- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (15 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (126 opinii)
- 4 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (47 opinii)
- 5 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (171 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (32 opinie)
Oceń gdańską komunikację miejską
Denerwują cię pasażerowie rozmawiający przez telefon komórkowy? A może to, że kierowca zatrzymuje się zbyt daleko od wiaty przystankowej? Swoje opinie na temat gdańskiej komunikacji możesz wyrazić w ankiecie zorganizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego.
Kwestionariusz zawiera pytania dotyczące punktualności, dostępności, czasu podróży, czystości pojazdów, poczucia bezpieczeństwa, a także życzliwości kierowców i zachowań współpasażerów.
- Zorganizowaliśmy tę ankietę, ponieważ opinie naszych pasażerów są dla nas bardzo ważne. Liczymy, że ankieta wskaże mocniejsze, jak i słabsze strony naszej komunikacji - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor ZTM w Gdańsku. - To zresztą nie pierwszy raz, gdy prosimy klientów o ocenę naszej pracy w ten sposób. Podobne badanie na ten temat przeprowadzano już w 2013 roku.
Jeszcze wcześniej podobne badania prowadził na własną rękę Zakład Komunikacji Miejskiej, czyli największa firma przewożąca pasażerów w Gdańsku.
Czytaj także: Kierowcy i motorniczowie poddają się ocenie trójmiejskich pasażerów
Miejsca
Opinie (345) 7 zablokowanych
-
2014-07-10 12:33
(23)
Super jest komunikacja zastępcza na Przeróbkę. Ludzie wysiadają z tramwaju przy Akademii Muzycznej, biegną przez tunel, a kierowca zamyka im drzwi przed nosem i odjeżdża. Jest to super szczególnie wieczorem kiedy następny autobus za 20min.
- 271 27
-
2014-07-10 12:48
(1)
No i kierowcy T3 i T8 też nie wiedzą gdzie jadą bo na pytanie czy jadą przez Przeróbkę odpowiadają, że tylko T9 co jest bzdurą.
- 9 17
-
2014-07-10 18:19
No bo zasadniczo oni omijają Przeróbke z boku...
Conajmniiej jeśli chodzi o przystanek "Przeróbka"... Taka prawda ;-) Tylko T9 tam podjeżdza :]
WE sumie ZTM móglby dać powiedzmy 3 min za przesiadke z tram na busa ;]- 8 1
-
2014-07-10 13:44
tramwaje 3,8,9 łącznie jadą co 4 minuty (1)
autobus co 7 minut jak to zgrać? Przestańcie narzekać! Na wieś się wyprowadźcie.
- 38 20
-
2014-07-10 14:06
A o której jedzie ostatni T9? wieczorem jest masakra.
- 4 5
-
2014-07-10 14:07
Nie dla rowerów w komunikacji (11)
Najgorsi są ci pedałowcy na rowerach w komunikacji co zabierają miejsce pasażerom ! Won na rowery a nie wozicie je w tramwajach i autobusach bo wam się pedałować nie chce !!!! Tylko czas zabierają bo przecież muszą się wpychać do zawalonego pojazdu .
wprowadzić bilety za przewóz rowerów 3,60 zł i skończy się zabieranie miejsca ludziom !- 56 41
-
2014-07-10 16:24
(8)
Rower zdarza się sporadycznie,a kilka wózków w jednym pojeździe to norma.
- 33 6
-
2014-07-10 18:12
i czemuż (7)
do jasnej chol..ry one z tymi dziećmi i wózkami muszą spacerować o tej samej godzinie a później wpychać się do jednego tramwaju lub autobusu!?
- 17 12
-
2014-07-10 19:24
pomyśleć nie zaboli
BO może one też do pracy jadą,a dzieci po drodze do żłobków,przedszkoli,babć,opiekunek itp.wiozą???!!!
- 15 8
-
2014-07-10 20:07
(3)
Te dzieci kiedyś będą pracować na twoją emeryture
- 15 9
-
2014-07-10 23:04
przecież (1)
ja nie dożyję do emerytury dziewczyno.
- 10 2
-
2014-07-11 04:30
oby
- 2 4
-
2014-07-11 05:41
albo ja bede wciaz pracowac na ich zasilki...
- 7 1
-
2014-07-11 07:44
widać, że dzieci nie masz (1)
więć nie wiesz o czym piszesz Damianku
- 2 3
-
2014-07-11 12:11
Piotrze
moje dzieci mają już naście lat,i nie dzieci tu stanowią problem a wózki to po pierwsze.Dziwi mnie też to,że te mamy wpychają się z tymi wózkami a później wszyscy jadą jak sardynki w puszce.W tramwaju czy autobusie jest miejsce na jeden max dwa wózki a nie trzy lub cztery jak to często bywa.Jest też tak,że za parę minut jest następny transport,ale cierpliwości brak i wszyscy w konsekwencji jadą na "kupie",a jazda zaczyna się wtedy jak trzeba wysiąść z tego Np.tramwaju.
- 5 0
-
2014-07-11 04:08
(1)
Na ścieżki rowerowe Pe*ałowcy a nie do komunikacji !!!!
Popieram tego wyżej !!!- 11 4
-
2014-07-11 12:41
zgadzam się
Nie dla rowerów w komunikacji miejskiej.Nie dla wózków powyżej jednej sztuki.Nie dla śmierdzących chlorów.
- 4 2
-
2014-07-10 14:30
i czemu nie ma busa ze stogów do centrum? (1)
Ale nie taki jak 111 co jedzie przez wszystko w okolicy. Albo chociaż T3 i T8 raz na godzinę niech jedzie do centrum. Bez konieczności przesiadki.
- 18 1
-
2014-07-10 22:29
Nie wiem jak by to się miało z remontami na dolnym mieście ale czy nie ma możliwości, żeby na trasę linii 111 wyjeżdżały długie autobusy z okazji remontu na Przeróbce?
Teraz 111 jest wygodną alternatywą dla podróży do centrum, ale przez to autobusy są przepełnione.- 5 0
-
2014-07-10 15:11
co to jest 20 minut w porównaniu do wieczności ?
- 17 3
-
2014-07-10 23:37
rzeczywiście tak jest,spaceruję z psem i widzę co się dzieje-tłum ludzi biegnie,popychaja sie,bo za chwilę zamykaja drzwi do autobusu.jakby ta 1 minuta mogła zmienić wiele.ile razy autobusy spóźniają się i ludzie cierpliwie czekają ? może warto poczekac teraz na nich,remont remontem,ale ludzi trezba szanować.
- 6 2
-
2014-07-11 04:51
,
Tramwaje stoją od godziny! Już mi kilku wlazło do piwnicy i nalało
- 5 0
-
2014-07-11 09:43
to jest tak zawsze . jak autobusy jeździły zamiast tramwaji do portu było to samo .
- 0 0
-
2014-07-11 11:40
autobus T9,a tramwaj 9 czemu się nie zgrywają?!
Codziennie jeżdżę do pracy z Przeróbki do Wrzeszcza. Uważałam, że wsiadając do T9 (przystanek Bajki godz. 6:47-> AM 6:58) z łatwością przesiądę się 9-ki (godz. 6:59, następny za 20 min.) i dojadę jak zawsze bezproblemowo do pracy. Niestety ani razu nie udało mi się przesiąść z T9 do 9-ki, bo zawsze 9-ka odjeżdżała gdy ja wbiegałam do tunelu. Więc codziennie jadąc do Wrzeszcza jadę T9 (Bajki)- 3 (AM)- 6 (Opera Bałtycka),żeby dojechać do Wrzeszcza. UWAGI! Jeżeli autobus się spóźnia, to tramwaj powinien czekać na autobus, bo jest to przedłużenie trasy-jeżeli tramwaj musi wyjechać o swojej godzinie, to niech ma czas odjazdu np. 7:01).
- 3 0
-
2014-07-10 12:38
Moja ocena: 3 z +, jest nieźle. (4)
- 39 12
-
2014-07-10 12:38
3/10 (1)
- 8 16
-
2014-07-10 13:38
3+
to nie jest źle ?
chyba w 4 stopniowej skali :)
3+/6 to dno :)- 10 8
-
2014-07-10 23:38
i tak lepiej jak skm :)
- 2 1
-
2014-07-11 12:00
problem z oceną
No tak, tylko za co ocena? Mam problem z tą ich ankietą. Można z niej wywnioskować głównie co przeszkadza pasażerom w zachowaniu innych pasażerów.
Dla mnie największym problemem jest brak połączeń. Mieszkam w Brzeźnie i dostać się stąd w okolice Hali Olivii to koszmar. Dystans krótki a nie ma bezpośredniego połączenia. Trzeba się przesiadać, a przystanki są oddalone i kolejne linie nie zgrane ze sobą godzinowo. Traci się 40 min na podróż która mogłaby trwać góra 15min! Dlatego jeżdżę "blachosmrodem".- 3 1
-
2014-07-10 12:39
Ogólnie jest ok (6)
jednak obniżona ocena za to że w niektórych kierunkach jeżdżą prawie same stare tramwaje a cena biletu jest taka sama. 3 ++
- 53 16
-
2014-07-10 12:53
A za "stary tramwaj" bilet ma być tańszy? (3)
Czy oby upał tobie nie zaszkodził?
- 17 13
-
2014-07-10 13:02
A dlaczego nie ? (2)
Jak widzisz na postoju taxi fiata 125 i nowego mercedesa to do którego wsiądziesz ?
cena taka sama ?- 13 8
-
2014-07-10 13:49
wsiądę... (1)
do Fiata Mercedesa już mam a z Fiatem to się przypominają piękne wspomnienia.
chociażby Zmiennicy...- 11 5
-
2014-07-10 21:00
brawo
jakbym na postoju dopadł takie cudo to napiwek wynióśłby 50 procent. ach, Zmiennicy... czasem w Gdańsku udaje mi się transport mercedesem beczką, też milutko jest :)
- 4 1
-
2014-07-10 13:31
ogólnie to masz ankietę i nie pisz tutaj swoich słabych wynaturzen
- 5 3
-
2014-07-10 14:10
Nie ma być tańszy bilet, ma byc taki sam komfort jazdy w każdym kierunku jeśli płace pełną cene biletu. częśc tras jest po prostu bardziej komfortowa a każda powinna być taka sama po tym względem.
- 13 0
-
2014-07-10 12:42
starszego zdjęcia nie mieliście?
- 63 6
-
2014-07-10 12:42
Proste zmiany! (14)
Wprowadzcie PROSZĘ okrągłe kwoty za bilety w autobusach.. I WYŻSZE! Kupujący spowalniaja jazde autobusa bo musza otrzymac reszte, a stoi automat na zewnatrz... Wyższe i okragle sumy zniecheca do kupowania u kierowcy.
- 107 51
-
2014-07-10 12:44
(1)
bilet nie może być droższy niż poza tramwajem czy autobusem. To efekt wyroku sądu sprzed lat. Można jedynie wprowadzić karnety.
- 27 3
-
2014-07-10 19:16
Więc niech wprowadzą karnety po 10 biletów
Jak ktoś kupi taki karnet, to będzie miał biletów na zapas i nie będzie kierowcy d...y zawracał za każdym razem jak będzie chciał jechac komunikacją miejską.
- 27 6
-
2014-07-10 14:19
(2)
powiedział emeryt który już za bilety nie płaci i z mojej krwawicy otrzymuje emeryturę.
Człowiek pracujący ma w tym kraju źle z powodu starych nierobów i złodziei z czasów komuny którym przeszkadza że zrąbany jak pies po robocie nie ustąpi miejsca starej krowie która zamiast pracować rozkradała ten nędzny kraj. i jeszcze dziad pretensje ma że ktoś u kierowcy kupuje. Tak kupuję... w przeciwieństwie do ciebie... jak się nie podoba postaw kioski z biletami przy przystanku albo sprawne biletomaty cieciu- 28 35
-
2014-07-11 10:48
Każdy emeryt wcześniej opłacał składki , więc nie pierd..l , że z Twojej krwawicy .Rozumiem , że na starość , poddasz się eutanazji ?
- 5 1
-
2014-07-11 10:48
A rodzice i dziadkowie gdzie pracowali ?
- 3 0
-
2014-07-10 19:35
kierowca (1)
ci co stoja obok automatów to studenci ktorzy nie za bardzo potrafia obsłużyc prosty automat lepiej wsiasc i powiedziec studencki prosze odpowiada sie ze nie ma to chca za 3,60 mozgi wypalone od ksiazek
- 13 8
-
2014-08-02 02:08
proste zmiany p.kierowca
ma pan racje czesto to widze a biletomat jest naprawde prosty w obsludze natomiast denerwuje sie gdy ludzie zawracaja glowe kierowcy ktory sprzedaje bilety i stoi na przystanku czesto po 2 . 3 min a ja spiesze sie na nastepny autobus
- 0 0
-
2014-07-10 19:38
(5)
Biletomaty to rzadkość i nie działają często. A weź tu kup bilet na pipidówku gdzie kiosku niet...
- 14 5
-
2014-07-10 19:43
kierowca (4)
a na takim dworcu 4 automaty pełno kioskow w tunelu ciezko kupic jak sie przechodzi lepiej d*pe kierowcy zawracac
- 13 3
-
2014-07-11 00:11
(2)
ból 4 liter żeś ty studiów nie zrobił bo się nie chciało?
gdzie masz na przykład kiosk przy stacji tramwajowej Jana Pawła II albo biletomat jeleniu?- 3 2
-
2014-07-11 10:51
kierowca
Tymi studiami to możesz Ty sobie d*psko podetrzeć . Dziś każdy może skończyć studia .Przy tym poziomie nauki to żaden wysiłek .Pytanie tylko , po co ? Zdziwiłbyś się ,ilu kierowców ma wyższe wykształcenie .
- 3 2
-
2014-07-11 21:09
kierowca
twoj stary jelen pisze o takich miejscach jak dworzec pkp gdzie jest pelno kioskow i 4 automaty a nie o tych miejscach gdzie ich nie ma
- 1 0
-
2014-07-11 00:15
z drugiej strony rozwiązanie z tymi biletomatami na przystankach to strasznie durny pomysł i droga na łatwizne. Zamiast zrobić biletomaty w pojazdach, stawia się na co dziesiątym przystanku i kasa z mandatów leci...
- 8 1
-
2014-08-02 01:51
proste zmiany
jestes genialny proste a jak ulatwi zycie nie tylko pasazerom
- 0 0
-
2014-07-10 12:44
(4)
Duży + za najmłodszy tabor w PL. Duży minus za to że każdy pojazd posiada swojego dyżurnego Żulka, który niemiło pachnie i na ogół spija browarka rozlewając go na siedzenie. Rozkład jazdy jest, jaki jest - może żeby ograniczyć frustrację wywołaną spóźniającymi się autobusami zrobić przedziałowe rozkłady jazdy np. Autobus w godzinach od do uczęszcza średnio co 10-15 min. W Londynie to zdaje egzamin, tablice świetlne, które i tak są już wszędzie montowane, mogłyby doprecyzowywać czas przyjazdu. :)
- 79 5
-
2014-07-10 12:45
(2)
przecież tablice pokazują szacowany czas przyjazdu....
- 11 6
-
2014-07-10 12:46
(1)
To prawda natomiast czasem na nich 1 minuta trwa 5 minut ;))
- 30 4
-
2014-07-10 13:47
bo stoi w korku !
stoi np 1 min od przystanku ale jest korek i jedzie 5 minut
- 15 2
-
2014-07-12 07:44
najmłodszy? ha ha
- 0 0
-
2014-07-10 12:45
Wpierw ćwierkające ptaszki (5)
A na następny dzień ankieta.
Mają rozmach :)- 59 8
-
2014-07-10 14:04
ten dzisiejszy (1)
artykuł musiał powstać , właśnie dlatego jak tyle negatywnych komentarzy pojawiło się po wczorajszym !!!
z powodu jednego tramwaju w którym będą odtwarzane śpiewy ptaków wylaliście w komentarzach wiadro pomyj, oto rezultat.- 8 5
-
2014-07-10 14:35
a czemu
łapa w dół ???
bo tak ? dla zasady ?- 2 2
-
2014-07-10 16:43
a ja zastanawiam się ile jeszcze osób nie odróżnia ZKM od ZTM ;P (2)
ptaszki to inicjatywa właściciela tramwajów - ZKM
dzisiejsza ankieta - ZTM- 16 0
-
2014-07-10 21:07
jedni i drudzy (1)
nie jeżdzą komunikacja wiejską !!!! oni mają samochody z klima w środku i się śmieją z tłumów ludzi korzystających z darmowej sauny w autobusach i niktórych tramwajach.
- 4 5
-
2014-07-12 09:03
pracuję w jednym (albo drugim) i jeżdżę komunikacją miejską w każdy dzień roboczy, a czasami także od święta
człowieku, nie każdego stać na samochód (zwłaszcza jeśli nie lubi kredytów) - piszę o samochodzie a nie o złomkach15+
- 1 0
-
2014-07-10 12:48
klimatyzacja!!! (6)
okna zablokowane, sauna w autobusach i niewłączona klimatyzacja. i tak codziennie, kierowca ma okno otwarte i ma wbite :)
- 161 17
-
2014-07-10 16:23
Pasażer
DOKŁADNIE !!!
Dlaczego kierowcy muszą robic na złośc pasażerom ? W tym roku pamiętam,że na przełomie Lutego i Marca była klimatyzacja włączona nie wiem po h...? A latem trzeba sie dusic. To jest wbrew jakiejkolwiek logice ! Ale w tym kraju wszystko jest wbrew logice , i każdy robi każdemu na przekór ;/ . Wczoraj osobiście widziałem w autobusie , jak pasażer poszedł do kierowcy i grzecznie poprosił o włączenie klimatyzacji,bo okna były zamknięte, a pasażerowie machali sobie gazetami, a ja gazety akurat nie miałem i myslałem,że zemdleje ;/
KIEROWCY , WŁĄCZAJCIE KLIMATYZACJE W POJAZDACH !!!!!!!!!!!!- 31 4
-
2014-07-10 19:28
Klimatyzacja !!!!!!
Tak samo w zimie jest włączone ogrzewanie na maksa. Ludzie w kurtkach siedzą i się grzeją a tu temperatura jak w tropikach. wystarczy temp. 15-20 stopni. Ja zdejmuje kurtkę ale ile można ? Teraz sytuacja z lata. Kiedyś wsiadłem do autobusu na przystanku początkowym w autobusie duszno jak w piecu, wstalem i otworzyłem wszystkie okna a kierowca do mnie ze mam zamknąć bo jest klima włączona. Ja mu mówię ze nie czuć nic kompletnie a on ze to trudno ale mam zamknąć. Przy następnym budżecie obywatelskim trzeba pomyśleć o wyremontowanie całego taboru komunikacji miejskiej i dodanie klimatyzacji do pojazdów które jej nie maja, albo przeznaczyć na zakup nowych autobusów. Może to coś da.
- 13 4
-
2014-07-10 19:39
(3)
Zawsze trafiam na autobusy/tramwaje z włączoną klimą. A najbardziej żal jak patrze na powyrywane klamki przy oknach, bo klima pracuje a janusz z grażyną i tak muszą sobie okno owtorzyć.
- 16 2
-
2014-07-10 23:49
Nie działająca klimatyzacja przy takich temperaturach to kwestia dwóch rzeczy. Po pierwsze ZTM próbując oszczędzić nie zawsze nabija klimatyzację czynnikiem chłodzącym, który trochę kosztuje no i wtedy kierowca nie bardzo ma co zrobić, bo mimo tego, że włączy klimatyzację to i tak chłodzić nie będzie. Po drugie kierowcy mają narzucone limity paliwowe, których muszą się trzymać, bo jak nie to albo solidny opier... albo kary a wiadomo, że włączona klimatyzacja to wzrost spalania...więc nie zawsze zrzucajmy winę na kierującego, bo to w większości decyzje z góry wpływają na takie zachowania.
- 5 0
-
2014-07-11 08:33
ciekawe jaki to autobus? (1)
ja jeżdżę codziennie 154, na klimatyzowany autobus jeszcze nie trafiłam, pomimo, ze napis, "proszę nie otwierać okien pojazd klimatyzowany" jest w prawie każdym. Kierowca na prośbę pasażera o włączenie klimy, odpowiedział, że nie może tego zrobić bo Klimatyzacja nie działa. Natomiast kilka razy jak jechałam nowym tramwajem faktycznie czuć było przyjemny chłód, czasami aż za bardzo- czyli jest to możliwe.
- 2 0
-
2014-07-11 08:53
w tramwajach
paliwko na klimie sie nie marnuje :D
- 2 0
-
2014-07-10 12:48
Generalna zasada komunikacji miejskiej w Gdańsku (5)
brak rozsądnego połączenia tramwaj 8 przyjeżdża na Waryńskiego 3,5 pokazują zad pasażerom autobus 148 dojeżdża do NP /dawny dom kultury / tramwaj pa pa
i tak wszystkie połączenia przesiadkowe- 87 5
-
2014-07-10 12:50
Podobnie przesiadki dla jadących z Matarni przy Rondzie De la Salle. Wysiadają, a 142 i 183 im właśnie odjechały.
- 15 1
-
2014-07-10 14:17
nie inaczej np. na Emaus (1)
jadących z Wrzeszcza w kierunku Jasienia, Karczemek i dalej jest sporo, a autobusów bezpośrednich niewiele, i jak już to tylko do Jasienia
przesiadki na Emaus są więc koniecznością - ale niestety żadnych ułatwień dla pasażerów, autobusy uciekają trzeba czekać...- 6 1
-
2014-07-10 20:52
autobus nie ucieka!
Niestety pojecie ucieka jest dla Ciebie obce! Poprostu odjechał i tyle, uciekłby gdyby odjechał przed czasem.Pozdro dla normalnych
- 4 3
-
2014-07-10 22:55
była mieszkanka tych okolic
Mieszkałam kiedyś w tych okolicach i powiem Ci, że nie ma aż takiej tragedii częstotliwość jest co15 -20 minut. Teraz mieszkam na Jasieniu i uwierz mi że tu mogę ponarzekać. Częstotliwość 2 aubusy jadą jeden po drugim w odstępie max 10 minut a później przez 50 minut nic nie jedzie a poznej znów 2 autobusy jeden po drugi. I gdzie w tym logika?
- 3 0
-
2014-07-11 12:11
to samo
148 z Brzeźna. Na Dąbrowszczaków przesiadka żeby dojechać Kołobrzeską w górę - zawsze sprint na autobus na który trzeba się przesiąść bo dalej to już chyba tego przystanku się nie dało odsunąć i niemal zawsze drzwi zamykane przed nosem.
Nie winię kierowców bo mają rozkład i się go trzymają. Tylko że te rozkłady są kompletnie nie zgrane na przesiadkach. Ok, czeka się potem 15-20 min może niedużo dla kogoś ale cała ta podróż mogłaby trwać tyle co to czekanie gdyby przesiadka była zgrana! No i bilet droższy bo godzinny a nie na jedną trasę a do przejechania 6km.- 2 0
-
2014-07-10 12:51
(11)
Zdarza się trafić na kierowce chama lub gubra. ! Ale poza tym jest ok !
- 71 10
-
2014-07-10 12:54
Gubry są najgorsze! (1)
- 14 3
-
2014-07-10 13:36
Chamy nie lepsze!
- 8 3
-
2014-07-10 15:17
(7)
Kierowca i motorniczy powinnien byc dla ludzi. Mlodzi kompletnie o tym nie wiedza... tylko odbebniaja prace. Starsi pracownicy moze nie sa idealni, ale niektorzy maja wiecej inteligencji i kultury.
ZTM i ZKM powinni zrobic na stronoe jakis formularz na skargi to od razu polowa kierowcow znalazlaby sie na bruku. Wyjezdzanie za wczesnie z petli... bo trzeba kupic gazete w kiosku na nastepnym przystanku. Nagrzana 105 zima, cudowne uczucid, bo na zewnatrz -10 i nagle na petli gdzie tramwaj stoi 10 minut z otwartymi drzwiami. Na niektorych przystankach przed duzymi skrzyzowaniami za dlugo otwarte drzwi... oczywisci zima i niech ludzi marzna. To samo latem w pesach i na klimatyzacje mozna sobie wsadzic w ucho. Spoznienia po kilka minut, a motorniczemu w ogole sie nie spieszy i jedzie 5 km/h... to nie ma sie co dziwic ze sie spozniaja. Nie dojezdzaja do konca przystankow, a potem wyjedzaja z pelna predkoscia nie patrzac czy cos jedzie lub idzie. No i chyba standard ... przyjezdzanie za wczesnie. Co za problem postac na petli minute dwie, czesto wlasnie z petli wyjezdzaja za szybko. Ktos to wkoncu zglosil i nadzor ruchu przez kilka dni pilnowal a potem znowu to samo. To samo z autobusami. Niektorzy zamiast poczekac w zatoczce to jada i sa 2 minuty wczesniej. Pamietam jak czesto spoznialem sir do szkoly, bo kierowca, ktory byl 2 minuty wczesniej mimo ze bieglemvi bylem juz przy autobusir to nawet nie spojrzal i odjechal...
Tak jak napisalem... powinni byc dla pasazera, a nie do osbebniania pracy. Testy psucholigiczne to po pierwsze.- 8 15
-
2014-07-10 16:32
Gbur i cham. (2)
Co do opóźnień to w 80% generujecie je Wy, drodzy pasażerowie. Kupujecie bilety za nieodliczoną kwotę, chcecie by się na Was czekało jak dobiegacie, wchodzicie 20 osób jednymi drzwiami ("na lejka") no i wyżywacie się za wszystko.
My jesteśmy winni źle ustawionym 105tkom na zimę i lato, klimie w pesach, źle obmyślonym rozkładom jazdy itd. :)
Jak tramwaje wjeżdżały pojedynczo na przystanek przy dworcu w kierunku Wrzeszcza to pisaliście skargi, że nie możecie się przesiąść. Jak podjeżdżają dwa i widzicie je z daleka to i tak stoicie na wysokości pierwszych drzwi, pierwszego tramwaju a potem się obijacie o siebie jak pingwiny na lodowcu.
Może i część kierowców znalazłaby się na bruku, ale nowi po dwóch latach staliby się tacy sami. Przez kogo ? Przez Was, ponieważ też nie potraficie docenić pracownika komunikacji i jest tylko od tego, by pisać na niego skargi i się wyżywać. Połowa z Was nie potrafi powiedzieć "dzień dobry", "proszę", "dziękuję", wszystko się Wam należy. Niedługo będą punkty za skargi na pracownika a po osiągnięciu pewnego pułapu, automatyczne zwolnienie :).
I nie piszę o wszystkich, bez obaw :), Większość pasażerów jest normalna, i dla takich warto pracować.
Jeszcze odnośnie testów psychologicznych. Oczywiście, że są przed podjęciem pracy, ale nikt nie przewidział, że można trafić na takich gburów i chamów za plecami.- 34 3
-
2014-07-10 17:07
tu muszę
przyznać Ci rację,zero dzień dobry,poprosze,dziękuje.Widzę i obserwuję innych pasażerów (sam również jako pasażer),kulturalna masakra.
- 19 1
-
2014-07-10 17:32
SzyQ
Co się dziwisz,że potrafią tylko skargi pisać jak donosicielstwo to dla większości styl życia
- 13 1
-
2014-07-10 16:57
masz racje (3)
dodam od siebie,że Zkm i Ztm powinny się połączyć jak kiedyś,a nie kolejne stołki dla piątego dyrektora,kierownika itp.Skończyło by się też przerzucanie winy między spółkami i brak odpowiedzialności.Potrzebny jest także dyżur telefoniczny w biurze Ztm-u w celu informacji jeżeli autobus nie przyjechał to chciałabym jakiegoś wytłumaczenia tej sytuacji a nie o 15-tej nigdzie niczego nie można się dowiedzieć.
- 12 1
-
2014-07-11 08:28
A Centrala Ruchu ZTM? (2)
Z tego co wiem funkcjonuje już od dosyć dawna i nie tylko do 15tej. Jest całodobowa. :)
- 2 1
-
2014-07-11 12:15
i o to chodzi
O to właśnie chodzi,że ludzie sami się gubią za co odpowiada ZKM a za co ZTM. Na przystankach jest jeden numer podany i tam odbierają tylko do 15...
- 2 0
-
2014-07-11 12:47
właśnie o tym
pisałam Gdańszczanko,podany jest jeden numer na przystanku i po 15-tej zapomnij,że się do dzwonisz,a przecież innej ogólnej i bardziej czytelnej informacji nie ma jak ta na przystankach właśnie.
- 1 0
-
2014-07-10 20:53
jest ok
dobrze, że pasażerowie tylko czasem mnie obrażają.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.