• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy pociąg elektryczny pojechał trasą PKM

bra
9 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (190)

Pierwszy elektryczny skład pociągu wjeżdża na stację Strzyża PKM w nocy 9 listopada 2022 r.

Pierwszy, na razie testowy przejazd pociągu elektrycznego po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbył się w nocy z 8 na 9 listopada. Regularne kursy elektryków rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. Elektryfikacja trasy trwa od roku i kosztuje ok. 40 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czekasz na pierwszy przejazd elektrykiem po PKM?

Wypożyczonym od Polregio pojazdem EN57ALd-2224 wykonawca elektryfikacji - Torpol - przeprowadzał minionej nocy serię próbnych przejazdów.

Na odcinku Gdańsk-WrzeszczMapka - Gdańsk-KiełpinekMapka skład rozpędzał się do prędkości od 20 do 120 km/h.

O nocnych testach informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia.

08:14 9 LISTOPADA 22

Pierwszy, testowy odjazd elektrycznej PKM (14 opinii)

Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.
Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.


- Przy maksymalnej prędkości skład przejechał z Wrzeszcza do Kiełpinka w 6 min 20 sekund. Nie zatrzymywał się jednak na mijanych przystankach - zaznacza Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Trwająca od ponad roku elektryfikacja powinna zakończyć się w połowie 2023 roku. Prace będą kosztowały prawie 49 mln zł, ale koszt ten obejmuje także budowę przystanku Firoga PKM.

Dzięki elektryfikacji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co poprawi komfort podróżnych.

Przedstawiciele PKM przypominają, że w związku z rozpoczęciem testów, w sieci trakcyjnej jest już napięcie 3000 V. Dlatego na linii pojawiły się niedawno nowe, dodatkowe tablice ostrzegawcze.

  • Pierwszy w historii pociąg elektryczny wjechał na linię PKM i przystanek Gdańsk Strzyża dokładnie o godz. 23:55, 8 listopada 2022 r.
  • Pierwszy przejazd pociągiem elektrycznym linią PKM widziany z kabiny maszynisty
  • W nocy z 8 na 9 listopada 2022 r. na linii PKM odbywały się pierwsze testowe przejazdy pociągiem elektrycznym z różnymi prędkościami, od 20 do 120 km/h.
  • Na razie ostatnim przystankiem, do którego dojechał pierwszy pociąg elektryczny na linii PKM, był Gdańsk Kiełpinek.
bra

Miejsca

Opinie (190) 7 zablokowanych

  • Kiedy PKM do Oksywia ? (10)

    • 20 4

    • Gdynia będzie miała PKM ale tylko na papierze (4)

      Wynikające z opracowanej koncepcji potoki pasażerskie na tej trasie są żałośnie małe obecnie i docelowo, a nakłady na infrastrukturę kolejową proporcjonalnie ogromne. Nie buduje się kolei, gdy tą samą ilość pasażerów (i na dodatek szybciej) może przewieźć autobus przegubowy na BUS-pasie.
      Problem tkwi w ambicjach władz Gdyni, która zazdrości Gdańskowi PKM, ale nie zamierza dofinansowywać kolei z budżetu miasta setkami milionów złotych.
      W związku z tym, Gdynia będzie miała PKM ale tylko na papierze.

      • 0 2

      • Co ty za pierdy piszesz ? Linia kolejowa Gdynia - Kościerzyna - Maksymilianowo k/Bydgoszczy jest linią zbudowaną przed

        II WŚ a nie teraz. Ponadto jej modernizacja (z budową drugiego toru) ma służyć też ruchowi towarowemu do gdyńskiego portu, czym są zainteresowane gdańskie porty, bowiem linia przez Tczew jest już mocno obciążona, przez co część pociągów towarowych z kierunku Bydgoszczy jeździłaby przez Kościerzynę a nie Tczew.

        • 1 0

      • Tak samo zazdroscila lotniska i jak na tym wyszla?buahaaaa (1)

        • 0 1

        • tak jak zwykle...

          Gdy do interesu się idzie z niewłaściwym/nieodpowiednim wspólnikiem.

          • 0 0

      • jeśli już rozpatrywać emocje, to zazdrość zawsze cechowała szary i zniszczony Gdańsk w stosunku do młodszej siostry z północy.

        A jej kulminacja nastąpiła w czasie, gdy po latach "smuty" i spoglądania na północ, w Gdańsku zapanowała "spółdzielnia władzy" od gminy po premiera. I zaczął się "karnawał"...
        Znamienne wystąpienia Adamowicza, który uprawiał w mediach "schadenfreunde", bo "siostrze" noga się powinęła z OPAT, z lotniskiem, ze stocznią...

        A to właśnie dzięki Gdyni istnieje PKM, która pierwotnie, w czasie gdy miasta jeszcze jako tako współpracowały, planowana była jako komunikacja lotnisk. Bo do lotniska Gdańsk chciał tramwaj, ale do Gdyni to się go nie dało poprowadzić...
        Ustalono konsensus ale gdy Gdańsk stwierdził, że nie potrzebuje Gdyni, pogoniono kłótliwego Szczurka od stołu i koryta...
        Sprawy przejął marszałek i przestawiono pomysł PKM na komunikację satelit Trójmiasta. I uklęknął pod "klęską urodzaju", bo to samograj, odroczony popyt napięty wzmożoną akcją likwidacji kolejowej komunikacji zbiorowej w Pomorskiem...
        Gdańsk nie finansuje PKM, jest to dla niego niechciany prezent od marszałka. Nie bez powodu Adamowicz od(prze)puścił rezerwy terenowe kolei na Południe i zaprzestał finansowania linii do Nowego Portu. Podobnie sprawy się mają z innymi przedsięwzięciami, gdzie Gdańsk ssał i ssie kasę całego regionu.

        • 4 0

    • (2)

      Jeździła do 1993/1994 roku.

      • 6 0

      • chyba nigdy (1)

        bez sensu zabudowano najkorzystniejsze przejście wokół trasy Kwiatkowskiego. każde inne w tym przez chylonię bez sensu

        • 6 1

        • jak to nie ma sensu? Toż to sytuacja podobna do obecnej gdzie PKM z Gdyni do Kościerzyny zamiast jechać przez Osowe robi wycieczkę krajoznawczą przez Wrzeszcz

          • 2 0

    • Jak się dwie niedziele zejdą razem.

      Na świętego Tymka, jak będzie zadymka, czyli na świętej Nigdy. Cz to info jest dość wyczerpujące?

      • 1 0

    • Nigdy, a czemu pytasz?

      • 9 5

  • A wiadomo już może (11)

    kiedy będą elektryfikować linię z Gdyni do Kościerzyny?

    • 34 1

    • (3)

      Jak z Gdyni, to sie nie da.

      • 3 1

      • To akurat wina PKP zarządzanej przez 7 ostatnich lat przez pisowskich nominatów (2)

        Ale nagrody i premie im się należą

        • 5 3

        • priorytety (1)

          Maja większe problemy niż zaspokojenie jakieś pipidówy na północy.

          • 1 1

          • Serio ? To mają mieć gdzieś trójmiejskie porty, które od dawna lobbują na rzecz remontu linii PKP przez Kościerzynę.

            • 0 0

    • jest to działanie, które będzie realizowane w ramach modernizacji linii 201 (węglówka)

      Prace są realizowane od... Bydgoszczy i zanim dotrą do Gdyni, to trochę czasu minie. Tym bardziej, że na terenie Gdyni następuje "eskalacja" działań i oczekiwań a zakres rośnie już nie tylko o drugi jak od Kościerzyny, a o trzeci i czwarty tor.
      Ma to sens, bo dzięki temu miejski ruch pasażerski nie będzie interferował z towarowym.
      To jednak powoduje konieczność przebudowy słynnych wiaduktów na Karwinach... Na co Gdynia nie ma ochoty i sprawa wymagała mediacji marszałka. Za to Gdynia ma ochotę na rozbudowę przystanku Wzgórze Maksymiliana...

      Opóźnienia są spore i odcinki dalsze niż Maksymilianowo nie wyszły z fazy papierowej... :\
      A może w końcu ktoś spojrzy na mapę i zauważy, że powody dla których "węglówka" ma tak trudny przebieg, zniknęły jakieś 80 lat temu? I trasa może z Kościerzyny prowadzić prosto na północ do Lęborka i łączyć się z portem znacznie sensowniej, od zachodu... ;) Wtedy cały koncept "podklejenia się" pod "węglówkę" zawiśnie w powietrzu...

      Ale nie ma tego złego... Nie zmarnuje się. Od przystanku Jasień planowana jest linia do Kolbud. A stamtąd można zamknąć pętlę w Pruszczu. I będzie świetne skomunikowanie Gdańska - Południe.

      • 3 0

    • (4)

      Z tego tekstu wynika, że elektryfikacja obejmie całą linię PKM. Gdyby było inaczej, to powinni napisać. Chyba że redaktor z Gdańska (który nawet się nie podpisał) nie wie, że do Gdyni też jeździ PKM.

      • 7 7

      • Dobrze wiesz o co chodzi z linią PKM, ale rżniesz głupa

        • 0 1

      • SKM z Chyloni do Lęborka też nie jeździ po swoich torach (1)

        Jadąc autem z Gdyni do Kościerzyny też jedziesz po drodze krajowej a nie gminnej.
        Trochę podstawowej wiedzy warto by mieć.
        A każdy właściciel czy zarządca odpowiada za swoje, jak ty za swoje mieszkanie o ile takie posiadasz.

        • 3 0

        • R

          Poprawka nie od chyloni. A od Rumi. Dokladnie od rozjazdów przed stacja rumia :)

          • 2 0

      • Gdynia - Kościerzyna to nie linia PKM tylko pkp plk

        Jest dobrze napisane. Elektryfikacja obejmie całą linię PKM.

        • 10 2

    • Spytaj firmę pkp plk

      To już nie są tory PKM

      • 16 1

  • Co dalej? (2)

    No widać, że Gdańsk na uprzywilejowanej pozycji. Do Gdyni też będzie ta elektryfikacja? W ogóle, to jest ona w planach?

    • 4 1

    • (1)

      Jest, ale infrastruktura na terenie Gdyni nie należy już do PKM, lecz do PLK i to w ich gestii leży elektryfikacja tego odcinka.

      • 2 0

      • i z tego powodu cale województwo zrzuca się

        Na 10km linii kolejowej w Gdańsku...

        • 1 0

  • Kiblem testowali.. masakra !! i ta durna SKM z tym ich przetargiem spóźnionym o 6 lat :/ (6)

    • 35 13

    • SKM nie spóźniło sie z przetargiem

      Nie miało budżetu, bo pod roczną umowę nikt kredytu nie da...
      I taka jest pokrętna gra marszałka, który jest jedynym, monopolistycznym klientem SKM...

      • 1 0

    • To nie jest zwykły kibel tylko turbokibel (1)

      Czyli EN57 po modernizacji, nowy napęd, wnętrze, klima, a parametrami przewyższa niektóre tzw. nowoczesne pociągi.

      • 13 1

      • podwójna siła spłukiwania

        aż tyłek ochlapuje.

        • 5 2

    • (1)

      I tak sukces, ze do tylu ten kibel sie rozpędził i nie rozpadł. Ale jestem ciekaw czy to było pod górkę, bo z górki to i obecne spalinowozy dają radę.

      • 6 2

      • pamiętam jak jechałem kiblem z Malborka do Gdańska prawie 15 lat temu, GPS w moim palmtopie :D

        pokazywał miejscami prędkość 98km/h.

        • 4 0

    • zdążysz ze starości umrzeć, a na twój pogrzeb żałobnicy pojadą EN57 :D

      • 20 0

  • Dojazd do Gdańska Głównego (1)

    A my chcemy do Gdanska,a nie tylko do Wrzeszcza.Jak było planowane od początku?

    • 6 1

    • nie było planowane

      Nie ma jak przepuścić większej liczby pociągów.
      Nie ma miejsca na rozbudowę torowiska, które tam "idzie" po betonowanym nasypie.
      Który akurat jest remontowany i dotkliwie to odczuwany.

      • 1 1

  • Jesli te pociagi na pkm.beda jezdzic co 5,10 min to ma to sens.Dalej jednak jest nienormalne to ze pkm nie jedzie do gdans (1)

    Glowny i gdynia glowna!!!

    • 4 1

    • wnioskuj do miasta Gdańska, aby oddało pod te potrzeby ulice Białą i Czarną

      Na torach między Wrzeszczem a Głównym więcej pociągów się nie zmieści...

      Miej też pretensje od sponsora i inwestora linii PKM, że nie "wpięli" się w linię 250 na wysokości Zaspy...

      • 1 0

  • kiedy wreszcie

    będzie jakaś infrastruktura która okaże sie na wczora,a nie na jurto i dalej

    • 1 0

  • 120 km/h! Japonia zazdrości naszego pomorskiego Szinkansena! (2)

    Takie możliwości!

    • 11 9

    • Dobre i to, szybsze i nie wyje

      Ale do Gdyni nie dojedzie, tam mamy Szczurskansen.

      • 1 1

    • Rozumiem, że w Japonii Szinkansen obsługuje połączenia regionalne? Byłeś, jechałeś czy tylko potrafisz powielać bzdury?

      • 6 4

  • A ja już myślałem po tytule

    Że ktoś się Teslą wrąbał na tory :)

    • 0 0

  • Kiedy zelektryfikuja do Gdyni

    Pewnie za 10 l

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane