• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 11 grudnia nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Krzysztof Koprowski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie. Od grudnia na trasie Trójmiasto - Warszawa pojawi się więcej połączeń w niższej cenie.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład kolejowy. W ruchu dalekobieżnym oznacza to nowe połączenia z Trójmiasta do Gorzowa Wlkp. i Lublina, nocne do Zakopanego oraz więcej tańszych pociągów do Warszawy.



Jakim środkiem transportu najczęściej podróżujesz po Polsce?

Grudniowymi nowościami będą pociągi: TLK Kociewie z Trójmiasta do Gorzowa Wielkopolskiego przez Piłę i Chojnice oraz TLK Kochanowski z Gdyni do Lublina przez Bydgoszcz, Toruń i Warszawę.

Do Zielonej Góry z Trójmiasta będzie można dotrzeć składem IC Stoczniowiec, zaś TLK Słowiniec (Kołobrzeg - Warszawa) zostanie zastąpiony pociągiem TLK Pobrzeże relacji Kołobrzeg - Kraków przez Warszawę.

W grudniu ponownie do rozkładu wróci codzienny pociąg nocny z Trójmiasta do Zakopanego (TLK Karpaty). W składzie tym znajdą się również wagony do Krynicy Zdroju, Przemyśla i Zagórza.

Sezonowo uruchomione będzie też połączenie nocne Łódź - Trójmiasto - Kołobrzeg obsługiwane pociągiem TLK Posejdon.

W nowym rozkładzie na trasie Trójmiasto - Warszawa, oprócz pociągów EIP (obsługiwanych taborem Pendolino), pojawi się kilka nowych par pociągów ekonomicznych. Czas ich przejazdu oraz standard wagonów będzie nieco gorszy od EIP, ale za to cena biletu przy zakupie na kilka dni przed odjazdem może okazać się konkurencyjna wobec połączeń lotniczych czy autobusowych.

Większość nowych pociągów do Warszawy zostanie skierowana przez Ciechanów i Iławę. Przez Bydgoszcz pojadą wspomniany TLK Kochanowski oraz IC Doker, zaś latem wprowadzone zostaną pociągi TLK Delfin oraz IC Lazur do Warszawy przez Łódź.

- Krócej o blisko 30 minut pokonają trasę Gdańsk - Warszawa przez Iławę składy kategorii IC oraz TLK. Podróż na tym odcinku np. pociągiem IC Neptun będzie trwała niecałe 3 godziny, natomiast składem TLK Rataj [wraca po przerwie do rozkładu PKP - dop. red.] - 3,5 godz. - mówi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W kwietniu przyszłego roku planowane jest wprowadzenie jeszcze dwóch dodatkowych połączeń: TLK Stańczyk na trasie Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn oraz TLK Awangarda relacji Gdynia - Poznań.

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Pociąg do Lublina (2)

    w końcu GDAŃSK - LUBLIN !

    • 3 1

    • Po co bezpośrednio? Komu? Dojedziesz do warszawy i bez problemu się przesiadziesz na Lublin. Mnóstwo połączeń ze wschodniej.

      • 0 1

    • Dla wieśniaków i słoików ze wschodu

      • 1 2

  • (1)

    Czy w tym kraju istnieje tylko warszawka??? To jakaś paranoja

    • 2 0

    • Nie tylko Warszawka jak to pięknie napisałeś choć takiego miasta to u nas nie ma aktualnie chyba że to jakaś wieś. Pociągi robi się tam gdzie jest dużo Klientów, a nie po to by jeździły i woziły powietrze, a Warszawa to priorytet Z Trójmiasta.

      • 0 0

  • (1)

    a czy będzie coś bezpośrednio do Wałbrzycha i Jeleniej Góry ? i coś za granicę np. do Lwowa, Wilna albo Budapesztu

    • 0 0

    • Lwów i Budapeszt jest dobra oferta z Wawy, wiec jeśli masz czym do Warszawy dojechać to bez najmniejszego sensu byłoby tworzenie połączeń z Trójmiasta w tamte rejony. Był kiedyś wagon do Odessy z Gdyni i jeździł pusty. Wiec patrząc ekonomicznie połączenia o których mówisz nie mają sensu.

      • 0 0

  • (1)

    Jechałam niedawno z córką pociągiem dalekobieżnym.
    Dziecko musiało spać skulone na jednym siedzeniu bo kuszetki nie dało się kupić i był tłok. Smród papierosów od obić, wykładzin, firanek i z przejść był wszechogarniający.
    Podróż skończyłyśmy wcześnie rano ale jeszcze wieczorem dziecko cuchnęło tymi papierosami.
    Koszt? Z kosmosu.

    W tamtym dniu postanowiłam że nigdy więcej nie pojadę pociągiem - choć był to dla mnie tradycyjny sposób transportu - i przerzuciłam się na autokary.
    To był strzał w dziesiątkę - jest po prostu o niebo czyściej, nie cuchnie a cena... cóż... dwa lub więcej razy niższa.

    • 5 2

    • To chyba logiczne ze kuszetki i sypialne rezerwuje się szybciej? No tak dziecko nie mogło zająć 3 siedzeń i MUSIAŁO SPAĆ SKULONE.. OJEJ! A podróż ile trwała? 2 czy 3 godziny? A w autobusie to dziecko się kładzie? Aaaaaaaaaaaa no tak paniusia mamusia to z tych co rozkładają siedzenia na maxa do tylu i nawet nie zapyta czy komis to przeszkadza bo przecież zapłaciła 5 zeta i jedzie... Żenada.

      • 0 0

  • A czemu poznikały pociągi Flirt ED-160? (4)

    Znowu będą jeździć starocie z przedziałami. Np. po 9:00 do Łodzi i Bydgoszczy. Nienawidzę siedzieć w przedziale na wprost obcej osoby i wracam do jeżdżenia samochodem na tych trasach.

    • 6 8

    • Nie ma czegoś takiego jak ED-160, jest ED160

      • 0 0

    • Czemu minusujecie Krystka ?

      Przeciez to prawda. PKP IC po cichu wycofuja Flirty z trasy Katowickiej (Lodzkiej). Byly 4, potem 3, a teraz juz tylko 2 ( slownie dwa ! ) widuje.
      Dlaczego tak nas robia w trabe ?

      • 3 2

    • Bo będą

      jeździć do miasta Uć,przeciez ma taki nowoczesny dworzec.....

      • 1 1

    • zwróć się do lekarza lub specjalisty

      • 6 2

  • czyli strategia oparta o pendolino (8)

    idzie w odstawkę. Ograniczają częstotliwośc ich kursowania i przyspieszają IC.
    Droga zabawka to była. No ale powietrze znad morza wożone włoskimi składami przyda się w Warszawie, bo jego jakośc w Stolicy kiepska, tylko czemu będzie dostarczane w tak nieekonomiczny sposób

    • 53 44

    • Nie wiem co ludzie widzą w Pendolino

      Jechałam do Warszawy TLK, pociąg ten jechał pół godziny dłużej niż Pendolino , a bilet kosztował 60zł. Siedziałam wygodnie w przedziale, co uważam za bardziej komfortowe niż podróż w wagonie pełnym ludzi. Jak znudzi się siedzenie to można wyjść na korytarz postać trochę przy oknie (co ja akurat lubię) albo się trochę przejść. Więc raczej nie wybrałabym Pendolino na podróż nawet gdyby bilety na ten pociąg były tańsze.

      • 2 2

    • (5)

      Jechałeś kiedyś Pendolino? Składy są zapełnione, nie słuchaj już radia z Torunia, które mówi, ze te pociągi jeżdżą puste.

      • 50 8

      • pełne EIP są te w których bilet jest za 60 zł a są takie (4)

        Czemu zmniejszają ilosc kursów EIP?
        dlatego, że świetnie sie sprzedają?
        To byłby pierwszy na świecie przypadek, że firma rezygnuje świadomie z produktu który świetnie się sprzedaje. Dlaczego PKP ogranicza EIP i daje tańszą alternatywe?
        Dlatego że efekt pendolino mija.

        • 8 24

        • Gadanie

          W sezonie wydałem 150 złotych za bilet w jedną stronę z Warszawy i były już tylko miejsca w strefie ciszy.
          Poza sezonem zdarza mi się jeździć i też jest niewiele wolnych miejsc.
          Są wolne miejsca bo do końca można anulować bilety tracąc tylko 15% ceny zakupu. Czasem bardziej opłaca się kupić 3 bilety na różne terminy ze zniżką a potem anulować dwa tuż przed wyjazdem, kiedy już wiemy kiedy będziemy jechać.

          • 10 1

        • Dlaczego mniejsza liczba kursów specjalisto? (2)

          Bo zabrali ten skład na testy do Niemiec. Pendolino jest za mało, a nie za dużo. Jedno nam zabrali i nie wróci. PKP chce mieć połączanie z Berlinem. Do tego specjalnie zakupiony skąłd na trasę do Belina zostął w połowie odstaiwony na bocznicę bo PKP nie ogarnia przeglądów rewizyjnych i skutkiem czego najlepszy (poza Pendolino) skład PKP stoi w krzakach i dlatego wzięli Pendolino. W TVP nakłamią że to dlatego żeby było lepiej a to guano prawda, bo kupiony skład na tą trasę był o wiele wygodniejszy od wahadełka... no ale to PKP.

          • 22 3

          • Bo cwaniaki chca ten tabor miec na miejscu, czyli w Warszafce, najlepiej na kursach do Lodzi i Poznania (1)

            • 9 0

            • Ta sama sytuacja mam miejsce na linii wroclawskiej

              Dali nowy tabor, ale jak sie okazuje tylko na zachete, bo juz go przerzucaja na poludniowe trasy i do ....Warszawki wlasnie. A skad niby wziely sie nowe IC do Warszawy ? Nowego taboru wciaz nie kupuja, a mogliby, huk wie dlaczego zreszta ?

              • 7 0

    • Hm, pewnie jeździłeś innymi pendolino

      bilety na piatek 15-18 oraz niedzielę trzeba było kupić najpóźniej dzień albo dwa wcześniej.
      100% obłożenia

      • 25 0

  • (10)

    A kiedy w Pendolino pojawi się internet?

    • 95 3

    • A po co Ci ten internet? Kilku godzin bez dostępu do sieci nie wytrzymasz?

      Co za czasy...

      • 2 3

    • Jak się skończy gwarancja na pociągi i będzie się można za darmo przewiercić.

      • 0 0

    • Pendolino tak szybko jedzie, że można nałapać internetu w sieć po drodze (1)

      ja zbieram bajty po polach,
      przy tej prędkości pociągu
      aż mi komórka pęcznieje

      • 8 0

      • A masz antywirusa? Bo teraz jest zimno więc dobrze zabezpieczyć się przed wirusami.

        • 3 1

    • Według umowy serwisowej po 25 latach od zakupu. (3)

      Czyli nigdy.

      • 26 0

      • Do pana powyżej (1)

        A jeśli można wiedzieć, to co to za umowa serwisowa i jak ona się wiąże z internetem? proszę o rozwinięcie tematu, bo jestem ciekawa :)

        • 4 1

        • Żeby był net trzeba zamontowac jakieś anteny, a w tym celu trzeba zrobić otwory w pudle składu. Nie zgadza się na to producent strasząc utratą gwarancji.

          • 6 0

      • i konferencje na skype, które cały przedział ma szansę usłyszeć

        • 9 1

    • jak kupi bilet

      • 1 1

    • W polskim biuście już dawno jest

      oraz tadam, czysty sr*cz, coś rzadkiego w kolei

      • 2 6

  • (4)

    a mnie się marzy aby pkp znów było jedną firmą bez tych cudów na kiju typu tlk, regio itp. Pociągi osobowe, pospieszne i ekspresowe, jeden rozkład i wszystko w jednym miejscu.
    Komu to przeszkadzało?

    • 29 4

    • Po 1989 wiele rzeczy przekształcano na zasadzie: "bo tak było przed wojną" np. gimnazja, kasy chorych, to akurat PKP rozwalono choć przed wojną, w czystym kapitalizmie, Polskie Koleje Państwowe doskonale funkcjonowały. Taklego bałaganu i marnotrawstwa jakie jest teraz na kolei trudno szukać na świecie.
      A o ewidentnych przewałach / np. prywatyzacja kupowanych za grosze lokomotyw i świadczenie potem usług przewozowych kolejom przez prywatnych właścicieli / nie wspomnę. To się w pale nie mieści.

      • 0 0

    • (1)

      Może wolałbyś: Jeden naród, jedna rzesza, jeden wódz. Komu to przeszkadzało? A na serio, to komuna się już skończyła.

      • 1 9

      • Nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą.

        • 5 1

    • Prezesom

      • 12 0

  • Taniej ? (3)

    Chyba się komuś dropsy rozsypały

    • 69 16

    • do redakcji. To po ile te tańsze bilety? (2)

      • 19 2

      • Redakcjo! Jak zwykle czekamy na wasz odzew..

        • 5 0

      • cena

        Bilety w TLK pewnie 63zl kupowane w dniu wyjazdu. Takie sa ceny obecnie

        • 12 0

  • PKP Intercity i Przewozy Regionalne odwalaja blazenade (3)

    Do 2023 roku kolej w Polsce ma do wydania nowe 67 miliardow.
    Zamiast brac te kase i kupowac jak najszybciej nowy tabor, w tym EZT na dlugie i krotkie trasy, to stoja w miejscu i sie zastanawiaja. To samo robi odpowiednie Ministerstwo. Zamiast przeznaczyc szybko te kase na tabor, oraz na rewitalizacje zapomnianych acz potrzebnych linii kolejowych, wola modernizowac to co juz swietnie funkcjonuje (odnosnie linii kolejowej nr 8).
    A co z taborem ? Czy obudzicie sie Wszyscy, jak znow perspektywa unijna bedzie dobiegac konca i stwierdzicie, ze nie ma komu tego wyprodukowac w tak krotkim czasie ?

    • 22 1

    • pociąg pr 10 .11 (1)

      Właśnie tabor barany wprowadzić w czwartek 10 .11 pociąg PR z Gdyni Chyloni do Grudziądza był tak nabity że kierpeć w Gdańsku upychał ludzi przez co pociąg opózniony o 15 minut nie mogli dzwi domknąć Kużwa to jest podróżowanie gorzej jak w Chinach tam chociaż na dachu mozna jechać .Tego ch@@a co takie coś wymyśłił( szynobus bez wagonów) do zwolnienia i żadnej pracy kierowniczej dożywotnio .Jak to będziesz czytał baranie to życzę ci żebyś się drutem kolczastym z****** za twoje myślenie .Jakim trzeba być idiotą żeby takie coś wypuścić gdzie wszyscy studenci do domu wracają na wekend.

      • 0 1

      • Powozy Regionalne

        podobnie było z pociągiem do Elbląga -odjazd z Gdyni 17:41.-jeden skład. W Gdyni już wszystkie siedzące zajęte, ponieważ nie jechał pociąg do Smętowa,(akurat 10.11. nie kursuje , bo po co!), to zbierał wszystkich pasażerów z tego pociągu , którzy jechali w kierunku Tczewa. W Gdańsku Głównym już jazda na glonojada.Wysiadając w Pruszczu Gd spacer po głowach;) Taka sytuacja jest zawsze przed długimi weekendami , przerwami świątecznymi a nawet w piątki, ale dla debili z Powozów Regionalnych jest to nie do ogarnięcia!!

        • 0 0

    • Najważniejsze najpierw

      postawi się pomniki, odzyska wrak, będzie można myśleć o pociągach

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane