• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino w Gdyni z okazji dnia maszynisty

Maciej Naskręt
11 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Włoski pociąg Pendolino ETR 460 nr 007 na targach Trako 2013. Włoski pociąg Pendolino ETR 460 nr 007 na targach Trako 2013.

Ci, którzy nie widzieli z bliska pociągu Pendolino będą mieli okazję zajrzeć do jego wnętrz w piątek po południu w Gdyni. Kolejowa nowinka pojawi się w Trójmieście w związku z obchodami Europejskiego Dnia Maszynisty.



Jeśli nie masz czasu w piątek, zobacz Pendolino od środka już teraz.

Skład ustawi się na torze 2 przy peronie 2 stacji Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni i od godz. 14:30 do 18:30 będzie można nie tylko oglądać go z zewnątrz, ale również sprawdzić jak wygląda wnętrze. Będzie także okazja do rozmów z pracownikami Intercity SA.

Wizyta związana jest z obchodami Europejskiego Dnia Maszynisty, których gospodarzem w dniach 11-13 września jest Gdynia.

Także jutro, z tej okazji, około 700 maszynistów, m.in. goście z Hiszpanii, Niemiec, Czech i Słowacji, przemaszeruje ulicami miasta sprzed Kościoła NMP przy ul. Świętojańskiej do pomnika Ofiar Grudnia 1970 przy al. Piłsudskiego. Na czele paradować będzie orkiestra Pstrong.

Pierwszy film Pendolino w barwach Intercity w Trójmieście.

Pendolino produkowane we Włoszech, eksploatowane jest w wielu krajach Europy i Chinach. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 tony. Na pokładzie są 402 miejsca. 293 km/h - taką maksymalną prędkość osiągnął Pendolino podczas przejazdu na jurajskim odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, między Górą Włodowską k. Kroczyc a Włoszczową w listopadzie 2013 r.

Pociąg Pendolino regularnie będzie pojawiać się w Trójmieście od grudnia tego roku.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Miejsca

Opinie (217) ponad 10 zablokowanych

  • A może by tak jeszcze ceny biletów podali?

    To ile Waszym zdaniem będzie kosztować bilet powiedzmy, z Gdyni do Warszawy Centralnej? 100 PLN czy więcej?

    • 0 1

  • Mam nadzieję, że został poświęcony

    Wodą z lichenia (przynajmniej)

    • 4 0

  • oj jaki zgiełk ze strony pislamistów (2)

    natzw. pendolino. Co oznacza, że w Polsce cos się udaje. Jak Pislamiści głośniej wrzeszcą to znaczy, że będzie sukces. Już mi się nie chce pisać wyjaśnień do tych samych pseudoargumentów pislamistów. Chociaż napisze jeszcze jedne. Przynajmniej po włączeniu 20 składów ED 250 ( tzw. pendolino) stare wagony pójdą na złom, gdzie od dawna ich miejsce i tyle.

    • 4 6

    • (1)

      w Polsce się udaje dobre sobie.Kupili ch..je mega drogi pociąg plus jego obsługa przez prawie ćwierć wieku ale nam się udało normalnie zarąbisty sukces.Udało nam się też oddawać za darmo gaz Ukrainie a teraz skamlą że ruscy przykręcili kurek.Polactwo rządzone przez rząd tych debili tych z****ńców tuskowych to banda takich kretynów że grzechem jest tych palantów nie wydymać.I tak robią wszyscy na świecie

      • 3 3

      • Masz jakiekolwiek porównanie do innych podobnych składów, skoro twierdzisz, że jest "mega drogi"? Wiesz ile kosztują takie pociągi w innych krajach i innych producentów? Wiesz ile kosztują składy wolniejsze albo szybsze?

        Czy tak po prostu piszesz sobie bzdurki które sobie wymyśliłeś? Podsycone rynsztokowym językiem?

        • 1 3

  • trolle na portalu nie zawodza - wierni wyznawcy kononowicza

    ciekawe gdyby tak ktoś zrobił statystyki, czy jakikolwiek projekt był tu oceniany pozytywnie chocby w 25%

    nie wiem co bierze się na wrzody, ale chyba musicie tego łykać garściami

    • 4 2

  • ile lat już jedzie do polski to pendolino???

    jaki koszt przedsięwzięcia -- kiedy się zwróci/zacznie przynosić zysk...???

    • 1 0

  • Ku potomnym

    Stoi na stacji Blue Pendolino
    lecz nigdzie nie pojedzie
    bo tory giną,
    głupia zabawka kolejowa,
    dla pasażera mocno za droga
    za masę kasy przez osłów kupiona,
    zrobi mikoli równo w balona,
    pojeździ sobie, gdzieś ją zobaczą,
    jak przyjdzie płacić - prezesi zapłaczą,
    i jak zwykle szał szybko się skończy,
    a może za kimś ktoś wyśle list gończy,
    historia kolei znów koło zatoczy,
    nadzieja naiwnych - dziobak niebieski,
    przetestowany jak pociąg papieski,
    po przedstawieniu - do Włoch się potoczy,
    niesmak i śmiech po nim zostanie,
    I co niektórzy zrobieni w banię.

    • 0 5

  • Pseudolino

    Zakup tych pociągów jest szczytem głupoty PKP.
    Ktoś kupuje pociągi, które będą jeździć od "słupka do słupka", mimo że mogą "rozpędzać" się do 250 km/h, pojadą max 200 km/h na kilkunastu km linii kolejowej, bo gdzie indziej nie da rady.
    Na może deko więcej km pojadą 160 km/h.
    Na reszcie - 120 km/h - czyli na połowie! v max.
    Więc po jasną chusteczkę to nam potrzebna.
    Nie lepiej było zamiast 20 składów zespolonych kupić w tej samej cenie 30 składów klasycznych /lokomotywa plus 10 wagonów/?
    Ale nie my Polska jako "mocarstwo transportowe" kupujemy drimlajnery /badziewie, którego żadna szanująca się linia lotnicza nie ma/ oraz pseudolino.
    Jedyna stacja serwisowa dla tych pociągów będzie w Warszawie - to może oznaczać że na noc puciongi te muszą zjechać do kurnika na przegląd.
    Nie wyobrażam sobie pobytu w nocy tych pociągów na stacji Gdynia Postojowa, gdyż nie dość, że musiała by je pilnować armia SOK oraz sił specjalnych, to jeszcze rano okazało by się że młotkowy nie potrafił nawodować składu, albo puknął w coś i dipa zimna.
    Poza tym co ta pani Ciamajda wymyśla za nazwę Ekspres Intercity Premium? Co to jest?
    Na kolejach DB jest ICE lub IC i każdy wie czym jedzie.
    A u nas EIC, Ex, TLK, tratata.
    A na koniec - modernizacja linii z Warszawy do Trójmiasta nie zakończy się na pewno przed rokiem 2018.
    Gdański oddział PKP PLK nie wie co ma robić. Indolencja i brak kompetencji absolutna.
    Nie ma firm, które kompleksowo zajmują się modernizacją linii kolejowych.
    Taka SKANSKA NDI weźmie sobie podwykonawców - czytaj: kopareczka plus kilku facecików z łopatami i dłubie w nieskończoność.
    Koniec robót - 2018 - 2020, ale wtedy linia od strony Warszawy zacznie się już sypać.

    • 3 4

  • największy przewał z pendolino polega na tym (3)

    że ten pociąg miał się wychylać jak wahadło żeby osiągać duże prędkości. stąd nazwa pendolino czyli wahadło. a do Polski trafi tańsze pendolino bez możliwości wychylania.
    kawa z mlekiem bez mleka

    • 7 1

    • (1)

      Kompletna bzdura. Wychylne pudło nie jest potrzebne do osiągania dużych prędkości. Na CMK Pendolino pojechało 293 km/h.

      Wychylne pudło w Polsce nie jest potrzebne bo jesteśmy nizinnym krajem.

      • 4 3

      • jak każdy peowski kretyn zachwycasz się tym 293 km/h co z tego chłopie rozkładowa prędkość do Warszawy tylko na pewnych odcinkach może dochodzić do 200 km/h i to krótkich odcinkach tej trasy

        • 2 5

    • dlatego to jest pseudolino i dokladnie to tak było chodziło tylko oto by kosztem podatnika

      POlitycy mogli sie pochwalic i ciemniakom bajeczki wciskac notowania wyborcze podciagnąc

      • 2 2

  • Europejski Dzień Maszynisty - dojcze ban wypiera z Polski PKP

    wojna nie potrzebna!

    • 0 1

  • Pendolino

    W Warszawy Grochów miał wyjechać o 6.40 - przyjazd 12.25, a ponoć wyjechał z opóźnieniem. Ale wg najnowszych wieści nadrobił opóźnienie. Wg rozkładu o 17.50 ma wyjechać z Gdyni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane