- 1 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (597 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (91 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (34 opinie)
- 4 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (43 opinie)
- 5 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (27 opinii)
- 6 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (370 opinii)
Nowoczesne wagony Intercity na trasach z Trójmiasta
PKP Intercity oficjalnie dokonało odbioru 83 zmodernizowanych wagonów. Z nowych składów mogą korzystać także mieszkańcy Trójmiasta, podróżujący m.in. do Szczecina, Olsztyna, Poznania czy Wrocławia. Kontrakt z bydgoską Pesą wart jest prawie 312 mln zł i został rozszerzony o kolejne wagony.
Umowę na modernizację 83 wagonów typu 111A-20 spółka PKP Intercity podpisała z Pesą Bydgoszcz i zależnymi od niej Zakładami Napraw Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" w kwietniu 2018 r.
W przypadku tras realizowanych z, do lub przez Trójmiasto są to:
- IC Albatros: Szczecin - Trójmiasto,
- IC Żuławy oraz IC Gryf: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn,
- IC Stoczniowiec oraz IC Bachus: Zielona Góra - Trójmiasto,
- IC Lednica: Poznań - Trójmiasto.
- IC Pomorzanin: Wrocław - Trójmiasto.
Rozkłady jazdy pociągów SKM oraz dalekobieżnych
Klimatyzacja, lepszy zasięg telefonów, zamknięty obieg toalety
Wszystkie zmodernizowane wagony są klasy 2. Ich wnętrze zostało zaaranżowane w formie bezprzedziałowej z 72 miejscami siedzącymi.
Pasażerowie mają do dyspozycji gniazda elektryczne oraz bezprzewodowy Internet. Modernizacja objęła także instalację klimatyzacji, monitoringu oraz wzmacniaczy sygnału sieci komórkowych. Wszystkie toalety są przebudowane na system z zamkniętym obiegiem.
Numery foteli, półek, symbole w toaletach oraz przyciski oznaczono dodatkowo alfabetem Braille'a.
Wkrótce kolejne 42 zmodernizowane wagony
Na dostawie 83 wagonów nie kończy się współpraca PKP Intercity z Pesą przy modernizacji taboru. W kwietniu 2018 r. rozszerzono umowę o kolejne 42 wagony (za ok. 158 mln zł), które zostaną dostarczone przewoźnikowi w drugiej połowie tego roku. Kolejowa spółka nie podała jeszcze, na jakie trasy zostaną one skierowane.
Modernizacja taboru jest realizowana dzięki wsparciu unijnemu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach którego PKP Intercity otrzymała na ten cel ok. 140 mln zł.
Opinie (262) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-11 17:17
(3)
A wózki pewnie starego typu?
- 4 3
-
2020-08-11 19:33
Bredzisz!!!!
- 0 2
-
2020-08-11 17:33
Niestety tak. (1)
Po regeneracji ale stare na klockach.
- 2 0
-
2020-08-11 17:50
W dodatku głośno się toczą...
- 1 0
-
2020-08-11 11:49
Polak potrafi! (4)
Jak się okazuje w Polsce potrafią produkować wagony o przyzwoitym standardzie. Aż żal patrzeć, że np. kupione zostało Pendolino, na dodatek w najbardziej oszczędnej wersji. Kot jechał, to wie. WC mniejsze niż w samolotach, ciasno. Jak się powiesi kurtkę, a w niektórych porach roku takowe się zakłada, to zajmuje połowę szerokości fotele pod oknem.
Z całą pewnością decydent zakupu Pendolino, nie podróżuje tymi składami.- 18 4
-
2020-08-11 19:27
Decydent jeździ rządową limuzyna. Może to rozbija limuzyny....
- 1 0
-
2020-08-11 18:39
Nie podróżuje
Nie podróżuje bo dziś przy klepali mu 3 m w areszcie
- 2 1
-
2020-08-11 12:25
To nie są nowe wagony - tylko stare po remoncie i modernizacji. A co do Pendolino - jak na razie polskie zakłady nie potrafią takich pociągów wyprodukować.
WC - a co Ty chcesz w WC robić? Tańczyć?- 3 3
-
2020-08-11 12:18
Pendolino jest 100 razy lepsze niż ten remontowany złom
A Pesa dart którym się tak pisiory zachwycały teraz stoi głównie na bocznicach
- 2 4
-
2020-08-11 11:38
Porażka (2)
To tylko reklama. Ja w lipcu jechał pociągiem itc do Opola to wiele do życzenia okna które ciągle się otwierały i drzwi tak samo a toalety to powinny być chyba na pieniądze to może wyglądały jakoś
- 8 8
-
2020-08-11 19:26
A w szkole Ty się uczył???
- 0 0
-
2020-08-11 11:45
Na tej trasie nie jeżdżą wagony opisane w artykule.
- 3 0
-
2020-08-11 11:30
(7)
Tyle lat ,tyle zmian rozkładów jazdy,a połączenia bezpośredniego Gdynia -Lublin jak nie było tak nie ma. Dlaczego.Przecież z jednej strony wielkie trójmiasto ,z drugiej duże miasto Lublin. Ktoś powie przecież można jechać z przesiadką w W-wie.Można tylko często po przyjeździe do Lublina b.wiele osób jedzie dalej /Zamość ,Chełm, Hrubieszów/.po południu czy wieczorem nie ma tam też połączeń.
Nie byłem zwolennikiem komuny ale jako starszy człowiek pamiętam że z Gdyni były 2 połączenia do Zamościa!! i dwa do Lublina. No cóż teraz jest postęp ,mamy pendolino ,IC, a nie mamy połączeń z pięknym regionem /Roztocze/ Lubelskim- 17 6
-
2020-08-11 19:24
Kiedyś było. Może 40 lat temu....
- 0 1
-
2020-08-11 11:45
a co jest w Lublinie? (2)
ruina na ruinie
- 4 7
-
2020-08-11 11:50
(1)
Chyba dawno tam nie byłeś. Lublin to bardzo przyjemne i ciekawe miasto.
- 5 3
-
2020-08-11 13:27
i ma lotnisko i do Radomia blisko
- 2 1
-
2020-08-11 12:51
Jest jedno bezpośrednie połączenie
Jednak mało atrakcyjne dla niektórych, gdyż jedzie się 10 godzin w nocy, przez pół Polski.
- 2 0
-
2020-08-11 12:23
Do Lublina masz sporo połączeń z przesiadką 15-20 minut, czas przejazdu 6 - 7 godzin. Co jest konkurencyjne w porównaniu z samochodem.
A co do połączeń lokalnych - tu podziękuj władzom tamtejszego województwa.- 2 2
-
2020-08-11 11:39
Kto jeździ do Lublina? Są tacy?
- 6 8
-
2020-08-11 17:34
wszystko spoko (1)
tylko dlaczego bezprzedziałowe...
- 11 1
-
2020-08-11 17:54
Taka moda. Ponoć niektórzy lubią...
- 4 0
-
2020-08-11 11:11
Nowoczesne to jest pendolino. Chociaż to i tak nie szczyt jezeli chodzi o obecnie dostępne technologie (6)
Tu mamy nic innego jak wyremontowany złom
- 53 53
-
2020-08-11 11:27
(5)
Co Ci nie pasuje w tych wagonach? Jedyne co to mogli dać nowe wózki na tarczach, resztę masz zrobioną na normalnym europejskim poziomie.
- 17 7
-
2020-08-11 11:47
(1)
To kolejny marudzący dla zasady - który zapewne nawet pociągami nie jeździ.
- 14 7
-
2020-08-11 17:47
mogły być przedziały, a nie kurnik
bardziej przytulnie się jedzie, a przy koronawirusie mniejsze szanse na zarażenie całego wagonu
- 2 3
-
2020-08-11 12:16
W Hiszpani pociągi jeżdzą nawet 350 km/h (2)
a są niewiele bogatsi od nas.
- 3 9
-
2020-08-11 12:44
Bo to mądrze zarządzany kraj. (1)
U nas gdyby tylko więcej pieniędzy przeznaczono na kolej to zaraz by się zrobił lament że po co inwestować w kolej zamiast budować autostrady. Taka jest u nas mentalność ludzi. Przed hiszpanskimi kolejami rzeczywiscie chylę czoła.
- 3 6
-
2020-08-11 13:56
W Hiszpanii kolej to studnia bez dna
Jedynie Madryt-Barcelona jest na granicy opłacalności.
W Polsce w skali całego kraju kolej sama się utrzymuje, a my w podatkach płacimy tylko za bilety ulgowe i modernizacje.
Polska kolej jest sporo lepsza od hiszpańskiej i kilka pustych pociągów AGV tego nie zmienią.- 5 7
-
2020-08-11 17:34
Nowoczesne wagony z lag 80
- 4 3
-
2020-08-11 11:08
Ciekawe, czy PESA też tak zawaliła terminy, jak z gdańskimi tramwajami! (1)
Czemu nikt nie zapytał?
- 35 23
-
2020-08-11 16:19
A kto ma pytac? PKP jest panstwowe, a PESA jest na panstwowej kroplowce. Musza im generowac zamowienia, zeby byli w stanie oddac kase.
- 9 3
-
2020-08-11 16:02
Kiedy nowe wagony SKM z Gda wo wiejerowa?
- 2 3
-
2020-08-11 16:01
Kolej jak autobus
Znikają przedziały i to bardzo smutne , nowe wagony to jak autobus na szynach , nie dla mnie... Brak składów sypialnych a nawet przedziałów coraz mniej , jazda w takim kołchozie bez przedziałów jest bardzo męcząca.
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.