• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Akurat takie centrum sportów motorowych to byłby strzał w dziesiątkę

    Tor wyścigowy, tor motocrossowy, nowy stadion żużlowy zamiast ruiny w centrum. Jestem pewny że byłyby tłumy, bo to zaraz mnóstwo imprez, zloty klasyków, szkoły doskonalenia jazdy, możliwość legalnego poscigania się na torze itd

    • 3 2

  • a gdzie pomnik Jarosława na Kasztance? (7)

    • 40 29

    • Chyba na Mućce. Prezes Polski wszak lubi rodeo.

      • 0 2

    • A wolisz popiersie Tuska ? (3)

      Moze byc ulepione z wycinkow prasowych z jego klamstwami .

      To dopiero bylby wielki pomnik

      • 12 18

      • (2)

        Lepiej waszego premiera jako pinokjo ale gdzie zmiescic taki dlugi nos .hm

        • 8 10

        • wracaj do podstawowki (1)

          Ale tej 8-klasowej , bajki czytaj dalej , to jest poziom dla ciebie

          • 6 3

          • Po co czytać bajki? Lepiej słuchać Mateusza " k..ważne, jakieś 100 tys."

            • 3 2

    • Albo w foteliku dziecięcym

      • 6 3

    • Na kasztance?

      Za wysokie nogi.

      • 8 6

  • (6)

    Ważne że developerka szambiarza kwitnie aż miło, człowiek do końca życia nie doliczy się ile ma mieszkań i domów

    • 199 85

    • (2)

      Musisz być bardzo tępy nie umiejąc liczyć do około 10-ciu. Skąd ty się przypętałeś?

      • 9 12

      • Ale do Adamowicza te słowa kierujesz?

        • 0 3

      • Nieudacznik nie złodziej to Ty

        • 4 9

    • (2)

      A Ty co masz? Mieszkanie po rodzinie. Nie zazdrość sam zostań szambiarzem.

      • 21 31

      • Nie zlodziejem-nigdy

        • 8 5

      • Ale złodziejem, nie jestem urzedasie

        • 26 16

  • komunikacja (1)

    wszystkie pomysły są fajne, ale za 30 lat. Na dziś jedyne inwestycje to siec ulic , dróg łączących południe Gdarum , a nie jakies fantasmagorieńska z północą , parkingi w cent

    • 3 0

    • komunikacja

      wszystkie pomysły są fajne, ale za jakieś 30 lat. na dziś konieczna jest budowa sieci dróg i ulic łączących południe Gdańska z dzielnicami północnymi i oczywiście parkingi w centrum nawet 10 poziomowe

      • 2 0

  • Brak drugiej drogi....

    A co z budową drugiej drogi, równoległej do Grunwaldzkiej/Zwycięstwa pomiędzy Gdynią i Gdańskiem?

    • 6 1

  • Tor byłby fajny bo cały region by zyskał ale (1)

    zaraz zbudowaliby wokół osiedla, korposzczury wezmą w kredycik mieszkanko przy torze bo tanio a później będzie wielki płacz że przecież dlaczego jest głośno... Proszę to potraktować z przymrużeniem oka, niemniej jednak jest w tym trochę prawdy

    • 5 2

    • Dlaczego innych obrażasz? Myślisz, że jesteś anonimowy?

      • 1 1

  • Trochę brakuje

    A na osiedlach poza centrum Gdańska, Gdyni brak wyasfaltowanych dróg czy też ulic, jeździ się po jakichś krzywych płytach z wystającymi drutami, brak publicznych toalet, rzadko jeżdżące SKM-ki, przepełnione tramwaje i autobusy, coraz mniej miejsc parkingowych, zaniedbane szkoły i przedszkola od lat bez podstawowych remontów....

    • 7 0

  • (1)

    Hotel podwodny w brudnej , zanieczyszczonej, metnej wodzie Zatoki w Gdyni, to inwestycja na skale geniuszu Szczurka

    • 9 3

    • On to potem oczyści z budżetu obywatelskiego i podświetli ławkami solarnymi.

      • 1 2

  • Tor powinien powstać jak najszybciej. (3)

    Jako właściciel C63 i GT3 RS byłbym stałym klientem, a tak to w sumie mam tylko kolekcjonerskie zabawki w garażu.

    Można pogadać z chłopakami z Lotosu jako sponsorem takiego toru. Oczywiście tor F1 to bzdura, bo nigdy nie będzie tu zawodów, ale jest pełno innych mniej prestiżowych zawodów.

    Do tego klienci ze Skandynawi i Obwodu Kaliningradzkiego byliby zadowoleni.

    • 17 8

    • Chcesz mieć tor to sobie zbuduj. (2)

      Jak jest tylu chętnych to załóż stowarzyszenie, zgromać środki, wykupcie grunty, załatwcie formalności (projekt, zezwolenia, przekonajcie ekologów, itp), a potem wybudujcie i utrzymujcie ten tor..

      Nie ma chętnych. Tak myślałem.

      Lotos to spółka publiczna i nie ma marnotrawić pieniędzy na fanaberie grupki maniaków.

      A na marginesie - nikogo nie interesuje jakim jeździsz samochodem.

      • 5 7

      • żal.pl

        • 1 1

      • Kupić ci maść na ból tyłka?

        Lotos sposoruje już sporty motorowe tak samo jak inne.

        A Gdańsk dokłada rocznie w ratach, ulgach podatkowych i dotacjach ponad 30 mln do stadionu dla marnych kopaczy, a ty możesz najwyżej skorzystać z tego stadionu tak że pójdziesz raz w tygodniu na mecz i popatrzeć jak patola drze ryja.

        Tory wyścigowe w Europie zarabiają na siebie i skorzystać może każdy.

        • 7 3

  • jak oni nie potrafia wydubodwac przejazdu z portu na obwodnice przez tory. to k*** co to jest? (2)

    • 8 0

    • (1)

      W Gdansku potrafią. Wybudowali tunel pod Martwą Wisłą i Nową Sucharskiego. Tylko w Gdyni "się nie da"

      • 1 2

      • Horała z towarzystwem PiS-u

        kopali , kopali łopatami i nie wykopali dokopali się jedynie wyborów do parlamentu

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane