- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (173 opinie)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (239 opinii)
- 3 Zdejmowali dzikie roje pszczół (30 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (120 opinii)
- 5 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (109 opinii)
- 6 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (58 opinii)
Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście
Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.
Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy
Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.
Sztuczna wyspa w Sopocie
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.
Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.
Podwodny hotel w Gdyni
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.
Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.
Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.
Rozbudowa mola w Brzeźnie
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.
W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.
Kolejka linowa na Górę Gradową
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.
Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
Opinie (360) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-14 18:16
Akurat takie centrum sportów motorowych to byłby strzał w dziesiątkę
Tor wyścigowy, tor motocrossowy, nowy stadion żużlowy zamiast ruiny w centrum. Jestem pewny że byłyby tłumy, bo to zaraz mnóstwo imprez, zloty klasyków, szkoły doskonalenia jazdy, możliwość legalnego poscigania się na torze itd
- 3 2
-
2018-10-14 09:16
a gdzie pomnik Jarosława na Kasztance? (7)
- 40 29
-
2018-10-14 18:04
Chyba na Mućce. Prezes Polski wszak lubi rodeo.
- 0 2
-
2018-10-14 09:20
A wolisz popiersie Tuska ? (3)
Moze byc ulepione z wycinkow prasowych z jego klamstwami .
To dopiero bylby wielki pomnik- 12 18
-
2018-10-14 09:41
(2)
Lepiej waszego premiera jako pinokjo ale gdzie zmiescic taki dlugi nos .hm
- 8 10
-
2018-10-14 10:34
wracaj do podstawowki (1)
Ale tej 8-klasowej , bajki czytaj dalej , to jest poziom dla ciebie
- 6 3
-
2018-10-14 17:09
Po co czytać bajki? Lepiej słuchać Mateusza " k..ważne, jakieś 100 tys."
- 3 2
-
2018-10-14 10:11
Albo w foteliku dziecięcym
- 6 3
-
2018-10-14 09:39
Na kasztance?
Za wysokie nogi.
- 8 6
-
2018-10-14 09:06
(6)
Ważne że developerka szambiarza kwitnie aż miło, człowiek do końca życia nie doliczy się ile ma mieszkań i domów
- 199 85
-
2018-10-14 10:11
(2)
Musisz być bardzo tępy nie umiejąc liczyć do około 10-ciu. Skąd ty się przypętałeś?
- 9 12
-
2018-10-14 17:52
Ale do Adamowicza te słowa kierujesz?
- 0 3
-
2018-10-14 11:01
Nieudacznik nie złodziej to Ty
- 4 9
-
2018-10-14 09:22
(2)
A Ty co masz? Mieszkanie po rodzinie. Nie zazdrość sam zostań szambiarzem.
- 21 31
-
2018-10-14 10:34
Nie zlodziejem-nigdy
- 8 5
-
2018-10-14 09:36
Ale złodziejem, nie jestem urzedasie
- 26 16
-
2018-10-14 17:44
komunikacja (1)
wszystkie pomysły są fajne, ale za 30 lat. Na dziś jedyne inwestycje to siec ulic , dróg łączących południe Gdarum , a nie jakies fantasmagorieńska z północą , parkingi w cent
- 3 0
-
2018-10-14 17:47
komunikacja
wszystkie pomysły są fajne, ale za jakieś 30 lat. na dziś konieczna jest budowa sieci dróg i ulic łączących południe Gdańska z dzielnicami północnymi i oczywiście parkingi w centrum nawet 10 poziomowe
- 2 0
-
2018-10-14 17:36
Brak drugiej drogi....
A co z budową drugiej drogi, równoległej do Grunwaldzkiej/Zwycięstwa pomiędzy Gdynią i Gdańskiem?
- 6 1
-
2018-10-14 16:28
Tor byłby fajny bo cały region by zyskał ale (1)
zaraz zbudowaliby wokół osiedla, korposzczury wezmą w kredycik mieszkanko przy torze bo tanio a później będzie wielki płacz że przecież dlaczego jest głośno... Proszę to potraktować z przymrużeniem oka, niemniej jednak jest w tym trochę prawdy
- 5 2
-
2018-10-14 17:33
Dlaczego innych obrażasz? Myślisz, że jesteś anonimowy?
- 1 1
-
2018-10-14 17:31
Trochę brakuje
A na osiedlach poza centrum Gdańska, Gdyni brak wyasfaltowanych dróg czy też ulic, jeździ się po jakichś krzywych płytach z wystającymi drutami, brak publicznych toalet, rzadko jeżdżące SKM-ki, przepełnione tramwaje i autobusy, coraz mniej miejsc parkingowych, zaniedbane szkoły i przedszkola od lat bez podstawowych remontów....
- 7 0
-
2018-10-14 15:04
(1)
Hotel podwodny w brudnej , zanieczyszczonej, metnej wodzie Zatoki w Gdyni, to inwestycja na skale geniuszu Szczurka
- 9 3
-
2018-10-14 17:26
On to potem oczyści z budżetu obywatelskiego i podświetli ławkami solarnymi.
- 1 2
-
2018-10-14 11:03
Tor powinien powstać jak najszybciej. (3)
Jako właściciel C63 i GT3 RS byłbym stałym klientem, a tak to w sumie mam tylko kolekcjonerskie zabawki w garażu.
Można pogadać z chłopakami z Lotosu jako sponsorem takiego toru. Oczywiście tor F1 to bzdura, bo nigdy nie będzie tu zawodów, ale jest pełno innych mniej prestiżowych zawodów.
Do tego klienci ze Skandynawi i Obwodu Kaliningradzkiego byliby zadowoleni.- 17 8
-
2018-10-14 11:17
Chcesz mieć tor to sobie zbuduj. (2)
Jak jest tylu chętnych to załóż stowarzyszenie, zgromać środki, wykupcie grunty, załatwcie formalności (projekt, zezwolenia, przekonajcie ekologów, itp), a potem wybudujcie i utrzymujcie ten tor..
Nie ma chętnych. Tak myślałem.
Lotos to spółka publiczna i nie ma marnotrawić pieniędzy na fanaberie grupki maniaków.
A na marginesie - nikogo nie interesuje jakim jeździsz samochodem.- 5 7
-
2018-10-14 17:01
żal.pl
- 1 1
-
2018-10-14 11:27
Kupić ci maść na ból tyłka?
Lotos sposoruje już sporty motorowe tak samo jak inne.
A Gdańsk dokłada rocznie w ratach, ulgach podatkowych i dotacjach ponad 30 mln do stadionu dla marnych kopaczy, a ty możesz najwyżej skorzystać z tego stadionu tak że pójdziesz raz w tygodniu na mecz i popatrzeć jak patola drze ryja.
Tory wyścigowe w Europie zarabiają na siebie i skorzystać może każdy.- 7 3
-
2018-10-14 14:53
jak oni nie potrafia wydubodwac przejazdu z portu na obwodnice przez tory. to k*** co to jest? (2)
- 8 0
-
2018-10-14 14:59
(1)
W Gdansku potrafią. Wybudowali tunel pod Martwą Wisłą i Nową Sucharskiego. Tylko w Gdyni "się nie da"
- 1 2
-
2018-10-14 15:46
Horała z towarzystwem PiS-u
kopali , kopali łopatami i nie wykopali dokopali się jedynie wyborów do parlamentu
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.