• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

System Tristar w Gdańsku.



Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł



Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar. Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar.
Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku. Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku.
W Urzędzie Miasta Gdyni otwarto w poniedziałek oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu obejmującym budowę Tristaru, czyli systemu inteligentnego sterowania ruchem w Trójmieście.

Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.

- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.

Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.

Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.

System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.

Oferty złożone w przetargu na budowę systemu Tristar w Trójmieście

1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Po co 14 stacji meteo?

    Pogoda aż tak zmienna jest na odcinku Gdańsk-Gdynia?

    • 2 0

  • (2)

    TYlko niech nie wygra Sprint bo to beznadziejna firma. Znam parę osób które tam pracują i naprawdę nie polecam!!

    • 1 3

    • pitolisz (1)

      Pracowałem i w Sprincie i w Asseco - i lepiej aby wykonawcą został Sprint. Dość spójna firma, lepsza decyzyjność, większe poświęcenie grupy dobrych fachowców. Wywalili cię, że "nie polecasz"?

      • 1 0

      • o czym ty czlowieku gadasz?Nie masz pojecia jak jest w rzeczywistosci, a otwierasz paszcze

        • 1 0

  • Co za marnotrwastwo, ten system nei zlikwiduje korków a za te pieniadze można dużo zrobić w infrastrukturze np komunikacji miejskiej.

    • 2 1

  • Fotoradary (3)

    A co z przepisem o jednym fotoradarze na 6 km?! Chyba za duzo tam tego chca wstawic... Bedzie si strasznie jezdzilo po 3miescie. szkoda

    • 14 1

    • po co fotoradar? (2)

      kamery z rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych, liczymy czas na pokonanie odcinka, średnią prędkość.

      • 0 0

      • nie ma ustawy o zastosowaniu odcinkowego pomiaru prędkości, wiec nie moga cie ukarac na podstawie tego pomiaru. 2 w miescie odcinkowy pomiar predkości to słabo sie sprawdzi bo masz duzo róznych ograniczeń i jak teraz udowodnisz ze przekroczył o 10 czy o 20 i w kórym miejscu skoro gdizę było 50 a w innym miejscu 70 a w jescze innym 30 wiesz ile by tego musili nastawiac żeby objąc caałośc ulic

        • 1 0

      • średnia prędkość nie uprawnia do wystawienia mandatu liczy się chwilowa prędkość mogę pojechać kawałek 100 a kawałek 40 i się wyrówna

        • 3 0

  • 90 dni?! (1)

    Skoro o wyborze wykonawcy decyduje w całości cena, to po co na zbadanie ofert potrzeba aż 90 dni? Co tutaj badać w takim razie?

    • 7 3

    • jak to po co?Trzeba sprawdzic czy oferta jest zgodna z wytycznymi.Samej dokumentacji rpzetargowej bylo kilka tysiecy stron...

      • 1 0

  • Może nie taki Tristar straszny jak go malują?? chciałbym w to wierzyć... (2)

    Artykuł skupia się tylko na emocjonującej stronie tego projektu - czyli łupieniu nas, kierowców na jak największą kasę... Może jednak będą i plusy... mi obecnie bardzo brakuje informacji na skrzyżowaniu o czasie trwania konkretnego światła - stoję na czerwonym - ile będę sekund stał jeszcze? Jadę przez skrzyżowanie - czy zdążę je opuścić? Ile czasu będzie jeszcze to zielone się świecić? Brakuje oprócz elektroniki większej ilości prawo i lewoskrętów, które zdecydowanie poprawiają płynność ruchu...Tristar w liczbach:- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach

    • 1 1

    • nie zgadzają się liczby:)

      • 1 0

    • Święta racja!

      Żadne kamery, detektory, rejestratory nie poszerzą dróg, nie poprawią ich nawierzchni, nie poprawią przepustowości. To kolejny genialny pomysł - jak wyciągnąć kasę z budżetu!

      • 1 0

  • Tristar będzie działał jak SIP w Gdańsku (1)

    • 3 3

    • Jak nie zapłacą pewnie tak będzie:)

      • 1 0

  • niestety... (2)

    jak to zwykle bywa z przetargami wybrana zostanie najtańsza oferta i system nie będzie działał

    • 3 0

    • Jak nie będzie działał, to wykonawca nie otrzyma zapłaty - mam nadzieję... (1)

      Oby zapisy przetargowe dawały wykonawcy oprócz profitów także kary, które są przecież obowiązkowe... Wyobraźmy sobie 0,5% wartości inwestycji (załóżmy dla łatwego liczenia 200 mln) dziennie kara za brak działania systemu - 100tys zł...

      • 1 0

      • Już Ty się nie martw ... otrzyma!

        W momencie odbioru będzie cacy ... ale to co nastąpi później ... to będzie najlepsze.

        • 1 0

  • YETI (1)

    Tristar jest jak YETI, wszyscy o nim słyszeli ale nikt go nie widział. System jest budowany od .....ho,ho, ho i jeszcze dłuzej. Co wybory stanowi cukierek wyborczy. A jak go zbuduja to skończy sie fantastyka a zacznie się HORROR na drogach. I tak na koniec jest delikatny news - to ma być maszynka do zarabiania na kierowcach, rejestrowac wykroczenia i karać. System musi zarabiać. A"ciemny lud" kupi wszystko

    • 2 0

    • Zaraz - jeśli to ma być cukierek wyborczy, to nie wiem dla kogo, skoro jego smak

      będzie niezbyt miły dla zainteresowanych... Kary dla kierowców są kiepskim argumentem wyborczym...

      • 1 0

  • Mój chłopak pracował w Sprincie i z tego co wiem to naprawdę porządna firma.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane