- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (76 opinii)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (82 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (126 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (652 opinie)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (325 opinii)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (99 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-12 07:17
Miasto powinno mieć inne priorytety
Najpierw powinny się znaleźć środki na remonty dróg (jezdnie + chodniki) już istniejących. Jeśli będzie wystarczająco dużo środków, to na już istniejących drogach powinno się zbudować ścieżki rowerowe. A jeśli po wykonaniu tego typu inwestycji, jeszcze coś zostanie - to powinno się robić tego typu przebudowy.
- 51 8
-
2016-02-12 07:19
a czy nie warto urzędnikom
dać znaczących podwyżek wynagrodzeń a jednocześnie zabronić eksperymentowania
- 29 4
-
2016-02-12 07:22
Idę o zakład, ze będzie jak z Huciskiem (2)
Pół roku opoźnienia.
PO zawsze jest do tylu- 18 21
-
2016-02-12 08:20
zeby tylko pol...,)
- 2 1
-
2016-02-13 11:27
teraz rządzi PiS a kasę na inwestycje trzyma ETNOGRAF jAWORSKI
ten sam co zniszczył Stocznię Gdańską
- 1 0
-
2016-02-12 07:32
Jestem zawsze wzruszony jesli chodzi o koncepcje zawężania i dodawania swiateł (5)
Tam powinno się rozbudowac węzły , zrobić przejścia podziemne lub kładki i utrzymac pasy ruchu.Wkrotce to będzie jeden z dojazdow i wyjazdów z nowej olbrzymiej galerii handlowej i wtedy będzie Sajgon.Slynny Tristar już jest do bani a 4 dodatkowe skrzyżowania nie polepsza sytuacji. I niech mi nikt kitu nie wciska o zmniejszeniu ruchu przez tunel- to trochę inny kierunek a przecież powstają nowe obiekty na Dolnym Miescie....
- 67 20
-
2016-02-12 08:42
Daj spokoj... to miasto nie obwodnica
- 9 7
-
2016-02-12 08:45
(2)
Do tej olbrzymiej galerii handlowej można dojechać SKM, tramwajem, autobusem. To najlepiej skomunikowane miejsce w Trójmieście.
Po jaką zarazę pchać się tam samochodem?
Na zakupy na Oxford Street jeździsz samochodem?- 11 6
-
2016-02-12 12:50
a wieś czym przyjedzie ? oczywiście że blachosmrodem....! (1)
- 1 1
-
2016-02-12 14:03
to niech wieś cierpi
- 0 0
-
2016-04-05 22:04
Tristar mając 4 światła więcej, będzie mógł coś zadziałać w tej części... Bez tego nie ma o tym mowy
- 0 0
-
2016-02-12 07:48
według mnie
Wystarczy tam tylko wyrównać koleiny i nic więcej nie potrzeba zmieniać
- 49 5
-
2016-02-12 07:48
Korki będą niesamowite. Na zdjęciu widać ile jest aut@ a idioci chca zwezyc ulice.
- 53 11
-
2016-02-12 07:51
bubel (3)
chory pomysł, tym tokiem myślenia zaorać grunwaldzką bo tez dzieli dzielnicę na pół a nawet miasto, bzdura,bzdura i jeszcze raz bzdura żeby nie używać mocniejszych słów
- 55 15
-
2016-02-12 08:10
ależ użyj mocniejszych słów. ja to zrobię: (2)
Samochód, Samochód, Przenajświętszy Samochód!!
- 9 11
-
2016-02-12 08:55
(1)
po co nam ogrzewanie w domu czy ciepła woda - wróćmy do ognisk
- 8 7
-
2016-02-12 09:02
A z kaloryferem czy z kranem z ciepłą wodą codziennie udajesz się w to samo miejsce, gdzie tysiące innych ludzi?
Bo jeśli nie, to strzępisz klawiaturę bez sensu, tak jakbyś porównywał balkon z krupnikiem.- 6 2
-
2016-02-12 07:53
nic nie robić!! (2)
a jak już muszą bo wiadomo deweloperzy posmarowali milionami to:
-bez przejść naziemnych istny kretynizm przy istniejących podziemnych
-priorytet dla tramwaju
-priorytet dla samochodu jadacego Podwalem- 30 16
-
2016-02-12 08:03
(1)
Odwrotnie -
wiecej przejsc.
priorytet dla tramwaju
potem priorytet dla rowerzystow i pieszych
na koncu samochod - czyli smrodliwy, miejscochlonny srodek przemieszczania sie.- 13 13
-
2016-02-12 12:44
po wuj jezdnia w ogóle?!
deptak i jarmark postawić
- 1 2
-
2016-02-12 08:04
(2)
Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego powinien być oparty o założenia elementarza polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek. Audyt powinna poprzedzić debata na temat konieczności popierania zrównoważonego rozwoju, na której mógłby się wypowiedzie każdy, pod warunkiem, że popiera zrównoważony rozwój. W dokumencie powinna także znaleźc się informacja o nagminnym stygmatyzowaniu osób popierających alternatywny rozwój. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.
- 11 9
-
2016-02-12 08:58
Detroit umarło bo umarł przemysł w nim - jak u nas nie będzie warunków do jego istnienia też się wyniesie i miasto padnie, a dobra komunikacja jest jednym z warunków dla biznesu.
- 4 0
-
2016-02-12 09:08
odnoszę wrażenie, że u nas umiera rozsądek
- 7 0
-
2016-02-12 08:17
niech jeszcze postawia strefe 30
- 36 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.