- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (58 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (114 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (69 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (101 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (212 opinii)
Piracka strona zamknięta. 15 mln zł strat
Jeździli luksusowymi samochodami i kolekcjonowali złote monety oraz sztabki srebra, bo "biznes" szedł znakomicie. Właściciele nielegalnego serwisu "ogladaj.to" z filmami i serialami zostali właśnie zatrzymani w Gdyni i na Dolnym Śląsku. Dystrybutorzy oszacowali straty na 15 mln zł. Według raportu Deloitte o piractwie w internecie roczne straty Skarbu Państwa z tego tytułu wynoszą nawet 1,86 mld zł.
- Zatrzymany założyciel, informatyk i pośrednik
- Złote monety, sportowe auta i sztabki srebra zabezpieczone
- Kolejna strona streamingowa zamknięta
- Budżet państwa traci miliardy na piratach
Zatrzymany założyciel, informatyk i pośrednik
Ostatecznie w minionym tygodniu funkcjonariusze Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie wraz z funkcjonariuszami Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach dokonali zatrzymań w Gdyni i na Dolnym Śląsku. Wpadł nie tylko założyciel strony ogladaj.to, ale też osoba bezpośrednio obsługująca jej działalność, a nawet pośrednik w sprzedaży kodów dostępu do płatnej wersji strony.
Trop podążający śladem pieniędzy też nie był bowiem łatwy. Za dostęp do serwisu nie można było zapłacić przelewem. W sieci można było kupić vouchery na różne kwoty albo zapłacić w kryptowalutach poprzez specjalnie w tym celu utworzony kantor kryptowalut.
Złote monety, sportowe auta i sztabki srebra zabezpieczone
Policja przeszukała miejsca zamieszkania zatrzymanych i zabezpieczyła w nich spory majątek. To między innymi pieniądze w różnych walutach, sztabki srebra i kolekcja złotych monet o wartości ok. 1 mln zł. Zajęto też luksusowe samochody.
Na poczet przyszłych kar zablokowano także środki na wszystkich kontach bankowych należących do zatrzymanych osób.
Kolejna strona streamingowa zamknięta
Ogladaj.to to już kolejny nielegalny serwis z filmami i serialami zamknięty przez organa ścigania w ostatnich miesiącach. Na początku roku taki sam los spotkał stronę zalukaj.vip, a tylko we wrześniu zlikwidowano masę kolejnych: Vorek.pl, Warezik.eu, Pobieramy24.xyz, Exsites.pl, Darkmachine.pl, Files4You.org czy vTorrent.pl.
Budżet państwa traci miliardy na piratach
Dystrybutorzy filmów i seriali oszacowali straty z powodu działalności piratów z Ogladaj.to na co najmniej 15 mln zł.
Jeszcze bardziej zatrważające są dane przygotowane przez renomowaną firmę Deloitte. Według jej raportu na temat piractwa w internecie rynek traci na tym zjawisku rocznie prawie 3 mld zł, a straty Skarbu Państwa wynoszą nawet 1,86 mld zł.
Opinie (230) 7 zablokowanych
-
2023-11-10 10:53
Opinia wyróżniona
własność intelektualna (46)
Dobrze, że piszecie o takich tematach, w tym kraju nie ma poszanowania dla czyjejś własności intelektualnej, ludzie nie zauważają rozwoju oraz idących za nim możliwości. Jedyne co poszło do lamusa to pirackie dvd oraz gry, myślenie jest takie same. Ludzie korzystający z pirackich wersji filmów nadużywają często tego dobrodziejstwa kinematografii, z
Dobrze, że piszecie o takich tematach, w tym kraju nie ma poszanowania dla czyjejś własności intelektualnej, ludzie nie zauważają rozwoju oraz idących za nim możliwości. Jedyne co poszło do lamusa to pirackie dvd oraz gry, myślenie jest takie same. Ludzie korzystający z pirackich wersji filmów nadużywają często tego dobrodziejstwa kinematografii, z resztą, co tam za filmy były? Pewnie same ambitne twory kina akcji pochłaniane godzinami aby odciągnąć uwagę od tego co ważne w życiu.
Lepiej udać się raz a dobrze do kina, polecam filmy dokumentalne, często za darmo na YT.- 92 276
-
2023-11-14 09:47
w komentarzach
masz skalę poparcia dla piratów 269 kontra 91 naród jest nieświadomy - nie dorośliśmy do bycia w UE.
- 0 0
-
2023-11-14 08:53
myślenie jest takie same - proponuję słownik.
- 0 0
-
2023-11-13 20:10
Czlowieku, nie bedziesz mi mowil co mam ogladac. Systemy ustrojowe chyba ci sie pomylily.
- 0 0
-
2023-11-13 06:15
Hahahahahahaha
Hahahahahahahahahahah
- 1 0
-
2023-11-12 18:06
Poczytaj najpierw
Poczytaj jak wygląda piractwo tv w innych krajach w Europie. W Polsce nie jest wcale tak źle.
- 0 0
-
2023-11-11 01:15
W tym kraju za własność intelektualną można zostać skazanym. Publicyści za swoje utwory niepoprawne politycznie dostają wyroki.
- 0 2
-
2023-11-11 00:01
To nie jest wartość
Może dlatego że to nie jest żadna wartość!
- 3 1
-
2023-11-10 17:11
Nie pij już
- 0 2
-
2023-11-10 16:59
Nie ma czegoś takiego jak "własność intelektualna" (5)
To jest jakaś nowomowa. Własność może dotyczyć tylko przedmiotów fizycznych, a nie danych, które można kopiować w dowolnej liczbie bez żadnego uszczerbku dla oryginału. Prawo autorskie i prawo do prywatności to odrębne kwestie. Ale żaden pirat ich nie narusza. Nikt z nich nie przypisuje sobie autorstwa tych filmów czy gier, ani nie ujawnia
To jest jakaś nowomowa. Własność może dotyczyć tylko przedmiotów fizycznych, a nie danych, które można kopiować w dowolnej liczbie bez żadnego uszczerbku dla oryginału. Prawo autorskie i prawo do prywatności to odrębne kwestie. Ale żaden pirat ich nie narusza. Nikt z nich nie przypisuje sobie autorstwa tych filmów czy gier, ani nie ujawnia tajnych/prywatnych informacji. Więc darujcie sobie to święte oburzenie. Jak chcecie mieć dane tylko dla siebie, to ich nie publikujcie. Nie można zjeść ciastka i go dalej mieć.
- 23 15
-
2023-11-10 17:47
Czyli jak napiszesz książkę, ktoś ją zeskanuje i poda innym, a ty nie zarobisz i gra gitara? (4)
- 9 4
-
2023-11-11 01:29
(2)
Skanowanie sie nie opłaca, papier za drogi. A jak poda skan to przecież nie uderza w drukarnię i sprzedawców książek. To inna klientela. Ktoś kto czyta skany i tak nie kupiłby książki
- 4 2
-
2023-11-11 06:13
Więc okrada autora z należnych tantiem (1)
- 1 4
-
2023-11-11 16:30
Nie okrada bo przedmiotem kradzieży może być tylko mienie ruchome. On żadnego mienia ruchomego autorowi nie zabiera. Nawet nie dotyka jego mienia.
- 2 4
-
2023-11-10 18:31
mam tantiemy...
Od kserokopiarek i skanerow...
- 8 4
-
2023-11-10 15:59
powiedz to...
Chińczykom...
- 13 1
-
2023-11-10 15:51
I dobrze niech jest takich serwisów masa
A nie płacić kasę gruba za oglądanie jakiś kiczowatych filmów niekiedy.... Wspieram wolność
- 9 7
-
2023-11-10 15:53
To to samo co kupowanie podrób z Turcji (1)
Złodziejstwo
- 3 9
-
2023-11-11 19:17
Turcja ma fajne gatunkowo ubrania
- 1 3
-
2023-11-10 15:37
Filmy na YT
Wiesz, że te darmowe dokumentalne filmy na YT też często wrzucane są tam nielegalnie? :)
- 5 6
-
2023-11-10 14:09
Przeraza mnie ile masz lapek w dol od zlodzieji (3)
- 6 20
-
2023-11-11 00:57
Zlodzieji- Polska język, trudna język.
- 3 1
-
2023-11-10 17:36
Złodziei.
To pewnie ci, którzy wyznają maksymę "okraść złodzieja to nie grzech" albo pododną mądrość.
- 3 3
-
2023-11-10 15:43
Złodzieje to cię okradają.
- 8 4
-
2023-11-10 13:57
Ja tam nie wiem gdzie tego szukać
Niby coś znajduje, a tam chcą żeby im płacić. To zwykłe złodziejstwo.
- 16 3
-
2023-11-10 13:55
Wszystko powinno byś wspólne (2)
A nie że twoje albo moje
- 5 17
-
2023-11-11 15:38
Socjalizm ci w glowie?
Zapomnij, ja juz to przerabialem kiedys. Zalapalem sie wprawdzie na sam koniec ale to cos strasznego, kiedy nie masz zadnej mozliwosci zmienic tych co rzadza, a oni robia to co chca
- 4 1
-
2023-11-11 06:11
O, komuszek się odezwał
Weź się do pracy, to będziesz miał
- 5 1
-
2023-11-10 12:37
(8)
Ech, tenkraj... Na Zachodzie to by było nie do pomyślenia!
- 9 26
-
2023-11-14 08:55
nie bredź - nie wiesz a się mądrujesz.
- 0 0
-
2023-11-13 20:12
tak, bo na zachodzie maja inne filmy, bo jest geoblokada
- 0 0
-
2023-11-11 01:25
Lubię ten rodzaj ironii ale nie zostałeś zrozumiany, dotknąłeś czułych kompleksów.
- 1 1
-
2023-11-10 15:41
Ech (4)
Ty byłeś na zachodzie ?internet jest globalny nie takie serwisy tam mają,twój komentarz świadczy o twojej mani niższości że niby zachód lepszy od nas ?to można leczyć
- 14 6
-
2023-11-11 00:56
A o czym świadczy, ze piszesz mani ?xd o tym, ze nie potrafisz posługiwać się językiem polskim na poziomie pierwszej klasy szkoły podstawowej. Do szkoły, uczyć się.
- 1 2
-
2023-11-10 16:25
był jeden "doktor" (2)
Ziobo się nazywa
- 3 8
-
2023-11-11 15:35
Lubił lejdi pank
- 0 1
-
2023-11-10 17:40
Raczej parobek
Szkoda komentować takich ludzi bez własnego ja
- 2 4
-
2023-11-10 11:32
Nie chodzę do kina (5)
Do kina nie chodzę, za dużo tam takich, co żrą kukurydzę w trakcie filmu i siorbią pepsi.
- 55 8
-
2023-11-11 01:23
I nie ma fajnych filmów, same sfilmowane komiksy. Zmusiłem się żeby jeden obejrzeć. Jacyś ludzie o nadzwyczajnych mocach toczą wojny , księżniczki i bogowie. Żenada.
- 12 1
-
2023-11-10 19:56
I gościu z afro
w rzędzie przede mną
- 14 1
-
2023-11-10 17:35
I za dużo reklam.
- 26 2
-
2023-11-10 11:40
i śmierdzi spalonym olejem (1)
- 40 3
-
2023-11-13 20:11
i potem tez smierdzi
- 0 0
-
2023-11-10 11:25
najwyraźniej nie jest to problemem dla wytwórców.
- 11 1
-
2023-11-10 11:22
"myślenie jest takie same" (2)
SAMO
- 21 1
-
2023-11-10 19:56
zabolało
To wstrzonsajonce
- 6 0
-
2023-11-10 17:09
"myślenie jest takie same"
czyli samotne
- 4 0
-
2023-11-10 10:32
Opinia wyróżniona
Walka z wiatrakami (16)
Czesc powyzszych stron jest juz dawno skopiowana i dziala pod innymi nazwami.Samo pobieranie nie jest nielegalne,tylko udostepnianie.Jesli ktos nadal korzysta z tzw torentow to popelnia przestepstwo:),jesli chodzi o strony warez z linkami do serwisow typu uloadet,itp to nie widze w tym momencie zadnego wykroczenia ze strony osob ktore pobieraja dany material.
- 173 19
-
2023-11-10 17:07
Jaka walka
To te firmy okradają ludzi.
- 3 2
-
2023-11-10 15:05
Na (1)
OLX też ogrom ofert pożyczek prywatnych. Biznes bez opodatkowania osób oferujących. To też jest niezła machina bez żadnych kontroli.
- 10 2
-
2023-11-10 17:03
a skąd wiesz że bez opodatkowania?
- 2 2
-
2023-11-10 14:09
Niedlugo to tez bedzie karane ! Zlodzieje! (1)
- 5 5
-
2023-11-10 18:01
zmień prochy
- 1 1
-
2023-11-10 11:44
ale.... (1)
trześci przesyłane przez sieć torrent to nie tylko te nielegalne, więc nie można bezposrednio stwierdzić, że jak ktoś korzysta z torrentów to popełnia przestepstwo.
- 21 1
-
2023-11-10 18:01
tak jak ty jeżdżąc komunikacją na gapę
- 0 7
-
2023-11-10 11:17
w sumie nigdy nie korzystałem z torrentów (7)
ale z tego co kojarzę, w momencie gdy się pobiera coś z torrenta, jesteś otwarty na świat - w tym samym momencie inni użytkownicy pobierają coś z tego co pobrałeś. Tak to działa?
Tak wpadają ci którzy ciągną nielegalne porno przez torrent, niby tylko pobierają, ale udostępniają w tym samym czasie.- 14 8
-
2023-11-10 18:00
już to widzę że nie korzystałeś, jeżeli nie ty to brat lub kolega a ty tylko bidulku oglądałeś
- 0 2
-
2023-11-10 11:23
niekoniecznie (5)
Można pobierać bez udostępniania ze swojej strony - jesteś wtedy tzw. pijawką :)
- 29 1
-
2023-11-10 12:21
(3)
W torrencie nie można wyłączyć wysyłania. Można ustawić 1kb/s. Minimalnie, ale zawsze coś wyślesz czyli udostępnisz.
- 9 10
-
2023-11-11 01:37
Ale te kilka czy kilkaset Mb przesłanych danych nawet nie umożliwia obejrzenia czegokolwiek, gdzie tu przestępstwo? Sąd musiałby udowodnić, że dane przesłane przez ciebie pozwalały obejrzeć utwór. A przecież jak się ściaga dane to pochodzą one z różnych źródeł, dopoero złożone w całość umożliwiają obejrzenie filmu. Pojedyncze pakiety danych są tylko zapisem cyfrowym np. kadru filmu. Przesyłanie kadru filmu nie jest przrstępstwem.
- 3 0
-
2023-11-10 13:02
Oczywiście, że można, nawet jak program nie pozwala to możesz zablokować wysyłanie w firewallu lub w systemie.
- 7 1
-
2023-11-10 12:44
Można kompletnie wyłączyć wysyłanie. Mona też stosować dobry VPN i też nic Ci nie zrobią .
- 19 0
-
2023-11-10 11:26
wtedy jesteś prawdziwym piratem.
- 13 3
-
2023-11-10 11:16
zgadza sie ale tutaj wrzucili wszystkich do jednego worka i np taki vorek pl był bezplatny !!
Sa nadal w necie oszusci co wyciagaja kase za ogladanie.
- 21 0
Wszystkie opinie
-
2023-11-10 10:31
(3)
Niezli hakierzy. Kiedyś też ściągałem MP3 na napsterze ale już nie słucham muzyki.
- 14 4
-
2023-11-10 10:39
(2)
jak to nie słuchasz muzyki, w ogóle?
- 0 1
-
2023-11-10 10:59
(1)
Wystarczy radio w samochodzie służbowym. Reklas przy komputerze, gram w CSa
- 0 2
-
2023-11-10 23:33
w radiu nie ma muzyki, tylko jakaś padlina
poza tym co 10min lecą reklamy.
- 3 0
-
2023-11-10 10:31
Tęsknie za czasami gdy internet był fanaberią pryszczatych nastolatków (7)
I w prawdziwym świecie nikogo nie obchodził. Jezu, ale to było złoto.. Żadnych reklam, swoboda wymiany treści cyfrowej, wszechobecna kultura.. smutne jak wielki biznes i rządy zrobiły z tego kapitalistyczną papkę dla zjadacza chleba.
- 114 4
-
2023-11-10 11:04
(4)
W sedno chłopie. Przykład koronny to to co się stało z YT. Kiedyś wspaniałe miejsce, sztuka dla sztuki. Teraz dramat z jutuberami na czele. Każdy z nich robi nawet podobne miny n
I gęsty na swoich filmikach. YT się skończyło gdzieś z 14 roku, skopali je influencerzy łasi na fejm i reklamodawcy posługujący się nimi.- 27 1
-
2023-11-10 11:16
A kto ci każe oglądać "influ" cośtam? (3)
Na yt, jak i w całym internecie, jest mnóstwo ciekawych treści. Do wyboru, do koloru.
- 10 2
-
2023-11-10 11:47
Masz racje (2)
Ale szalejące korporacje wciskają Ci te bezmózgie treści na siłę. Wyskakujące reklamy, propozycje wyświetleń, nakaz oglądania głupich reklam- świat biznesu chce żebyś "zaraził się" i**otycznym kontentem bo ma z niego ogromne pieniądze, a łatwo go produkować. Już dawno przestała to być "kwestia wyboru" bo jesteś tym coraz agresywniej i coraz częściej atakowany gdziekolwiek byś się nie poruszał.
- 13 3
-
2023-11-10 16:51
Sorry, ale od czego masz mózg, rozum czy jak to tam zwać? (1)
Co znaczy "wciskają na siłę?"?
Ktoś za ciebie wybiera co masz czytać, oglądać, czego słuchać?- 4 0
-
2023-11-11 20:43
To znaczy
że masz reklamy śmieci, a nie wartości. Znaczy to również, że zanim wyszukasz wartościową rzecz musisz przekopać się przez caly syf.
Jeden człowiek wie jak to zrobić, inny nie wie. Najgorsze jednak, że dzieci mają dokładnie taką samą drogę jak dorośli, ale rozumek inny.- 1 0
-
2023-11-10 12:41
"kapitalistyczną papkę"? OK razemku...
- 2 9
-
2023-11-13 11:29
Allahu
- 0 0
-
2023-11-10 10:32
Opinia wyróżniona
Walka z wiatrakami (16)
Czesc powyzszych stron jest juz dawno skopiowana i dziala pod innymi nazwami.Samo pobieranie nie jest nielegalne,tylko udostepnianie.Jesli ktos nadal korzysta z tzw torentow to popelnia przestepstwo:),jesli chodzi o strony warez z linkami do serwisow typu uloadet,itp to nie widze w tym momencie zadnego wykroczenia ze strony osob ktore pobieraja dany material.
- 173 19
-
2023-11-10 11:16
zgadza sie ale tutaj wrzucili wszystkich do jednego worka i np taki vorek pl był bezplatny !!
Sa nadal w necie oszusci co wyciagaja kase za ogladanie.
- 21 0
-
2023-11-10 11:17
w sumie nigdy nie korzystałem z torrentów (7)
ale z tego co kojarzę, w momencie gdy się pobiera coś z torrenta, jesteś otwarty na świat - w tym samym momencie inni użytkownicy pobierają coś z tego co pobrałeś. Tak to działa?
Tak wpadają ci którzy ciągną nielegalne porno przez torrent, niby tylko pobierają, ale udostępniają w tym samym czasie.- 14 8
-
2023-11-10 11:23
niekoniecznie (5)
Można pobierać bez udostępniania ze swojej strony - jesteś wtedy tzw. pijawką :)
- 29 1
-
2023-11-10 11:26
wtedy jesteś prawdziwym piratem.
- 13 3
-
2023-11-10 12:21
(3)
W torrencie nie można wyłączyć wysyłania. Można ustawić 1kb/s. Minimalnie, ale zawsze coś wyślesz czyli udostępnisz.
- 9 10
-
2023-11-10 12:44
Można kompletnie wyłączyć wysyłanie. Mona też stosować dobry VPN i też nic Ci nie zrobią .
- 19 0
-
2023-11-10 13:02
Oczywiście, że można, nawet jak program nie pozwala to możesz zablokować wysyłanie w firewallu lub w systemie.
- 7 1
-
2023-11-11 01:37
Ale te kilka czy kilkaset Mb przesłanych danych nawet nie umożliwia obejrzenia czegokolwiek, gdzie tu przestępstwo? Sąd musiałby udowodnić, że dane przesłane przez ciebie pozwalały obejrzeć utwór. A przecież jak się ściaga dane to pochodzą one z różnych źródeł, dopoero złożone w całość umożliwiają obejrzenie filmu. Pojedyncze pakiety danych są tylko zapisem cyfrowym np. kadru filmu. Przesyłanie kadru filmu nie jest przrstępstwem.
- 3 0
-
2023-11-10 18:00
już to widzę że nie korzystałeś, jeżeli nie ty to brat lub kolega a ty tylko bidulku oglądałeś
- 0 2
-
2023-11-10 11:44
ale.... (1)
trześci przesyłane przez sieć torrent to nie tylko te nielegalne, więc nie można bezposrednio stwierdzić, że jak ktoś korzysta z torrentów to popełnia przestepstwo.
- 21 1
-
2023-11-10 18:01
tak jak ty jeżdżąc komunikacją na gapę
- 0 7
-
2023-11-10 14:09
Niedlugo to tez bedzie karane ! Zlodzieje! (1)
- 5 5
-
2023-11-10 18:01
zmień prochy
- 1 1
-
2023-11-10 15:05
Na (1)
OLX też ogrom ofert pożyczek prywatnych. Biznes bez opodatkowania osób oferujących. To też jest niezła machina bez żadnych kontroli.
- 10 2
-
2023-11-10 17:03
a skąd wiesz że bez opodatkowania?
- 2 2
-
2023-11-10 17:07
Jaka walka
To te firmy okradają ludzi.
- 3 2
-
2023-11-10 10:33
(2)
Z tymi 15 mln zł straty to bym nie przesadzał, bo to zakłada, że gdyby widzowie nie mieli dostępu do darmowych filmów to by kupili je legalnie, a to nieprawda. Po prostu by ich nie obejrzeli i tyle. Dystrybutorzy i tak nie zarobiliby na tych widzach ani grosza.
- 104 5
-
2023-11-10 10:39
takie ckliwe wyliczenia biednych krwiożerczych korpo
jakby mogli to by abonament na wodę i powietrze wprowadzili, bo przecież "Jedyną opinię, moim zdaniem skrajną, reprezentują organizacje pozarządowe, które chcą uznania wody za prawo publiczne. Oznacza to, że jako istota ludzka powinieneś mieć prawo do wody. To ekstremalne rozwiązanie." rzekł prezes Nestle Peter Brabeck-Letmathe...
Także nie szkoda.
Jedyne czego konsumenci w Unii nie mogą swobodnie dostać to twórczości autorskiej, bo geoblokada treści, zgodnie z prawem UE, jest legalna tylko co do praw autorskich (filmy, muzyka itp). Więc jak płacisz więcej za Netflixa/Spotifiy i inne a dostajesz mniej treści niż Niemiec czy Francuz to jest zupełnie legalne, zdaniem UE.
Biedne te koncerny, naprawde biedne...- 17 1
-
2023-11-10 11:18
Dokladnie tak to co ogladałem w necie nie kupil bym biletu bo to raz ze czas zmarnowany to i pieniadze
- 11 0
-
2023-11-10 10:34
No na pewno stracili (29)
To, że ktoś obejrzał jakiś film czy serial w internecie nie oznacza automatycznie, że jakby nie miał takiej możliwości to poszedłby na niego do kina. Po prostu obejrzałby coś innego.
- 452 36
-
2023-11-10 10:39
A ja lubię sobie obejrzeć najpierw w internetach
Zanim zabiorę dziewczynę do kina. Łatwo odrzucić kiepskie filmy (wcale nie trzeba oglądać do końca) i uniknąć nieudanego wyjścia.
- 7 0
-
2023-11-10 10:43
Dokładnie. (4)
To jest moja kartka papieru, warta 50mln zł. Co prawda ludzie jej nie kupują w tej cenie, ale jak ktoś mi ją ukradnie, straty wynoszą 50mln...
- 121 13
-
2023-11-10 10:45
domniemane zski (3)
to jest super sprawa, można liczyć kasę, której się teoretycznie nie zarobiło. Bzdura, ale robią to jak Internet stary. Kiedyś się bili z Napsterem, a teraz i tak wszystko leci za półdarmo na stremingach, a artyści i tak zarabiają na koncertowaniu.
- 72 2
-
2023-11-10 11:19
google skopiował miliony książek bez zgody ich autorów, właścicieli
i jak skończył się ten proces o to? Jakieś kajdanki, zatrzymania w Alphabecie były?
- 58 3
-
2023-11-11 01:40
(1)
Ciekawe ile dostaje piosenkarz za to że ktoś odsłucha jego piosenkę na spotify? I czy więcej za odsłuchanie przez abonenta wersji płatnej?
- 1 1
-
2023-11-11 07:42
Kękę mówił kiedyś w wywiadzie, że mógłby żyć na wysokim poziomie tylko z odsłon Spotify.
- 2 0
-
2023-11-10 11:12
Dokładnie (14)
zresztą nie dziwię się że ludzie piratują, jeśli za np 10 letnie gry chcą czasami tyle ile ona kosztowała w momencie premiery.
- 52 2
-
2023-11-10 11:24
a inflacja przez 10 lat? (6)
- 3 23
-
2023-11-10 11:39
w grach to tak nie działa (5)
poza tym na PC nie ma rynku gier używanych. Kupujesz i nic nie możesz z tym już zrobić. A kont nie można sprzedawać. Kupujesz coś i nie możesz z tym zrobić, co chcesz.
- 19 1
-
2023-11-10 12:39
(4)
Dlaczego nie działa? Utrata wartości pieniądza dotyczy wszystkiego.
- 1 12
-
2023-11-10 13:36
bo gry po pół roku są przecenione o 33% i więcej (3)
a takie, które mają nawet mniej, niż 2-3 lata można dostać za darmo np na epic games. Tam rozdają tyle tak dobrych tytułów, że mam grania za darmo do końca życia. Dziś gra jest za 350 zł, jutro za 170. Poza tym regularnie są promocje -80%.
- 10 4
-
2023-11-10 14:23
(1)
Mój drogi. Poczytaj warunki zakupu gier czy to na EpicGames czy to na Steam. Nie jesteś właścicielem tej kopii gry. Nie nie, jedynie wynajmujesz ją od powyższych pośredników. Jeśli by chcieli to mogą odebrać Ci dostęp i nakazać usunięcie wszystkich plików. W końcu przecież zgodziłeś się na to, czytałeś i wirtualnie podpisałeś, poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję", warunki użytkowania prawda? :)
Nie ukrywajmy, nikt nie czyta warunków użytkowania i bezmyślnie klika przyciski, też mam ten nawyk. Komu by się w końcu chciało czytać 50+ stron warunków pisanych suchym, nieprzystępnym korporacyjno-prawniczym językiem warunków użytkowania?
A tam są właśnie poukrywane takie niespodzianki.- 14 1
-
2023-11-10 16:30
wiem, że tak to formalnie wygląda
nie ma sposobu, żeby mieć na własność gry na pc, jak kiedyś. Kupujesz pudełko z płytą, albo nawet z kluczem, rejestrujesz i to widzenia. Możesz płytę równie dobrze do śmietnika wyrzucić, ew postawić do ozdoby.
Dlatego na PC tylko darmówki, piraty, ew jakieś romocje za kilka-kilkanaście zł. Oryginalne gry mam na konsolę. W pudełkach, które mogę sprzedać, jak mi się podoba.- 6 0
-
2023-11-11 01:44
Na steam są gry za darmo. Cóż z tego, jeśli jestem starym pierdzielem i wychowałem się na grze w klasy i kapsle? Nie wciągają mnie.
- 0 0
-
2023-11-10 11:48
Drogie, to sobie ukradne (6)
Samochód masz chociaż legalny czy Mietek VIN nabił?
- 8 26
-
2023-11-10 12:21
jakbym sobie zbudował mercedesa 1 do 1 (1)
to samochód byłby legalny?
- 24 3
-
2023-11-11 02:54
Nie
- 2 1
-
2023-11-10 13:38
porównywanie kradzieży fizycznych przedmiotów
do kopiowania plików - brzmi sensownie :)
- 18 5
-
2023-11-10 14:29
(2)
To nie o to chodzi. Piracą przeważnie osoby, których generalnie nie stać na legalny zakup. Więc to nie jest tak, że to są 3 miliardy realnej straty, bo realnie bez możliwości pobrania za darmo ogromna większośc wgl by tych mediów nie "skonsumowała". Co za tym idzie, większość tych pieniędzy w żadnym wypadku na kontach dystrybutorów ani skarbu państwa by się nie pojawiła. Nie chodzi o to, że to nie jest kradzież, Chodzi o to, że to nie jest tak proste jak rzeczywiście poniesiona strata.
Tutaj ekwiwalentem nie byłoby kupienie kradzionego samochodu, tylko zbudowanie swojego z podrobionych części z logiem, technologią i patentami ukradzionymi od producenta.- 21 3
-
2023-11-10 16:37
(1)
Piracę gdyż nie chcę nabijać kabzy wrogim naszej cywilizacji ideologom w Hollywood.
Dobrze, że producenci pewnego wyznania w Hollywood (szanowna redakcjo to nie jest mowa nienawiści, zdecydowana większość oficjeli w "Fabryce Snów" wyznaje pewną wiarę i każdy może to sobie sprawdzić samodzielnie np na wikipedii) nie są zainteresowani naszą historią bo mielibyśmy filmy o tym, jak to husaria była pełna transseksualistów, Jadwiga była lesbijką zaś Mieszko I był czarny.- 18 3
-
2023-11-11 01:52
Na amazonprime zaskoczyła mnie obecność kilku fimów jednoznacznie pokazujących ludzi wyznających katolicyzm w dobrym świetle. Ojciec Stew, Pogrzebani, Listy do .... zapomniałem imienia chłopca.
- 0 0
-
2023-11-10 12:20
dokładnie, piractwo to też forma reklamy (5)
kiedyś jakiś producent gier wypuścił cracka do własnej gry, znane jest też to, że amerykańskie wytwórnie filmowe wypuszczą swoje filmy do sieci, bo gdyby tego nie robili to więcej ludzi oglądałoby bollywood
- 21 7
-
2023-11-10 12:30
Żelazne argumenty: "kiedyś jakiś producent", "znane jest że amerykańskie wytwórnie wpuszczają swoje filmy do sieci...
".
Podzieiszl się konkretnym przykładem jakiegoś producenta, który kiedyś tak zrobił?- 3 15
-
2023-11-10 13:41
może chodzi Ci o wypuszczanie cracków z wadą? (3)
Mam photoshopa, starego, zhakowanego, który wiesza się na narzędziu różdżka. Mnóstwo godzin spędziłem, robiąc takie prywatne rzeczy na własny użytek w PS, bo za wczasu nie wcisnąłem save i wystąpił błąd.
Podejrzewam że tego cracka wypuścił producent.- 5 1
-
2023-11-10 14:27
(1)
A wystarczyło użyć darmowego GIMP-a
- 7 1
-
2023-11-11 02:59
Jeśli porowonujesz Gimpa do Photoshopa
To już widzę twój poziom umiejętności graficznych
- 2 2
-
2023-11-10 16:46
z ps sprawa jest taka, że sam adobe pozwala piracić swoje oprogramowanie, bo tak ludzie uczą sie jego obsługi
i potem w pracy są już przyzwyczajeni więc kupują pakiety adobe za kupe kasy zamiast korzystać z lepszych i tańszych alternatyw, podobnie jest a autocadem
- 5 1
-
2023-11-10 12:47
Jak politycy kradną to nie mówią ile stracił skarb państwa
- 34 0
-
2023-11-12 01:51
to samo mia łem napisać
tak samo jak podają "straty" budżetu przy likwidacji nielegalnej fabryki np papierosów
nie prawda, nie stracił bo nie zainwestował
to są hipotetyczne straty- 1 0
-
2023-11-10 10:35
(4)
Wiele branż na rynku w PL działa l na zasadzie: sprzedawaj produkty po cenie zachodniej, a najlepiej to jeszcze drożej, w kraju, gdzie zarabiają 4 razy mniej.... Nie tam, że jestem specjalnie za piractwem, ale drożyzna panującą na rynku filmów i muzyki tworzy doskonały grunt pod piractwo. Zakup nowego filmu na Blue Ray kosztuje okolice dniówki 70 procent zatrudnionych na naszym rynku pracy. Dlatego nie dziwi mnie to zjawisko, tak samo nic nie mam do tego, jeśli pirackie strony funkcjonują na zasadzie non profit i sztuka dla sztuki...
A ci widać, że od razu chcieli się nachapać chochla...- 40 4
-
2023-11-10 10:40
nie zarabiamy 4x mniej, tylko 2-2,5x
- 1 8
-
2023-11-10 10:45
(1)
A co to jest "Blue Ray"? Bo znam tylko Blu Ray.
- 5 4
-
2023-11-10 11:00
a ja znam tylko Netflixa
- 2 1
-
2023-11-11 00:58
Czyli, ze dniówka to 75 zł?xddd
- 0 1
-
2023-11-10 10:36
Dziadki tam nie zaglądają
A młodzież często ma prawo gdzieś...
- 8 9
-
2023-11-10 10:36
rynek 3 mld, a skarb państwa 1,86 mld? (4)
Jak to rozumieć? czy skarb państwa to ponad połowa rynku ,czy należy zsumować i wychodzi ponad 1/3? Jak to zostały wyliczone te straty? Kiedy nowy artykuł o Borysie?
- 41 2
-
2023-11-10 11:27
(3)
Pewnie te 3 mld to zysk twórcy, a ~1,9 mld to podatki które by zapłacili kupujący legalnie (VAT, podatek dochodowy itd. wliczony w cenę finalną produktu, czyli brutto ~4,9 mld). Ludzie nie zdają sobie sprawy jak dużo podatków płacą.
- 6 0
-
2023-11-10 14:24
(1)
amerykańskie firmy nie płacą w Polsce podatków przecież - więc wyliczenie krótko mówiąc z d%$#
- 6 1
-
2023-11-10 18:35
Ale ty płacisz VAT państwu kupując
A dochodowy zarabiając, czyli rząd i tak utrzymujesz.
- 1 0
-
2023-11-10 17:12
i tzw. opłata reprograficzna
taki haracz o którym nikt nie mówi
- 3 0
-
2023-11-10 10:37
Nie popieram piractwa (5)
ALE trochę rozumiem osoby korzystające z takich serwisów. Chory pęd korpo do maksymalizacji zysków powoduje przyznawanie niektórych sezonów (tak - sezonów, nie całych serii) seriali na wyłączność tylko jednej platformie. Efekt jest taki, że sezony 1-2 są na jednej platformie streamingowej, 3-4 drugiej, a 5-6 niedostępne w PL z powodu bo tak.
- 71 6
-
2023-11-10 10:47
z powodu, bo kasa
masz miesiąc za darmo, ale od razu podaj numer karty i najlepiej zapomnij
- 12 0
-
2023-11-10 10:55
A ja popieram i rozumiem. Szczególnie w XXIw.
- 12 3
-
2023-11-10 11:02
(1)
Zgadzam się co do dostępności materiałów na platformach streamingowych, choć moim zdaniem nie jest to, aż tak ogromna strata, może lepiej skupić się nad odpowiednim dla siebie doborze treści, choć to nie jest odpowiedź na przedstawiany problem. Podobnie jest niestety ze sportem, zagraniczne rynki posiadają operatorów oferujących wszystko na jednej platformie, w Polsce zdaje się to być rozszarpywane, co utrudnia dotarcie do materiału.
Nie wiem czy nie jest też tak z informacjami, zalewa nas ogrom papki ze wsząd, którą próbuje się nam wcisnąć za pomocą czegoś premium w gratisie za który płacimy de facto.- 2 0
-
2023-11-10 11:32
Dokładnie tak jak np z samochodami.
Mnóstwo bzdetów typu "czujnik deszczu" których nie potrzebuję, ale są "w standardzie", co brzmi jakby były za darmo, a de facto auto przez te wszystkie dodatki jest droższe o kilkadziesiąt %.
- 13 1
-
2023-11-11 17:59
A ja przeciwnie - bo to jeden z kamyków
mogących stworzyć lawinę która zmiecie ten system.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.