• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek

Maciej Korolczuk
21 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (159)
W niedzielę, 19 marca, ZTM do odwołania zawiesił funkcjonowanie przystanku Nad Stawem. W niedzielę, 19 marca, ZTM do odwołania zawiesił funkcjonowanie przystanku Nad Stawem.

Zarząd Transportu Miejskiego zawiesił funkcjonowanie przystanku autobusowego we Wrzeszczu, bo autobusy nie mogły przejechać wąskim odcinkiem ul. BiałejMapka, przy której - równolegle do jezdni - parkują kierowcy. Na razie nie wiadomo, kiedy autobusy wrócą na swoją stałą trasę, bo dobrego rozwiązania nie widać.



Co powinien zrobić ZTM?

Autobusy linii 149 kursowanie zaczynają przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu, a następnie jadą przez Strzyżę i Oliwę na Przymorze i wracają do Wrzeszcza. Jednym z ostatnich przystanków jest przystanek "Nad Stawem" na ul. Kilińskiego.

Od niedzieli przystanek jest jednak zawieszony, o czym w Raporcie poinformowali nasi czytelnicy. Dziękujemy za przesłaną wiadomość.

Problemem jest zbyt wąski odcinek ul. Białej od Kilińskiego do Wajdeloty. Problemem jest zbyt wąski odcinek ul. Białej od Kilińskiego do Wajdeloty.

13:23 19 MARCA 23

Brak przejazdu autobusów na Białej (7 opinii)

Zawieszenie obsługi przystanku "Nad Stawem" 01 przez linię 149
Z powodu braku przejazdu dla autobusów na ul. Białej, linia 149 do Wrzeszcza PKP od dnia 19.03.2023 r. od godz. 12:38 do odwołania kursuje z pominięciem przystanku "Nad Stawem" 01.

Czy wreszcie Policja/ Straż Miejska weźmie sie za to porządnie?
Jak nie umieją parkować to chyba zostanie zakaz parkowania na tym odcinku.
Zawieszenie obsługi przystanku "Nad Stawem" 01 przez linię 149
Z powodu braku przejazdu dla autobusów na ul. Białej, linia 149 do Wrzeszcza PKP od dnia 19.03.2023 r. od godz. 12:38 do odwołania kursuje z pominięciem przystanku "Nad Stawem" 01.

Czy wreszcie Policja/ Straż Miejska weźmie sie za to porządnie?
Jak nie umieją parkować to chyba zostanie zakaz parkowania na tym odcinku.
Zobacz więcej


Jak się okazuje, ZTM do odwołania wyłączył go z użytkowania z powodu braku przejazdu dla autobusów krótkim odcinkiem ul. BiałejMapka. Chodzi o fragment od ul. Kilińskiego do wiaduktu kolejowego, gdzie kierowcy parkują swoje auta.

Garaże na sprzedaż w Trójmieście



  • Wąskim gardłem, przez które nie mogą przejechać autobusy, jest krótki odcinek ul. Białej między Kilińskiego a Wajdeloty.
  • Sama ulica jest wąska - z jednej strony ogranicza ją chodnik, z drugiej mur oporowy przy nasypie kolejowym.
  • Wystarczy jedno niewłaściwie zaparkowane auto, by autobusy musiały jechać inną trasą. Nie pomaga nawet częsta obecność w tym miejscu patroli policji z komisariatu na Białej.
I choć parkowanie jest tam legalne i dozwolone, to wystarczy jedno nieprawidłowo zaparkowane auto, by w wąskim gardle utknęły autobusy komunikacji miejskiej.

Problem jest znany Zarządowi Transportu Miejskiego od dawna i był już kilkukrotnie omawiany na komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarówno z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, jak i Strażą Miejską czy Policją. Na nic zdały się nawet częste patrole tej ostatniej - z racji obecności komisariatu przy tej samej ulicy.

Pod uwagę brane są co najmniej trzy rozwiązania.

  • zakaz parkowania
  • zwężenie chodnika
  • ustawienie słupków uniemożliwiających parkowanie




I jak słyszymy w ZTM, żadne z nich nie jest satysfakcjonujące. Na zakaz parkowania i słupki mogą nie zgodzić się mieszkańcy, nie chcąc stracić miejsc postojowych. Z kolei zawężenie chodnika zabierze przestrzeń pieszym.

Wreszcie - na "odpuszczeniu sprawy" i pozostawieniu jej tak jak teraz - tracą pasażerowie komunikacji miejskiej, bo obecnie autobusy jadąc ul. Kościuszki, nie skręcają w lewo w Kilińskiego i dalej w ul. Białą, lecz jadą prosto i do dworca PKP docierają, zjeżdżając na wiadukcie al. Żołnierzy Wyklętych w ul. Dmowskiego przy Galerii Bałtyckiej. Innej alternatywy nie ma, bo układ ulic w rejonie Wajdeloty i Białej jest układem ulic jednokierunkowych.

- Problem został przedstawiony na komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zaproponuje, jaką zmianą organizacji ruchu rozwiązać problem blokujących samochodów - wskazuje Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM.

Zbyt wąski przejazd dla autobusów, pozostawiany przez zaparkowane samochody, to problem, który występował wcześniej m.in. na ul. Smoluchowskiego w Gdańsku. Zbyt wąski przejazd dla autobusów, pozostawiany przez zaparkowane samochody, to problem, który występował wcześniej m.in. na ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.

Podobna sytuacja na TrubadurówMapkaSmoluchowskiegoMapka



To nie pierwszy przypadek, kiedy ZTM w odpowiedzi na brak przejazdu jest zmuszony zawiesić przystanek i zmieniać autobusom trasę przejazdu.

Podobnie było w 2019 r. na ul. Trubadurów, gdzie na zbyt wąskiej drodze zaparkowane auta uniemożliwiały funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Po naszej interwencji Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował, że do znaku zakazu zatrzymywania się dodana zostanie informacja o odholowaniu niewłaściwie stojących pojazdów. Problemu to jednak nie rozwiązało. Gdy na trasę zaczęli narzekać sami kierowcy autobusów, ZTM wycofał je z wąskiego przejazdu i od tamtej pory pasażerowie korzystają z przystanków albo przy Operze Bałtyckiej albo na węźle Kliniczna.

Z kolei w 2018 r. zbyt ciasny przejazd uniemożliwiał kursowanie autobusom na leśnym odcinku ul. Smoluchowskiego. Po wielu skargach od kierowców autobusów i dziesiątkach mandatów dla parkujących wystawianych przez straż miejską drogowcy uporządkowali kwestię parkowania, instalując słupki i tworząc miejsca postojowe na poboczu.

Miejsca

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Ludzie nigdy nie zamienia auta na komunikacje (2)

    Malo ich drogo i kursy to czasami śmiech na sali

    • 9 8

    • To będą chodzić piechotą.

      • 3 3

    • Właśnie jest ich mało dlatego

      Że jeden z drugim kierowców aut uważa że wszystko mu się należy, np. publiczna droga na prywatne auto i przez to dochodzi do takich absurdów jak usuwane przystanki i wydłużanie trasy autobusu. Więc nie pisz głupot

      • 12 2

  • To samo jest na Nowiny!

    Chora sytuacja, gdzie nigdzie nie ma zakazu parkowania ani wyznaczonego miejsca parkingowego ewentualnie, a autobusy muszą z innymi autami slalom robić. To nie jest prywatny folwark mieszkańców tam, którzy mają swoje podwórka do parkowania. Miasto powinno również ten fragment uporządkować, a nie że mieszkańcy kilku budynków nimi rządzą

    • 11 1

  • To teraz możemy parkować tam legalnie? (1)

    • 1 1

    • Tak

      Pod warunkiem że w granicach namalownych białych linii wyznaczających miejsca parkingowe

      • 3 0

  • (3)

    Z tego co wiem Biała będzie niedługo w strefie płatnego parkowania więc problem się rozwiąże sam, komunikacja miejska musi mieć pierszeństwo bezwzględnie, auto źle zaparkowane na lawecie odholowanie nad czym tu debatować

    • 64 8

    • (1)

      możemy podebatować nad twoją zawiścią

      • 3 16

      • Również nad twoją głupotą.

        Nie jesteś pasażerem zlikwidowanego autobusu, za to na pewno nie umiesz parkować poprawnie!

        • 13 1

    • No ale masz powyzej zdjecia, na ktorych wszystkie pojazdy zaparkowane sa prawidlowo i nic nie stoi autobusom na przeszkodzie.

      • 0 3

  • Właśnie to jest bolączką gdańskiej komunikacji

    Ustalają ją częściowo ludzie, którzy nią nie jeżdżą, pośrednio mieszkańcy, którzy nią nie jeżdżą zastawiający ulicę (nie ich prywatność) swoimi autami jak na Białej, wąskie grono osób, które chce mieć przystanek pod blokiem, ale nie chce mieć hałasu ulicy, i tak możnaby wymieniać. Każdy patrzy na czubek własnego nosa, a miasto nie próbuje postawić sprawy jasno jak ma być, przez co komunikacja jest ukrócona, przystanki likwidowane lub przenoszona trasa na okrężną, bo jakiś jeden z drugim źle stanął zamiast odholować delikwenta szybciutko i do widzenia. Gdyby ludzie mieli określone zasady i ich egzekwowanie, miasto nie musiałoby się z nimi tak bujać

    • 8 2

  • Czwarta możliwość (ale do tego trzeba szacunku (4)

    do mieszkańców i ekologii):
    Miasto puszcza na tej linii autobusy węższe, mniejsze i niespalinowe przy okazji, za to częściej. Powinny się zmieścić i łatwiej manewrować.

    Może te pojazdy kupione do wyświetlania filmików o systemie Fala niech wykorzystają?

    Niech ktoś się zorientuje czy taki bus przejedzie a media zapytają tych w urzędzie jak to szybko wprowadzić (niech ci ostatni zrobią coś innego niż szkodzenie mieszkańcom z własnej inicjatywy lub na zamówienie patodeweloperki lub przemysłu).

    • 3 10

    • O, urzędnicy/trolle na posterunku! (3)

      Trzeba minusować, bo jeszcze się mieszkańcy zorientują, że coś może być lepsze, bez szczucia ludzi na innych, za to z wysiłkiem umysłowym urzędników. Miasto ma minibusy elektryczne. Właśnie sprawdziłam. Nawet deklarowali (te GAiT niewydolne) że będą nimi zastępować autobusy Iveco. Dokupić ewentualnie i niech jeżdżą.

      • 1 7

      • Dokupić ewentualnie i niech jeżdżą.

        Za co?

        • 4 0

      • Sam jesteś trol

        Kupią małe autobusy... i może przejadą, ale straż pożarna, ani śmieciarka nadal nie przyjedzie. Też mają kupić jakieś małe?
        Proponuję włączyć myślenie, trochę wysiłku umysłowego zdecydowanie ci się przyda

        • 3 0

      • Autobus jezdzi co pol godziny? To co kwadrans niech jezdzi laweta. Ale tu sie nie da.

        • 1 1

  • najlepiej to niech drogówka pieszych łapie z drona (4)

    bo to jest pierwsza i podstawowa zakała trójmiejskich dróg. autobusy miejskie do likwidacji, jak ktoś nie ma auta to niech sobie kupi i po problemie.

    • 30 55

    • co? XDDDD

      • 11 0

    • Patrz synku (1)

      Tak wyglada deebil

      • 18 3

      • ale tato,

        Obstawiałbym że to ironia. Wskazywałoby na to nawiązanie do pieszych, o których w tym artykule nie było mowy :)

        • 14 1

    • To ironia, prawda?

      • 0 0

  • Zwęzić chodnik...

    ... do linii istniejących słupków (piesi i tak po nim nie chodzą), zlikwidować słupki, na znaku "Parking" powiesić tabliczkę z info o zakazie parkowania na chodniku i puścić "pieski" żeby pilnowały, czy zakaz jest przestrzegany (w końcu to ich robota). I temat zamknięty. Wilk syty i owca cała. Piesi mają chodnik o takiej szerokości jaką mieli do dyspozycji, kierowcy mają parking, a autobus miejsce na przejazd.

    • 2 10

  • Przecież (1)

    Tam jest rezerwa pod Drogę Czerwoną wzdłuż torów kolejowych.
    Także budynek komunalny przy torach jest przeznaczony do wyburzenia i zamiast dać lokatorom zamienne mieszkania i wyburzyć go to niedawno miasto jeszcze budynek odnowiło...
    Działania UM w Gdańsku bez głowy, sensu i nie wie prawica co robi lewica

    • 2 6

    • Drogi Czerwonej nie będzie, bo to i**otyzm to sześcianu

      Za ułamek jej kosztu można wymienić tabor i przyspieszyć SKM

      • 3 0

  • Ztm nie oslupkuje bo nie jest zarzadca drogi

    Jak gdzieś mają kursować linie to albo trza przystosować infrastrukture, albo wycofać autobusy.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane