• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • scal

    • 1 0

  • właśnie starszym trudno pokonywać tyle schodów!!!!

    • 3 4

  • Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!

    • 5 5

  • Plan skrajnie debilny.

    Główna droga wjazdowa do Gdańska od strony Elbląga, przy okazji wjazd na WZ, i tak jest tam dość gęsto, to jeszcze dokłada się utrudnienia w ruchu drogowym. Proponuję dodać jeszcze progi zwalniające, a most nad Motławą zrobić zwodzony (niech go opuszczają co 15 minut żeby "uspokoić ruch").

    A to wszystko przecież nie za darmo, tylko z kasy miejskiej - jakby nie była wystarczająco zadłużona.

    Durnie w Warszawie, durnie na miejscu, ręce opadają.

    • 16 4

  • Cóz zachory umysł wpadł na taką koncepcję ?! (2)

    A jeszcze gorszy ją zaakceptował. I nawet się domyślam który i dlaczego.

    • 14 5

    • to bardzo dobra koncepcja

      • 0 3

    • Piękne umysły z Fraga

      To że kolesie w rajstopkach mają swoje chore koncepcje to ok, ale że słuchają ich w urzędzie miasta i jeszcze uważają za głos mieszkańców to już przegięcie.

      • 1 0

  • Te wszystkie zmiany robione są tylko i wyłącznie pod deweloperów (2)

    którzy będą stawiać nowe "apartamenty" od strony Żabiego Kruku i Toruńskiej. A to że reszta będzie stać na Podwalu w mega korkach, to już władzy nie interesuje.

    • 14 2

    • Masz bardzo krótki rozumek, Aldo.

      Wszędzie widzisz tylko wyzysk i robienie krzywdy twoim partykularnym interesom wożenia doopska od drzwi do drzwi.
      Jest coś takiego jak plan rozwoju miasta.
      Według niego chodzi o integrację tkanki miejskiej, tworzenie przestrzeni przyjaznej mieszkańcom kosztem ruchu samochodowego, zwiększanie możliwości zabdowy tworzącej miejsca pracy i zwiększające atrakcyjność dla turyzmu, zmniejszanie liczby wypadków, zmniejszanie korków poprzez tworzenie infrastruktury rowerowej, co również sprzyja aktywizacji ruchowej mieszkańców i zmniejsza koszty ich leczenia (wiesz ile kosztuje wszczepienie bypassów albo przeszczep serca ?). To wszystko poprzez zmianę układu dróg w mieście.
      Ale ty widzisz tylko to, że nie będziesz mógł starym zwyczajem i starą drogą przejechać od punktu A do B. Bedziesz mógł. Będziesz ! Ale nieco inną trasą, nawet szybszą, albo tą samą trochę wolniej (może swoim bolidem dzięki temu kogoś nie zabijesz grzejąc jak do tej pory 120), albo na rowerze albo autobusem.

      • 1 6

    • takie życie

      deweloper buduje dla ludzi dla miasta i powoduje że wygląda ono ładniej ,lepiej a miasto ma a wręcz powinno mu pomóc bo tylko dobra lokalizacja, dobra infrastruktura spowoduje że ktoś te mieszkania kupi . Czy tam gdzie mieszkasz drogę pobudowano za twoje pieniadze czy za kase miasta , gminy , dewelopoera albo ich wspólnymi siłami .

      • 1 2

  • drogi gdańskie (5)

    największym zmartwieniem jest węzeł gordyjski gdańskich dróg czyli skrzyżowanie okopowa i armii krajowej .o tym skrzyżowaniu powinno uczyć na wszystkich uczelniach technicznych świata jako temat "jak zbudować trzy poziomowe skrzyżowanie , które będzie generowało największe korki "Dopóki nie rozwiążemy problemu tego skrzyżowania i następnego z toruńską ciężko oczekiwać poprawy na gdańskich drogach. To rozwiązanie to koszmar Gdańska . Otwarcie tunelu nic nie da gdyż nie ma do i z niego dróg dojazdowych tzn wpadasz od stolicy wyjeżdżasz z tunelu i co dalej Marynarki Polskiej do centrum =szok , wydostanie się z tunelu w stronę Sopotu i Gdyni brak czyli =szok. W gdańsku buduje się dużo i chwała za to ale buduje się troche tu trochę tam .Trzy podstawowe tematy aby ułatwić podróżowanie po mieście to porządne połączenie tunelu z Grunwaldzką i Zwycięstwa , węzeł Okopowa i węzeł Toruńska no i Nowa Wałowa która na razie jest drogą donikąd. Teraz podczas przebudowy dróg na 3 maja i Armii Krajowej powinno się zrobić na wiadukcie nad torami skm porzadny długi lewoskręt do centrum i porządny prawoskręt na Orunię i osobny pas prosto na Podwale. Jego przebudowa to bezsens jest tam cztery tunele dla pieszych umozliwiajace bezpieczne przejście przez jednak ruchliwą trasę wylotową z miasta do stolicy. Wzdłuz Podwala jest dość miejsca na ścieżkę rowerową.

    • 9 4

    • Jesteś trochę nie na czasie bo skrzyżowanie z Toruńską będzie rozwiązane w ramach budowy Forum Gdańsk (w realizacji) (1)

      • 2 1

      • wiem i się wypowiem

        dobrze wiem co jest w planach i liczę że się uda je zrealizować łącznie z nowymi wiaduktami na biskupiej górce, wyraziłem swoją opinię do której mam prawo.nie ma w niej jadu i nienawiści tylko kilka spostrzeżeń wieloletniego kierowcy.

        • 4 0

    • te lewoskręty (1)

      stanęłoby na nich po 10 aut i tyle by było po tych lewoskrętach

      • 2 1

      • k

        tak ale te razem 20 aut teraz nawzajem blokuje przelot na wprost , nie twierdzę ,że to uzdrowi sytuację ale ułatwi życie.

        • 2 0

    • Kolega chyba nie był na trzypoziomowym w pełni kolizyjnym skrzyżowaniu na Gdańskiej Zaspie. Tam się dopiero czopek zrobi jak otworzą osławiony tunel.
      Czas aby coś zrobić ze skrzyżowaniem Jana Pawła i Rzeczpospolitej.
      Czas zasypać to cudo i zrobić normalne skrzyżowanie ewentualnie duże rondo, z normalnymi przejściami dla pieszych!
      No i czas na likwidację tuneli wzdłóż Rzeczpospolitej, do tego likwidacja 70km/h!

      • 0 3

  • W końcu zmierzamy w dobrym kierunku. (1)

    Tylko jeszcze tą estakadę powinni rozebrać

    • 7 7

    • Dokładnie! Likwidacja tej koszmarnej, betonowej konstrukcji będzie świadczyć, że wreszcie władze miasta dojrzały!

      To nieprawdopodobne, aby w takim miejscu (Śródmieście - historyczna część miasta Gdańska, jego epicentrum) były takie koszmary jak betonowa estakada oraz autostrada miejska (podwale przedmiejskie) rozcinające, rozwalające historyczną część Gdańska na dwie części!!!

      • 2 0

  • psy szczekają

    karawana jedzie dalej

    szkoda, że są opóźnienia, ale na szczęście wszystko zmierza w kierunku polepszenia jakości przestrzeni dla pieszych.

    myślałem, że za planowanie zabiorą się dopiero w 2017 i kolejne lata będą się grzebać. Realizacja do końca 2016 to miłe zaskoczenie.

    Będę tamtędy chodził do pracy.

    • 5 7

  • (2)

    No to po przebudowie co tydzień co najmniej jeden potrącony przechodzień.

    • 7 4

    • winni przechodnie

      bo nie chcą się snuć brudnymi tunelami

      bo przecież nie kierowcy, zewsząd nękani przez bezwzględnych pieszych i rowerystów, którzy chcą odzyskać dla siebie trochę tej wyasfaltowanje przestrzeni. O chodnikach zastawionych autami nie wspominając.

      • 2 1

    • A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane