- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (128 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (52 opinie)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (114 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (227 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (63 opinie)
Odlotowe (?) Trójmiasto
Czy 120 tysięcy pasażerów którzy przewinęli się przez Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku to dużo czy mało? W porównaniu z pierwszym kwartałem ub. r. to wynik prawie o połowę lepszy. Jednak inne lotniska przeżyły jeszcze większy boom.
- Lotnisko w Katowicach zawdzięcza swój ogromny rozwój WizzAirowi, który uczynił z niego swoją główną bazę w Polsce - tłumaczy Aleksander Janiak, szef Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Poza tym w aglomeracji Krakowsko-Katowickiej mieszka ok. 5 mln ludzi. To dwa i pół raza więcej niż w Trójmieście.
Analitycy rynku pytani o powody szybkiego rozwoju portów lotniczych, jak mantrę powtarzają: tanie linie lotnicze. Jednak port lotniczy w Trójmieście jest najlepszym dowodem na to, że interesy z tanimi przewoźnikami nie zawsze się udają.
Latająca z Gdańska do Oslo Air Lithuania, tani przewoźnik z Litwy, ogłosił właśnie, że ostatni lot odbędzie się 20 czerwca. Potem połączenie do stolicy Norwegii nie będzie już obsługiwane. - Mam wrażenie, że małe i średnie tanie linie lotnicze nie zawsze zachowują się profesjonalnie - Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk starannie dobiera słowa, najwyraźniejn nie chcąc nikogo urazić. - Denim Airways i Air Lithuania niewiele zrobiły by pasażerowie dowiedzieli się o ich działalności.
Pierwsza linia wycofała się z Gdańska jeszcze przed uruchomieniem lotów do Berlina i Augsburga. Litewski przewoźnik pojawił się w Gdańsku pod koniec marca. Wytrzymał niecałe trzy miesiące.
- Ryanair od połowy maja wszędzie informuje o nowym połączeniu z Gdańska do Londynu, które ruszy dopiero we wrześniu. Dzięki temu pasażerowie będą mogli uwzględnić je w swoich planach - przekonuje Tomasz Kloskowski.
Z kolei Aleksander Janiak uważa, że przyczyną niepowodzeń tych przewoźników może być wybór niezbyt atrakcyjnych kierunków. - Wiadomo, że ludzi latają w interesach, do pracy albo na wakacje. Skandynawia nie jest zbyt popularnym celem w żadnej z tych kategorii,. Wyjątkiem jest bardzo popularne połączenie do Kopenhagi, która jednak pełni funkcję regionalnego węzła komunikacyjnego - twierdzi szef PROT. - Choć z drugiej strony połączenia promowe ze Skandynawią mają się całkiem dobrze.
Bez wątpienia ruch na lotnisku w Gdańsku byłby sporo wyższy gdyby nie doszło do kuriozalnego sporu ze Strażą Graniczną. WizzAir planował obsługiwać Gdańsk połączeniem z Katowic do Sztokholmu. Dzięki międzylądowaniu, pasażerowie z Gdańska zyskaliby połączenie do obu tych miast. Niestety, Straż Graniczna stwierdziła, że jeden lot nie może mieć zarówno charakteru krajowego, jak i międzynarodowego. - Absurd takich regulacji jest tym większy, że oba kraje należą do Unii Europejskiej - denerwuje się Tomasz Kloskowski.
Opinie (68)
-
2005-06-12 21:06
teeeeeeeeeee pot
Przeczytaj swój tekst, a następnie go ładnie popraw. Sam chyba zszedłeś na psy skoro walisz takie babole.
- 0 0
-
2005-06-12 21:18
pot to psychiczny
On nie czyta swoich postów bo się tego boi.
- 0 0
-
2005-06-13 00:08
cudze chwalicie swego nie macie?!
litewski,irlandzkie,węgierskie,angielski... linie lotnicze a gdzie nasze??? w końcu Rębiechowo o ile mi wiadomo jest w polsce!
- 0 0
-
2005-06-13 00:13
do poprzednika
I z tego właśnie powodu nawiałeś do Irlandii?
- 0 0
-
2005-06-13 14:54
Ryan - polaczenie "tanimi liniami lotniczymi" kosztowalo za sam bilet 580 zl. Plus podatek, plus oplaty lotniskowe, plus oplata za wystawienie biletu ... bzdura totalna.
Wolalam przemeczyc sie tych 29 godzin w busie.
Mialam okropnie malo czasu na zalatwienie wyjazdu, wiec zdecydowalam sie na bus.
Jednak cudownie byloby, zeby z Gdanska cos polecialo do Manchesteru.
Bo w sumie mamy z Polski tylko jedno takie polaczenie i to az z Krakowa...- 0 0
-
2005-06-13 17:34
do Polaka z Gdańska
Ja mam zamiar tam jeszcze wrócić. i mało tego wydać tam to co tutaj zarobiłem. A to chyba dobrze?
- 0 0
-
2005-06-15 16:29
Air Lithuania źle wybrało destynację
powinni wybrać Dublin. Nie dośc że brakuje takiej destynacji dla Polaków to i Litwinom byłoby może łatwiej siędostać do swoich wielu rodaków.
- 0 0
-
2008-02-16 07:15
biadolenie biadolenie
a ja wiedziałem, że tak będzie i wszystkich zainteresoawanych odsyłam do moich tu wpisów sprzed lat kilku.
Towarzystwo snujących się snuji sprawę przespało. Na początku to się opędzali jak przedstawiciele tanich linii lotniczych sondowali możliwości lotów z Gdańska. Wymyślali opłaty lotnicze po stówie od łepka itp. Lata mijały, w całej Polsce powstawały nowe lotniska (Rzeszów, Szczecin) i nowe połączenia. W końcu zrobili pierwszy krok czyli wielką łachę i podpisali bodajże Rynairem.
Potem jak już cała Polska latała, przyszły kolejne umowy. Lotnisko i dworzec lotniczy niby nowy więc początkowo żadnej idei o rozbudowie, nic samozadowolenie snuji.
I tak to wygląda. Inaczej być nie może choć niby Gdańsk to morze możliwości. Czyżby?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.