Od środy ciężarówki nie wjadą na al. Hallera

Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna.
Od jutra ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły wjechać na odcinek al. Hallera między Operą a węzłem Kliniczna. fot. Trojmiasto.pl

Od środy ciężarówki o masie powyżej 3.5 tony nie wjadą na Al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między Operą Bałtycką a węzłem Kliniczna. W nocy staną tam znaki zakazu. Miasto chce w ten sposób walczyć z plagą kierowców ignorujących dotychczasowe oznakowanie i notorycznie zrywających trakcję pod wiaduktem kolejowym.



Aktualizacja 22 czerwca godz. 10:53 Ciężarówki już nie mogą wjeżdżać na al. Hallera.

Ograniczenie na Hallera już działa






Czy wprowadzony zakaz rozwiąże problem zrywanej trakcji na Hallera?

Zobacz wyniki (1443)
W ostatnich sześciu latach trakcja pod wiaduktem na Al. Hallera była zrywana ponad 70 razy, co oznacza, że ruch tramwajów jest tam wstrzymywany średnio raz w miesiącu. Przez kierowców ignorujących znaki i bramownicę stojącą na al. Zwycięstwa, która informuje o niskim przejeździe, ruch pod wiaduktem kolejowym był zatrzymywany już w sumie na ponad 53 godziny.

Urzędnicy koszt napraw oszacowali na prawie 100 tys. zł, ale ze zmianami musieli się wstrzymać do otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą. Gdy podwodna przeprawa została otwarta, władze miasta radykalnie ograniczyły ruch tranzytowy w centrum i Śródmieściu Gdańska. Teraz przyszła pora na newralgiczny odcinek głównego dojazdu w kierunku Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza czy Brzeźna.

- Chcemy wyeliminować ruch ciężarówek z tego obszaru miasta. Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, bo nie było alternatywnych dojazdów do terenów stoczniowych i portowych. W chwili obecnej, po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, cały ruch tranzytowy przejęły trasy dojazdowe do tunelu, Aleja Hallera może więc zostać wreszcie odciążona od ruchu ciężkich pojazdów - wyjaśnia wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.


Jak tłumaczą urzędnicy, zamknięcie tego fragmentu układu drogowego ma przynieść wymierne korzyści - przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej.

- Aleja Hallera i wiadukt przed Węzłem Kliniczna były swoistym "czarnym punktem" na komunikacyjnej mapie miasta. Wysokość światła wiaduktu powoduje, że mogą pod nim przejechać tylko niektóre samochody. Kierowcy ciężarówek bardzo często ignorowali liczne ostrzeżenia, zakazy wjazdu i - próbując skrócić sobie drogę do miejsca docelowego - jadąc tym fragmentem Alei Hallera, zrywali trakcję tramwajową. Wiązało się to z koniecznością zatrzymywania ruchu tramwajów, organizacji komunikacji zastępczej oraz kosztownych napraw - dodaje Grzelak.
Od środy kierowcy ciężarówek będą musieli zmienić nawyki i pojechać inną trasą. W nocy zmieniona zostanie bowiem organizacja ruchu. Na jej podstawie na fragmencie al. Hallera od Opery Bałtyckiej do wiaduktu kolejowego przed Węzłem Kliniczna obowiązywać będzie zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o wadze powyżej 3.5 tony.

Opinie (150) 3 zablokowane

  • (14)

    no w końcu!!!!

    • 280 9

    • Skoro ignorowali znaki o dopuszczalnej wysokości pojazdu (6)

      to dlaczego mieliby nie ignorować znaku o dopuszczalnej masie pojazdu???

      • 43 6

      • (5)

        Bo, kolego, każdy tirak myślał, że "się zmieści, jak pójdzie równo środeczkiem". A teraz nie będzie tłumaczenia, wystarczy kamerka i łoić mandaty!

        • 32 6

        • Kamerki nie ma (4)

          więc każdy "tirak", który do tej pory tamtędy przejeżdżał raczej nie sądzę aby miał opory przed skorzystaniem z tej drogi jeśli będzie chciał - po prostu "pójdzie równo środeczkiem" jak dotychczas.

          • 17 4

          • Qłupi jesteś

            Zakaz to zakaz i nie ma odstępstwa, wierz mi będzie dużo mniej ciężarówek, tylko desperaci przyjadą, ale mam nadzieję, że z nieuchronnym mandatem :)

            • 11 2

          • wiec policjant w losowy dzien tygodnia i po 5 mandatow tygodniowo (1)

            i sie szybko naucza, ze juz nie mozna.

            • 4 0

            • Przynajmniej w co drugi dzień i bez taryfy ulgowej - szybciej się rozniesie.

              Nie wierzę, że sam zakaz zmieni cokolwiek, skoro tak beztrosko traktowano wcześniejsze oznakowania w tym miejscu.

              • 2 0

          • Może i pojedzie - jak mu się uda

            gorzej jak zaczepi się znowu i policja przyjedzie. Wtedy nie będzie tłumaczenia ani zmiłuj....mandacik i za naprawę trakcji dowalą

            • 0 0

    • zasieki i strzelanie do kółł tylko powstrzyma TIRY

      a na koniec kierowce na dołek na Kurkowa wpitol mandat i do domu

      • 14 6

    • akurat 99% przypadków zerwania trakcji było z drugiej strony od Hallera (1)

      więc czy to "w końcu!!!!" to nie przedwczesna radość?

      • 11 8

      • Hoho, 99%, jak precyzyjnie policzone!

        • 6 0

    • (1)

      j..any troll , 20,00 artykuł 20,01 komentarz, ryj ci kiedyś ktoś obije

      • 2 14

      • nie pisz tyle

        tylko bierz się do czynu. Jak kolega da se ryj obić, to pójdziesz siedzieć do pierdla. Jak nie da - leżeć do szpitala. Wybór należy do ciebie:)

        • 0 0

    • zakaz nie pomoże, trzeba postawić mechaniczną zaporę (1)

      • 3 0

      • Zgadzam się.Wtedy przed wjazdem zobaczy blokadę i będzie zonk :-) zwracamy no chyba że woli urwanie dachu tirowca :-)

        • 0 0

  • (3)

    Czyli jest nadzieja, że świecka tradycja zatoru spowodowanego zaklinowanym TIRem nie będzie kontynuowana.

    • 188 3

    • (1)

      Zbudują nowy wiadukt wyżej, a potem nowy asfalt poleją i wiadukt będzie jeszcze niżej niż teraz.

      • 6 16

      • Acha, rozumiem, nie wierzycie że zbudują nowy wiadukt. Znaczy nie będzie problemu z nowym wiaduktem, bo opinia publiczna nie dopuszcza tej myśli, znaczy nie ma kwestii polepszenia przez pogorszenie..

        • 3 8

    • ile to już będzie, 20 lat? więcej?

      i jeszcze temat ni ezostał rozwiązany?
      interesujące, zaiste interesujące.

      • 4 0

  • Zawodowi kierowcy (25)

    to najwieksza zakała dróg

    • 144 91

    • (13)

      Gdyby nie my to nic byś nie mógł kupić w sklepach.

      • 36 55

      • sklepów by nawet nie było! (2)

        • 43 10

        • Nic by nie było (1)

          Dyktaturami zawsze wstrząsali kierowcy!

          • 33 6

          • I Kononowicz

            • 26 2

      • i największą plagą ekshibicjoniści z naklejką ,,uwaga dziecko w aucie'' łamiący przepisy

        uwaga dziecko w aucie za kierownicą

        • 57 5

      • Tiry na tory

        • 14 8

      • i nie było by biedronki? to przepraszam zawodowy michale, jestescie najwazniejsi (2)

        • 9 1

        • (1)

          w hurtowni, w której kupują małe sklepiki też nie byłoby produktów.

          • 4 1

          • Hurtownie budowano kiedyś przy torach kolejowych

            i nie było problemu z ich zaopatrzeniem (np przy Reja). Tirami towarów nie rozwożono o mieście.

            • 2 0

      • Ręce opadają jak się czyta złote myśli takiego szoferaka. (3)

        Od razu widać,że to taki z tych,którzy dostają polecenie od szefa-cwaniaka i nie wnikają w szczegóły. Co tam, "ja tylko wykonywałem polecenia szefa". Więc posłuchaj (lub raczej przeczytaj),ograniczona istoto: wiem,że nie macie kokosów jak na to ile jeździcie,dlatego mam nadzieję że policja i straż miejska będą bardzo skrupulatnie pilnować tego odcinka i podobnych (więcej: ja sam zauważę,to bez przymusu fota i na odpowiedni adres) i będą walić maksymalne stawki zapisane w taryfikatorze mandatów (łącznie z punktami,oczywiście). I tak się składa,że to nie twój szef-cwaniaczek zabuli,tylko TY. I jak dobrze pójdzie,to odczujesz to całkiem szybko i boleśnie. Tak więc miłego bulenia i zbierania punktów!

        • 9 5

        • Oczywiście powyższy post był adresowany do tego ograniczonego szoferaka,podpisującego się jako Michał

          • 6 2

        • (1)

          Konfident. Za komuny też ludzi podpier..

          • 0 10

          • Nie do wiary, że wciąż u nas pokutuje takie podejście.

            Konfident... Mylisz pojęcia, czy to świadomy zabieg pudrowania własnego cwaniactwa względem prawa?
            Tak czy siak - słabo.

            • 7 1

      • A gdyby nie my to nie miałbyś czego wozić do sklepów

        • 4 1

    • (2)

      Zakałą na drodze są niektórzy bezmózgi w osobowych autach.

      • 34 17

      • Problemy z językiem polskim? (1)

        Czyżby "bezmózg"?

        • 13 8

        • Tak się mówi. Sorki pedagogu.

          • 0 1

    • Najgorsi są taxiarze, wymuszają pierwszeństwo na maxa.

      • 58 3

    • (4)

      Taksowkarz = to nie zawodowy kierowca

      • 26 7

      • to aspołeczny element

        • 30 5

      • taksówkarz to amator- cwaniak (2)

        często to emerytowani starzy milicjanci i wojskowi. trochę nierozgarnięci za to chamscy i z tupetem. cwaniaczki jeżdżący na opale, kombinują trochę na dilowaniu i podwożeniu do agencji towarzyskich. zero profesjonalizmu jeżeli chodzi o jeżdżenie po mieście.

        • 35 5

        • imie godne trola

          • 6 18

        • Do cwaniako złodziei.

          A co najciekawsze przy bardzo małych kursach taryfom są bardzo duże rozbieżności w kilometrówkach.

          • 8 0

    • najwieksza zakała to.....

      wiążący tylko swoje d*pska i amatorzy co kupią za 500 zl samochód i maja wszystkich gdzieś , laski patrzące tylko w tel. i paznokcie , łosie na skuterach gdzie nie trzeba znać przepisów ...pfffff

      • 7 10

    • kierowca zawodowa zakala.

      nie jezdzisz duzym to sie nie wypowiadaj widzisz tylko z swojej waskiej perspektywy swiat. pojedz duzym pojedz malym a potem badz takie madre trol jajo,

      • 4 7

  • (10)

    Wiadukt powinien być przebudowany! Wystarczy zrobić wiadukt kolejowy o 15 metrów wyższy i tiry nie będą zrywać trakcji .Druga możliwość jest taka aby zlikwidować wiadukt i zrobić tunel kolejowy. Lokal Max i pod rurami przenieść na Zaspę.

    • 35 187

    • łoł! (2)

      cóż za błyskotliwość umysłu! a... zapomniałeś pewnie o tym, by jeszcze o te 15 metrów podwyższyć tramwaje, bo inaczej trakcji nie sięgną

      • 32 2

      • sięgną nie musi być tak wysoko

        • 1 8

      • Mistrzu jeśli podniesiesz wiadukt o 15m co i tak jest mocną przesadą to nie musisz podnosić trakcji

        Bo tiry przejadą jezdnią bez wjeżdżania na tory. Ceikaw jestem kto był by sponsorem tak taniego przedsięwzięcia.

        • 4 6

    • 74 osoby nie skumały

      • 6 6

    • 15? z pół metra by wystarczyło! (1)

      i nie wiadukt podnosić lecz ulicę obniżyć - prościej i taniej. ale widać że nasi zarządcy nie potrafią na to wpaść i wolą stawiać znaki które nic nie zmienią

      • 4 12

      • mysle, ze samochod ciezarowych jest na tyle niewiele, ze nie ma sensu dla nich przebudowywac wiaduktu

        jest inna droga juz i mozna spokojnie dojechac wszedzie.

        • 4 1

    • No i tunel dla rowerzystów....., zapomniałeś

      • 11 2

    • Taaa a pociągi na wiadukcie pojada pod górkę 15 m, ewentualnie zrobimy basen pod SKMk?a

      wiecej takich inżynierów i wieża babel od razu runie

      • 14 0

    • Ta!

      Najlepiej zrobić tam jezioro.

      • 0 0

    • 164 osoby

      nie skumały :)

      • 4 1

  • jak ignorowali to będa dalej ignorować i zakazy niewiele zmienią! (3)

    Już dawno przed wjazdem powinna byc bardzo solidna bramownica z grubych stalowych rur aby nie mógł wysoki samochód przejechać wcale!!!

    • 153 7

    • wystarczy że popularne psia****

      zamiast łapać ludzi z piwem na plaży lub ludzi przechodzących na czerwonym skierują swoja uwagę na jeden malutki punkt na mapie miasta. Ach zapomniałem oni są stworzeni do wyższych celów studenci się sami nie spiszą na Wyspiańskiego ;)

      • 32 2

    • Najlepiej tuż pod trakcją, żeby tramwaj zahaczał pantografem ...

      • 11 1

    • Na Oruni w skręcie na ul. Dworcową od lat jest ograniczenie masy do 3,5 tony a tiry i betoniary ciągną się sznurami więc i tu nie zda to egzaminu

      • 10 0

  • To teraz jeszcze bardziej się Słowackiego zakorkuje od ciężarówek :(

    • 18 51

  • (5)

    Na Przerobce stoja zakazy, a ciezarowki jada non stop. Znaki na tirowcow nie dzialaja.

    • 129 2

    • (4)

      Nie to że nie działają ale musimy jakoś doręczyć to co zamawiacie.

      • 6 38

      • (1)

        No tak, racja. Na pewno jedzie całym zestawem z przesyłkami z portalu aukcyjnego.

        • 29 4

        • Zamów sobie płytki albo wannę i miłego czekania na kuriera.

          • 8 22

      • Możemy na towar poczekać tą godzinę dłużej, jak pojedziesz naokoło, ale za to nie rozłożysz komunikacji miejskiej.

        • 26 4

      • Taa i do DCT przez dzielnice m)eszkalna " bo gps tak pokazuje" dzien w dzien spotykam takich tirowcow zdziwionych ze wszedzie zakaz a oni blokuja tory i ulice i udaja glupka.

        • 22 1

  • idę o zakład , że kolejny raz trakcja będzie zerwana przed końcem czerwca

    przez ciężarówkę.

    Każdy może do mnie się zgłosić po porządną flaszkę wódki.

    Genek

    • 122 3

  • A co tam robią tirowcy? ??

    • 27 4

  • dotychczasowe zerwania trakcji nie wynikały z braku oznakowania (5)

    tylko z jego ignorowania przez kierowców (nie wiem na ile umyślnie a na ile z powodu przeoczenia lub złego oznakowania)
    Nie wiem więc na jakiej podstawie Grzelak uważa że coś się zmieni.

    • 123 9

    • otuz to

      • 4 1

    • dobra zmiana (3)

      teraz będą ignorować inny znak

      • 16 0

      • Proponuje jeszcze znak. "zakaz drapania sie po jajkach" (2)

        • 5 1

        • Nie wiem Czy Krystyna Pawłowicz sie powstrzyma

          • 4 1

        • i anka grodzka ma się rozumieć ;)

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane