- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (75 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (147 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (110 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Osiedle mieszkaniowe pod lasem na Morenie. Powstaje nowy plan zagospodarowania
Na terenie przy ul. Wołkowyskiej może powstać ponad pół tysiąca mieszkań. Deweloper wnioskuje o sporządzenie planu zagospodarowania dla osiedla mieszkaniowego z przestrzeniami publicznymi, usługami i strefą rekreacji. Zachowany zostanie przyległy teren leśny na gruntach miasta. Prace budowlane ruszą nie wcześniej niż za kilka lat.
Usytuowanie na zboczu łagodnie opadającym w kierunku zachodnim oraz znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie las sprawiają, że miejsce to stanowi teren spacerowy dla mieszkańców okolicznych osiedli.
Teren ten od wielu lat jest jednak przewidziany nie pod zieleń, lecz zabudowę mieszkaniową.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości Gdańsk Piecki-Migowo (Morena)
Zabudowa mieszkaniowa przesądzona ponad 20 lat temu
"Mieszkaniówkę" zaplanowano w tym miejscu już na poziomie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla całego Gdańska w 2001 r. Ustalenia te potwierdzono następnie w studiach z 2007 oraz 2018/2019 r.
W ostatnim czasie trójmiejski deweloper Allcon Osiedla (w imieniu swoim i trzech osób fizycznych) czyni starania, aby obszar został objęty planem zagospodarowania. Początkowy krok ku temu został już wykonany - w marcu br. radni miasta wyrazili zgodę na sporządzenie planu.
Bez planu zagospodarowania też można zabudować polanę
Obecnie polana pozbawiona jest planu zagospodarowania. Oznacza to, że jego zabudowa mieszkaniami również jest możliwa - w oparciu o warunki zabudowy nawiązujące do bezpośredniego sąsiedztwa. W tym przypadku są to budynki jednorodzinne, szeregowe, ogródki działkowe oraz osiedla deweloperskie w sąsiedztwie ul. Myśliwskiej.
Mieszkańcy zawsze na przegranej pozycji. System planowania przestrzennego w Polsce (artykuł z 2021 r.)
Dawny dwór Migowo. Dwa nowe budynki i odtworzenie parku
Wniosek na budowę osiedla na ponad 500 mieszkań
Do wniosku o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Allcon złożył analizę urbanistyczną, zgodnie z którą na polanie proponuje się:
- budowę ok. 575 mieszkań,
- 16 budynków trzy- i czterokondygnacyjnych oraz jeden jeden sześciokondygnacyjny, pełniący rolę dominanty,
- we fragmencie najbliżej ul. Myśliwskiej utworzenie placu usługowego otoczonego lokalami w przyziemiach budynków,
- poprowadzenie przez środek osiedla dojść do lasu,
- utworzenie strefy rekreacji w sąsiedztwie lasu.
Dojście do przystanków komunikacji miejskiej
Istotnym elementem jest wykorzystanie potencjału przystanków komunikacji miejskiej:
- przystanków autobusowych w ul. Myśliwskiej, do których już teraz można dojść ul. Wołkowyską,
- przystanku PKM Gdańsk Jasień, do którego sugeruje się utworzenie połączenia pieszo-rowerowego na przedłużeniu ul. Szczodrej.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przejście do lasu, strefa rekreacji oraz plac usługowy
Analiza urbanistyczna wraz z koncepcją zagospodarowania terenu została przygotowana na zlecenie Allconu przez pracownię APA Wojciechowski Architekci.
- Pracownia opracowała wielowątkową analizę urbanistyczną, która nie stanowi jeszcze koncepcji architektonicznej, a jest zbiorem wytycznych istotnych dla bezpośredniego sąsiedztwa. Chcielibyśmy, żeby główne założenia takie jak: wykreowanie parkowego charakteru przestrzeni buforowej między lasem a zabudową, kameralność i otwartość inwestycji, ogólnodostępny skwer z podstawowymi usługami, zostały ujęte w planie miejscowym - mówi Anna Maj, kierownik ds. komunikacji w Allcon.
Punkt widokowy z wieżą w sąsiedztwie lasu
W tzw. strefie buforowej pomiędzy budynkami a lasem zaproponowano place zabaw, wybieg dla psów, boisko sportowe, a nawet punkt widokowy w formie wieży.
- Ogólnodostępna wieża widokowa jest jednym z możliwych przykładów wydobycia atutów tego miejsca, ze względu na położenie na wzgórzu i widoki na panoramę Gdańska oraz na Trójmiejski Park Krajobrazowy. Dalsze konsultacje i wielowątkowe analizy wskażą czy ta propozycja spotka się z aprobatą lokalnej społeczności - podkreśla przedstawicielka spółki deweloperskiej.
Sprzeczne wizje i postulaty dewelopera oraz mieszkańców
Jak informuje Biuro Rozwoju Gdańska, plan zagospodarowania jest na wczesnym etapie, w którym nie zostały jeszcze rozstrzygnięte ostatecznie kwestie wysokościowe czy forma zabudowy.
Oprócz wniosku Allconu, wpłynęły wnioski i postulaty strony mieszkańców.
- Wnioski złożone przez mieszkańców dotyczyły konsultacji społecznych, zarówno na etapie przygotowywania koncepcji projektu planu, odłożenia lub zawieszenia prac nad projektem, jak również zieleni, typu zabudowy oraz rozwiązań drogowych na wskazanym obszarze - informuje Katarzyna Błaszkowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG.
Wnioski mieszkańców zawierały postulaty m.in.:
- nieprzekształcenia gminnego terenu leśnego na park leśny, co wyklucza praktycznie jakiekolwiek inwestycje typu alejki spacerowe, oświetlenie, obiekty sportowo - rekreacyjne itp.,
- wprowadzenia aż 80 proc. powierzchni biologicznie czynnej lub całkowitego wykluczenia zabudowy na polanie,
- rozbudowy ul. Wołkowyskiej do dwóch pasów ruchu z wydzielonym chodnikiem,
- budowy utwardzonych wejść do lasu przez teren polany,
- zasad organizacji ruchu na czas budowy osiedla.
Presja na szybki plan, wykorzystanie masterplanu dzielnicy
Trudno wyrokować, kiedy BRG przedstawi gotowy projekt planu zagospodarowania. Biorąc jednak pod uwagę, że do końca 2025 r. gminy w Polsce zobowiązane do przygotowania planów ogólnych (nowa forma studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego), należy spodziewać się presji na szybkie procedowanie dokumentu.
Ponadto w końcowej fazie są ustalenia tzw. masterplanu dla Piecek-Migowa, czyli dokumentu pomocniczego wobec planów zagospodarowania, którego zapisy będzie można łatwo "przenieść" do nowego planu dla rejonu ul. Wołkowyskiej.
Jak zmieni się Morena? Mieszkańcy wskazali w masterplanie problemy do rozwiązania
Rozpoczęcie budowy osiedla najwcześniej za cztery-pięć lat
Deweloper szacuje, że z zabudową wkroczy na polanę nie wcześniej niż za kilka lat.
- Uchwalenie planu miejscowego, uzyskanie pozwolenia na budowę, a wcześniej wszystkich pozostałych uzgodnień, to perspektywa kilkuletnia. Nie należy się więc spodziewać realizacji zabudowy wcześniej niż za cztery - pięć lat - mówi Anna Maj z Allcon.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (295) ponad 10 zablokowanych
-
2023-12-17 21:54
Opinia wyróżniona
Mieszkam na Osiedlu Nad Wodą (10)
Często chodzę tam na spacery. Jak dla mnie miejscówka spoko, tuż przy lesie, ale ma poważne wady:
- wąska droga dojazdowa, 2 auta mają problem żeby się minąć
- brak chodnika (naprawdę nie chciałbym tam chodzić z dzieckiem na spacery, a co dopiero puścić je tam same)
- brak sklepów, najbliższe sensowne jest centrum Victor naCzęsto chodzę tam na spacery. Jak dla mnie miejscówka spoko, tuż przy lesie, ale ma poważne wady:
- wąska droga dojazdowa, 2 auta mają problem żeby się minąć
- brak chodnika (naprawdę nie chciałbym tam chodzić z dzieckiem na spacery, a co dopiero puścić je tam same)
- brak sklepów, najbliższe sensowne jest centrum Victor na Myśliwskiej, jakieś 15min piechotą (trochę kiepsko będzie chodzić na większe zakupy do Biedronki, ludzie wybiorą samochód)
- takie osiedle zakorkuje dodatkowo Myśliwską, KW i Bulońską. Już widzę te korki do ronda łączącego Myśliwską z Królewskim Wzgórzem, zarówno na Myśliwskiej, jak i na Wołkowyskiej
- wspominałem o lesie. Jednak sama droga do lasu wygląda fatalnie, jakieś dziwne ogródki działkowe, pełno samowolki budowlanej, brzydota aż kłuje w oczy.
Z plusów:
- fajna lokalizacja dla osób lubiących przyrodę i aktywny wypoczynek
- tuż obok będzie nowa szkoła na Morenowym Wzgórzu
Ja bym takiego mieszkania nie kupił, jednak wolałbym je od zabetonowanej centrum Moreny.- 35 25
-
2023-12-18 07:14
Szkoły na Morenowym Wzgórzu nie będzie (2)
Miasto już 2lata temu odwołało akcje, bo materiały budowlane podrożały i zrezygnowali z inwestycji.
- 1 6
-
2023-12-18 12:30
Przecież 2 lata temu to nie miasto miało budować a prywatny inwestor. Dopiero teraz budować będzie miasto.
- 0 0
-
2023-12-18 10:04
Zaktualizuj swoje informacje
- 1 0
-
2023-12-17 22:06
Zapomniales o jeszcze jednym minusie (1)
Samoloty podchodzace do ladowana sa tam naprawde nisko. Podwoziem po balustradach balkonowych beda haczyc :) pewnie nikt juz na to na morenie nie patrzy ale dla mnie to byl jeden z powodow wyprowadzki z moreny na stary jasien (ul. Goska)
- 19 4
-
2023-12-18 01:03
Gośka, stary Jasień:)) pojechałeś po bandzie. To wasze osiedle i Gardenia zabrało nam spokój, przez was mamy mnóstwo aut, które korkują nam codziennie wyjazd i wjazd na osiedle, o parkowaniu nawet nie wspomnę:(((
- 7 0
-
2023-12-17 22:00
ale takie osiedle to właśnie betonowanie kolejnych terenów i przybliżanie do Moreny, która... jest zabetonowana (4)
- 21 1
-
2023-12-18 14:42
Betonoza w tej okolicy nie jest możliwa
Nie ma tutaj wolnych działek. Poza tym w przeciwieństwie do głównej Moreny, panują tu domy jedno i wielorodzinne oraz niskie bloki (większość max 4 piętra, nawet Alfa Park ma tylko 6 pięter).
Nie ma tu mowy o molochach na 17 pięter tak jak na Wyspie Piecewskiej- 1 0
-
2023-12-18 09:53
Beton betonem, ale korki są po drodze masakryczne (2)
Od kiedy została oddana Aleja Adamowicza i powstały kolejne zabudowy na dawnym poligonie to ulica Powstania Styczniowego, Myśliwska i Bulońska są zatkane. Jak dojdzie to osiedle i pewnie jeszcze coś w okolicy to będzie już całkowita blokada dzielnicy.
- 2 0
-
2023-12-18 12:37
Protestuję ! (1)
Często chodzę na spacery i korzystam z tych miejsc w celach relaksu oraz posilania się.Nie życzę sobie aby obce organizmy zajmowały moje tereny na cele niezgodne z ich naturalnym charakterem !.
- 0 0
-
2023-12-18 14:37
Szanowny dziku
Spokojnie będziesz mógł korzystać z tych terenów do końca swojego życia
- 1 0
-
2023-12-17 20:25
Opinia wyróżniona
Ludzie, zdecydujcie się na coś, bo sami sobie przeczycie. (23)
Gdy ktoś buduje i sprzedaje mieszkania na obrzeżach typu Maćki czy Św. Wojciech - źle, bo daleko, bez sensu, tylko głupki tam kupują itp.
Gdy ktoś chce budować bliżej centrum - źle, trzeba zostawić pole, zieleń itp. Niech budują gdzie indziej.
To co - otaczamy Gdańsk murem i więcej nikogo nie wpuszczamy?- 117 52
-
2023-12-18 08:18
z logika... (1)
...to u ciebie slabo...
- 1 1
-
2023-12-18 12:43
Ale lepiej niż u ciebie z argumentacją.
Że o pisowni nie wspomnę.
Taka sytuacja.- 1 0
-
2023-12-18 01:30
Możemy
Po co ktoś ma tu przyjeżdżać? Źle Ci samemu?
- 3 4
-
2023-12-18 01:04
Dość betonowania miasta, słoje i Ukraińcy niech wracają do siebie. Tutaj przez was nie da się żyć:(
- 4 10
-
2023-12-17 22:54
Niewiesz o tym ze polak to pies ogrodnika-sam chce miec dobrze kosztem innych
- 3 4
-
2023-12-17 22:13
Gdansk od poczatku byl otoczony murem
A okoliczne wioski to ciagle wioski. Przemianowane czasem na osiedla.
- 3 5
-
2023-12-17 22:04
POkemon to ze masz zryty beret i bredzisz to nic nowego (1)
- 5 14
-
2023-12-17 22:07
Szkoda sprzętu wykorzystanego do pisania takich nic niewnoszących, obraźliwych komentarzy...
- 9 2
-
2023-12-17 21:53
xxx
A potem, ty sam biegniesz z plakatami "ratujmy sarny i dziki" i " walka z globalnym ociepleniem":)?
- 9 5
-
2023-12-17 21:08
Hmm (9)
Trochę się z tym zgadzam Południe Gdańska źle, bo daleko i korki i kto tam kupuje mieszkania. Jak jest perspektywa nowych mieszkań w lepszej lokalizacji to też źle, bo nagle wszyscy stają się obrońcami pola. To gdzie ludzie maja mieszkać?
- 23 12
-
2023-12-18 05:23
Mentalność w stylu: (1)
Ja juz mam mieszkanie więc mają ich więcej nie budować. Moje wybudowano przez szczęśliwych budowlańców, na swietnie skomunikowamym polu, nie ucierpial przy tym nawet żuczek
- 12 3
-
2023-12-18 12:10
niech budują, ale najpierw wprowadzić kataster
- 0 3
-
2023-12-18 01:10
gdzie maja mieszkać?
gdzie indziej ;)
- 7 4
-
2023-12-18 01:07
Wrócić do siebie i tam mieszkać, tutaj już nie ma miejsca. I nawet nie chodzi o bloki, ale przede wszystkim o braku nowych dróg, a nowi mieszkańcy generują jeszcze większe korki:(
- 6 5
-
2023-12-17 22:15
W Polsce (2)
tam gdzie mniejsze zageszczenie zabudowy,
Tak by zylo sie spokojniej.- 7 9
-
2023-12-17 22:55
To sam sie wyprowadz dalnie poza gdansk i nie miw innym jak i gdzie maja zyc! (1)
- 7 6
-
2023-12-18 09:25
Bojano, Banino i + 2 godziny dziennie do dojazdu, dziękuję bardzo.\
Piecki-Migowo tu mam wszystko autobusy, tramwaje, PKM, no i samoloty (nad głową, ale zawsze ;-)- 4 1
-
2023-12-17 21:45
(1)
Nigdzie, rozdać obecnym karty mieszkańca i nowych nie wpuszczać - śmiech
- 9 7
-
2023-12-17 22:17
Ludzie, Gdansk to nie metropolia.
I ci to rozumieja wybiora Wroclaw lub inne srednie jak Gdansk miasto.
- 3 12
-
2023-12-17 20:54
To gdańska klasyka (3)
Cokolwiek się tu buduje to:
- sycylia
- patodeweloperka
- blok na bloku
- lepiej tam zrobić park albo parking (ale tylko klepisko, bo jak gabarytowy to sycylia, patodeweloperka, lepiej zrobić park)
Daj ludziom głos, a wszędzie by stawiali parki, oczywiście miasto ma o nie dbać i nie może zarabiać na sprzedaży działek, bo zamiast milionów do budżetu lepiej wydać miliony na parki w mieście, którego 1/3 powierzchni to park.- 29 23
-
2023-12-18 12:24
Pojedź do Szczecina, Olsztyna, Torunia, Bydgoszczy, Wrocławia i zobacz jak można budować z zachowaniem ładu przestrzennego
i atrakcyjności. W Gdańsku plany zagospodarowania są sprzeczne ze strategią rozwoju przestrzennego. Argumenty Biura Rozwoju Miasta że miasto ma rozrastać sie do wewnątrz to jedyny argument który jest używany jako wynikający ze strategii a tymczasem w strategii jest wiele innych zapisów do których nikt się nie stosuje. A najlepsze jest gdy Urząd
i atrakcyjności. W Gdańsku plany zagospodarowania są sprzeczne ze strategią rozwoju przestrzennego. Argumenty Biura Rozwoju Miasta że miasto ma rozrastać sie do wewnątrz to jedyny argument który jest używany jako wynikający ze strategii a tymczasem w strategii jest wiele innych zapisów do których nikt się nie stosuje. A najlepsze jest gdy Urząd Miasta i inne instytucje porozdzielano po osiedlach- Chełm, Morena, Wrzeszcz, Przymorze informując że to dla ludzi żeby być bliżej mieszkańców a tak naprawdę chodziło o zmianę norm z dzielnicowych na strefę centrum- inne normy hałasu, gęstości zabudowy itd- ale warunek jest taki że aby zakwalifikować to do strefy centrum to muszą tam znajdować sie obiekty administracji i to był główny cel rozdziału. Pamiętam jak śp. Adamowicz chwalił się że dla Moreny uzyskano wartość hałasu zgodną z normami a kilka lat temu był powyżej normy a tak naprawdę uzyskano to dzięki zamianom normy i zakwalifikowaniem Moreny do strefy centrum a nie zmniejszeniu hałasu- hałas wzrósł ale dla strefy centrum są wyższe normy hałasu. Podobnie w przypadku gęstości zabudowy itd
- 6 2
-
2023-12-17 21:46
(1)
Nie park tylko las, akurat zagospodarowania terenu i parków Gdańsk ma się wstydzić
- 19 7
-
2023-12-18 09:18
Trójmiejski PARK Krajobrazowy, jest lasem w większości
- 4 0
-
2023-12-17 20:27
czemu ludzie na to pozwalaja (21)
takie tereny zabudowac zamiast park zrobic tylko betony a tam sa takie korki ze odradzam tam mieszkac, czemu nikt nie zatrzyma tej budowy
- 49 16
-
2023-12-17 21:24
Opinia wyróżniona
(6)
Niestety ale ludzie mają to gdzieś. Na spotkaniach w sprawie Masterplanu prawie nikt z mieszkanców się nie pojawił. Zbieranie jakichkolwiek podpisów czy mobilizowanie ludzi naprawdę niewiele daje. Wręcz może prowadzić do frustracji...
- 59 2
-
2023-12-18 19:03
pseudo Masterplan
Nie zgodzę się z Panią, gdyż do tego zadania zostali wybrani, wybrani. Jako mieszkaniec Piecek Migowo z przyjemnością poszedłem na 1 spotkanie dotyczące MP wraz ze znajomą. Chętni propozycji planów i zmian na pierwszym spotkaniu zadawaliśmy pytania dużo pytań, które najwyraźniej okazały się wrażliwe bądź niewygodne. Dzień przed kolejnym spotkaniem
Nie zgodzę się z Panią, gdyż do tego zadania zostali wybrani, wybrani. Jako mieszkaniec Piecek Migowo z przyjemnością poszedłem na 1 spotkanie dotyczące MP wraz ze znajomą. Chętni propozycji planów i zmian na pierwszym spotkaniu zadawaliśmy pytania dużo pytań, które najwyraźniej okazały się wrażliwe bądź niewygodne. Dzień przed kolejnym spotkaniem dostaliśmy informacje na e-mail, że miasto Gdańsk nie jest zainteresowane naszymi kandyturami do MP.
Jak u pozytywnie podejść do czegokolwiek skoro i tak ma się w nosie zdanie lokalnej ludności?
Tak na marginesie to co wyprawia obecna władza w Gdańsku zakrawa na kpinę nie tylko w kwestii zabetonowania Gdańska, ale i dróg, polskiego biznesu, bezpieczeństwa, rozrywki i turystyki.- 3 0
-
2023-12-17 23:02
Jak większość mieszkańców pewnie wynajmuje, a właściciele mają gdzieś co się dzieje, byleby się hajs zgadzał...
- 2 0
-
2023-12-17 21:42
Rozumiem Ciebie. (3)
Ja niezadowolonych zawsze się pytam. Podpisałeś petycję? Wysłałeś pismo do instytucji z zebranymi podpisami? No nie. Powód tego jest jeden.
W miastach żyją głównie urzędnicy i pracownicy korpo. Ludzie pozbawieni skrupułów i odpowiedzialności za innych. Ich zasada piąć się do góry jest jedynym celem w ich życiu. Nigdy nie złożą podpisu podJa niezadowolonych zawsze się pytam. Podpisałeś petycję? Wysłałeś pismo do instytucji z zebranymi podpisami? No nie. Powód tego jest jeden.
W miastach żyją głównie urzędnicy i pracownicy korpo. Ludzie pozbawieni skrupułów i odpowiedzialności za innych. Ich zasada piąć się do góry jest jedynym celem w ich życiu. Nigdy nie złożą podpisu pod protestem bo żyją w strachu, że stracą etat, szansę na awans. Bo ktoś ich zauważy. Tacy ludzie na nic dobrego nie zasługują i tak mają. Mają za to korki, brak przestrzeni, zatrutą żywność i brak własnego zdania.- 12 8
-
2023-12-18 09:27
Grafika z ukazaną wielką przestrzenią między budynkami stojącymi vis a vis przypuszczalnie jest osz ustwem (2)
Pewnie w realu będzie to ze 30% mniej.
- 3 0
-
2023-12-18 12:15
Przypuszczalnie i pewnie nie masz racji....
- 1 0
-
2023-12-18 10:00
Czyli będzie tam więcej bloków, czy zostawią pusty plac?
- 1 0
-
2023-12-17 21:37
To teren prywatny
Miasto by to miało odkupić? Ludzie nie mają opcji nie pozwalać - mogą co najwyżej brać czynny udział w konsultacjach i wpłynąć na ograniczenie zabudowy - co sam mam w planie mieszkając w bezpośredniej okolicy. A znając nastawienie oraz nastroje sąsiadów z Wolkowyskiej i Szczodrej, nie ma opcji że finalnie dojdzie do tak wielkiej zabudowy. Kilka 2-3 piętowych, pojedynczych bloczków pod samym lasem, a reszta szeregi/bliźniaki. Tak jak w bezpośredniej okolicy. Zobaczycie:)
- 15 1
-
2023-12-17 21:11
Tak samo nasze wspaniałe władze miasta zrobiły z "Wyspą Piecewską", zamiast park dla mieszkańców z Pałacem pośrodku powstał (9)
koszmarny kwartał z wieżowcami...
- 26 4
-
2023-12-17 21:26
(8)
i dzięki temu parę tysięcy ludzi ma gdzie mieszkać. jakie byłby ceny mieszkań gdyby tych nie wybudowali? stałoby Cię w ogóle w Gdańsku mieszkać wówczas?
już jest bardzo drogo i jest tylko jedno rozwiązanie na ten problem: budować, budować w centrum, budować wysoko, budować w miarę gęsto. oczywiście że zostawić też miejsca na parki, ale wg mnie osiedle Central Park i cała ulica Piecewska wygląda znaczenie lepiej niż 15 lat temu (teraz są i parki, i usługi i mieszkania).- 9 30
-
2023-12-18 00:13
maja gdzie mieszkać? kto? (1)
znasz dane ile wybudowano mieszkan a ilu kupiło i zamieszkało? kto kupuje te mieszkania??? dlaczego w POlsce tyle sie buduje a wciąż ludzie nie maja szans na mieszkanie wiec qwa jak to jest???
- 7 6
-
2023-12-18 12:45
W POlsce, powiadasz?
Przez ostatnie 8 lat rządził Pis.
- 4 1
-
2023-12-17 21:39
(5)
Akurat tu potrzebna jest zieleń a nie wdychanie spalin, hałas itp.Budować za miastem.
- 14 13
-
2023-12-17 22:06
(4)
Co za bzdura, a potem jak ludzie mają docierać do pracy w centrum? Samochodami smrodząc jeszcze bardziej? Na komunikację miejską już teraz nie ma co liczyć
- 10 10
-
2023-12-17 22:32
(3)
prace znajdz sobie obok domu
- 14 12
-
2023-12-17 22:59
(1)
Czekaj, już buduje stocznię w Żukowie.
- 14 4
-
2023-12-18 11:02
budujĘ
budujĘ
#analfabetyzm- 0 3
-
2023-12-17 22:58
XD niektórzy mają wykształcenie w konkretnym zawodzie
- 7 6
-
2023-12-17 20:56
LOL jak zwykle park, przecież obok masz gigantyczny Trójmiejski Park Krajobrazowy (2)
Ile razy byłeś tam w tym roku?
- 11 27
-
2023-12-18 01:09
Jeszcze masz gigantyczny:))) serio? Chyba, że najpierw w korkach dojadę do niego, bo to co jest w miarę blisko to parę drzew na krzyż, bo wycinka trwa:((
- 6 4
-
2023-12-17 22:37
co dziennie jestem w TPK bo mieszkam na obrzeżach , i niech z tym betonem wyjeżdżają do Zukowa.
- 11 5
Wszystkie opinie
-
2023-12-17 18:01
(10)
To już wiadomo po co był ten cały masterplan dla Moreny - żeby znaleźć uzasadnienie na tak ogromne osiedle przy ulicy, gdzie dwa auta nie mogą się minąć.
- 74 8
-
2023-12-17 18:06
Ludzie kupują i płacą duże pieniądze ale tajemnicą poliszynela jest to że nad Myśliwską lądują samoloty :))))) (4)
W sezonie co 3 minuty schodzą do lądowania i jest głośno. Dość często zawiewa też fetor z Szadółek :)))))))))) Kupujcie kupujcie ...................................
- 23 0
-
2023-12-17 18:12
Osiedla budujom
tam gdzie samolty londujom przypadek nie sondze
- 2 9
-
2023-12-17 18:18
Xxxxx (2)
Każdy ogarnięty chyba się zapozna gdzie kupuje. A potem lament że kurort Szadółki śmierdzi. Trzeba powiedzieć że niecałe 5 lat temu te mieszkania w Gdańsku dla młodych by dostać kredyt na korzystnych warunkach były tak rozplanowane miejsca że kredyt tylko tam działał czyli koło Szadółek. Developer zadowolony i bank.
Teraz będą jeszcze atrakcją samoloty.- 12 0
-
2023-12-17 18:21
Akurat na Szadółkach nie przelatują więc ten problem znika. Fetor jest ale tam cena niższa co najmniej o 30% :)))) (1)
Patrząc na to ja wybrałbym Szadółki za 10-12 zamiast Moreny za 15-18 za metr.
- 2 10
-
2023-12-17 19:22
Pewnie do smrodu kto tam już mieszka się przyzwyczaja. Co drugi czeka 5 lat od kredytu i wystawia te mieszkania na sprzedaż. Bo normalny smrodu do śmierdzi nie wytrzyma.
- 3 2
-
2023-12-17 19:25
Co jak co
Ale ja nie chciałabym mieszkać na jakimś odludziu i to jeszcze w tak zabudowanym osiedlu, gdzie sąsiedzi mogą sobie przesyłać wiadomości napisane na kartce A5 i przystawiając ją do szyby w oknie.
- 9 1
-
2023-12-17 19:31
Tylko gdzie deszczówka będzie wsiąkać,jak wszędzie będą bloki.
- 11 1
-
2023-12-17 21:04
(1)
W czasie prac nad masterplanem zaznaczyliśmy, że chcemy utrzymać w tym miejscu aktualne zagospodarowanie - polanę i las. Miasto nie prowadziło z nami żadnej dyskusji - mówili, że to nie jest miejsce na szczegółowe rozmowy. Na spotkaniach byli obecni urzędnicy z BRG, UM w Gdańsku, architekt miasta gdańska, projektanci z biura projektowego, przedstawiciele rady dzielnicy oraz mieszkańcy. Można było odnieść wrażenie, że mieszkańców jest najmniej ze wszystkich :) Oczywiście robili nam zdjęcia i pewnie zobaczymy się jako osoby, które przyczyniły się do powstania kilku nowych osiedli na terenie dzielnicy.
- 6 0
-
2023-12-18 04:59
Na te fotki trzeba być przygotowanym albo ich unikać. Szyld można przygotować albo transparent.
- 0 0
-
2023-12-17 22:03
rozumiem, że ty już masz mieszkanie. tak jak ci co mieszkają wzdłuż mysliwskiej
kiedyś kupili i było okej, a teraz chlipchlip bo korki
- 2 2
-
2023-12-17 18:02
Morena to ciekawy teren inwestycyjny. Tam to za metr można zawołać ponad 15 tysięcy :)))))))))) (5)
- 10 23
-
2023-12-17 18:05
(4)
Można i 30k zł tylko kto to kupi?
- 8 7
-
2023-12-17 19:25
Wyborcy tuska kupią byle (3)
Mieszkać w bastionie PO
- 7 7
-
2023-12-17 21:10
No to oczywiste (2)
że wole mieszkać wśród inteligentnych, otwartych ludzi niż pośród ciemnej niczym mroki średniowiecza gawiedzi sympatyków ojca dyrektora, prezesa kraju, premiera do niczego i prezydenta do podpisywania.
- 3 5
-
2023-12-18 02:09
Wyborcy PO są inteligentni inaczej (1)
Amber Gold, OLT Express, Józef Bąk, wsi, , vat 23%, dzikie reprywatyzację, mafie vatowskie, kredyty Frankowie, get back, itp.
- 2 0
-
2023-12-18 13:12
Ciekawe co za tych rzadow wymysla?zdrajcy
- 1 0
-
2023-12-17 18:03
(3)
Wieczny korek i dziki w gratisie.Najpierw miasto biadoli że dużo dzików i wycinki drzew...a potem...zmienia plan zagospodarowania aby wcisnąć kolejne deweloperskie apartamenta za 20k od metra.Ale pewnie ktoś to kupi,aby pół życia spędzić w korku.
- 44 13
-
2023-12-17 18:08
Dziki są teraz wszędzie w każdej dzielnicy 3 City żerują a po Armii Krajowej w Gdańsku biegał nawet w lecie łoś :)))) (1)
- 8 4
-
2023-12-17 19:18
Los to akurat naturalny widok na ulicach dojazdowych do lotniska.
- 2 2
-
2023-12-17 22:04
okej, ktoś sprzedaje, ktoś kupuje. taki mały sekret dla ciebie
- 1 1
-
2023-12-17 18:04
500 mieszkań, 700 samochodów (10)
Dalszy ciąg korkowania Myśliwskiej, Bulońskiej, Słowackiego i Jaśkowej Doliny. A olbrzymie połacie terenu pozostają niezagospodarowane na skomunikowanym Dolnym Tarasie...
Jeśli coś się buduje to ceny kilkanaście tys za metr, wykupywane przez fundusze inwestycyjne. Oto Gdańsk i Polska 2023.- 74 8
-
2023-12-17 18:11
(1)
a jak pojawia się głos, by budować mieszkania komunalne i TBS, to ludzie wyzywają od komunistów i bronią patodeweloperki oraz banków :) Polska to nienormalność - na własne życzenie ludzi, którym tak przeprogramowano mózgi, że wolą przepłacić dwukrotnie za mieszkanie kredytem i jeszcze dołożyć z podatków do infrastruktury na osiedlach budowanych przez deweloperów z marzą 50%
- 12 3
-
2023-12-17 18:16
Gdzieś trzeba ulokować nadwyżkę kasy jeżeli ktoś oczywiście taką ma. Ja niestety nie mam.
Ale rozumiem że przy lokacie oprocentowanej na 5% oraz hiper PiS inflacji wynoszącej 10% ludzie chcą gdzieś przechować kasę a najprościej jest to zrobić kupując sobie kwadrat wtedy nie stracą na inflacji a mogą jeszcze zyskać wynajmując :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 7 6
-
2023-12-17 18:12
(6)
przymorze,zaspe,morene cala tez wyburzyc!!,jak w Oliwie mieszkalem to na wysokosci ul.Bzowej asfalt sie konczyl,dalej do morza byla droga polna!!.
- 6 3
-
2023-12-17 19:31
czujesz roznice w proporcjach? (1)
tamte osiedla byly z terenami zielonymi
- 5 1
-
2023-12-17 21:20
co nie zmienia faktu ze zabudowano dzikie laki i torfowiska!!.
- 3 2
-
2023-12-17 19:32
i powstawala infrastruktura, a nie nadmiar blokowisk. (1)
- 4 1
-
2023-12-17 19:48
tak czuje na Ujescisku jest wiacej zieleni i przestrzeni miedzy budynkami niz na calym psimmorzu malym wielkim i srednim raze wzietych!,a i budunki jakies nizsze sa!.a ludzie gdzies mieszkac chca,latarniku!.
- 5 0
-
2023-12-17 19:34
i było pięknie wtedy,tyle przestrzeni wokół....
- 4 0
-
2023-12-18 09:14
prownaj sobie Przymorze ,Zabianke , Zaspe z nowo powstalymi osiedlami . Mimo ze wtedy skarzono sie ze mozna
sasiadom zagladac do okien , to teraz to dramat .
- 0 0
-
2023-12-17 22:06
zdradze ci tajemnicę. tylko daj znac, czy mieszkasz tam? wiesz co bylo przy mysliwskiej w polowie lat 90.?
albo podaj mi, dlaczego sam chcesz mieszkac, a innym odmawiasz? ja pamietam okolice stawu przy pkm jasien z 2010 roku. po co tam się budowało? po co się ludzie wprowadzają? kupiłeś, to cicho tam
- 4 0
-
2023-12-17 18:12
Boska Ola jeszcze trochę sprzeda przez te kilka miesięcy (3)
- 62 12
-
2023-12-17 18:54
Do Krzyśka (2)
Ola musi dorównac z ilością mieszkań POdobna jak u Pawełka...
- 15 7
-
2023-12-17 19:19
liczba (1)
ilosc jest niepoliczalna i mozna sie nie doliczyc :P
- 5 3
-
2023-12-17 21:15
Przy siedmiu się pogubili to co dopiero przy większym kwartale?
- 2 2
-
2023-12-17 18:13
Najlepiej wytnijcie cały Trójmiejski Park Krajobrazowy (10)
w imię betonozy i układu z deweeloperami Urząd Miasta jest w stanie zniszczyć całą przyrodę !!!
- 89 14
-
2023-12-17 19:12
Ale jak budowali twoje mieszkanie, (5)
to nie martwiłeś sie o przyrodę i TPK? Zauważyłam, że z ludźmi dzieją się dziwne rzeczy. Ostatni blok, który można wybudować, to jest ten z ich mieszkaniem, a następny to już niszczenie przyrody, pazerność dewelopera i ogólna granda.
- 13 23
-
2023-12-17 19:20
Pomysl, ze nie mozna przesadzac (4)
i zachowac proporcje w zabudowie.
- 7 6
-
2023-12-17 22:08
pomysl ze ma racje. skoro tak przeszkadza wszystko, to wez zamieszkaj w meksyku w gdyni (3)
- 3 4
-
2023-12-17 22:21
Tyle chlopie, ze ja mieszkam na dobrze zaprojektowanym osiedlu. (2)
Sprzed ery bandyterki deweloperskiej.
- 4 4
-
2023-12-18 05:41
,,dobrze zaprojektowane",a kto ci powiedzial?ile masz zbiornikow na wody opadowe,jak sa odprowadzane?,takich pomyslow za PRLu nie mieli!,co z miejscami parkingowymi?.wedle waszego mniemania wszystko co teraz buduja to,,deweloperka".
- 1 4
-
2023-12-18 07:48
Nie ma takich osiedli
- 1 1
-
2023-12-17 19:34
a zwierzynę do ZOO ?
- 3 1
-
2023-12-17 20:45
Ale tam nie ma drzew do wycinania
To polana
- 5 3
-
2023-12-17 22:07
masz rację. uwazam, że należy wrócić do granic i zabudowy gdanska z 1930 (1)
lotnisko we wrzeszczu, ujescisko, zkoniczyn i cala reszta wioski. sam mieszkasz w tym miescie, a innym chcesz zabronic. wez ty potomku lwowiakow zamilcz
- 3 5
-
2023-12-17 22:23
bzdury opowiadasz..
lotniska juz nie przeniesiesz, a wioski beda i zostana wioskami. Miasto to te pare kwartalow i trzy stare dzielnice. Oliwa, Wrzeszcz, Orunia.
- 1 2
-
2023-12-17 18:14
(6)
Bardzo dobrze, polana stoi nieużyteczna, postawić ładne domki jednorodzinne. Do Gdańska, napływa coraz więcej, ludzi potrzebujących własnego M. Jeżeli, nie jest dewastowana przyroda , jestem za Tak .
- 24 88
-
2023-12-17 18:19
Na domkach jest słabe bicie, największe jest na wielo mieszkaniówce :)))))))))))))) (2)
- 14 6
-
2023-12-17 19:42
bicie to ty masz na glowie
- 7 6
-
2023-12-18 09:04
Fakt
Gdyby nie te samoloty podchodzące do lądowania można by walnąć przynajmniej 20 pięter "apartamentów" po 30-35 m2.
- 2 0
-
2023-12-17 19:22
No id.ota
Naprawdę id.ota
- 2 4
-
2023-12-17 19:29
Gdańsk ma już za dużo mieszkańców,jest przeludniony.
- 8 6
-
2023-12-18 11:02
mieszkańców nie przybywa. Za to przybywa pustych mieszkań.
- 2 1
-
2023-12-17 18:16
Słoiki już w natarciu xD
- 37 11
-
2023-12-17 18:19
Tragiczne miasto budynia... (6)
To co ten człowiek narobił w Gdańsku będzie się ciągnąć jeszcze co najmniej przez kilkadziesiąt lat. Niektóre szkody są już nieodwracalne.
- 84 16
-
2023-12-17 19:23
Setki lat (1)
Setki
- 8 4
-
2023-12-17 20:57
Tysionce
a nawet mylejony. Po nim tylko gruz i nawet Najjaśniejszy Nieomylny i Wszechmocny Prezes Polski nic na to nie poradził taki to syf kiłe i mogiłe zostawił.
- 3 8
-
2023-12-17 22:09
gdzie mieszkasz? od ktorego roku? rozumiem, że kupiles je na wolnym rynku? (1)
- 0 6
-
2023-12-17 22:24
Od 1977
Sam zakup byl juz na wolnym rynku.
- 0 2
-
2023-12-18 05:49
A konkretnie? (1)
Czym jest w tej sytuacji "to"?
- 1 0
-
2023-12-18 08:11
"to" to przede wszytskim lokalizacja biurowców w Oliwie
to jets chyba najgorsza decyzja urbanistyczna w całej historii Gdańska
- 1 1
-
2023-12-17 18:20
Połączenie z Potokową (11)
Wszystko pięknie, tylko niech miasto jakoś połączy Myśliwską bezpośrednio z Potokową, żeby można się było poruszać po Morenie w godzinach szczytu. I moje ulubione - dojście do PKM Jasień dla mieszkańców Jasienia!
- 68 31
-
2023-12-17 18:25
Zróbmy korek w Matemblewie, którego nigdy nie było, bo deweloper chce budować osiedle
- 17 12
-
2023-12-17 19:15
jakie to sa godziny szczytu?
przeciez kazdy szczytuje o innej porze kukuryku.
- 13 10
-
2023-12-17 20:14
tzn. jak, mają wyciąć las? (1)
- 8 4
-
2023-12-17 21:47
Wtedy powstaną kolejne bloki :)
- 5 2
-
2023-12-17 21:13
Tak tak tak! I niech znowu wytną kawał lasu bo deweloper i tymczasowi mieszkańcy tak chcą!
- 7 3
-
2023-12-17 21:44
Połączenie było już analizowane (1)
gdzieś w 2005-2006. Poszperajcie w bip.gdansk.pl. Miało iść po aktualnej trasie gruntowej, którą można spacerować od Potokowej do Wołkowyskiej (pod PKM). Ale z tego co pamiętam wnioski były takie, że zbyt mocno będzie to wykorzystywane przez osoby chcące skrócić sobie drogę z Wrzeszcza do Armii Krajowej aniżeli przez okolicznych mieszkańców (co zresztą i tak odbywa się poprzez Myśliwską jak wydłużyli ją do ronda przy Orlenie).
- 3 0
-
2023-12-18 11:36
Moim zdaniem podstawowy problem tego rejonu to osiedla do których się wjeżdża j wyjeżdża jedną drogą. Gdyby ludzie mogli przejechać inaczej, prościej, bez wyjeżdżania na główne drogi to i korki byłyby mniejsze.
- 3 0
-
2023-12-17 21:47
Tylko pieszo rowerowo, precz tam z samochodami
- 7 4
-
2023-12-18 10:40
(1)
jest taki słaby dojazd po płytach przez Dolne Migowo od Moreny do Potokowej, wystarczyłoby wylać asfalt i już by było lepiej
- 1 2
-
2023-12-18 17:06
Tak, doskonały pomysł. Tam już kilka razy doszło do oberwania lusterek, dwa razy do potrącenia w ostatnim czasie, w tym 12 latka. Raz samochód dostawczy pociągnął za sobą rowerzystę, który jechał przyklejony do pobocza pseudo chodnikiem. Ten dziki skrót przez prywatną działkę (na której radzi sie wylać asfalt) powinien zostać zamknięty szlabanami, bo to nawet nie jest droga publiczna. Pewnie tak się też stanie, jak w końcu kogoś zabierze karetka przez skracających sobie w ten sposób drogę.
- 1 0
-
2023-12-18 11:02
wystarczy, że połączyli Morenę z Szadółkami Aleja Adamowicza i Morena stoi.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.