• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą

szym
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu. Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu.

Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W dłuższą podróż najczęściej wybierasz się:

Informację o grudniowych zmianach w rozkładach i zwiększeniu prędkości składów pendolino podał branżowy Kolejowy Portal Informacyjny.

Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.

Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
  • Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
  • Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
  • W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
  • Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
  • 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
  • Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.

- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.

Rozkłady SKM



Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
szym

Opinie (380) ponad 10 zablokowanych

  • Strasznie "poszarpana" ta dwusetka (1)

    Co pociąg rozpędzi się do tych 200 km/h, to krótko po tym musi hamować. O wiele większe skrócenie czasów przejazdu byłoby, gdyby odcinki na 200 km/h były dłuższe (stanowiły całość).

    • 6 0

    • Całości nie będą stanowić nigdy po moście w Tczewie czy Malborku nie pojedziesz 200 bo mosty nie wytrzymają tego to samo w tunelu srednicowym w Warszawie czy między Gdańskiem a Gdynia gdzie stacje są co 3-4 km jest jeszcze kwestia kretego profilu części trasy na północ od Działdowa

      • 2 0

  • Puścić 1 pendolino do Łodzi Fabrycznej przez Wawę (1)

    Połączenie kolejowe Trójmiasta z Łodzią to obecnie jakaś kpina

    • 6 2

    • Co to jest łódź?

      coś na wiosła i wolno pływa?

      • 0 2

  • Srednia

    140 km/h

    • 2 0

  • Jak nie ma korków to do Warszawy dojeżdżam w max 3h autem więc dalej pociągi uważam za powolne

    • 1 1

  • przed wojną lukstorpeda szybciej po torach pędziła. (1)

    • 8 2

    • Pochwal się wiedzą historyczną i napisz gdzie.

      Bo kilka sztuk tych eksperymentalnych, malutkich pojazdów, które rozwijały v max 115 km/h nie odegrało żadnej roli w historii przedwojennej kolei, ewentualnie zagwarantowały umiarkowany efekt propagandowy.

      • 0 0

  • Przecież Pendolino 2,5 godziny z Gdańska do Warszawy jeździło zaraz na początku!

    O co tu chodzi? PKP zagina czaso przestrzeń? Prędkość jazdy rośnie, a czas przejazdu się wydłuża?

    • 4 1

  • ale o co szum

    służbowa fabia od 3 lat trasa gd- wawa 190 bez przystanków ok 1 na a4 i 1 na powrocie na a1 ale tak super klasa brak kanarów i bufet nawet nawet

    • 0 3

  • do Warszawy 2h 35 minut, prawie tyle ile komunikacją z Łostowic do Gdyni. Gratulacje.

    • 8 0

  • pic vs db

    bilet na piątek Gda - Waw, około 320 km, rezerwacja dzisiaj, bilet normalny 2 klasa koszt 150 PLN, bilet Berlin-Hannover 300 km, 2 klasa, 29 euro czyli jakieś 123 PLN, jak dla mnie bilety na pendolino są za drogie. Tak tak wiem, nie muszę jechać pendolino moge zwykłym, jasne, faktycznie jest pociag za 63 złote, jest za 90 zł z czasem odpowiednio 4.2h i 3.25 h, więc szczególnie ten 3.25 h jest bardzo atrakcyjny, tylko godzina odjazdu między 11 a 13 totalnie z d... py. Średnia pensja Niemcy to jakieś 4000 EUR zaokrąglając, czyli za średnia pensje takich biletów kupię 138 szt, średnia pensja polska 4918 PLN, ile biletów kupię na pendolino? 33 szt. Owszem, bywają tańsze, są nawet promocje. Jadąc do wawy zawsze biorę pkp bo wysiadam na centralnym i mam wszystko pod nosem, auto jest mi zbędne. Ale cena i przelicznik powala. Niemieckie ICE jak dla mnie to to samo co pendolino, samolot na torach. Niestety ciężko jest często przewidzieć wyjazd, rezerwacja z puli promo 4 tygodnie szybciej jest niemożliwa, ja mam z regoly cenę regularna. Jeżdżąc w Niemczech mam takt godzinny lub dwu godzinny, zawsze taki sam standard, bilety promocyjne, a z kartą DB dodatkowe zniżki, i to jest zachęcanie do pociągu. W polskich realiach 150 zł, a gdy brak miejsc 220 zł w kl1 to kosmos. Ewidentnie widać że są to połączenia komercyjne, mają zarabiać. Nie dziwię się że głównie jeżdżą tym korpo, politycy, samorządowcy i emeryci z po PRL-owskimi emeryturami. Powinno być też więcej zniżek dla ludzi jadących z Trójmiasta do Wawy, ci z Ilawy Ciechanowa powinni mieć ofertę regio expresów, a nie pendolino, ale przy tych cenach każdy pasażer na wagę złota.

    • 8 1

  • Xxx

    Dla mnie normalnością powinno być gdyby pociąg za Gdańskiem rozpędził się do 200km/h a przed Warszawa zwolnił.
    A tu sensacja że 6.5km pojedzie 200km. Normalnie ręce opadają.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane