• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron SKM w Chyloni będzie jak nowy

Michał Brancewicz
1 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak po modernizacji ma wyglądać peron SKM w Chyloni.
  • Powstaną miejsca, gdzie podróżni będą mogli schronić się przed wiatrem.
  • Pasażerowie zyskają m.in. nową wiatę z przeszklonymi elementami dachu.

Po 60 latach od wybudowania przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej w Chyloni, który przez ten czas przechodził tylko lifting, zostanie gruntownie przebudowany. Pasażerowie zyskają m.in. nowe, przeszklone zadaszenie z miejscami, gdzie będzie można ukryć się przed wiatrem. W przyszłym roku SKM zabierze się za peron w Redłowie, a w 2018 r. kompleksowa przebudowa czeka Orłowo.



Jak powinny wyglądać przystanki na trasie SKM?

Peron w Chyloni powstał w pierwszych latach istnienia SKM. Pociągi elektryczne zaczęły do niego docierać na początku 1956 roku. Od tamtego czasu doczekał się tylko jednego poważniejszego remontu na przełomie lat 70. i 80. Dlatego nawet dzisiaj większość peronowych elementów pamięta czasy PRL-u.

To się jednak zmieni w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy. SKM ogłosiła bowiem przetarg na modernizację peronu. Oferty można składać do 5 września, a wybrany wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji.

- Zakres przebudowy będzie standardowy. Powstanie nowa bryła peronu, który zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring - wylicza Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Peron zyska nową wiatę w nieco innym kształcie i z przeszkleniami na dachu, może nie jest to jakaś ekstrawagancja, ale będzie się wyróżniała na tle innych przystanków.
Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem. Będzie to drugi, po Żabiance, modernizowany w ostatnich latach przystanek, gdzie zdecydowano się na takie rozwiązanie.

  • Tak dzisiaj wygląda peron SKM Gdynia Chylonia, który gruntownego remontu nie przechodził od 60 lat.
  • Wiele elementów pamięta jeszcze czasy głębokiego PRL-u.
  • Remontu doczekają się także schody prowadzące z peronu do tunelu.
  • Tak dzisiaj wygląda zadaszenie i oświetlenie jednej z wiat na peronie.
  • Remont peronu SKM Gdynia Chylonia potrwa rok.
Ponadto mierzący 253 m peron zostanie skrócony o 46 m, a jego powierzchnia podwyższona do 960 mm, dzięki czemu zrówna się z wysokością podłogi w pociągach, co - w połączeniu z dosunięciem toru do krawędzi peronu - powinno ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

Przebudowie ulegnie także zejście do tunelu, ale już nie sam tunel, ponieważ SKM nim nie zarządza.

Prace powinny rozpocząć się wczesną jesienią i potrwają rok. Czy będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu?

- Prace w Chyloni będą co prawda wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem i pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - tłumaczy Lignowski. - Większe utrudnienia w ruchu spowoduje realizowana równolegle przebudowa w Rumi Janowie, która wymaga poszerzenia peronu i odsunięcia toru.
Kompleksowy remont przystanków realizowany będzie do 2023 roku. W kolejce, oprócz Chyloni, czeka jeszcze pięć innych peronów w Gdyni: Stocznia, Grabówek oraz Redłowo, Orłowo i Leszczynki.

- W przyszłym roku chcemy ruszyć z modernizacją Redłowa, a w 2018 r. z kompleksową przebudową Orłowa - zapowiada prezes SKM.
Z kolei na peronach w Stoczni i Grabówku wykonane zostaną doraźne naprawy.

Miejsca

Opinie (144)

  • Przebudowa otoczenia dworca

    Potrzebny jest nie tylko remont od strony targowiska, ale koniecznie pętla autobusowa i P&R od Hutniczej! Już nawet dzisiaj w tym błocie i syfie korzysta z niego dużo osób z Pogórza i Kosakowa. Tylko zimą ciemno, a do pętli na Krzywoustego kawałek. To miało powstać już dawno temu, panie Szczurek!

    • 6 1

  • Oby tego remontu nie ci wykonywali (1)

    Którzy projektowali i wykonywali nasypy PKM ktore POplynely w Gdansk u

    • 27 24

    • Czemu ciągle ma biało? Po roku wszystko jest rude

      • 1 0

  • architektonicze brzydactwo (1)

    Jak widzę perony na gdyńskich stacjach kolejowych to mi się niedobrze robi.Chyba najbrzydsze w Polsce.Zero estetyki.Perony skm w Chyloni,Glownej i pewnie wkrótce w Orłowie są zupełnie inne niż te pozostałe wandalo-odporne wykonanie z ohydnej kostki.Kto to zatwierdza w mieście z marzeń a raczej koszmarów.Wystarczy porównać Oliwę,Wrzeszcz czy Gdańsk Gł czy inne dworce w Polsce

    • 5 1

    • Zgadza się

      Ja się pytam, gdzie jest Rada Dzielnicy, która wraz z SKM powinna ogłosić wielki konkurs na projekt zabudowy całości zwrócić uwagę na estetykę i funkcjonalność...... A tu nawet nie pozwolono wykazać się architektom, coby pokazali nowe oblicze miasta i dzielnicy a tym samym SKM . Ale tak brzydkiego i mało funkcjonalnego nie mogłem się spodziewać, że już gorzej być nie może :(((

      • 2 1

  • super. Oby PKP nie zawiodło...

    • 1 2

  • Hmmm

    Jak będą robić tak jak na Cisowej to powodzenia życzę. Non stop woda leci , plamy na sufitach i na ścianach . Ładnie będzie ale przez krótki bardzo czas.

    • 2 0

  • Na co komu tam jakiś nowy peron czy wiata ? (3)

    Dla tych z tej wiohy wystarczył by nasyp z piasku, straszna patola, ludzie wypadają z okien, jeszcze zaczną skakać pod pociąg.,

    • 8 52

    • Typowy trol !!!

      wiesz co szpilek kupie tobie bilet na PKS i spier.....do swojego PGR-u

      • 11 0

    • Tak długo się ,i widzisz przez przypadek

      wyszła ci ta słoma z butów ( co uwiera od lat)

      • 6 2

    • Pewnie Pan z betonowa... żen

      • 1 1

  • Leszczynki

    A co z skm Leszczynki?????

    • 3 1

  • Coś tam kiedyś SKM przebąkiwał jeszcze o remoncie dworca SKM Gdynia Główna

    bodajże w tym roku, przepadło ?

    • 2 0

  • Przeszklenia? Po co, skoro za kilka miesięcy i tak będą brązowe jak wszystko wkoło!?

    • 6 0

  • Na 500+

    Nie lepiej było przeznaczyć ta kasę na 500+?

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane