• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Temat o wielu poziomach... (2)

    ... pierwszym poziomem jest bardzo dobry pomysł budowy czegoś nowego. Idea ścieżek rowerowych, a nie bujania się po chodniku czy drodze. Wprowadzenie skrzyżowań jako drugi poziom zagadnienia już może budzić sprzeczne opinie, ponieważ wydłuży się czas przejazdu, korki będą się zaczynać już od stadionu żużlowego w jednym kierunku i od komendy w przeciwną stronę. Już niedługo w godzinach szczytu będziemy oglądać niecodzienny widok czyli samochody stojące na wiadukcie przy ABW. Trzeci poziom to przejścia podziemne, skoro już i tak będą skrzyżowania to przejścia naziemne będą ułatwieniem. Możemy tak wymieniać dalsze poziomy, ale skupmy się na podsumowaniu. Ideą jest tchnienie odrobiny życia w dzielnice ''odcięte'' 3 pasmową ulicą. Tylko jak spojrzymy na projekty to nie widzę tam rewitalizacji zabytków fortecznych, budowy osiedli przypominających architekturą kamienice, czy budynki obronne. Widzę tam zwężenie jezdni budynki ze szkła, kolejne centra usługowe, handlowe i powierzchnie biurowe. Na moje to jest kolejna część Gdańska która będzie wyglądać tak jak Grunwaldzka przy Hali Olivii w 2 strony. Lukratywne tereny pod sprzedaż i inwestycję dla zachodniego kapitału przy głównych arteriach miasta aby jeszcze bardziej wprowadzić ruch i tłum tam gdzie przepustowość i tak jest na granicy wytrzymałości. Dalej budujmy miejsca pracy i handlu w ścisłym centrum, a mieszkania w dzielnicach zewnętrznych przy wysypisku. Pod przykrywką usprawnienia ruchu, ekologi rowerowej, daty otwarcia tunelu rezygnujemy z dogodnego wjazdu i wyjazdu z Gdańska za cenę szklanych domów.

    • 27 3

    • niech motłoch jezdzi pociagiem a nie gratami smierdzacymi (1)

      • 0 2

      • Właśnie

        Skoroś motłoch to won do pociągu

        • 1 0

  • Nie mogę się doczekać przebudowy (1)

    Ja rozumiem, ze jak się jeździ po całej długości Podwala, to przebudowa wydaje sie być spowalniaczem. Jednak wystarczy korzystać z jakichkolwiek wyjazdów na Podwale z bocznych uliczek, czy to z Chmielnej, czy z Żabiego Kruka, czy choćby Słodowników (ktoś próbował?) - to jest dopiero wyzwanie!

    • 14 22

    • Owszem.Wielokrotnie. Bez najmniejszego trudu.

      • 3 1

  • likwidacja tunelu na Żabi Kruk to skrajna nie odpowiedzialność ,DZIECI do szkoły !!! (4)

    Przez nąscie lat na drodze do szkoły z Starówki nie było żadnych wypadków , teraz jakiś Madry "Ułomny " stwierdza że chyba potrzebne wypadki , przecież kwestia czasu , a będzie wypadek potrącenie , tamtędy przecież chodzą dzieci jest główna droga do szkoły na Żabi Kruk z Starówki CZY KTOS W TYM KRAJU ZACZNIE LOGICZNIE MYŚLEĆ ,BYŁO DOBRZE SPOKÓJ BEZPIECZNIE to trzeba zmienić tak dla zasady bo stare to FE ....

    • 40 19

    • Ale tunele zostają

      Póki co przejścia naziemne, w tym projekcie, mają funkcjonować obok tuneli, także nie ma co panikować:)

      • 8 1

    • "z strarówki"... a poza tym wez sie uspokoj:) milego dnia.

      • 3 3

    • Przeciez nic nie beda likwidować ! Co ty piszesz człowieku (1)

      • 4 2

      • Na razie nie likwiduja,na razie....a pozniej znajdzie sie jakis innowator jak od ustawy smieciowej...

        I kaze zasypac bo stwierdzi ,ze tunel jest za drogi w utrzymaniu...Znamy te wasze mundre pomysly ..oj znamy az za dobrze.

        • 5 2

  • Podwale Przedmiejskie (1)

    Mamy XXI wiek więc może wyjdźmy z tunelu,i samochody do tunelu.Tak jak w Sopocie.

    • 19 7

    • fajnie by było mieć tunel na całej długości od Motławy do AK ale nas na to nie stać

      • 6 0

  • kolejne mieszkanie dla....

    Poprostu nie zdążyli ustawić przetargu pod znajomego pawla .....

    • 17 6

  • (4)

    Jak to zrobią to mieszkańcy Przeróbki czy Stogów spod domu nie wyjada bo już będzie korek. No ale urzędnik wie lepiej.

    • 22 11

    • jest POG i będzie otwarty tunel jak chcesz samochodem (2)

      do Śródmieścia masz blisko tramwaj

      • 8 10

      • A na lotnisko, Chełm itp tez pojedziesz nadkładając 15km w każdą stronę lekko licząc?

        • 3 1

      • A co POG i tunel mają wspólnego z dojazdem do centrum? A o tramwaju to nawet nie wspominaj, za często wypadają kursy z rozkładu na liniach Stożańskich - średnio trzy razy w tygodniu, a żadnej rezerwy - jak informują zgodnie ZTM i ZKM - nie ma. Efekt - dziury w rozkładzie jazdy, tłok w tramwajach, gwarantowane spóźnienia do pracy, bo przesiadki diabli biorą. W czym tu ma pomóc cholerny tunel czy POG?

        • 2 1

    • Mieszkam przy Siennickiej

      Nie mogę doczekać się tej przebudowy.
      A i bardzo dobrze, że powstanie audyt BRD. Inwestor będzie dysponował opinią prawdziwych ekspertów, a nie ekspertów od wszystkiego z trojmiasto.pl

      • 2 7

  • Chory pomysł. Strata czasu i pieniędzy. (2)

    Mam wrażenie, że pomysł powstał przy spotkaniu dwóch kumpli:
    "Co powiesz jakbyśmy tak Podwale Przedmiejskie przebudowali?"
    "A po cholere?!"
    "A tak o!"

    Po co przebudowywać coś co w miarę dobrze funkcjonuje? Zrobią kładkę nadziemną nad tunelem dla pieszych i górą będziemy przechodzić w stronę Długiej a dołem w drugą stronę czy odwrotnie? Trzeba będzie jeszcze znaki pieszym postawić żeby się w tych licznych udogodnieniach nie pogubili...

    A co z drogą na plażę na Stogach? Ma dalej straszyć turystów i mieszkańców? Państwo z DRMG zapomnieli, że istnieje coś takiego jak priorytety...

    • 31 13

    • Po co nam droga na Stogi..sprzeda sie te piekne tereny pod wiekszy terminal kontenerowy.

      W koncu to my w Warszawie wiemy lepiej na czym sie robi biznes.....a mieszkancy?-Mieszkancy to plebs ,ktoremu wystarczy letni jarmark i buda z piwskiem...To my rzadzimy i robimy biznesy w tym miescie....

      • 1 1

    • Bo to było spotkanie kumpli

      Oszołomów z Fraga

      • 3 1

  • Lobby rowerowe w U M w Gdańsku . (3)

    Urzędnicy w rajstopach śmierdzący potem .

    • 34 11

    • a ty tluszczem

      • 4 10

    • ty śmierdzisz przedtem

      • 2 6

    • W Gdyni to samo

      Na okrągło Civitas Dymano.

      • 1 0

  • jak większość ruchu ma iść tunelem ... (4)

    to powinni już myśleć o węźle Kliniczna wiecznie zakorkowanym czy o dokończeniu odcinka "Nowej Słowackiego" od ETC do Brzeźna

    • 16 1

    • to by było zbyt proste - odcinkiem "Nowej Słowackiego" od ETC do Brzeźna zajmiemy się kiedy po otwarciu tunelu, "przebudowie pasa startowego" i Podwala ruch na Hallera, Hynka i Kościuszki będzie sparaliżowany

      • 8 1

    • (2)

      Podobno w tunelu pod Martwą Wisłą chcą domalować przejścia dla pieszych i zrobić progi zwalniające. A przy wlotach będą ławki dla spacerowiczów.

      • 10 1

      • A kontrapas dla facetów w rajtuzach? (1)

        Nie zapomnij o najważniejszym!

        • 4 3

        • o kaftanie dla Ciebie też będziemy pamiętać

          • 2 4

  • najpierw są opóźnienia i audyty, termin ukończenia budowy już leci, a potem, jak się zacznie przebudowa to będzie gonienie terminu i ludzi, bo czas trzeba nadgonić. Będzie złorzeczenie na pracowników, niewinnych niczemu. A urzędnicy umyją ręce. Nieludzkie jak zwykle

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane