- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ministerstwo Infrastruktury uzyskało wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego, a pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i przekazany do Eurostatu - to ostatnie formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Gdy w czerwcu wróciliśmy do tematu, Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury tłumaczył, że dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego wciąż jest w opracowaniu. Mimo pozytywnej opinii Głównego Urzędu Statystycznego z postępowaniem trzeba się jednak wstrzymać do właściwej kwalifikacji projektu przez Eurostat.
A tej w czerwcu jeszcze nie było.
Wakacje minęły i w temacie OMT coś drgnęło.
- W wyniku konsultacji uzyskano wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego wskazującą, że proponowane warunki realizacji inwestycji nie powodują konieczności automatycznego jej ujęcia w bilansie sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i w ubiegłym tygodniu przekazany przez GUS do Eurostatu. Uzyskanie pozytywnej opinii Eurostatu warunkuje prowadzenie dalszych prac, w tym ogłoszenie przetargu - zapowiada rzecznik ministerstwa.
Zielone światło od Eurostatu to jedna z ostatnich formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę drogi, która ma powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Chodzi o to, by budowa została sfinansowana przez prywatnego partnera, którego państwo "spłaci" w ciągu kilkudziesięciu lat.
Co ciekawe, to niejedyna planowana trasa ekspresowa w kraju, która ma powstać w modelu PPP. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął w 2018 roku decyzję, że oprócz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w tej samej formule mają powstać trzy inne odcinki dróg ekspresowych: S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina i S10 Bydgoszcz - Toruń.
Obwodnica Metropolitalna jest najbliżej realizacji, bo tylko ona posiada opracowany i gotowy nowy wzór umowy PPP.
Według pierwotnych planów budowa 33-kilometrowej ekspresówki ma zakończyć się w 2023 roku. Koszt realizacji szacowany jest na ok. 2,1 mld zł.
Opinie (248) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-07 14:10
wielopasmówką sprawnie dojedziemy do korka
rozwiązaniem problemu jest usprawnienie zjazdów z obwodnic i tunele w mieście by tranzyt był niezależny od pieszych i ruchu wewnętrznego
- 22 2
-
2019-09-07 14:17
Myląca nazwa
Nazwa jest myląca, bo nie jest to obwodnica metropolitalna, ala co najwyżej jej fragment. Mam nadzieję na szybką budowę i ciąg dalszy inwestycji.
- 6 1
-
2019-09-07 14:24
Dobity
Jak długo Eurostat rozpatruje takie sprawy? Powinni napisać w artykule!
- 9 2
-
2019-09-07 14:34
Leon
PiS zemscil sie na mieszkancach trojmiasta i przekazal obwodnice nastepnym kulczykom i tego podobnym.Bedziemy placic i plakac
- 12 7
-
2019-09-07 14:49
dlaczego budowa drogi przez nic jest ważniejsza niż odkorkowanie 6 budową opat
- 8 2
-
2019-09-07 14:50
oszołomy!!!!!!! (2)
nie jestem przeciwny budowie dróg ale budowa obwodnicy równoległej do północnej obwodnicy do chory pomysł od samego początku.....droga ta będzie płatna chciałbym przypomnieć i było to jasno powiedziane na pierwszych konsultacjach....jeśli ktokolwiek wierzy że warszawka jadąc na wybrzeże czy tiry do portu będą jeździć dłuższą i płatną drogą to gratuluje inteligencji....ktoś od dawna lobbuje za tą metropolitalną zamiast rozbudować starą obwodnicę i inwestować w sprawny transport publiczny który przekona mieszkańców to pozostawienia auta w domu......
- 27 11
-
2019-09-07 14:57
(1)
Przeciez A1 jest dluzsza i platna, a jest zakorkowana, szczegolnie w wakacje, co widac ze ta "warszawka" jezdzi. Nie mierz kazdego swoja miara, dluzsza droga != dluzszy czas przejazdu
- 4 2
-
2019-09-07 15:01
Tylko a1 nie ma w zasadzie innej alternatywy a tu jest - OT.
- 4 1
-
2019-09-07 15:06
Opinia wyróżniona
(3)
Nic nam nie da obwodnica metropolitalna:( W ciągu roku szkolnego żaden mieszkaniec trójmiasta nie będzie nakładać drogi. Tranzyt w 90% też będzie jechać żeby dostać się do miasta czy portów w Gdańsku/Gdyni. Skorzystają na tym tylko mieszkańcy oddalonych ok. 20 km od trójmiasta (a tych jest garstka) i turyści w sezonie letnim udający się w stronę Władysławowa . Nam potrzebna jest rozbudowa obwodnicy do trzech pasów i zjazdów jak na Karczemkach.
- 64 61
-
2019-09-08 10:08
Gasrka?
Hahha leżę
- 5 7
-
2019-09-08 20:26
Co to za obwodnica, która kończy się w środku miasta (Wielki Kack)? Może to jest obwodnica Gdańska, ale na pewno nie Trójmiasta, a już w ogóle nie Gdyni.
- 11 1
-
2019-09-12 20:40
Bzdura
I Ty skorzystasz, jak będziesz wyjeżdżał nad jezioro latem i kierowcy ciezarowek bo szybciej dojadą do celu i ludzie dojeżdżający do pracy, szkoły... itd. Ile smogu tworzą stojące w ciągłych korkach godzinami samochody.
- 0 0
-
2019-09-07 15:07
Kpina
O czym my mówimy w 30 lat po upadku komuny żadne duże polskie miasto nie ma domkniętej obwodnicy (ring). Nie ma dróg wylotowych na przedmieścia i dalej w kraj o wysokiej przepustowości. Rząd zamiast zająć się rozwinięciem infrastruktury w rejonach generujących największe zyski by jeszcze je zwiększyć wpakował miliardy w budowę S19 na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu i w tunel na Zakopiance.
- 14 0
-
2019-09-07 15:09
Czyli PiSowski minister znowu zawalił terminy i obiecywał gruszki na wierzbie..
A portal się rajcuje, że coś drgnęło...Drga tak od 4 lat, tak samo jak komunie coś drgało w rajstopach.
- 9 4
-
2019-09-07 15:14
Przedwyborcze obietnice pis
A po wyborach dalsze zawłaszczanie państwa.
- 11 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.