- 1 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (35 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (153 opinie)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (25 opinii)
- 4 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (435 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (65 opinii)
- 6 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (93 opinie)
Odlotowe (?) Trójmiasto
Czy 120 tysięcy pasażerów którzy przewinęli się przez Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku to dużo czy mało? W porównaniu z pierwszym kwartałem ub. r. to wynik prawie o połowę lepszy. Jednak inne lotniska przeżyły jeszcze większy boom.
- Lotnisko w Katowicach zawdzięcza swój ogromny rozwój WizzAirowi, który uczynił z niego swoją główną bazę w Polsce - tłumaczy Aleksander Janiak, szef Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Poza tym w aglomeracji Krakowsko-Katowickiej mieszka ok. 5 mln ludzi. To dwa i pół raza więcej niż w Trójmieście.
Analitycy rynku pytani o powody szybkiego rozwoju portów lotniczych, jak mantrę powtarzają: tanie linie lotnicze. Jednak port lotniczy w Trójmieście jest najlepszym dowodem na to, że interesy z tanimi przewoźnikami nie zawsze się udają.
Latająca z Gdańska do Oslo Air Lithuania, tani przewoźnik z Litwy, ogłosił właśnie, że ostatni lot odbędzie się 20 czerwca. Potem połączenie do stolicy Norwegii nie będzie już obsługiwane. - Mam wrażenie, że małe i średnie tanie linie lotnicze nie zawsze zachowują się profesjonalnie - Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk starannie dobiera słowa, najwyraźniejn nie chcąc nikogo urazić. - Denim Airways i Air Lithuania niewiele zrobiły by pasażerowie dowiedzieli się o ich działalności.
Pierwsza linia wycofała się z Gdańska jeszcze przed uruchomieniem lotów do Berlina i Augsburga. Litewski przewoźnik pojawił się w Gdańsku pod koniec marca. Wytrzymał niecałe trzy miesiące.
- Ryanair od połowy maja wszędzie informuje o nowym połączeniu z Gdańska do Londynu, które ruszy dopiero we wrześniu. Dzięki temu pasażerowie będą mogli uwzględnić je w swoich planach - przekonuje Tomasz Kloskowski.
Z kolei Aleksander Janiak uważa, że przyczyną niepowodzeń tych przewoźników może być wybór niezbyt atrakcyjnych kierunków. - Wiadomo, że ludzi latają w interesach, do pracy albo na wakacje. Skandynawia nie jest zbyt popularnym celem w żadnej z tych kategorii,. Wyjątkiem jest bardzo popularne połączenie do Kopenhagi, która jednak pełni funkcję regionalnego węzła komunikacyjnego - twierdzi szef PROT. - Choć z drugiej strony połączenia promowe ze Skandynawią mają się całkiem dobrze.
Bez wątpienia ruch na lotnisku w Gdańsku byłby sporo wyższy gdyby nie doszło do kuriozalnego sporu ze Strażą Graniczną. WizzAir planował obsługiwać Gdańsk połączeniem z Katowic do Sztokholmu. Dzięki międzylądowaniu, pasażerowie z Gdańska zyskaliby połączenie do obu tych miast. Niestety, Straż Graniczna stwierdziła, że jeden lot nie może mieć zarówno charakteru krajowego, jak i międzynarodowego. - Absurd takich regulacji jest tym większy, że oba kraje należą do Unii Europejskiej - denerwuje się Tomasz Kloskowski.
Opinie (68)
-
2005-06-10 11:04
ryan ryan
kto mnie wołał ??
:)- 0 0
-
2005-06-10 11:34
Wielkosc aglomeracji , czyli liczba potencjalnych pasazerow z danego lotniska sa bardzo istotnym czynnikmiem w planowaniu polaczen linii lotniczych , zarowno tych tanich jak i tradycyjnych . Dlatego jest to nieporozumieniem porownywac Gdansk z regionem slaskim(Katowice)+malopolska (Krakow) a w druga strone z Rzeszowem .To jast inna liga.
- 0 0
-
2005-06-10 11:47
bardzo dobry artykuł!
co wy się przyczepiacie do Michała? napisał dobry artykuł. i prawdziwy. gdańsk daje ciała po raz kolejny! Wizzair chciał latac do Sztokholmu - NIE! nie będzie latał, bo straży sie ubzdurało, że z jakiegos powodu to jest rejs miedzynarodowy i krajowy jednocześnie więc nie można (a przepisy Unii mówią wyraźnie co innego - jak zwykle w Polsce ci, co powinni wiedzieć, nie wiedzą). to wina Gdańska. Denim i Air Lithuania zrezygnowali, Denim nawet się nie pojawił w 3mieście! Litwini poszli sobie chcociaż liczba pasażerów rosła, a gdyby sie trochę rozreklamowali, to pewnie byłaby jeszcze wyższa. co za porównanie Gdańska do Łodzi czy Rzeszowa?? Łódź na ten moment nie ma ani jednego połączenia (nawet do warszawy...), a Rzeszów ma tylko z Warszawą. Gdańsk za to mógłby mieć znacznie większy wzrost przewozów, co być może będzie miało miejsce od listopada, jak Ryanair się tu pojawi.
- 0 0
-
2005-06-10 11:47
Do Wojtek SAS lata do GdaNska
Tak się składa, że wczoraj około godziny 12 widziałem jak samolot SAS-u podchodził do lądowania. To znacznie odbiega od twojej tezy.
- 0 0
-
2005-06-10 12:08
tanie kszubskie linie lotnicze startuja z 50 miejscowymi samolotami na doloty od pazdziernika. beda 2 samoloty na poczatku wyczarterowane. a terminal powstanie z hal rozkladancyh TG.
- 0 0
-
2005-06-10 12:22
a kler nadal kradnie i nawet tanio lata
do Rio na numerek za dolca
- 0 0
-
2005-06-10 12:39
Kevin
Ten artykuł jest mądry tak jak i ty.
Pisdzesz niezłe glupoty co ma panstwowa straż graniczna z Gdańskiem.
Więcej myśl mniej pisz to może kiedyś cos wysmażysz mądrego :)- 0 0
-
2005-06-10 13:56
WizzAir to raczej nie jest tania linia
Ceny biletów maja często wyższe niż Lot,w którym jakieś jedzenie dają.Niech RyanAir wchodzi i podyktuje ceny,jeszcze można sobie kupić w listopadzie bilet powrotny do londynu za 166zł.
- 0 0
-
2005-06-10 15:34
antyoszołomie!
chociaż to anty to chyba sam sobie nadałeś co by sie dowartościować... wiem troche więcej od ciebie o lotnictwie, a zwłaszcza o lotnisku w Gdańsku więc pozwól mądrzejszym od siebie na wypowiedzi w tej sprawie. Straż Graniczna dla twojej wiadomości ma wiecej do powiedzenia, niż powinna, niestety, i jak dotąd większość problemów wynikła właśnie z ich winy. proponuję wywar z korzenia brzozy, bo podobno pomaga na stany oszołomienia. niech cię Najwyższy błogosławi.
- 0 0
-
2005-06-10 17:06
Przem i Kris
Ja zdaję sobie sprawę, że SAS jest obecny w Gdańsku. I to już od kilku ładnych lat. Co więcej, mają 25 lotów do Kopenhagi tygodniowo. Ale chodzi mi o to, że tekst skupia się na tanich liniach lotniczych, a o SASie można się tylko domyśleć czytając "(...)Wyjątkiem jest bardzo popularne połączenie do Kopenhagi, która jednak pełni funkcję regionalnego węzła komunikacyjnego(...)". Więc myślę, że bardziej odpowiednie byłoby zdjęcie Ryan'a, Wizz'a, lub zawieszającego połączenie A.Lithuania :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.