- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (195 opinii)
- 2 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (132 opinie)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (73 opinie)
- 4 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (785 opinii)
- 5 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (35 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (40 opinii)
Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł
System Tristar w Gdańsku.
Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł
Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.
- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.
Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.
Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.
Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.
O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.
System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.
1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2011-10-25 13:28
Po co 14 stacji meteo?
Pogoda aż tak zmienna jest na odcinku Gdańsk-Gdynia?
- 2 0
-
2011-10-25 09:41
(2)
TYlko niech nie wygra Sprint bo to beznadziejna firma. Znam parę osób które tam pracują i naprawdę nie polecam!!
- 1 3
-
2011-10-25 09:48
pitolisz (1)
Pracowałem i w Sprincie i w Asseco - i lepiej aby wykonawcą został Sprint. Dość spójna firma, lepsza decyzyjność, większe poświęcenie grupy dobrych fachowców. Wywalili cię, że "nie polecasz"?
- 1 0
-
2011-10-25 12:50
o czym ty czlowieku gadasz?Nie masz pojecia jak jest w rzeczywistosci, a otwierasz paszcze
- 1 0
-
2011-10-25 12:19
Co za marnotrwastwo, ten system nei zlikwiduje korków a za te pieniadze można dużo zrobić w infrastrukturze np komunikacji miejskiej.
- 2 1
-
2011-10-24 16:28
Fotoradary (3)
A co z przepisem o jednym fotoradarze na 6 km?! Chyba za duzo tam tego chca wstawic... Bedzie si strasznie jezdzilo po 3miescie. szkoda
- 14 1
-
2011-10-24 18:33
po co fotoradar? (2)
kamery z rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych, liczymy czas na pokonanie odcinka, średnią prędkość.
- 0 0
-
2011-10-25 11:38
nie ma ustawy o zastosowaniu odcinkowego pomiaru prędkości, wiec nie moga cie ukarac na podstawie tego pomiaru. 2 w miescie odcinkowy pomiar predkości to słabo sie sprawdzi bo masz duzo róznych ograniczeń i jak teraz udowodnisz ze przekroczył o 10 czy o 20 i w kórym miejscu skoro gdizę było 50 a w innym miejscu 70 a w jescze innym 30 wiesz ile by tego musili nastawiac żeby objąc caałośc ulic
- 1 0
-
2011-10-24 20:06
średnia prędkość nie uprawnia do wystawienia mandatu liczy się chwilowa prędkość mogę pojechać kawałek 100 a kawałek 40 i się wyrówna
- 3 0
-
2011-10-24 17:17
90 dni?! (1)
Skoro o wyborze wykonawcy decyduje w całości cena, to po co na zbadanie ofert potrzeba aż 90 dni? Co tutaj badać w takim razie?
- 7 3
-
2011-10-25 11:29
jak to po co?Trzeba sprawdzic czy oferta jest zgodna z wytycznymi.Samej dokumentacji rpzetargowej bylo kilka tysiecy stron...
- 1 0
-
2011-10-24 21:59
Może nie taki Tristar straszny jak go malują?? chciałbym w to wierzyć... (2)
Artykuł skupia się tylko na emocjonującej stronie tego projektu - czyli łupieniu nas, kierowców na jak największą kasę... Może jednak będą i plusy... mi obecnie bardzo brakuje informacji na skrzyżowaniu o czasie trwania konkretnego światła - stoję na czerwonym - ile będę sekund stał jeszcze? Jadę przez skrzyżowanie - czy zdążę je opuścić? Ile czasu będzie jeszcze to zielone się świecić? Brakuje oprócz elektroniki większej ilości prawo i lewoskrętów, które zdecydowanie poprawiają płynność ruchu...Tristar w liczbach:- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach
- 1 1
-
2011-10-25 11:16
nie zgadzają się liczby:)
- 1 0
-
2011-10-25 08:38
Święta racja!
Żadne kamery, detektory, rejestratory nie poszerzą dróg, nie poprawią ich nawierzchni, nie poprawią przepustowości. To kolejny genialny pomysł - jak wyciągnąć kasę z budżetu!
- 1 0
-
2011-10-24 19:20
Tristar będzie działał jak SIP w Gdańsku (1)
- 3 3
-
2011-10-25 11:13
Jak nie zapłacą pewnie tak będzie:)
- 1 0
-
2011-10-25 08:10
niestety... (2)
jak to zwykle bywa z przetargami wybrana zostanie najtańsza oferta i system nie będzie działał
- 3 0
-
2011-10-25 09:51
Jak nie będzie działał, to wykonawca nie otrzyma zapłaty - mam nadzieję... (1)
Oby zapisy przetargowe dawały wykonawcy oprócz profitów także kary, które są przecież obowiązkowe... Wyobraźmy sobie 0,5% wartości inwestycji (załóżmy dla łatwego liczenia 200 mln) dziennie kara za brak działania systemu - 100tys zł...
- 1 0
-
2011-10-25 10:31
Już Ty się nie martw ... otrzyma!
W momencie odbioru będzie cacy ... ale to co nastąpi później ... to będzie najlepsze.
- 1 0
-
2011-10-25 01:42
YETI (1)
Tristar jest jak YETI, wszyscy o nim słyszeli ale nikt go nie widział. System jest budowany od .....ho,ho, ho i jeszcze dłuzej. Co wybory stanowi cukierek wyborczy. A jak go zbuduja to skończy sie fantastyka a zacznie się HORROR na drogach. I tak na koniec jest delikatny news - to ma być maszynka do zarabiania na kierowcach, rejestrowac wykroczenia i karać. System musi zarabiać. A"ciemny lud" kupi wszystko
- 2 0
-
2011-10-25 09:53
Zaraz - jeśli to ma być cukierek wyborczy, to nie wiem dla kogo, skoro jego smak
będzie niezbyt miły dla zainteresowanych... Kary dla kierowców są kiepskim argumentem wyborczym...
- 1 0
-
2011-10-25 09:47
Mój chłopak pracował w Sprincie i z tego co wiem to naprawdę porządna firma.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.