- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (59 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (73 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (113 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (284 opinie)
Pasażerowie wracają do komunikacji miejskiej
Z miesiąca na miesiąc poprawia się frekwencja w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Jeszcze w styczniu 2021 r. z transportu zbiorowego korzystało 8,1 mln osób miesięcznie. Od tamtej pory sprzedaż biletów i napełnienie w pojazdach stale rośnie. W czerwcu liczba pasażerów przekroczyła 10,2 mln. Dla porównania - przed pandemią, w analogicznym okresie - z komunikacji korzystało o 2,5 mln osób więcej.
Komunikacja miejska w Gdańsku z miesiąca na miesiąc odrabia bowiem pandemiczne straty i choć do stanu sprzed pandemii - zarówno pod względem sprzedaży biletów, jak i frekwencji w pojazdach - jeszcze wiele brakuje, to - jak pokazują dane Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku - idzie ku lepszemu.
Aby sprawdzić, jak obecnie wygląda frekwencja w pojazdach, pod lupę wzięliśmy pierwsze półrocza z trzech ostatnich lat: z 2019 r. - ostatniego "normalnego", 2020 - już z szalejącą pandemią i lockdownami oraz z 2021 r. - czasu powolnego powrotu do normalności.
22 mln straty na biletach w Gdańsku
Najgorzej było w kwietniu 2020 r., gdy z autobusów i tramwajów skorzystało zaledwie 3,7 mln pasażerów. Dla porównania - rok wcześniej - pasażerów było o ponad 10 mln więcej. Choć w tym roku wynik z wiosny ubiegłego roku udało się podwoić, to nadal tylko połowa liczby pasażerów ze stanu sprzed pandemii.
Zdecydowanie lepsze były już kolejne miesiące, gdy straty z miesiąca na miesiąc udało się nadrabiać szybciej. W maju liczba pasażerów przekroczyła 9 mln, a miesiąc później było ich już ponad 10,2 mln. Z poprawy frekwencji w autobusach i tramwajach cieszy się ZTM w Gdańsku, ale podkreśla też, że odrabianie strat jeszcze potrwa.
Tłum pasażerów w pociągach PKM (64 opinie)
W środku tłok, nie ma mowy o zachowaniu jakiegokolwiek dystansu wewnątrz. Część pasażerów nie może wejść i czeka na kolejne, opóźnione pociągi. W tych godzinach pociągi powinny kursować max co 10 minut.
W środku tłok, nie ma mowy o zachowaniu jakiegokolwiek dystansu wewnątrz. Część pasażerów nie może wejść i czeka na kolejne, opóźnione pociągi. W tych godzinach pociągi powinny kursować max co 10 minut. Zobacz więcej
- Pandemiczny rok 2020 przyniósł znaczny spadek liczby pasażerów, natomiast wyraźnie widzimy tendencję wzrostową od wiosny 2021 r. Wiąże się to m.in. z powrotem do pracy stacjonarnej oraz ze zmniejszeniem liczby osób pozostających w kwarantannie lub izolacji. I choć aktualnie nadal napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej odbiega od stanu z 2019 r., to obserwujemy sukcesywny wzrost liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej - mówi Zygmunt Gołąb z ZTM w Gdańsku.
Pasażerowie na nowo przekonują się do komunikacji także z powodu optymistycznych wyników badań, z których wynika, że korzystając z transportu miejskiego, który stale jest wietrzony i dezynfekowany, trudniej o zakażenie koronawirusem, niż w przypadku przebywania w innych zamkniętych pomieszczeniach.
O tym, że sytuacja w komunikacji - powoli, ale jednak - wraca do normy, świadczy też zniesienie limitów w pojazdach. Jeszcze w czerwcu weszły w życie przepisy znoszące limit 75 proc. maksymalnej liczby miejsc siedzących i stojących.
Warto jednak pamiętać, że nadal w pojazdach komunikacji miejskiej obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa.
Miejsca
Opinie (209)
-
2021-09-06 16:01
Wracają pasażerowie do komunikacji, ale bez maseczek...
Nic nie dają komunikaty w autobusach.
Chyba kierowca ma możliwość egzekwowania, aby zasłaniać usta i nos.- 3 1
-
2021-09-06 09:43
Gdańsk ma najgorszą i najstarszą komunikacje w Polsce! W Japonii zwalniają ludzi za spóźnienia o kilkanaście sekund (4)
W Gdańsku wogle nic nie przyjedzie albo sie spóźni 20 minut i jakby nigdy nic !
Ale ostatnio zatrudnili specjalistę synalka Donalda to mamy gwarancje ze sie nic nie poprawi przez najbliższe lata!- 9 14
-
2021-09-06 14:38
Autobusy stoją w korkach i stąd spóźnienia
- 4 0
-
2021-09-06 14:13
Podziękuj przyspawanym do aut
- 3 1
-
2021-09-06 10:14
zrób lepiej (1)
- 5 2
-
2021-09-06 10:39
Jak bym decydował to tak było by lepiej zdecydowanie
- 1 3
-
2021-09-06 07:05
PKM dopłaca do każdego pasażera 15-20zł (10)
nie opłaca się aby kursowały częściej, nie po to PKM powstało aby przewozić dziesiątki milionów rocznie, ale aby wydać miliard na budowę i biurowiec i stołki dla swoich. iluż tam dyrektorów itp.
- 58 20
-
2021-09-06 09:19
a te 15 -20 zł to skąd wziąłeś? (1)
ogólnie liczba wyssana z palca, gdybyś cokolwiek wiedział na ten temat to byś nie napisał że PKM do pasażerów dopłaca bo nie dość że niby z czego to w ogóle nie jest przewoźnikiem tylko zarządcą linii kolejowej, dotacje to sponsoruje urząd marszałkowski i nie do każdego pasażera ale według przejechanych kilometrów
- 2 2
-
2021-09-06 14:16
jedynym udziałowcem PKM jest urząd marszałkowski
dopłaty idą z naszych podatków, kwota dopłaty jest kwotą jaką się płaci przewoźnikowi (składy PKM obsługuje SKM) rocznie podzielone na liczbę pasażerów rocznie.
- 4 0
-
2021-09-06 07:08
To samo można napisać o drogach (5)
- 14 2
-
2021-09-06 07:35
(4)
O Ostrolece. Ups z Ostrolecki nie dostajemy pradu , a 1,5 mld(na razie) wrzucilismy.
- 12 3
-
2021-09-06 07:40
jpdl, Tusk zajumał 153 mld zł z kont emerytalnych (3)
jego TK to klepnął a ty ciągle ślepy na lewe oko? za dużo tvn i Michnika
- 7 21
-
2021-09-06 08:19
(2)
poszukaj na swoim koncie emerytalnym - masz tam część z tych 153mld, oczywiście jak odprowadzałeś składki
- 8 4
-
2021-09-06 09:31
tak le ming masz tak podobnie jak masz tam cząstkę 100 mln od wałesy :) (1)
- 1 2
-
2021-09-06 11:19
A teraz le mingi powtarzajcie.
Nie ma żadnej inflacji. Mateusz tak powiedział, a on nigdy nie skłamał
- 3 0
-
2021-09-06 07:35
Taniej dopłacać do pasażerów niż do budowy dróg (1)
A teraz zachęcanie do komunikacji miejskiej nie ma sensu bo ona i tak więcej ludzi nie przyjmie !!!
- 9 6
-
2021-09-06 07:42
lol... no przecież napisałem powyżej jaki był cel PKM
ty o skutkach a ja o przyczynie
- 5 3
-
2021-09-06 14:15
Trojmiejska komunikacja publiczna jest najgorsza spośród duzych miast w Polsce. Droga, źle rozplanowana i godzinowo fatalna
zreszta zacof jak ze wszystkim z tym zapyziałym rejonie, a mieszkańcy nieświadomi i chyba nigdzie poza nie jeżdżą...
- 7 0
-
2021-09-06 12:07
(1)
Może jakby było trochę taniej i dogodne połączenia przymorze-brzezno-nowy port a nie przesiadki i czekanie to byłbym skłonny jeździć komunikacją a tak to cieniutko.
Może kiedyś skm bądź nowa trasa tramwajowa.- 2 1
-
2021-09-06 14:13
Taniej? Przy tej inflacji?
- 0 1
-
2021-09-06 14:01
Od czasu do czasu przydałby się wizyta w komunikacji straży miejskiej, młodzi nie noszą masek, a transmitują najwięcej wirusów
- 3 5
-
2021-09-06 13:52
Nie wracają tylko turyści się zjechali z całego kraju.
- 2 2
-
2021-09-06 13:14
A tak było fajnie pusto. Zbyt duże napełnienia to raj dla kieszonkowców, poza tym autobus jest cięższy i droga hamowania się wydłuża.
- 16 4
-
2021-09-06 12:57
Guzik prawda, pasażerowie to młodzież szkolna...
- 4 1
-
2021-09-06 10:29
Fajnie, rozpoczyna się "czwarta fala" i ludzie gromadnie wracaja do komunikacji miejskiej. (2)
To swego rodzaju doświadczenie, co może nadejść i z jakim nasileniem, szczególnie że jest masa takich, którzy ani myślą noszenia maseczek w autobusach a jak ktoś zwróci uwagę, biorą się do awantur a nawet bójek, co wiele razy, choćby na tym portalu, można było czytać.
- 8 4
-
2021-09-06 10:39
Oj szumi szumi (1)
U ciebie w głowie ta fala chyba jest.
- 2 6
-
2021-09-06 12:57
Nie oceniaj innych własną miarą.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.