• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Miasto powinno mieć inne priorytety

    Najpierw powinny się znaleźć środki na remonty dróg (jezdnie + chodniki) już istniejących. Jeśli będzie wystarczająco dużo środków, to na już istniejących drogach powinno się zbudować ścieżki rowerowe. A jeśli po wykonaniu tego typu inwestycji, jeszcze coś zostanie - to powinno się robić tego typu przebudowy.

    • 51 8

  • a czy nie warto urzędnikom

    dać znaczących podwyżek wynagrodzeń a jednocześnie zabronić eksperymentowania

    • 29 4

  • Idę o zakład, ze będzie jak z Huciskiem (2)

    Pół roku opoźnienia.
    PO zawsze jest do tylu

    • 18 21

    • zeby tylko pol...,)

      • 2 1

    • teraz rządzi PiS a kasę na inwestycje trzyma ETNOGRAF jAWORSKI

      ten sam co zniszczył Stocznię Gdańską

      • 1 0

  • Jestem zawsze wzruszony jesli chodzi o koncepcje zawężania i dodawania swiateł (5)

    Tam powinno się rozbudowac węzły , zrobić przejścia podziemne lub kładki i utrzymac pasy ruchu.Wkrotce to będzie jeden z dojazdow i wyjazdów z nowej olbrzymiej galerii handlowej i wtedy będzie Sajgon.Slynny Tristar już jest do bani a 4 dodatkowe skrzyżowania nie polepsza sytuacji. I niech mi nikt kitu nie wciska o zmniejszeniu ruchu przez tunel- to trochę inny kierunek a przecież powstają nowe obiekty na Dolnym Miescie....

    • 67 20

    • Daj spokoj... to miasto nie obwodnica

      • 9 7

    • (2)

      Do tej olbrzymiej galerii handlowej można dojechać SKM, tramwajem, autobusem. To najlepiej skomunikowane miejsce w Trójmieście.

      Po jaką zarazę pchać się tam samochodem?

      Na zakupy na Oxford Street jeździsz samochodem?

      • 11 6

      • a wieś czym przyjedzie ? oczywiście że blachosmrodem....! (1)

        • 1 1

        • to niech wieś cierpi

          • 0 0

    • Tristar mając 4 światła więcej, będzie mógł coś zadziałać w tej części... Bez tego nie ma o tym mowy

      • 0 0

  • według mnie

    Wystarczy tam tylko wyrównać koleiny i nic więcej nie potrzeba zmieniać

    • 49 5

  • Korki będą niesamowite. Na zdjęciu widać ile jest aut@ a idioci chca zwezyc ulice.

    • 53 11

  • bubel (3)

    chory pomysł, tym tokiem myślenia zaorać grunwaldzką bo tez dzieli dzielnicę na pół a nawet miasto, bzdura,bzdura i jeszcze raz bzdura żeby nie używać mocniejszych słów

    • 55 15

    • ależ użyj mocniejszych słów. ja to zrobię: (2)

      Samochód, Samochód, Przenajświętszy Samochód!!

      • 9 11

      • (1)

        po co nam ogrzewanie w domu czy ciepła woda - wróćmy do ognisk

        • 8 7

        • A z kaloryferem czy z kranem z ciepłą wodą codziennie udajesz się w to samo miejsce, gdzie tysiące innych ludzi?

          Bo jeśli nie, to strzępisz klawiaturę bez sensu, tak jakbyś porównywał balkon z krupnikiem.

          • 6 2

  • nic nie robić!! (2)

    a jak już muszą bo wiadomo deweloperzy posmarowali milionami to:
    -bez przejść naziemnych istny kretynizm przy istniejących podziemnych
    -priorytet dla tramwaju
    -priorytet dla samochodu jadacego Podwalem

    • 30 16

    • (1)

      Odwrotnie -
      wiecej przejsc.
      priorytet dla tramwaju
      potem priorytet dla rowerzystow i pieszych
      na koncu samochod - czyli smrodliwy, miejscochlonny srodek przemieszczania sie.

      • 13 13

      • po wuj jezdnia w ogóle?!

        deptak i jarmark postawić

        • 1 2

  • (2)

    Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego powinien być oparty o założenia elementarza polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek. Audyt powinna poprzedzić debata na temat konieczności popierania zrównoważonego rozwoju, na której mógłby się wypowiedzie każdy, pod warunkiem, że popiera zrównoważony rozwój. W dokumencie powinna także znaleźc się informacja o nagminnym stygmatyzowaniu osób popierających alternatywny rozwój. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.

    • 11 9

    • Detroit umarło bo umarł przemysł w nim - jak u nas nie będzie warunków do jego istnienia też się wyniesie i miasto padnie, a dobra komunikacja jest jednym z warunków dla biznesu.

      • 4 0

    • odnoszę wrażenie, że u nas umiera rozsądek

      • 7 0

  • niech jeszcze postawia strefe 30

    • 36 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane