- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (129 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (53 opinie)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (115 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (227 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (64 opinie)
Oklejony tramwaj w prezencie od miasta
Tramwaje i autobusy powinny być wolne od wielkich reklam - taki warunek postawił Zarząd Transportu Miejskiego gdańskim przewoźnikom. Po jednym wyjątku, zrobionym dla gdańskiej Lechii, przyszedł czas na drugi - ale na niejasnych zasadach.
Chodzi o wielką reklamę "Dziennika Bałtyckiego". Zarząd Transportu Miejskiego nie kryje zdziwienia całą sytuacją.
- Zgodnie z umową, reklamy komercyjne można umieszczać jedynie w obrębie kremowego pasa po bokach i z tyłu pojazdu. Projekty większych powierzchniowo reklam powinny być nam przedstawiane do akceptacji. Reklamy "Dziennika Bałtyckiego" nikt z nami nie uzgadniał - mówi Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk.
W umowie pomiędzy ZTM a ZKM istnieje jednak klauzula, która zezwala na zamieszczenie reklamy zakrywającej okna, ale tylko na wyraźne zlecenie władz miasta. Tak było np. w przypadku tramwaju pomalowanego w barwy Lechii.
Na pytanie, kto zaakceptował i zlecił reklamę "Dziennika Bałtyckiego", rzecznik ZKM, Krzysztof Wojtkiewicz, odsyła do władz miasta.
- W przypadku "Dziennika Bałtyckiego" wyraziliśmy jednorazową zgodę, bo gazeta w tym roku obchodzi 65-lecie - przyznaje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Ale tu nie chodzi o pieniądze. Raz na jakiś czas będziemy się zgadzać na tzw. reklamy okolicznościowe. W tym roku pojawi się też tramwaj z okazji obchodów 30. rocznicy Sierpnia '80
Rzeczywiście, nie chodzi o pieniądze, bo za reklamę na tramwaju gazeta nie musiała płacić. Z oświadczenia ZKM wynika, że w przypadku "reklam okolicznościowych" reklamodawca zobowiązany jest wyłącznie do pokrycia kosztów naklejenia nadruków na pojazd.
Aktualizacja, godz. 7.08 Stanowisko Dziennika Bałtyckiego, o które poprosiliśmy w czwartek, dotarło do nas dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek. Dyrektor działu marketingu gazety, Gabriela Gusztyn-Popławska poinformowała, że oklejenie tramwaju to pierwszy etap promocji gazety i już niebawem w tym tramwaju będzie można przeczytać "Polskę Dziennik Bałtycki". Nie udało nam się jednak zdobyć informacji jak długo niebieski tramwaj będzie jeździł po Gdańsku.
Do tramwaju "Dziennika Bałtyckiego" wkrótce dołączy ponownie pojazd "Lechii Gdańsk", który wrócił na tory po wypadku, do jakiego doszło w połowie marca. Pasażerowie będą oglądać świat przez siatkę także z pojazdu promującego Gdańsk, jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Względy okolicznościowe, związane z obchodami 65-lecia dziennika, na które wskazują w treści swoich wypowiedzi przedstawiciele władz miasta, miały tylko i wyłącznie znaczenie dla wyrażenia zgody na niestandardową formę reklamy, obejmującą również powierzchnię szyb, jednakże nie skutkowało to zwolnieniem z obowiązku uiszczenia należnych opłat, jak błędnie wskazał autor publikacji.
Wydawca poniósł zarówno koszty naklejenia i montażu nadruków na pojazd, ale również koszty wynajmu całej powierzchni reklamowej pojazdu.
Jak wyjaśniono w treści artykułu z dnia 12 sierpnia 2010 roku "Reklama na tramwaju za reklamy w gazecie" należność za wynajem powierzchni reklamowej zostanie rozliczona w barterze. Połowa wartości kontraktu ma zostać sfinalizowana do końca 2010 roku natomiast druga jego część ma być przedmiotem osobnej umowy, zawartej już w roku 2011.
Mając powyższe na uwadze, wydawca portalu przeprasza wydawcę Polski Dziennika Bałtyckiego oraz pracowników redakcji za nieuprawnione sugestie, że:
1) reklama na tramwaju stanowi prezent od miasta
2) reklama, o której niesłusznie napisano, iż jest darmowa, może wywierać wpływ na obiektywizm, rzetelność i wiarygodność dziennikarzy Dziennika Bałtyckiego, szczególnie przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-15 08:24
widzialam go 8 czerwca (1)
troche sie zdziwilam, ze caly obklejony reklama gazety.
- 8 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-06-15 08:26
macki
ja go widzę codziennie bo mieszkam na chełmie w pobliżu pętli. :):) Chamstwo z tym tramwajem ja to bym dał np. WOŚP, albo jakieś hospicjum, aby ludzie mogli pomóc, a nie reklamować DB i "gratkę"
- 7 2
-
2010-06-15 08:30
Pracuję w firmie która tez ma 65 lat i co Lisicki na to może UM okleję?
PATOLOGIA!!! MY NA WAS ZAGŁOSUJEMY BUDYNIE I SPÓŁKA
- 12 1
-
2010-06-15 08:32
POGONIĆ BEZWARTOŚCIOWYCH URZĘDNIKÓW !!!
BRAK SŁÓW ODDAJĄ KOLESIOM WSZYSTKO ZA DARMO A PODATNICY NIC NIE MAJA DO POWIEDZENIA~!
ALE IDĄ WYBORY MY WAS NOMINUJEMY BUDYNIOWACI DO OPUSZCENIA KORYTKA!!!
TRZEBA ZŁOŻYĆ ZAWIADOMIENIE O NIEGOSPODARNOSCI!- 9 0
-
2010-06-15 08:34
Niech sobie reklama będzie i tak dalej, raz na jakiś czas to nic złego.
Ale skandalem jest to, że Lisicki dał zgodę ZKM z pominięciem ZTM. Ale idą wybory...- 6 2
-
2010-06-15 08:36
Jedno wielki dno i szambo co się dzieję z ZKM!!!
Jedno wielki dno i szambo co się dzieję z ZKM!!!
- 7 2
-
2010-06-15 08:38
CZEGO TO JESZCZE BUDYNIOWACI NIE WYMYŚLA???
Jak naczelny budyniowatych będzie odchodził to będzie wielkie świeto w Gdańsku a to już niebawem!!!
- 6 1
-
2010-06-15 08:50
Brak szacunku dla pasażerów.
Oklejone okien to jakieś nieporozumienie. Brak szacunku do pasażerów.
Jeżdzę codziennie tramwajami, w takim tramwaju jak w klatce. Nie zgadzam się na zaklejone okien, czy to reklamą Lechii , czy Dz B czy inną.- 11 1
-
2010-06-15 08:56
(8)
A ja wyrażam zgodę na oklejenie samochodu Lisickiego.
- 20 0
-
2010-06-15 09:00
Rekalmami PierGio
:)
- 6 0
-
2010-06-15 09:05
niech bedzie to reklama kiślu, no może budyniu (6)
- 4 0
-
2010-06-15 10:56
Wypowiedź - śmieć (5)
Nawet nie udało ci się napisać poprawnego zdania, a popełniłeś dwa błędy w pisowni...
kisielu doktorze Oetker..- 0 2
-
2010-06-15 11:21
podro & poćwicz (4)
Mylisz się, najnowszy Wielki słownik ortograficzny PWN podaję jedyną poprawną formę "kiślu".
- 0 0
-
2010-06-15 11:32
(2)
Są dwa błędy. Ale w budyniu. Poprawnie powinno być "budynia". A przez szacunek - Budynia.
- 0 0
-
2010-06-15 11:41
pozdro & poćwicz
Wówczas nie byłoby alegorii.
- 0 0
-
2010-06-15 11:44
pozdro & poćwicz
Zaś propozycja "budynia" to kolejny przykład Twojej niewiedzy. Poprawną i jedyną formą dopełniacza rzeczownika budyń jest budyniu. Tylko nazwa własna pod którą kryje się nazwisko bądź miejscowość odmienia się w sposób "budynia".
- 0 0
-
2010-06-15 15:41
Kisielu
http://so.pwn.pl/lista.php?co=kisiel
- 0 0
-
2010-06-15 08:57
ZTM powinien nie płacić za kursy tego pojazdu, wtedy ZKM poszedłby po kasę do Lisickiego... :)
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.