- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (64 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (142 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (140 opinii)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (30 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (57 opinii)
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej oraz Równej . Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.
Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).
- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej , a nawet Niegowskiej . W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.
Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.
Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2017-10-23 06:52
Urzędnicy UM z Budyniem na czele ogłupiają Mieszkańców Oruni OBIETNICAMI - oni tu nic nie robią (1)
- 0 1
-
2017-10-24 22:37
Nie zgadzam się dużo się zmienia na Oruni w ostatnich latach.
Od 2 lat współpracuję z Urzędnikami w temacie bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. To się dzieje realnie - coś co wydawało się nieprawdopodobne zaczyna się urealniać. Trudne rozmowy z PKP PLK trwają i przynoszą pozytywne efekty.
- 0 0
-
2017-10-23 07:48
ORUNIA DOLNA - fajnie, kiedy wylot na Zakoniczyn?
Cieszy każde ułatwienie - brawo!! Ale mam pytanie: kiedy wreszcie ktoś rozładuje korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej? Od godziny 14:00 do 18:00 przejechać tamtędy do Obwodnicy to jakieś nieporozumienie!! Deweloperzy wybudowali kilka ładnych, nowych osiedli (wciąż budują), setki rodzin i samochodów przybyło, a ulice zostały takie same - ktoś tam w Urzędzie Miasta myśli, czy tylko kasę potrafi przeliczać?!! Swobodnie można tymi ulicami przejechać już tylko bardzo wcześnie rano, późnym wieczorem i ewenualnie w weekendy. Trzeba z tym coś zrobić i są trzy wyjścia: albo faktycznie zrobić jakieś dodatkowe dojazdy na w/w nowe odiedla, ograniczyć poruszanie się po Gdańsku starymi wrakami, które niejednokrotnie zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, kopcą jak lokomotywy i ciekną z każdego możliwego miejsca, albo do samego Zakoniczyna wybudować torowisko trawajowe. Najtańszą i najbardziej pożyteczną wydaje się być opcja nr 2. Nie ma rzeczy niemożliwych, trzeba tylko chcieć.
- 0 0
-
2017-10-23 09:21
Oruńskie pustostany /walące się budy straszydła - władzo rozbierz pustostany które szpecą orunię
- 0 0
-
2017-10-23 09:27
38 milionowy kraj
w ostatnich latach zbudowano 1 nowa line kolejowa. to nie można powoli (5 na rok) likwidować na istniejących przejazdów z szlabanami zastępując je tunelami nie stać nas czy co ideologia ma zwyciężyć bo matki z dziećmi jak pokazują przykłady nie zatrzymują się przed przejazdami
- 0 0
-
2017-10-23 10:10
Brawa dla Agnieszki Bartków Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy!
To jej upór i Rady Dzielnicy doprowadził do budowy przejazdów. Miasto nie było zainteresowane podjęciem tematu.
- 3 0
-
2017-10-23 11:44
a co z przejazdem na Gościnnej?
Na tym przejeździe jest najwięcej wypadków
- 1 0
-
2017-10-23 11:45
ORUNIA - mieszkańcy Oruni to Ptaki Ciernistych Krzewów - dzielnica i ludzie zapomniani
- 0 0
-
2017-10-23 15:27
Wreszcie! Czy musiało zginąć aż tyle ludzi na tych przejściach,żeby wreszcie wybudować wiadukt.W sąsiedztwie jest duża szkoła,dzieci tamtędy przechodzą,bo boją się przechodzić przejściem podziemnym,bo to lokal dla meneli wszelkiego kalibru.
- 0 0
-
2017-10-23 15:53
Orunia Inwestycje to ściema - jak zwykle po staremu obiecanki cacanki i Głupim radość
- 0 1
-
2017-10-24 19:46
Zaorać Orunię i będzie spokój.Patole posypać wapnem,żeby nie wylazły!
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.