• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • (5)

    Ta inwestycja na pewno wiele ułatwi ludziom a o to tu przecież chodzi. a jak się komuś spieszy to na obwodnice południową i nie narzekać .

    • 11 22

    • (4)

      Ale ja mieszkam na Ogarnej a dojeżdżam do Gdyni Mały Kack. Komunikacja miejska to tramwaj+SKM+autobus łącznie 1h 20minut. Samochód przez miasto to 10 minut stania na Podwalu w celu skrętu w stronę dworca + 25 minut jazdy. Trasa alternatywna przez obwodnice południowa to również 10 minut na podwalu + 25 minut obwodnica + 20 minut zjazd z obwodnicy. Dopóki nie usprawnią skrzyżowania na Podwalu to korki tam zawsze bedą i tunel nie pomoże bo on jest do nikąd.

      • 10 2

      • po co tramwaj jak z Ogarnej masz rzut beretem do SKM Śródmieście?

        • 5 2

      • (1)

        może i tunel jest donikąd ale zawsze trochę pomoże w zmniejszeniu ruchu na podwalu co spowoduje że szybciej dojedziesz do pracy

        • 0 1

        • Jeżeli jest donikąd - a jest - to w żadnym razie nie zmniejszy ruchu na Podwalu. Z racji tego, że wiedzie donikąd właśnie.

          • 2 1

      • Ciekawe co spowodowało że po Ogarnej nie spacerują ludzie?

        Od wielu lat nie potraficie ożywić ul.Ogranej która jest kilkadziesiąt metrów od ul.Długiej. Zadam retoryczne pytanie - kto płaci za wasze nieudane eksperymenty i kto poniósł za nie odpowiedzialność?

        • 2 0

  • re (1)

    Rewolucja urbanistyczna, w końcu wizja miast sprzed epoki zostanie ujarzmiona. Ale Janusze chcą nadal pędzić 90 km/h autostradą w mieście...

    • 10 21

    • Sluchaj cebulaku ludzie maja prawo szybko wyjechac z bramy miasta a malowanie zebr w miejscach gdzie sa tunele to glupota.

      • 9 8

  • A może tak poczekać na otwarcie tunelu? (2)

    Sprawdzić, zmierzyć natężenie ruchu i dopiero wtedy myśleć o przebudowach?
    U budynia wszystko i zawsze od d**y strony. Będzie jeszcze płacz...

    • 31 4

    • no toć czekają na otwarcie tunelu. (1)

      czytaj ze zrozumieniem, w poprzendim artykule o tym pisali

      • 3 6

      • "Pisali" = prawda objawiona?

        • 3 2

  • przeciez to jawne JAJA - wylotówkę z miasta blokować 4 skrzyzowaniami! (3)

    wy naprawde macie braki - te studia co konczycie w planowaniu to chyba z planowania rodziny! robicie konkretnie pod 3 nowe osiedla apartamentow skrzyzowania i postawicie w korek cale miasto ! tak samo jak ten zidiocialy system regulacji ruchu- jade KAZDA drogą dłuzej więc nie wiem komu on pomaga - nie ma zielonego przejazdu nawet w nocy!

    • 30 8

    • To nie jest wylotówka tylko centrum miasta !! (1)

      • 6 6

      • Przestawić

        miasto

        • 3 2

    • bardz

      • 0 0

  • Nadziemne przejscia dla pieszych..gdy sa tunele.Po prostu idioci a nie planisci. (3)

    Co za kretyn wymyslil przejscia na gorze ?...Samochod przejedzie 300m i stop nastepne 300m i znowu stop bo swiatla i znowu kolejny odcinek i to samo.Ludzie toc oni powinni isc do szpitala..na leczenie.

    • 27 10

    • A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!

      • 1 2

    • i dobrze, cywilizacja dociera i do nas (1)

      tunele powinny być dla samochodów, a nie dla pieszych

      • 1 3

      • To nie jest cywilizacja. To jest jedynie kretynizm, totalna głupota i brak mózgu.

        • 1 0

  • Wladza zawsze ma racje...czy taki ZKM POPRAWIL czestotliwosc kursow na gornym tarasie?

    Taki 184 dalej jezdzi sobie co 20 minut...No ale przeciez wladza dala wam tramwaj...cieszcie sie....ale to nic ze kolo liceum 20stki mlodziez czeka i marznie....bo nastepny autobus juz za 20 min.

    • 11 1

  • na Hucisku jest już przejazd w obie strony?

    • 8 0

  • znowu nastawiaja swiateł (1)

    i zamiast zmienić cos na lepsze to spieprza

    • 17 5

    • Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!

      • 1 4

  • Czy chcecie gniewu kierowców? (5)

    Władze miasta powinny się zastanowić czy wygrają w następnych wyborach.
    Inwestycje powinny być dobrze przemyślane.
    Ta inwestycja dzieli ludzi na dwie grupy - zastanówcie się która jest większa.
    Władza powinna służyć społeczeństwu , a ludzie nie lubią korków.

    • 9 5

    • my nie chcemy tylu aut w miescie (1)

      zrozum to Janusz wreszcie

      • 1 2

      • Powiedzcie o tym pani na godzinie wychowawczej

        • 1 0

    • tak się składa (1)

      że najwięcej ludzi porusza się komunikacją miejską, a nie autami.

      • 1 2

      • Gimbaza i emeryci

        • 1 0

    • Kierowcy się pogniewają

      ojejejejejejejej:(

      śmiechu warte to wszystko!:) Na szczęście robota w toku! Oby szybciej! Wraca normalność, won z autostradą w centrum!

      • 1 2

  • Uwaga - kontrowersyjna opinia (2)

    Jeśli już miałaby się dokonać zmiana, to jedynie rewolucyjna, ale dopiero po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą i po obserwacji skutków tegoż wydarzenia.

    To co robią teraz, to idiotyczna kosmetyka, mająca na celu wypompowanie kasy z budżety i jak ktoś trafnie zauważył robiona najprawdopodobniej pod deweloperów, by ułatwić komunikację z ich osiedlami.

    A rewolucyjną zmianą byłoby wyłączenie pasa w kierunku centrum i docelowa zabudowa tych terenów. Jedynie w taki sposób, czyli dodając zabudowę, stworzy się zamiast autostrady kawałek miasta, po którym pałętają się ludzie.
    Zostawianie 100m przestrzeni przeciętej dwoma nitkami asfaltu i torami, mimo usilnych starań, nie spowoduje przepływu spacerowiczów, którzy w sumie nawet nie wiadomo po co mieli by chodzić w stronę Toruńskiej ...

    Obecne plany nie połączą starego miasta z dolnym.
    Uprzykrzą jedynie życie kierowcom ...

    Ale jak to zwykło się mawiać ... jaki pan, taki kram ... i to wszystko w temacie.

    • 19 2

    • Uwaga - jeszcze bardziej kontrowersyjna opinia (1)

      I bardzo dobrze, że uprzykrzą życie kierowcom. Centrum miasta nie jest miejscem na autostradę.
      Won z samochodami z centrum.
      Najchętniej zamknąłbym centrum tylko dla mieszkańców i dostawców. To by była rewolucja!
      a teraz poproszę o minusy przyspawanych do siedzeń samochodów

      • 2 8

      • Cieszy fakt, że przybywa ludzi popierających założenia elementarza polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek - szacunek. Jest szansa, że miasto nie podzieli losu pociętego potwormymi sznytami ulic, umierającego Detroit.

        • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane