• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od soboty tramwaje znikają z al. Havla na całe wakacje

Michał Brancewicz
22 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Połączenie dwóch tras tramwajowych wymaga, według urzędników i wykonawcy prac, zamknięcia torowiska na al. Havla na całe wakacje. Połączenie dwóch tras tramwajowych wymaga, według urzędników i wykonawcy prac, zamknięcia torowiska na al. Havla na całe wakacje.

Od soboty do końca wakacji tramwaje nie będą kursowały po al. HavlaMapka. W tym czasie trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie włączana do istniejącego torowiska. Między pętlami na Chełmie i przy ul. Świętokrzyskiej kursować będą autobusy - częściowo inną trasą niż tramwaje.



Czy latem poruszasz się po mieście w inny sposób niż w pozostałych porach roku?

O tym, że na wakacje tramwaje znikną z al. Havla, informowaliśmy już na początku maja. Nasz czytelnik podsunął wówczas rozwiązanie, które nie wymagałoby zamykania linii, ale miasto uznało tę propozycję za niezasadną.

Tramwaje dojadą tylko do Wilanowskiej



Od 25 czerwca linie 2, 6 i 7 będą kończyły kursy na przystanku Wilanowska, a następnie zmienią kierunek jazdy, by wrócić w kierunku centrum.

Z kolei linia 4 docierać będzie jedynie do pętli Chełm Witosa.

Czytaj też: Nowa Warszawska: takiego skrzyżowania nie ma w całym Gdańsku

Linia zastępcza pojedzie Wilanowską, a nie całą Havla



Miedzy pętlami Chełm Witosa i Łostowice-Świętokrzyska kursować będzie zastępcza linia autobusowa T1. Nie pojedzie ona jednak przez całą al. Havla, co wymagałoby nawrotki na skrzyżowaniu z ul. Łostowicką i al. Armii Krajowej, ale pojedzie ul. Wilanowską i włączy się do Havla w połowie drogi.

Natomiast trasy autobusów linii 155, 213 i 295, które kursowały z południa Gdańska do pętli Łostowice-Świętokrzyska, zostaną wydłużone do pętli na Chełmie.

- Zmiany będą obowiązywały do końca sierpnia - informuje Dorota Kuś z ZTM Gdańsk.
08:55 25 CZERWCA 22

Brak komunikacji na al. Havla (12 opinii)

Co z komunikacją zastępczą? Dlaczego nie ma autobusów skoro tramwaje jeżdżą do Wilanowskiej?
Co z komunikacją zastępczą? Dlaczego nie ma autobusów skoro tramwaje jeżdżą do Wilanowskiej?

Opinie (153) 8 zablokowanych

  • zarąbibiscie ze kasujecie komentarze o dyrektorze ZTM (2)

    Czy pisanie ze ten osobnik z wykształceniem informatyki i ekonometrii nie ma kompletnie predyspozycji do zajmowania tego stanowiska podając jego absurdalne decyzje to hejt?

    Sprawdźcie sobie znaczenie krytyki i hejtu :)

    • 3 1

    • Napisz coś o sobie (1)

      No i nie zapomnij się podpisać.

      • 1 2

      • Seba zajmij się robota a nie czytaniem komentarzy na Trójmiasto

        • 0 2

  • I teraza macie kolejny przykład jak kosztowne uciazliwe i niepotrzebne sa tramwaje gdybvy zastapic autobusem (10)

    nie trzeba by nic zmieniac bo bus pas jest zwyłym pasem drogowym!!A najbardziej smieszne jest to ze zawsze w codziennej awari tramwaju musi go zastępować autobus!!

    • 4 15

    • Oczywiście że tańsze od torowiska jest wybudowanie buspasa. (6)

      A zamiast tramwaju kupować dłuższe trzyczłonowe przegubowce jak np. Trójczłonowy autobus Van Hool z dwoma przegubami o długości 24,8 m
      Buspas to taka sama rezerwa terenowa jak torowisko.
      A elastyczność rozwiązania nieporównywalnie większa.
      Dodatkowo można autobusy wodorowe lub hybrydy i macie ekologię.

      • 5 5

      • (5)

        Głupio piszesz. Skrajnia (tor ma stałą skrajnię dynamiczną, autobus potrzebuje dużych poszerzeń jezdni na łukach i rondach), elastyczność (znasz autobusy, które mają 26m jak N8C czy 32m jak Swing? albo taki, który można spiąć w skład?), wydajność energetyczna (nasze Jazdy z super kondensatorem mają rekuperację na poziomie minimum 45% na 100kW energii są w stanie na hamowaniu zwrócić łącznie minimum 45kW, to dane z mierników w pojeździe), dynamika (pokaż autobus, który umie przyspieszać średnio 1.1m/s2 w zakresie 0-50km/h). Mówimy tu i teraz a nie "jak nakupuję elektrycznych dwuprzegubowych autobusów po 5mln to...". Na deser: cykl życia tramwaju to 30 lat z 1 naprawą główną, a autobus?.

        • 8 2

        • Idealny przykład bezmózga który zaczerpał sie kies tresci i bezmyślnie je wypisuje (2)

          Dzbanie tramwaj niema zdnych zalet kompletnie !!To nie jest epoka PRLu
          I jeszce jedno dzbanie Tramwaje naprawiane są unas codzienie i psuja sie co dzienie !!to ze ty jestes przykłade skrajnej głupoty ale i slepoty to swietnie to zaprezentowałes Trawa jej najbardziej kosztowny nieekonomiczny w mieście !!Gdybys miał przyjnajmniej iloraz itelighencji meduzy wiedział bys ze przyspieszenia doskonałe maja autobyusy elektryczne.Ale autobus to nie wyscigówka słuzy do wozenia ludzi wiec na deser dzbanklu dzien pieszego pasazera powstał wmomencie uruchomienia trawajów w Polsce i trwa do dzis.codziennie tramwaja blokuja cała linie i jeden zepsuty powoduje ze zanim stoi 10kolejnych tego slepiec tez nie widział.
          Tramwa zajmuje unas wiecej miejsca niz bus pasy z których korzystają kartki policja i inne sosbówki ekologiczxne i niem tej paskudnej wiszacej trakcji robiacej problemu po kazdy tunelem

          • 0 4

          • Uspokój się i napisz to po polsku. Przy okazji, czy jesteś może miłośnikiem dzbanków?

            • 0 0

          • Anty-tramwajrzu - piłeś - nie pisz

            A od poniedziałku idź zobacz jak "wspaniale" autobusy zastępują tramwaje. Miej wtedy odwagę powiedzieć pasażerom tych autobusów, że tramwaj jest niepotrzebny,

            • 0 0

        • Tramwaj ma sens wyłącznie przy wydzielonym torowisku łącznie ze skrzyżowaniami. (1)

          Czyli taki tramwaj a'la metro. Ale takich w naszym mieście nie uświadczysz.

          • 3 4

          • Widać, że laik. Wydzielone torowisko to takie w którym tramwaj porusza się niezależnie od ruchu ulicznego. Na skrzyżowaniach może mieć najwyżej priorytet ruchu. A'la metro to nazywa się tramwajem szybkim lub pre-metrem i w Gdańsku uświadczysz. Podpowiem: od Węzła im. Carla Greddecka do skrzyżowania Al. gen. Wł. Sikorskiego z ulicą T. Chałubińskiego. Proponuje pojeździć po Gdańsku i dopiero przekazywać swoje mądrości innym.

            • 1 0

    • Krótka piłka czy te wielbiciel torowisk wie ile wtym miesiacu było juz awari tramwajów? Około 60!! Autobusów 4!! (1)

      Z tego co pisze niema pojęcia ale paple coś bez sensu.

      • 0 4

      • Bzdury wyssane z palca

        Skąd taki Janusz jak Ty, może mieć dane o awariach autobusów i tramwajów?!!

        • 0 0

    • Nie wiesz co piszesz

      Na obleganych trasach autobus jest po prostu nieopłacalny.

      • 6 2

  • Szkoda

    że miasto nie zastosowało rozwiązania podanego przez jednego z panów z innego artykułu. Puszczanie tramwajów po jednym torze byłoby dużo bardziej sensownym rozwiązaniem

    • 2 0

  • (1)

    Haha tu się żyje k....

    • 7 2

    • To się wyprowadź, będzie się żyło lepiej.

      • 0 0

  • (2)

    To jest komedia... bo to powinno byc zrobione w max 1 tydzien. powinni pracowac cala dobe na 3 zmiany dzien i noc. To naprawde zadna filozofia ale jak tam sie kreci kilka osob to do sierpnia tego nie ogarna...

    • 13 3

    • Tak to jest jak humanista zabiera się za technologie budowlane. Trzeba było startować w przetargu z oferta na 1 tydzień.

      • 1 0

    • Niby jak w tydzień?

      Tory mają być na płycie beronowej. Beton pełną wytrzymałość uzyskuje po 28 dniach. Przed tym trzeba wszystko przygotować.

      • 1 0

  • Weź Olu ogarnij się z tymi pozwoleniami na budowy osiedli bez dróg na południu Gdańska!

    • 1 0

  • Czyli ci z łodzkiej będą z buta chodzic kawał (4)

    słabo.

    • 34 5

    • Wsiądą w 118 (1)

      Przecież będą autobusy! Poza tym do przystanku tramwajowego Wilanowska jest 500 metrów. To naprawdę da się przejść na piechotę!

      • 1 2

      • egoisto, przeciez nie każdy ma 25 lat i moze przejsc 500 m pieszo! Ludzie starsi też tu mieszkają!

        • 1 0

    • Czytać nie potrafisz?

      Bibo-busy będą jeździły w zamian. Z aromaterapią za free

      • 8 6

    • Już tyle lat mieli tramwaj pod nosem, że im to już wystarczy :) Teraz niech biegają na Wilanowską i Rogalińską z ul. Płockiej :)

      Co za dużo to nie zdrowo według ZTM

      • 15 4

  • Starczy taboru? (8)

    Ogólnie to 10 i 12 potrzebują tramwajów dwukierunkowych że względu na krańcówki na PKM Brętowo i na Ujeścisku. Teraz dojdzie 2,6 i 7 i się zastanawiam czy starczy taboru, żeby obsługiwać 5 linii, które dosyć często jeżdżą wyłącznie taborem dwukierunkowym?

    • 11 5

    • No problem pojedzie sie na złomowisko do Niemiec i kupi kolejne szroty do naprawy:) (4)

      Maja już doświadczenie jak kupowac złom z Niemiec

      • 4 5

      • Ty cierpisz na genetyczna chorobe (2)

        Diagnozuje u ciebie fobię niemiecką i fanatyzm narodowy.Popatrz w jakim stanie są już pierwsze Swingi,a w jakim leciwe Dortmundy zwłaszcza te zmodernizowane do klasy N8C-AC1...

        • 5 2

        • Meduzo ty cierpisz na bark mózgu a ja znam sie doskonale narodowość dzbanku złomu niema znaczenia (1)

          Gdybys miał mózg znał bys znmaczenie wyrazen które wypisujesz ale ty jestes tylko POKemonem .Kazdy kto napisze prawdę niezgodną z propagandą POKOlityków natychmiast musi byc pisowce czy fanatykiem .A to dlatego ze POkemon sam nim jest wiec według niego wszyscyinni muszą byc fanatykami pisowymi :) Wiec złom 20letni na które trzebva wydac zmarrnowac miliony a czy Polski złom moze nowy z fabryki niema znaczenia!

          • 0 2

          • Prośba o sprecyzowanie myśli po polsku. Wtedy POlacy zrozumieją (może) tok myślenia autora.

            • 0 0

      • Tak kupiłeś swojego Passata?

        • 0 0

    • Starczy, 90 wagonów na 141 to dwukierunkowe (2)

      60 Dortmundów (2 spalone) i 35 pes jazzów

      • 5 1

      • W wakacje 12 może być obsługiwana jednokierunkowymi . (1)

        Nie muszą podjeżdżać pod szkołę .

        • 3 1

        • I tak właśnie będzie. Wiele kursów 12 będzie do ujesciska

          • 0 0

  • (4)

    tramwaje na jezdnie

    • 4 7

    • (3)

      Ile tam jest metrow to polozenia? 100? Czyli wychodzi ze dzbany beda klasc nie cale 2 metry na dobe?? Jaja se robia. Do roboty patalachy jedne

      • 1 3

      • Nie masz pojęcia, a piszesz (2)

        Żeby położyć tory, trzeba najpierw przebudować to, co pod ziemią - kable, rury itp. Potem wykonać wszystkie warstwy konstrukcyjne. Ułożenie torów to robota na sam koniec.
        A ty być pewnie chciał położyć tory na trawniku? A potem być się dziwił czemu się zapadają?

        • 0 0

        • (1)

          Znawca widze jestes. Moim zdaniem mozna to zrobic o wiele szybciej. Rozchodzi sie o zrobienie rozjazdu z istniejacych szyn... Reszte moga robic dluzej, a w tym czasie wznowic normalny ruch

          • 0 2

          • Rozjazd z istniejących szyn?

            No nie masz pojęcia. Rozjazdy są wyprodukowane nowe, a nie ze starych szyn.

            • 0 0

  • Co z nowym rozkładem jazdy?

    Do soboty coraz bliżej a rozkładu nie ma. Wiem rozkład nieważny, są pilniejsze sprawy: LGBT+, praworządność, konstytucja, powolne sądy, mevo 3,14 a na koniec krówka po dobrze spędzony dniu. Jak w starym kawale: Czy może być gorzej? Nie, bo gdyby mogło to by było.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane