czasów lotniska.

      • 12 8

      • Najlepiej nic nie robić (2)

        • 10 4

        • Najlepiej robić kółka białą farbą i ustawiać krzaczory w donicach. No i przysiadaki.

          • 5 2

        • byleby zarobić.

          • 2 0

    • No nie, to nie jest prawda (3)

      Po pierwsze ruch bedzie sie rozdzielal na tych co jada do Redłowa (wybiora Chwarznienską) i na tych co do centrum (obwodnica). Po drugie przyczyna korkow byl tylko pojedynczy pas ruchu na Chwarznienskiej i kilka skrzyzowan ze swiatlami czego nie bedzie na obwodnicy. Skrzyzowanie na Wezle Cegielskiej bedzie oczywisicie waskim gardlem ale o niebo mniejszym niz to na Witominie. Cena i termin realizacji tez oczywiscie nic wspolnego z rzeczywistoscia nie maja ale to inna historia...

      • 22 6

      • (2)

        Przyczyną korków jest nadmiar samochodów a nie jakiś pojedynczy pas ruchu.

        • 13 16

        • Co znaczy nadmiar? (1)

          Ze niby co, jeden kierowca kilka samochodów na raz prowadzi? Czy tylko wybrańcy maja mieć prawo posiadania samochodu?

          • 10 11

          • Miasta były budowane na dużo mniejszą ilość

            • 4 0

    • Po dwa pasy i buspasy, To ludzie bez wizji, bez kasy, taky szajs zbudują.

      • 5 1

    • (4)

      A wystarczyłoby zrobić darmową komunikację w mieście i połowa tych samochodów znika.

      • 3 5

      • Niestety, tak to nie (3)

        działa. Psychologia społeczna, kod kulturowy kłaniają się. Polacy są społeczeństwem plebejskim, zakompleksionym. Posiadanie samochodu jest narodowym fetyszem, oznaką pozycji społecznej, wyrazem rzekomej wolności i życiowego sukcesu. W Gdyni nakłada się na to wiara w mit o najszczęśliwszym mieście Polski, zamieszkanym przez dynamicznych ludzi sukcesu, a tacy, jak wiadomo, trolejbusem nie jeżdżą. W Gdańsku z kolei problemem są liczni "mieszczanie z awansu", dla których mieszkanie na kredyt i auto z rejestracją GD jest namacalnym dowodem sukcesu i ostatecznego zerwania z Bartoszycami, Lidzbarkiem czy Pasłękiem. Pod tym względem, Trójmiasto jest nie do uratowania.

        • 10 5

        • a może autem jest po prostu wygodniej? (2)

          • 5 8

          • Nie chodzi o wygodę lecz o auto.

            • 6 1

          • Jeśli wygodniej to w czym problem? Jedziemy i nie marudzimy, że drogi za ciasne...

            • 4 0

    • (1)

      Masz chore wyobrażenie o czyś na czym nie do końca się znasz. Zamilcz baranku.

      • 0 5

      • Piszesz zawsze to samo,

        przy każdym temacie. Nikt ci nie powiedział, że leki trzeba brać regularnie?

        • 1 0

    • naprawde taka pogarda darzysz mieszkancow Witomina, ze chcesz aby tranzyt nadal odbywal sie przez srodek osiedla?

      skandalem jest aby w 21 wieku przez srodek osiedla biegla trasa tranzytowa - rozdzielajaca osiedle na pol, trasa z duzym natezeniem ruchu tranzytowego - wieksza czesc przejsc jest bez swiatel. To sa standardy III swiata!

      • 4 2

    • Masz rację

      Będą 2 korki: jeden w lesie, a drugi na Chwarznieńskiej (tych co chcą ominąć korek). Dodatkowo obok nowej obwodnicy kilka działek przytuli deweloper i wybuduje wieżowce (jak obecnie przy Małokackiej). Z drogami w Gdyni jest jak z dodrukowywaniem pieniędzy w czasie inflacji. Powstanie dróżka, to zaraz oblepią ją deweloperzy

      • 4 1

    • po co wstawać z łóżka

      skoro można się wywrócić?!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane