• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Może by tak w pierwszej kolejności zrobić
    drogę i oświetlenie dla mieszkańców ul. Wąskotorowej,która znajduje się niedaleko planowanej inwestycji.Wkoło wielkie budowy a nasza ulica nadal jest nie oświetlona mimo ciągłych próśb.

    • 0 0

  • Gratuluję projektu niszczącego jedyny szybki wyjazd w kierunku ul. Elbląskiej i Warszawy. I gdzie tu dbałość o mieszkańców miasta, których będą zatruwać stojące w korkach tysiące pojazdów? Od jakiegoś czasu drogi w Gdańsku "modernizuje" ( czytaj dezorganizuje) jakiś szalony rowerzysta , który powinien zostać przeniesiony gdzieś - gdzie nie będzie mógł szkodzić, nim zakorkuje całe miasto. Likwidacja jednego pasa na rzecz dwóch ścieżek rowerowych - głowa w tym zarąbistego męża stanu :) Proponowałbym bym jeszcze trzecią ścieżkę szybkiego ruchu - pośrodku, jeśli rowerzysta będzie jechał na sygnale.

    • 1 1

  • Miro i Zdzicho tez chcą zarobić (5)

    wiec opracują audyt. To ważne dla przyszłości ich dzieci.

    • 151 38

    • Najwyższy czas scalić Śródmieście Gdańska! To nieprawdopodobne, że w sercu miasta jest autostrada 2x3 pasy!!! (2)

      Podwale Przedmiejskie to chora wizja betonowych urbanistów z PRL, gigantomania i estetyczna ohyda! Ta miejska autostrada rozcina nienaturalnie Śródmieście, powodując brak przepływu komunikacyjnego w obrębie w zasadzie JEDNEJ, TEJ SAMEJ dzielnicy!!! Wystarczy spojrzeć na przedwojenną mapę Gdańska (jest taka opcja na mapie trojmiasto.pl), to było kiedyś b. zwarte centrum Gdańska! Dopiero po wojnie, po częściowej odbudowie (dobra robota!) Śródmieścia wytyczono tę chorą, wielopasmową autostradę. To niesamowite, że wypowiadający się tutaj przeciwnicy przebudowy Podwala jako argument wskazują kwestię dojazdu do Gdańska z okolicznych miejscowości! Cóż za mentalność, w imię własnej egoistycznej postawy próbują zahamować ROZWÓJ Śródmieścia Gdańska! Jeśli nie podoba się Wam Gdańsk, nie przyjeżdżajcie tu! Rozjeżdżacie nam miasto!!!
      Ponadto te tunele dla pieszych to istny Trzeci Świat, to zacofanie, traktowanie pieszych (szczególnie tych najsłabszych, mniej sprawnych fizycznie) jako gorszy sort! Do tuneli SAMOCHODY, a nie ludzie!!! W cywilizowanych miastach na świecie odchodzi się od dawna od priorytetowego traktowania samochodów... Transport zrównoważony to jest przyszłość, a nie dominacja jednej grupy (samochodów)!!!

      • 12 13

      • Ta przebudowa jest o co najmniej 4 lata za wcześnie !!!

        Samo oddanie trasy Sucharskiego w kwietniu tego roku nie rozwiąże odkorkowania Podwala Przedmiejskie . Niech w pierwszej kolejności zostanie oddana trasa Sucharskiego i analiza przynajmniej trzy miesięczna skutków ruchu tej inwestycji dla Podwala Przedmiejskiego . Według mojego zdania przebudowa ta będzie możliwa njwcześniej po oddaniu drugiego etapu chyba juz zapomnianej inwestycji pod nazwą Nowa Wałow która obecnie kończy się na pustkowiu terenów postoczniowych a ma dotrzec do ul. Elbląskiej przez ul. Głęboką . Dopiero oddanie do użytku Nowej Wałowej moze byc przesłanką do przebudowy Podwala Przedmiejskiego po dokonaniu odpowiednich obserwacji skutków tej ostatniej inwestycji dla obciążenia ruchu na w/w ulicy . Bardzo dużym błędem było zaniechanie drugiego etapu ul. Nowa Wałowa gdyż ona praktycznie blokuje przebudowę Węzła Okopowa wraz z Podwalem Przedmiejskim wynikających z podpisanej z inwestorem zabudowy Targu Siennego . Teraz pośpiech z jakim miasto chce wywiązac się z umowy może doprowadzic do totalnego zablokowania dojazdu od strony Elbląga jak również z dzielnic Stogi . Przerubka i Górki Zachodnie !!!

        • 1 0

      • Ach te "wstrente" samochody!

        Zaraz, zaraz.... a kto siedzi w tych samochodach ?! Czyżby ludzie ?
        Nieee , to niemożliwe.
        "I jeszcze żeby tej elektryki nie było to już byłbym całkiem spokojny....."

        • 4 1

    • Miro i Zdzicho?

      Hmmmm.... sądzę, że teraz to będą krewni i znajomi Jojo-Brudzińskiego , Płaszczaków i reszty Lizodupów Kaczyńskiego.
      Ale to, zgodnie z mentalnością Kalego "być dobrze".
      Ciekaw jestem bardziej ilu z tych 138-u klakierów idioty stefana będzie potem pyszczyć w necie , że w wyniku złej organizacji ruchu zginęła staruszka ......

      • 0 1

    • Czy autorzy audytu bedą głową odpowiadać za niedopatrzenia , uchybienia i chybioną decyzję ?

      • 15 2

  • Barany (1)

    myślą że tunel rozwiąże wszystkie komunikacyjne problemy!To niech za jednym razem przywrócą Aleje Zwycięstwa do jej pierwotnego stanu,gdyż park Steffensa jest niedostępny od strony Aniołków

    • 1 0

    • Cóż, nie wszystko da się idealnie obejść, ale przejście dla pieszych przy parku jest.

      Jedności Robotniczej => Okopowa => Wały Jagiellońskie => Al. Zwycięstwa => Al Grunwaldzka to najgłówniejsza oś komunikacyjna miasta. Jest na tyle przepustowa i na tyle dostosowana do ruchu pieszych, na ile się da i uważam, że jest to udany kompromis. Dla Podwala Przedmiejskiego natomiast, jest już wiele alternatyw.
      Dla dzielnic południowych - obwodnica południowa,
      Dla dzielnic północnych - Suchar, tunel i Droga Zielona,
      Na razie pozostaje problem Suchanina, Moreny, Niedźwiednika i Aniołków, dlatego uważam, że jak najszybciej powinna ruszyć budowa tunelu pod Motławą i przedłużenia Nowej Wałowej.

      Minęły już te czasy, kiedy jedynym wjazdem do Gdańska od wschodu było Podwale Przedmiejskie. To nie jest to, że nie chcę nowych dróg.
      Ale jeśli są takie, które zostały odciążone i można by ich okolice włączyć do tkanki miejskiej, to dlaczego nie ? Tym bardziej, że położenie tej okolicy nad Motławą jest jej atutem i uważam, że obecnie okolica się marnuje.

      • 0 1

  • tia....

    a była chwila ze zmniejszonymi korkami...

    • 0 2

  • Mieszkam w mieście gdzie 43% mieszkańców (na ten moment w sondzie) to idioci (1)

    którzy chcą mieszkać w asfaltowym mieście poprzecinanym autostradami.
    Wyprowadźcie się do Warszawy - jest tam obecnie "cudownie". Niedawno byłem.
    Bardzo się Warszawa zmieniła "na korzyść" Można zasuwać jak po torze wyścigowym i spoza wiaduktów i barier mózgoszczelnych tworzących dosłownie tunele miasta nie widać. Jak te 43% wyjedzie, to spokojnie będzie można pozwężać te autostrady w Gdańsku, porobić buspasy i ścieżki rowerowe.

    • 1 6

    • Dobre drogi to podstawa

      To ważny element postępu i rozwoju cywilizacyjnego. Człowiek chce być wolny i jechać gdzie chce i kiedy chce. Kto się zgadza a kto nie ?

      • 3 1

  • Idę o zakład, ze będzie jak z Huciskiem (2)

    Pół roku opoźnienia.
    PO zawsze jest do tylu

    • 18 21

    • teraz rządzi PiS a kasę na inwestycje trzyma ETNOGRAF jAWORSKI

      ten sam co zniszczył Stocznię Gdańską

      • 1 0

    • zeby tylko pol...,)

      • 2 1

  • No to działacze FROGu wygrali (3)

    samochodów przybywa a ulice się zwężą , Zwiększy się ilość spalin wydzialanych przez stojące i ruszające auta i przybędzie wypadków .
    Już raz pseudo działacze doprowadzili do podobnego zwężęnia ulicy Kartuskiej i efekt że zwiększył się ruch i korki na bocznych np. Beethovena i Piecewska .
    Poszerza się obecnie końcówkę Armi Krajowej przy Okopowej a jednocześnie zwęża jej dalszy odcinek czyli Przedmieście. zasypuje bezpieczne przejścia podziemne budując kolizyjne naziemne , wydłuży to czasy przejazdow komunikacji miejskiej i utrudni dojazd służb ratowniczych ,,, Podobno tunel pod Wisłą to wszystko rozwiąże ,,,, ma tyle wspólnego co ,,na razie " proby likwidacji estakady na Okopowej bo wykopie się tunel pod Pachołkiem...i będzie niepotrzebna

    • 12 3

    • Od kiedy Beethovena i Piecewska są boczne od Kartuskiej ?

      Kartuska jest wreszcie w miarę bezpieczna w swym przebiegu, bo nikt nie zap**la 120km/h środkiem. Nie liczę idiotów nie potrafiących zauważyć tramwaju, ale i na bezkolizyjnej autostradzie nie jest 100% bezpiecznie.

      • 0 2

    • (1)

      Marudzisz chłopie...

      • 1 6

      • Ma rację, sam marudzisz

        • 0 1

  • Tunel przy Żabi Kruk u zasypać i przejście naziemne!!!

    • 3 1

  • A ja jestem starsza i nie mogę chodzić tunelem!!!!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane