• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Bardzo dobra inwestycja - w 100% pochwalam.

    Podwale przestanie być średnicówką a zacznie być miejską ulicą jak Grunwaldzka.
    Jest obwodnica południowa, za chwilę będzie tunel, będzie też przedłużenie Nowej Wałowej, której budowę należałoby prowadzić równolegle z przebudową PP, wtedy korki zostaną wcześniej zminimalizowane. To korzystna zmiana. Razem ze zrewitalizowaną Wyspą Spichrzów i Motławą może stworzyć najpiękniejszy kawałek miasta. Wzrośnie wartość nieruchomości w tym miejscu i okolicach.

    • 8 16

  • z przerażeniem czytam coraz to nowsze pomysły jak usprawnić infrastrukturę drogową w Gdańsku! (1)

    cztery nowe skrzyżowania, nowe naziemne przejścia, remont w czasie kiedy zaraz obok robią objazdy bo budowa nowego centrum...

    a po oddaniu do użytku, kiedy ludzie zaczną narzekać, to jak zwykle ktoś będzie udowadniał że przecież to najlepsze na świecie rozwiązanie... tylko ludzie się nie znają.... ech...

    • 18 1

    • A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!

      • 0 0

  • Jeszcze nie zaczęli a już obsuwa?

    Ile na tym zarobili?
    Znowu ktoś robi interesy na przetargach i terminach?
    Ale, ale, to jest Polska, tutaj jest to normą.
    Oszukują na Wiejskiej, oszukują w Pałacu Prezydenckim, więc dlaczego inni nie?

    Ryba psuje się od Wiejskiej.

    • 1 0

  • o co w tym chodzi?

    Po otwarciu tunelu pod Martwa Wisla prawdopodobnie nastapi kompletny paraliz drogi z Letniewa do Zaspy.Juz obecnie w godzinach szczytu korki ciagna sie od stadionu do Hallera.Ciekawe ile osob straci zycie lub zostanie kalekami po likwidacji przejsc podziemnych.Oczywiscie wzrosna korki.Teraz ciagna sie od ul.Siennickiej a po ustawieniu nastepnych swiatel beda pewnie juz od rafinerii.Slyszalem rowniez o projekcie likwidacji wezla tzw.leningradziego.Najlepszego bezkolizyjnego trojpoziomowego skrzyzowania zaprojektowanego przez pania Jole.Tych skrzyzowan wybudowano kilka w innych krajach. I nadal sa wzorem dla architektow i inzynierow jak jedno z najlepszych rozwiazan ruchu na swiecie.Czy musimy niszczyc co dobre.? Nie lepiej wyremontowac i niech sluzy dalszych kilkadziesiat lat.???!!!

    • 15 2

  • przejścia naziemne (1)

    Proponowane zmiany są bardzo dobre. Kierowcy "wożą tyłki swoimi autkami" i mają :gdzieś" pozostałych uczestników ruchu drogowego. Kobiety z dziećmi w wózkach czy osoby niepełnosprawne i starsze nie są w stanie pokonywać wysokich schodów. W tych tunelach schodów jest wyjątkowo dużo. Nie tylko przy wejsciu do niego ale także na przystanek tramwajowy. Martwicie się o ich bezpieczeństwo na pasach z sygnalizacją świetlną! To chyba jakiś żart. To Wy kierowcy rozjeżdżacie pieszych, nawet na pasach, a nie Oni Was!

    • 7 10

    • Kolejny post popierający elementarz polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek szacunek. Naprawdę jest szansa, że nie podzielimy losu umierajacego Detroit.

      • 1 3

  • janusze w blachosmrodach tdikach

    i inni posiadacze samochodu w pierwszym pokoleniu, będą stękać.

    Tu trzeba działać jak najszybciej i z wiejskiej pseudoautostrady zrobić miasto.

    Dosyć tych koszmarnych tuneli itd.

    • 9 9

  • część mieszkańców uważająca, że ta przebudowa jest niepotrzebna - jest w błędzie.. (6)

    Na cholerę wam ta autostrada w środku miasta. Wokół niej jest pustynia, a dzięki uspokojeniu ruchu:
    1) istniejąca tam przestrzeń pod zabudowę stanie się dostępna z głównej ulicy.
    2) Nie trzeba będzie chodzić po schodach do tunelu - będzie szybciej i wygodniej
    3) zwiększy się estetyka tej części miasta
    4) Będą nowe miejsca pracy.
    5) Do największych dzielnic mieszkalnych dojedziecie sobie obwodnicą południową i tunelem, za jakiś czas także Nową Wałową, więc ta pięknie położona dzielnica przestanie być przelotówką i zyska walory turystyczne = kasa dla miasta i jego mieszkańców.
    6) Zniknie stamtąd większość ciężarówek - będzie ta nawierzchnia w lepszym stanie.
    7) Na pewno zrobią tam Tristar. Obecnie na Grunwaldzkiej jest zielona fala od Abrahama do Jaśkowej Doliny i nie będzie spowolnienia ruchu.
    8) Zwiększy się dostępność rowerowa tej trasy, co jeszcze zmniejszy ilość samochodów tam.

    • 14 17

    • słuszna i korzystna przemiana!!

      • 4 2

    • (2)

      Należy jeszcze dodać, że autostrada w środku miasta przecina potwornym sznytem tkankę miejską, tworzą się getta i ludzie przestają się usmiechać do siebie.
      Takie uzupełnienie do powyższej wypowiedzi, miasto dla ludzi jak jest napisane w elementarzu polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek szacunek.

      • 2 4

      • Masz świętą rację (1)

        ja bym najchętniej jeszcze zakopał od przystanku Politechnika tory kolejowe pod ziemię metodą odkrywkową aż po Orłowo.
        Pięknie zjednoczyłaby się wtedy tkanka miejska.
        Na całej długości Waryńskiego otworzyłaby się oś widokowa od Grunwaldzkiej aż po Wyspiańskiego, a teren wokół dworca PKP we Wrzeszczu to byłby majstersztyk przestrzeni śródmiejskiej. Sopot też by się ładnie zintegrował.
        Oczywiście projekt Drogi Czerwonej do kosza raz na zawsze, za to zrobić Drogę Zieloną i mamy 2 obwodnice i wystarczy.

        • 5 1

        • No co ty!

          Na torach tylko strefa współdzielona, tfu, woonerf, z pierwszeństwem pieszych przed pociągiem. Taką mam koncepcję.

          • 1 0

    • (1)

      9) Zarobią zakłady pogrzebowe oraz zwolnią się miejsca pracy po przejechanych pieszych.

      • 5 1

      • jak kierowcy nie będą przestrzegać przepisów

        to tak właśnie będzie. do kogo macie pretensje? To auta dewastują miasto i stanową zagrożenie.

        • 1 2

  • Urzędniczy blamaż. Balagan

    • 1 3

  • Przebudować!!!! Czekamy!!!!

    • 6 8

  • Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane