- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (44 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (117 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
Pierwszy odcinek trasy tramwajowej na Stogi zostanie jednak otwarty jesienią
Najpóźniej w połowie października tramwaje pojadą pierwszym z trzech modernizowanych odcinków torowiska na Stogi między Trasą Sucharskiego a ul. Zimną . Cała trasa aż do plaży ma zostać udostępniona w połowie 2020 roku.
Wówczas prowadzone były jeszcze rozmowy z wykonawcą, który zwrócił się do urzędników o przedłużenie terminu zakończenia inwestycji. Wówczas także urzędnicy informowali, że jednym z warunków ewentualnej zgody jest etapowanie pracy i sukcesywne oddawanie poszczególnych odcinków.
Tramwajem na Stogi pojedziemy w październiku
Rozmowy zakończyły się pomyślnie. I choć nie uda się przyspieszyć zakończenia inwestycji (ma ono nastąpić w połowie 2020 roku) to pierwszym odcinkiem zmodernizowanego torowiska mieszkańcy Stogów pojadą najpóźniej w połowie października.
- Przejezdność torowiska na odcinku od al. Sucharskiego do ul. Zimnej planowana jest na 15 października 2019 roku. Tramwajem na plażę pojedziemy natomiast w połowie 2020 roku. Do czasu zakończenia przebudowy torowiska dojazd nad morze zapewniony będzie autobusową komunikacją zastępczą - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Jak przypomina, realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki. Pierwszy obejmuje ul. Budzysza na wysokości od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil". Ostatni odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Zakres inwestycji na Stogach
Łącznie na Stogach przebudowanych jest ok. 3,7 km torów tramwajowych i około 2,5 km dróg.
- Skala przebudowy linii tramwajowej jest znaczna. Oprócz modernizacji infrastruktury tramwajowej, czyli torowiska, sieci trakcyjnej i przystanków, przebudowany jest także istniejący układ drogowy wraz ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi - wylicza Zakrzacka. - Dodatkowo w ramach prowadzonych robót wykonywana jest kompleksowa przebudowa infrastruktury podziemnej, znajdującej się pod głównymi arteriami dzielnicy. Prowadzone są prace związane m.in. z przebudową sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowo-kanalizacyjnej, odwodnienia oraz sieci teletechnicznych, energetycznych czy oświetlenia, a także budowa przepustu na kanale Kaczeńce.
Jak informują urzędnicy, to właśnie prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej sprawiły najwięcej utrudnień w realizacji robót. W trakcie prac napotkano na wiele niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia, których przebudowa wymaga pozyskania dodatkowych uzgodnień, co z kolei wstrzymywało realizację robót i niekorzystnie wpływało na harmonogram prac.
- Często też zdarza się, że stan odkrytej infrastruktury podziemnej jest bardzo zły i wymaga wykonania dodatkowych, nieprzewidzianych w projekcie prac - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Obecnie na terenie inwestycji pracuje ok. 120 pracowników. Zaawansowanie robót na poszczególnych odcinkach inwestycji jest zróżnicowane.
Na pierwszym odcinku ul. Wosia Budzysza do wysokości ul. Skiby prowadzone są roboty drogowe polegające na wykonaniu poszczególnych warstw bitumicznych jezdni oraz torowiska. Wykonawca przystąpił tu do układania podkładów i szyn. Prowadzone są również prace przy budowie przepustu Kaczeńce.
W ul. Stryjewskiego trwają prace przy kolektorze deszczowym. Wykonano koryto pod torowisko przy ul. Pawiej. Od ul. Rozłogi do ul. Kruczej układana jest mata antywibracyjna. W połowie sierpnia wykonawca robót planuje zakończyć prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej i rozpocząć roboty drogowe na tym odcinku. Równolegle trwa budowa budynku socjalnego Pętla "Pasanil".
W ul. Nowotnej trwają natomiast prace polegające na regulacji osi torów, prowadzone są prace spawalnicze, równolegle ścieżka rowerowa przygotowywana jest do ułożenia ostatniej warstwy nawierzchni. Trwa budowa budynku socjalnego.
Koszt inwestycji - 110 mln zł
Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Umowa z wykonawcą prac Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to pozyskane dofinansowanie unijne.
Opinie (144) 8 zablokowanych
-
2019-08-05 12:35
Opinia wyróżniona
Akurat ten odcinek , który oddadzą wcześniej, nie generuje problemów. (3)
Schody zaczynają się przez Stryjewskiego i Nowotną. No ale lepszy rydz niż nic... pozostaje modlić się o łagodną zimę. W przeciwnym wypadku nie skończą do kolejnych wakacji i będzie znowu "jazda".
- 42 3
-
2019-08-05 13:00
Mogę się pomodlic w twoim imieniu (2)
Ale to nie są tanie modlitwy, a z pieniędzmi wyslij młodszego syna
- 3 7
-
2019-08-06 06:01
(1)
Czy mi się wydaje, czy na pewno za komuny takie remonty pomimo archaicznego sprzętu były przeprowadzane szybciej?
- 1 0
-
2019-08-06 17:35
Wydaje ci się tylko, byłeś młodszy
Wydaje ci się. Nie dość że dłużej to jeszcze niechlujnie i nie do końca zrobione jak należy. Jako przykład wiadukty koło rafinerii, most koło urzędu wojewódzkiego, a budowane tory tramwajowe, były tak partacko i niechlujnie ułożone, że jadąc tramwajem można było zwichnąć kręgosłup.
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2019-08-05 10:32
Nie jeżdżę (3)
Komunikacją ;)
- 42 68
-
2019-08-05 10:45
wszystko jest komunikacją
nawet twoja ubikacja
- 11 9
-
2019-08-05 11:08
a PKS to nie komunikacja ?
- 4 6
-
2019-08-12 11:58
To po co piszesz na tym forum???
- 1 0
-
2019-08-05 10:34
Co sie dziwić jak przez 20lat tam nic nie robiono to wychodzą kwiatki pod ziemia (7)
- 137 10
-
2019-08-05 10:35
a kto co 20 lat ryje w ziemi (1)
- 21 3
-
2019-08-06 06:03
Budyń nie miał czasy na torowiska i drogi skoro zajmował się poważnymi sprawami typu liczenie mieszkań a i tak się w zeznaniach pomylił.
- 6 5
-
2019-08-05 10:55
Pudrowanie infrastruktury (4)
"stan odkrytej infrastruktury podziemnej jest bardzo zły...." to chyba świadectwo włodarzy ,którzy doprowadzaja do takiego stanu ,że się "samo rozpada".Na nowe inwestycje ,to się znajdą pieniążki europejskie ale już na starą infrastrukturę to nawet nie ma audytu ,który by stwierdził jaka jest degradacja.
- 25 15
-
2019-08-05 11:43
A co mieli rozkopać, żeby stwierdzić "tak, jest źle"? (2)
Przyszła pora na remont i remontują.
- 24 3
-
2019-08-05 15:26
Łata się stare póki co.
- 3 2
-
2019-08-05 15:50
Czy ty wiesz co to są audyty infrastruktury ? Jeżeli jest ona w fatalnym stanie to są pewne objawy ,które na to wskazują .Tylko że w tym kraju remontuje się wtedy kiedy już jest "po ptakach".Czyli gdyby nie remont torowisk to byśmy usłyszeli o kolejnych awariach w niedługim czasie....
- 3 5
-
2019-08-05 17:54
co niby w tym zaskakującego, jak się od wojny na stogach nic nie robiło to właśnie tak to wygląda, wszystko poniemieckie, tory tramwajowe jak i podkłady, które prawdopodobnie nie zgniły do końca, bo były zalane asfaltem. Studzienki starej kanalizacji jeszcze z cegieł porobione, gdzie teraz wszedzie dają betonowe kręgi. Pewnie mieszkańcy zauważyli również że z tym mają duży problem bo ciągle prawie od początku remontu pracują pompy które wypompowująsetki litrów wody ze starej kanalizacji do nowo zrobionej.
- 4 1
-
2019-08-05 10:35
dlazcego tak trudno w mieście Gdańsk (9)
zrobić torowisko zielone??
Wciąż nie nadążamy.- 100 23
-
2019-08-05 10:51
kto to później będzie utrzymywał?? (1)
bandy nieudaczników ze spółek miejskich?
- 34 9
-
2019-08-05 12:35
nie sap pampers
- 7 9
-
2019-08-05 12:59
trudno to jest synek wyprac 860 mln z amber goldu (1)
wiesz ile juz hoteli z tego postawilismy ? wiesz ile biurowcow ? i ciagle nam sie banknoty sypia na glowe w biurze
- 17 12
-
2019-08-05 13:35
Piramida absurdu
Ile knajp wypełnia swoje deficyty.
- 4 0
-
2019-08-05 13:54
Kacperku drogi (4)
Co ci z zielonego torowiska, jak teren pod torowiskiem musi być tak utwardzony, żeby nie siadło. Więc siłą rzeczy, ziemia jest tak gęsta, że choćby trawa rosła, to wody praktycznie nie wchłonie.
Zamiast martwić się zielonymi torowiskami to zastanowiłbym się, czemu już przywykłem do tego, że wszystko w mieście jest opóźnione. Bulońska opóźniona (też mało co się dzieje na budowie), Stogi opóźnione, windy w Forum nie działają. Tunel pod Forum chyba nieodebrany.
Generalnie widać bylejakość w zarządzaniu albo w dyscyplinowaniu podległych jednostek (co wybitnie widać na przykładzie ZTM - tam wszystko po staremu)- 11 12
-
2019-08-05 15:05
(3)
Dokładnie tak jak mówisz, co nam po zielonym torowisku, skoro technologia wymaga, aby trawka była oddzielona folią od gruntu, bo inaczej wszystko by się posypało.
- 1 3
-
2019-08-05 15:39
Bajkopisarzu
Ale nadymane bzdury.
Trawa, czy nie, woda z nieba spada na to od stu lat.
Trawa nie zniszczy nic, bo nie zawiera ani soli ani siarki.
Hahahaha- 1 5
-
2019-08-05 18:46
"""Technologia wymaga folii""" Hahahahahahahaha
- 1 1
-
2019-08-05 20:34
Kup pan folie Niedasie. jest najlepsza!
Poparcie w plusach gwarantowane!
Hahahahahaha- 0 2
-
2019-08-05 10:36
Inwestycja bardzo potrzebna
Strach było tam jechać, tak telepało. A co do instalacji pod ziemią to wiadomo, zakopali i tyle xD
- 63 4
-
2019-08-05 10:37
120 pracowników (9)
Za każdym razem jak tam przejeżdżam to tylko garstkę budowlańców widać.
Nic dziwnego, że to tak się wlecze.- 145 22
-
2019-08-05 11:08
znajdź lepszych
- 6 9
-
2019-08-05 11:16
Tych 120 to są planowani pracownicy przez cały czas trwania inwestycji. Podziel 120 przez czas trwania budowy (w dniach) to wyjd (4)
120 / 547 = 0,29 pracownika na budowie dziennie. zatem nie widzę zdziwienia.
547 to liczba dnia inwestycji-1,5 roku x 365 dni = 547.- 12 3
-
2019-08-05 12:34
Dawno nie czytałem czegoś tak głupiego!
Nawet mie ma sensu tłumaczyć jak się wygłupiłeś.- 1 12
-
2019-08-05 14:05
120 to tam sie przewija (2)
Połowa wypłaty nie dostaje. Ten wykonawca to jakis od tygrysa
- 6 4
-
2019-08-05 17:55
jakby byli od tygrysa to by kase dostali i remont były juz dawno skończy przedterminowo
- 7 2
-
2019-08-05 18:47
Bzdury piepszysz gdyyby to od Jasia to remo.t bylby juz skonczony
- 2 0
-
2019-08-05 13:42
Budowlańcy to zbyt mocno powiedziane.
To podwykonawcy budowlańców.
- 9 1
-
2019-08-05 15:48
Reszta skoczyła na pivko
- 4 1
-
2019-08-05 18:46
...a reszta chlopcow z Aldessy wieczorem przed zamknieciem bezdomki kupuje tam wodke i popitke w duuuzych ilosciach.W nocy brak kontrolnych to popijaja chlopaki
- 0 0
-
2019-08-05 10:40
(15)
W latach 1925-1927 wybudowano całkowicie od podstaw trasę tramwajową na Stogi od samego Gdańska Elbląskiej. Łącznie z jezdniami i chodnikami. A teraz przy dzisiejszej mechanizacji to powinno być zrobione w tri miga a to robią jak ślimaki.
- 156 12
-
2019-08-05 10:59
może dlatego, że nie było takiej nowoczesnej demokoracji, biurokracji i przetargów (3)
Miasto potrzebowało efektów budowy a nie samej budowy przez lata dlatego wyszstko szło szybko i sprawnie. Zresztą nawet dziisaj wystarczy porównać tempo prac remontowych w sektorze prywatnym i publicznym żeby zauważyć jak urzędnicy słabo pilnują zarówno pieniędzy podatników (koszt prac) jak i względnie najelpszego komfortu podatników (czas trwania i jakość)
- 21 6
-
2019-08-05 12:37
Praca po 14 godzin dziennie za głodową pensję też robiła swoje. (2)
Ruchy komunistyczne i faszystowskie w tamtych czasach nie wzięły się z nikąd..
- 11 6
-
2019-08-14 15:28
Oczywiście, ale.. (1)
... dzisiaj mamy lepszą technologię, możliwość pracy zmianowej. Odpowiednia organizacja i wykorzystanie środków technicznych umożliwia jednostce regenerację i spędzanie czasu z rodziną problem jest z zarządzaniem.
- 1 0
-
2019-09-06 06:10
Zgadzam się.Nie jest to wina robotników ,tylko firmy i władz Gdańska,że taką firmę wybrali Kompletny brak organizacji,robotnicy jak już są ,ślimaczą się strasznie,chodząc bez celu.Może brak maszyn i materiału?Gdzie jest kierownictwo,widać,że mają w nosie i latają tylko do urzędu , załatwiając przedłużenia terminu prac.Kto i za ile wybrał taką firmę? Z mieszkańcami nikt się nie liczy.Może pani prezydent wybrałaby się,najlepiej zimą , na Stogi,ale nie limuzyną .
- 0 0
-
2019-08-05 14:05
Czym innym jest wybudowanie trasy tramwajowej - a czym innym wymiana infrastruktury pod tą trasą. Więc porównanie nie ma sensu.
- 8 7
-
2019-08-05 14:06
Ale wtedy bylo uczciwie (2)
W Chinach korupcja jest karana kara śmierci.
- 4 5
-
2019-08-05 15:49
Chyba, że korumpujesz urzędników państwowych. To wtedy jest ok. (1)
- 4 0
-
2019-08-05 20:33
Nie, oni najpewniej ida na czesci zamienne
Dla przykladu. Aparat trzeba trzymac w ryzach.
Troche lepiej maja przedsiebiorcy, bo maja wiecej kasy. Tylko Niekoniecznie to ich kasa, wiec na jedno wchodzi. Nikt nie lubi braku lojalnosci i konkurencji.- 0 0
-
2019-08-05 15:51
Jaką jezdnią i chodnikami?!
To było same torowisko i słupy trakcyjne oraz stacja prostownikowa.
- 2 1
-
2019-08-05 16:22
(3)
Chciałeś błysnąć wiedzą, a błysnąłeś głupotą. Trasa na Stogi był najdłużej budową trasą tramwajową przed 1945 r. Pierwsze prace rozpoczęto jeszcze przed I wojną światową, która je przerwała, a do robót wrócono dopiero 7 lat po jej zakończeniu. Łączny czas budowy to zatem ok. 20 lat!!!!
- 6 1
-
2019-08-05 17:57
(1)
ciekawe, że trase na stogi budowano przed pierwsza wojna swiatowa i pewnie wojska pruskie jeszcze tory kładli ...
- 2 2
-
2019-08-05 23:47
Tak glupku z pisu poznaj majpierw historie Stogow a potem komentuj.Zaczeto jeszcze przed 1 wojna swiatowa
- 1 6
-
2019-08-06 08:13
W 1925 przystąpiono do budowy trasy z Centrum w kierunku Stogów, którą otwarto 4 lipca 1927 i to jest fakt historyczny - źródło Historia komunikacji tramwajowej w Gdańsku
- 2 0
-
2019-08-05 17:51
I napewno wtedy również zbudowano kanalizację deszczową, ściekową, miejski wodociąg, sieć gazową, ciepłowniczą i pociągnięto telefon? Mechanizacja oczywiście wiele pomaga, ale tutaj trzeba zastąpić stare instalacje nowymi, to nie jest budowa w szczerym polu od zera. Chociaż sam chciałbym aby skończyli jeszcze w tym roku. Najlepsze są pozwolenia i prace projektowe gdy coś ich zaskoczy - trwają dłużej niż przebudowa.
- 5 1
-
2019-08-05 23:46
Bzdury gadasz ty Jan bez ziemi to wszystko zostalo zaczete jeszcze w czasie 1 wojny swiatowej i lacznie trwalo wiele wieke dziesiecioleci wiec nie wiem pisi nieuku skad wziales te dwa lata
- 0 6
-
2019-08-05 10:44
O to stożanie (4)
ucieszą
Bo ostatnio to nawet przeróbczanie mieli problem.
Żeby było lepiej musi wpierw być gorzej- 32 12
-
2019-08-05 11:55
To są Stogijczycy (3)
- 5 1
-
2019-08-05 17:58
wszystkie drogi prowadzą na Stogi
- 3 0
-
2019-08-05 20:16
A moze Stogowie?
- 0 1
-
2019-08-06 16:53
Stożki
- 0 1
-
2019-08-05 10:45
O, widzę na pierwszym zdjęciu, że zbudowano nawet tunel (2)
dla szybkich i bezpiecznych.
- 31 5
-
2019-08-05 10:57
(1)
To jest Hyperloop. Dlatego tyle to trwa i kosztuje.
- 10 2
-
2019-08-05 23:50
I plusy ci przybijaja tepaki ktorzy nie wiedza ze kpisz frajerku z pisu na temat pomyslu niejakiego Muska co?
- 1 2
-
2019-08-05 10:55
Niech zrobią solidnie. kilka miesiecy w ta czy w tamta nie robi różnicy (3)
- 56 16
-
2019-08-05 11:09
"Średniowiecze" (2)
Przecież już wiadomo, że nie będzie "solidnie" tylko jak za Bieruta. No, może lepszy asfalt i krawężniki nowe, ale w XXI wieku torowisko tramwajowe na jezdni?
- 4 8
-
2019-08-05 11:45
A gdzie ma być?
W tunelu, czy na wiadukcie?
- 5 1
-
2019-08-05 12:29
Może w powietrzu
- 2 1
-
2019-08-05 11:01
Jak jusz zrobio to plarza na siankach bedzie ok. Bo poki co ren dojazd wrrr.
- 10 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.