• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie do Warszawy, uważajcie

ms
9 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

W poniedziałek wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów do stolicy, ale nie uwzględniają tego papierowe rozkłady na trójmiejskich stacjach.



Rozkład na trasie Gdynia – Warszawa. Rozkład na trasie Gdynia – Warszawa.
Rozkład na trasie Warszawa – Gdynia Rozkład na trasie Warszawa – Gdynia
Można się spodziewać, że w poniedziałek duże problemy będą mieli pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Warszawy i z powrotem. Od jutra wchodzi bowiem w życie nowy, skorygowany rozkład pociągów na tej trasie. Pisaliśmy o tym kilka dni temu w artykule "Do Warszawy dłużej: od 5 do 20 minut".

I tak na przykład, pociąg EIC Neptun z Gdyni do Warszawy odjeżdża w nowym rozkładzie o 17:42 z Sopotu. Problem w tym, że na papierowym rozkładzie przy kasach na stacji Sopot podana jest godzina 17:59, czyli 17 minut później. Wniosek: wielu ludzi spóźni się na pociągi, bo nie sprawdzili dokładnie zmian.

O problemie poinformowała nas nasza czytelniczka, pani Marta. Jej zdaniem kolej za mało informuje o zmianach. - Informacja jest co prawda na stronie internetowej, ale nie każdy z niej korzysta - przestrzega pani Marta.

Informacja kolejowa (numer telefonu 22 19 436) ma poprawne informacje o rozkładzie jazdy, ale - jak twierdzą jej pracownicy - na błędy w innych rozkładach absolutnie nie jest w stanie poradzić. Nie mają też narzędzi, by kogokolwiek o tym zaalarmować.

Wyjeżdżających do Warszawy prosimy więc o szczególną uwagę i zapoznanie się z aktualnymi rozkładami, jakie publikujemy obok.
ms

Opinie (135) 4 zablokowane

  • bałagan na kolei to sprawa zaplanowana (1)

    po to by ktoś mógł PKP tanio kupić. A pasażerów są miliony. Kolejna złota kura do opchniecia za bezcen....

    • 21 0

    • ZNTK zlikwidowano!!!!!!!!

      zlikwidowano teŻ ZAKŁADY NAPRAW TABORU KOLEJOWEGO- i teraz się dziwią ,ze tyle wagonów zepsutych stoi na bocznicach a taboru sprawnego brakuje.Gdzie w tym wszystkim logika???????

      • 6 0

  • PKP to dziadostwo

    Solidarnościuchy nawet kolej do ruiny doprowadzili.

    • 11 5

  • ... "czas kosy klepać i na sztorc" (1)

    tudzież granaty w skrzynki zbierać. Czas nadejdzie rozrachunku bo lud nie wytrzyma

    • 13 1

    • Najwyzszy

      to już czas , bo jak sprzedadzą lasy nie będzie gdzie partyzantki zakładać !!

      • 11 1

  • Jakie spoleczenstwo takie PKP (4)

    A witam wszystkich. Jestem kolejarzem, w rodzinie to już 3 pokolenie. Troszeczkę mnie boli jak wypisujecie głupoty, chociaż usprawiedliwione w jakimś "sensie" PKP od lat 80 jest zaniedbywane wręcz sabotowane. Wyciśnięte zostały z firmy soki ,które przez przeszło 150 lat przynosiło dochody państwu i obywatelom. Zaluszmy ze macie dom z lat 70 i nie wsadziliście w niego ani 1zł to co będziecie z niego mieli po prawie 40 latach ???? Piszecie niech nas wezmą DB - to odpowiadam: wezmą ale dopiero jak wyremontujemy tory, zapłacimy z naszych podatków za nierentowne, ale potrzebne połączenia. I co najważniejsze wszystko razy 2 lub 3. A pretensje za taki stan rzeczy proszę nie do kolejarzy, którzy troją się zęby wszystko w miarę możliwości jeździło, tylko proszę państwa walcie drzwiami i oknami do biur poselskich tych co do tego doprowadzają !!!!
    A tak na marginesie DB mając większe możliwości techniczne i finansowe o wiele gorzej radzi sobie z zimą.

    • 23 3

    • Prawdę piszesz dyzurny ruchu

      jam tez były kolejarz, pracownicy kolei to porzadne chłopy, góra wsio rozwal tak jak góra rozwla POlskę

      • 5 3

    • Dzięki Dyżurnemu Ruchu

      Wielkie dzięki za baaardzo merytoryczną wypowiedź. Już dawno dowiedziono że ryba gnije od głowy i nasz Kraj i nim rządzący to najlepszy tego dowód.

      • 10 1

    • Sama racja, ale nikt sie nie czepia kolejarzy. Tylko zarządzających PKP.

      Przygotowanie rozkładów, odpowiednio wcześniejsze poinformowanie o zmianach to chyba nie fizyka jądrowa i mozna było to odpowiednio przygotowac i wdrożyc.

      • 8 0

    • dobrze napsiałes.

      Zwolniono tych co pracowali fizycznie, ale biura nadal zapchane. Przecież do tych nielicznych prawdziwych kolejarzy nie ma pretensji. Biurokracja pożera budżet.

      • 2 0

  • Co oznacza skrót PKP???? (2)

    Pięknie k... pięknie.......!!!!

    • 12 0

    • poczekasz k.... poczekasz ;)

      • 6 1

    • skrót związkowców

      Pozwoli kolega pierdnąć - to jest właściwy skrót związkowców z PKP

      • 0 0

  • W XVIII wieku o Rzeczypospolitej mówiono "karczma zajezdna" (2)

    bo Rosjanie, Prusacy i Austriacy robili co chcieli z niby niepodległym krajem. Zlikwidujmy polski przemysł do reszty, sprzedajmy wszystko i bądzmy Niemcami. Amen.

    • 11 4

    • Cały (1)

      naród już na to czeka , premiera niemca już mamy !!!

      • 7 2

      • a prezydenta jak z moskwy

        • 1 0

  • Dziw, że PKP w ogóle jeździ (7)

    W innych państwach, w których zastosowano ten najgorszy, brytyjski model kolei, jest jeszcze gorzej. A PKP brakuje przede wszystkim pieniędzy. W krajach, w których kolej działa sprawnie, np. w Niemczech czy w Szwajcarii, kolej dostaje znaczne pieniądze od państwa. I tak powinno być w Polsce. Tymczasem u nas wyrzuca się pieniądze na budowę autostrad, kiedy korki i tak będę zawsze. Trzeba umożliwić ludziom szybkie dotarcie do celu. Samochód do tego się nie nadaje, samolot na krótkich trasach też nie, a kolej - tak. A w mieście tramwaje.

    • 18 5

    • chrzanisz jak potluczony (6)

      W Polsce kolej to wor bez dna z mordami ktore lubia krasc.
      Dasz 100 000 000 zlotych = PRZEPADNA
      dasz 1 mld zlotych = przepadnie

      Pazernych, komuszych palantow z PKP i innych trzeba wygnac z koleji i wtedy dopiero cos
      mozna budowac.

      • 5 0

      • co za bzdury gadasz.To właśnie te nowe rządy przez ostatnie kilkanaście lat rozwaliły kolej swoimi reorganizacjami.Kolej to jeden organizm a nie,, głowa "osobno,"nogi" osobno,"ręce" osobno itd. Dawniej było 8 okręgów ,na czele dyrektor i on za wszystko odpowiadał a teraz jeden na drugiego zwala... i nie wiadomo kto winien....

        • 3 1

      • (4)

        rozczłonkowanie PKP na części; 1 dochodowe 2 mniej dochodowe i 3 dzierżawione- spowodowało likwidacje zespołu pracowników fizycznych a spotęgowanie zatrudnienia pracowników biurowych. Cudów nie ma. Dochód całego przedsiębiorstwa PKP był gwarancja utrzymania stanu technicznego. I żaden z członow dawnego PKP nie ma dzisiaj siły udźwignąć kosztów eksploatacji i konserwacji. A zresztą , żaden nie czuje się do tego zobowiązany. Przydzielane z budzetu pieniażki zżera nadmierna biurokracja - podobna zgodna z prawem. Sekcje torowe, gdzie faktycznie jest potrzebny duzy zespół ludzi koordynujacych nie maja juz funduszy na prace rzeczywista.
        Sekcje transportowe rownież nie maja SWOICH funduszy na modernizacje. A jeżeli mają to skwapliwie dzielą między pracownikow biurowych równo z tymi którzy wypracowuja zysk. To nie socjalizm gdzie wszystko było nasze, a tylko koniak był pity ustami naszych przedstawicieli. :)

        • 3 0

        • (3)

          Zapomniałem dodać, że nasz klimat polski wymusza komasowanie prac w określonych miesiącach. To znowu wymaga komasowania potężnych pieniędzy i sprzętu. Póki wszystko co z torami związane jest razem - można to przetrwac za niewielka pomocą budżetu państwa.

          • 1 0

          • (2)

            czy tory tez powinny byc skomasowane?

            • 0 0

            • Tylko nie w złomowcach. Tych legalnie komasowanych w złomie wystarczy. Cena za taka komasacje jaką płacimy stanowczo przekracza zdrowy rozsadek. Ciekawy jestem czy zadasz podobne pytanie gdy ci zaorzą twoja ulice i tak zostawia, bo tam jest za mały ruch - tylko mieszkańcy tego domu jeżdżą do końca.
              Ale dobrze, ze zadałeś to pytanie - bo właśnie współczesnym rządom brak umiejętności myślenia o państwie jako jednym wielkim organizmie współpracujących członów. Chcąc sobie ułatwić rządzenie parcelują cale przemysły i dziwią się, pomimo pewnej prosperity gospodarka wpada w coraz większe dołki. Liberalizm jest dobry tam gdzie jest dużo pieniędzy. Tam gdzie ich brak, czyli w Polsce liberalizm jest morderczy.
              Pytałeś o komasacje, a czy zdałeś sobie sprawę, że tutaj nie chodzi o komasacje tylko o próbę przyszycia amputowanych kończyn gospodarce, o ustanowienie ochrony tych pracujących jeszcze dla budżetu państwa przed dalszymi zakusami amputacji.
              Każdy kto zadaje takie pytanie to wie, że to zasłona przed dalszymi działaniami parcelacji gospodarki polskiej. A przecież słyszysz jak P. Premier głośno oświadcza iż nawet cud boski nie wyciągnie z naszej gospodarki pieniędzy na to co oni planują w tym roku i przyszłym. Gdzie sens, gdzie logika takiego budżetu, takiego osłabiania dochodów. Ksiąze radziwil i jego "pstaw sukna " sie kłania.

              • 1 0

            • nie w zlomowcach

              trzeba pozszywac te pracujace konczyny do rozpaslego korpusu, przedtem korpusowi zrobi lewatywe

              • 0 0

  • I znowu !!

    Grabarczyk będzie sie kajał w sejmie , czy on tylko to potrafi !!

    • 7 0

  • I

    znowu jaja z tą PKP , Grabarz kolei znowu na klęczkach bedzie przepraszał , może niech on z tych kolan nie wstaje wcale !!

    • 8 0

  • Wyborcy PO nie narzekajcie to wasz rząd. (5)

    Będzie jeszcze gorzej ale motłoch oglądajacy TVN jest zakochany w rudym oszuście i jego bandzie hochsztaplerów od piłeczki.

    • 17 8

    • nawet jesli bedzie jeszcze gorzej... (4)

      to wciaz bedzie lepiej niz gdyby rzadzil zawistny zakompleksiony i sfrustrowany karzelek

      • 5 8

      • zgoda buduje (1)

        • 3 1

        • wytlumacz to swojemu guru

          • 2 5

      • (1)

        oto logika i kultura tych mędrców PO "studiach"

        • 1 4

        • przecież ponoć to Kaczyński wyksztalcony cziełowiek

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane