- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (209 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (79 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (139 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (88 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (292 opinie)
- 6 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-12 13:32
scal
- 1 0
-
2016-02-12 13:33
właśnie starszym trudno pokonywać tyle schodów!!!!
- 3 4
-
2016-02-12 13:33
Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!
- 5 5
-
2016-02-12 13:41
Plan skrajnie debilny.
Główna droga wjazdowa do Gdańska od strony Elbląga, przy okazji wjazd na WZ, i tak jest tam dość gęsto, to jeszcze dokłada się utrudnienia w ruchu drogowym. Proponuję dodać jeszcze progi zwalniające, a most nad Motławą zrobić zwodzony (niech go opuszczają co 15 minut żeby "uspokoić ruch").
A to wszystko przecież nie za darmo, tylko z kasy miejskiej - jakby nie była wystarczająco zadłużona.
Durnie w Warszawie, durnie na miejscu, ręce opadają.- 16 4
-
2016-02-12 14:21
Cóz zachory umysł wpadł na taką koncepcję ?! (2)
A jeszcze gorszy ją zaakceptował. I nawet się domyślam który i dlaczego.
- 14 5
-
2016-02-12 15:50
to bardzo dobra koncepcja
- 0 3
-
2016-02-12 19:11
Piękne umysły z Fraga
To że kolesie w rajstopkach mają swoje chore koncepcje to ok, ale że słuchają ich w urzędzie miasta i jeszcze uważają za głos mieszkańców to już przegięcie.
- 1 0
-
2016-02-12 14:49
Te wszystkie zmiany robione są tylko i wyłącznie pod deweloperów (2)
którzy będą stawiać nowe "apartamenty" od strony Żabiego Kruku i Toruńskiej. A to że reszta będzie stać na Podwalu w mega korkach, to już władzy nie interesuje.
- 14 2
-
2016-02-12 14:59
Masz bardzo krótki rozumek, Aldo.
Wszędzie widzisz tylko wyzysk i robienie krzywdy twoim partykularnym interesom wożenia doopska od drzwi do drzwi.
Jest coś takiego jak plan rozwoju miasta.
Według niego chodzi o integrację tkanki miejskiej, tworzenie przestrzeni przyjaznej mieszkańcom kosztem ruchu samochodowego, zwiększanie możliwości zabdowy tworzącej miejsca pracy i zwiększające atrakcyjność dla turyzmu, zmniejszanie liczby wypadków, zmniejszanie korków poprzez tworzenie infrastruktury rowerowej, co również sprzyja aktywizacji ruchowej mieszkańców i zmniejsza koszty ich leczenia (wiesz ile kosztuje wszczepienie bypassów albo przeszczep serca ?). To wszystko poprzez zmianę układu dróg w mieście.
Ale ty widzisz tylko to, że nie będziesz mógł starym zwyczajem i starą drogą przejechać od punktu A do B. Bedziesz mógł. Będziesz ! Ale nieco inną trasą, nawet szybszą, albo tą samą trochę wolniej (może swoim bolidem dzięki temu kogoś nie zabijesz grzejąc jak do tej pory 120), albo na rowerze albo autobusem.- 1 6
-
2016-02-12 15:23
takie życie
deweloper buduje dla ludzi dla miasta i powoduje że wygląda ono ładniej ,lepiej a miasto ma a wręcz powinno mu pomóc bo tylko dobra lokalizacja, dobra infrastruktura spowoduje że ktoś te mieszkania kupi . Czy tam gdzie mieszkasz drogę pobudowano za twoje pieniadze czy za kase miasta , gminy , dewelopoera albo ich wspólnymi siłami .
- 1 2
-
2016-02-12 15:14
drogi gdańskie (5)
największym zmartwieniem jest węzeł gordyjski gdańskich dróg czyli skrzyżowanie okopowa i armii krajowej .o tym skrzyżowaniu powinno uczyć na wszystkich uczelniach technicznych świata jako temat "jak zbudować trzy poziomowe skrzyżowanie , które będzie generowało największe korki "Dopóki nie rozwiążemy problemu tego skrzyżowania i następnego z toruńską ciężko oczekiwać poprawy na gdańskich drogach. To rozwiązanie to koszmar Gdańska . Otwarcie tunelu nic nie da gdyż nie ma do i z niego dróg dojazdowych tzn wpadasz od stolicy wyjeżdżasz z tunelu i co dalej Marynarki Polskiej do centrum =szok , wydostanie się z tunelu w stronę Sopotu i Gdyni brak czyli =szok. W gdańsku buduje się dużo i chwała za to ale buduje się troche tu trochę tam .Trzy podstawowe tematy aby ułatwić podróżowanie po mieście to porządne połączenie tunelu z Grunwaldzką i Zwycięstwa , węzeł Okopowa i węzeł Toruńska no i Nowa Wałowa która na razie jest drogą donikąd. Teraz podczas przebudowy dróg na 3 maja i Armii Krajowej powinno się zrobić na wiadukcie nad torami skm porzadny długi lewoskręt do centrum i porządny prawoskręt na Orunię i osobny pas prosto na Podwale. Jego przebudowa to bezsens jest tam cztery tunele dla pieszych umozliwiajace bezpieczne przejście przez jednak ruchliwą trasę wylotową z miasta do stolicy. Wzdłuz Podwala jest dość miejsca na ścieżkę rowerową.
- 9 4
-
2016-02-12 16:04
Jesteś trochę nie na czasie bo skrzyżowanie z Toruńską będzie rozwiązane w ramach budowy Forum Gdańsk (w realizacji) (1)
- 2 1
-
2016-02-12 16:11
wiem i się wypowiem
dobrze wiem co jest w planach i liczę że się uda je zrealizować łącznie z nowymi wiaduktami na biskupiej górce, wyraziłem swoją opinię do której mam prawo.nie ma w niej jadu i nienawiści tylko kilka spostrzeżeń wieloletniego kierowcy.
- 4 0
-
2016-02-12 18:48
te lewoskręty (1)
stanęłoby na nich po 10 aut i tyle by było po tych lewoskrętach
- 2 1
-
2016-02-12 19:02
k
tak ale te razem 20 aut teraz nawzajem blokuje przelot na wprost , nie twierdzę ,że to uzdrowi sytuację ale ułatwi życie.
- 2 0
-
2016-02-12 21:18
Kolega chyba nie był na trzypoziomowym w pełni kolizyjnym skrzyżowaniu na Gdańskiej Zaspie. Tam się dopiero czopek zrobi jak otworzą osławiony tunel.
Czas aby coś zrobić ze skrzyżowaniem Jana Pawła i Rzeczpospolitej.
Czas zasypać to cudo i zrobić normalne skrzyżowanie ewentualnie duże rondo, z normalnymi przejściami dla pieszych!
No i czas na likwidację tuneli wzdłóż Rzeczpospolitej, do tego likwidacja 70km/h!- 0 3
-
2016-02-12 16:00
W końcu zmierzamy w dobrym kierunku. (1)
Tylko jeszcze tą estakadę powinni rozebrać
- 7 7
-
2016-02-12 20:01
Dokładnie! Likwidacja tej koszmarnej, betonowej konstrukcji będzie świadczyć, że wreszcie władze miasta dojrzały!
To nieprawdopodobne, aby w takim miejscu (Śródmieście - historyczna część miasta Gdańska, jego epicentrum) były takie koszmary jak betonowa estakada oraz autostrada miejska (podwale przedmiejskie) rozcinające, rozwalające historyczną część Gdańska na dwie części!!!
- 2 0
-
2016-02-12 16:26
psy szczekają
karawana jedzie dalej
szkoda, że są opóźnienia, ale na szczęście wszystko zmierza w kierunku polepszenia jakości przestrzeni dla pieszych.
myślałem, że za planowanie zabiorą się dopiero w 2017 i kolejne lata będą się grzebać. Realizacja do końca 2016 to miłe zaskoczenie.
Będę tamtędy chodził do pracy.- 5 7
-
2016-02-12 16:58
(2)
No to po przebudowie co tydzień co najmniej jeden potrącony przechodzień.
- 7 4
-
2016-02-12 18:18
winni przechodnie
bo nie chcą się snuć brudnymi tunelami
bo przecież nie kierowcy, zewsząd nękani przez bezwzględnych pieszych i rowerystów, którzy chcą odzyskać dla siebie trochę tej wyasfaltowanje przestrzeni. O chodnikach zastawionych autami nie wspominając.- 2 1
-
2016-02-13 11:00
A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.