- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (142 opinie)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (89 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (197 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (456 opinii)
Oklejony tramwaj w prezencie od miasta
Tramwaje i autobusy powinny być wolne od wielkich reklam - taki warunek postawił Zarząd Transportu Miejskiego gdańskim przewoźnikom. Po jednym wyjątku, zrobionym dla gdańskiej Lechii, przyszedł czas na drugi - ale na niejasnych zasadach.
Chodzi o wielką reklamę "Dziennika Bałtyckiego". Zarząd Transportu Miejskiego nie kryje zdziwienia całą sytuacją.
- Zgodnie z umową, reklamy komercyjne można umieszczać jedynie w obrębie kremowego pasa po bokach i z tyłu pojazdu. Projekty większych powierzchniowo reklam powinny być nam przedstawiane do akceptacji. Reklamy "Dziennika Bałtyckiego" nikt z nami nie uzgadniał - mówi Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk.
W umowie pomiędzy ZTM a ZKM istnieje jednak klauzula, która zezwala na zamieszczenie reklamy zakrywającej okna, ale tylko na wyraźne zlecenie władz miasta. Tak było np. w przypadku tramwaju pomalowanego w barwy Lechii.
Na pytanie, kto zaakceptował i zlecił reklamę "Dziennika Bałtyckiego", rzecznik ZKM, Krzysztof Wojtkiewicz, odsyła do władz miasta.
- W przypadku "Dziennika Bałtyckiego" wyraziliśmy jednorazową zgodę, bo gazeta w tym roku obchodzi 65-lecie - przyznaje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Ale tu nie chodzi o pieniądze. Raz na jakiś czas będziemy się zgadzać na tzw. reklamy okolicznościowe. W tym roku pojawi się też tramwaj z okazji obchodów 30. rocznicy Sierpnia '80
Rzeczywiście, nie chodzi o pieniądze, bo za reklamę na tramwaju gazeta nie musiała płacić. Z oświadczenia ZKM wynika, że w przypadku "reklam okolicznościowych" reklamodawca zobowiązany jest wyłącznie do pokrycia kosztów naklejenia nadruków na pojazd.
Aktualizacja, godz. 7.08 Stanowisko Dziennika Bałtyckiego, o które poprosiliśmy w czwartek, dotarło do nas dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek. Dyrektor działu marketingu gazety, Gabriela Gusztyn-Popławska poinformowała, że oklejenie tramwaju to pierwszy etap promocji gazety i już niebawem w tym tramwaju będzie można przeczytać "Polskę Dziennik Bałtycki". Nie udało nam się jednak zdobyć informacji jak długo niebieski tramwaj będzie jeździł po Gdańsku.
Do tramwaju "Dziennika Bałtyckiego" wkrótce dołączy ponownie pojazd "Lechii Gdańsk", który wrócił na tory po wypadku, do jakiego doszło w połowie marca. Pasażerowie będą oglądać świat przez siatkę także z pojazdu promującego Gdańsk, jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Względy okolicznościowe, związane z obchodami 65-lecia dziennika, na które wskazują w treści swoich wypowiedzi przedstawiciele władz miasta, miały tylko i wyłącznie znaczenie dla wyrażenia zgody na niestandardową formę reklamy, obejmującą również powierzchnię szyb, jednakże nie skutkowało to zwolnieniem z obowiązku uiszczenia należnych opłat, jak błędnie wskazał autor publikacji.
Wydawca poniósł zarówno koszty naklejenia i montażu nadruków na pojazd, ale również koszty wynajmu całej powierzchni reklamowej pojazdu.
Jak wyjaśniono w treści artykułu z dnia 12 sierpnia 2010 roku "Reklama na tramwaju za reklamy w gazecie" należność za wynajem powierzchni reklamowej zostanie rozliczona w barterze. Połowa wartości kontraktu ma zostać sfinalizowana do końca 2010 roku natomiast druga jego część ma być przedmiotem osobnej umowy, zawartej już w roku 2011.
Mając powyższe na uwadze, wydawca portalu przeprasza wydawcę Polski Dziennika Bałtyckiego oraz pracowników redakcji za nieuprawnione sugestie, że:
1) reklama na tramwaju stanowi prezent od miasta
2) reklama, o której niesłusznie napisano, iż jest darmowa, może wywierać wpływ na obiektywizm, rzetelność i wiarygodność dziennikarzy Dziennika Bałtyckiego, szczególnie przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-15 06:09
a w Warszawie jeżdza cale oklejone, i przynajmniej jest kasa do wziecia (1)
W warszawie jak i w innych miastach cale pojazdy sa oklejane, wszedzie jest reklama i kasa, ktora trzeba po prostu brac, a nie ograniczac reklame, tramwaje wygladaja bardzo kolorowo i fajnie jak nie jest to szara codziennosc...
- 6 15
-
2010-06-15 07:49
glowe se obklej
nie bedziesz musial chodzic do pracy
- 2 1
-
2010-06-15 06:09
(7)
W Trójmieście wszystkie tramwaje, autobusy, trolejbusy i wagony SKM powinny być pomalowane na biało-zielono.
- 4 27
-
2010-06-15 06:45
100% racji, może w przyszłości tak będzie?
- 2 6
-
2010-06-15 07:25
(2)
mają promować imbecyli?
- 7 2
-
2010-06-15 08:03
kulturany kibic (1)
ależ Ty mocny w internecie, jak przejdzie koło Ciebie 2 kibiców to chowasz głowę w piasek i s****z po majtach pewnie.
Kieruj się dalej stereotypami daleko zajdziesz mistrzu!- 2 7
-
2010-06-15 09:28
mi zamiast stereotypów wystarczy płacz mojego rocznego dziecka - bo oczywiście to lechijskie bydło nie pomysli, że swoim rykiem może je przestraszyć
- 3 0
-
2010-06-15 08:37
(1)
Ja rozumiem, że to barwy klubowe waszego ukochanego klubu. Jednak żeby wszędzie je wciskać? Wybacz, ale biało-zielony to nie jest ładne zestawienie kolorów. Na stroje sportowe się nadaje, ale na nic innego.
- 4 0
-
2010-06-15 08:46
PKS
PKS Wejherowo ma barwy bialo-zielone, wiec chyba jednak sie nadaje
- 2 2
-
2010-06-15 10:32
Od trolejbusów się odwal, nie macie ani jednej linii w mieście.
- 0 1
-
2010-06-15 06:13
ale brzydactwo..
- 8 6
-
2010-06-15 06:17
super tramwaj (1)
w innych miastach cale jezdza oklejone, wiec nie narzekajcie ze jak po Gdansku jezdza dwa na krzyz oklejone tramwaje to wielkie HALO!!
zielony i ten niebieski bardzo fajnie wygladaja...!- 5 15
-
2010-06-15 10:38
Chodzi o zasadę nieoklejania tramwajów reklamami, ustaloną jednostronnie przez miasto w osobie ZTM. Teraz to samo miasto (w osobie prezydenta) przygotowuje teren na akcję wyborczą. I ma na to monopol. Rozumiem spektakularne akcje, jak choćby promowanie klubu (w związku z nieodległymi ME) albo promocja stolicy kultury. Ale to mogą być pojedyńcze przypadki. Zdecydowane NIE darmowej promocji gazety.
- 3 0
-
2010-06-15 06:32
Żal !!!!!!
Wielka racja po co te szyby oklejają bez przesady szyby powinny byc czyste a nie oklejone zeza można od tego dostac jak przez te małe dziurki się patrzy jak już chcą że by ludzią po oczach słońce nie świeciło to nech szyby pzyciemnią będzie ładniej !!!!!!!!!!
- 26 2
-
2010-06-15 06:49
O ile tramwaj Lechii posiada naprawdę ładną grafikę
z żywymi kolorami i w ogóle fajnym projektem, o tyle w przypadku Dziennika Bałtyckiego nie jest już tak fajnie - bardziej kojarzy się z reklamą, no i kolejny tramwaj z oklejonymi oknami, co jest w tym najgorsze i dyskomfortowe - widok przez siatkę...
- 19 3
-
2010-06-15 07:01
a dlaczego (1)
nie ma tramwaju POmalowanego w barwy GWna ?
- 9 4
-
2010-06-15 09:32
alez jest
jeden z dortmundow jezdzi nie przemalowany, wlasnie w barwach gna
- 1 1
-
2010-06-15 07:22
Prezent po to aby nie było krytycznych uwag na temat komunikacji w Gdańsku
- 12 4
-
2010-06-15 07:35
Kolejny przykład jak Pan Lisicki zrobił sobie z miasta żarty...
Chyba Pan Lisicki uważa że Gańsk jest jego i może robić w nim wszysko co mu się podoba. Brak szacunku do mieszkańców i przedsiębiorców.
Posiadam 2 pizzerie w Gdańsku i kończe w tym roku 10 lat działaności
czy też mogę mieć reklamę ?
Gdzie tu sprawiedliwość i równość którą gwarantuje konstytucja???
Kolejny raz po znajomości ktoś dorwał się do kasy i możliwości
za uzgodnieniem z Panem Lisickim który jest na tyle bezczelny że robi sobie z miasta co chce....
To samo było z renomą 100% dla nich na lewo też Pan lisicki
opowiadał że dlaczego walczyć z ta firmą ? przecież nic się nie stało że oszykiwali mieszkańców...
krew się gotuje to pokazuje że Adamowicza trzeba wykopać w wyborach
bo on i jego lic robią sobie co chcą nikt nic nie wie nawet ztm po cichutku sprzedają Gdańsk- 35 3
-
2010-06-15 07:37
aaaa Lisicki i wszytsko jasne
nikt nic nie wie ,po cichutku kontrakty po znajmościach zarobił już niejeden.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.