• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • (2)

    Jak się spojrzy na mapę to aż się prosi o drogę 2x2 od urzędu wojewódzkiego do obwodnicy południowej, ze zjazdami przy Oruni.

    • 36 16

    • Przecież jest (1)

      Trakt

      • 12 4

      • No tak :) zapomniałem!

        • 7 4

  • jak by nie ta Łuńja, to by my garowali

    • 14 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane