• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2022 r.

Maciej Korolczuk
31 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, budowa przejścia przy galerii ETC czy przebudowa Budowlanych to tylko niektóre z zaplanowanych inwestycji drogowych w Gdańsku w 2022 r. Modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, budowa przejścia przy galerii ETC czy przebudowa Budowlanych to tylko niektóre z zaplanowanych inwestycji drogowych w Gdańsku w 2022 r.

Rozpoczęcie długo oczekiwanej przebudowy ul. Budowlanych i Kielnieńskiej, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej z Niepołomicką i Czerską, dwa nowe przejścia dla pieszych - to tylko niektóre plany gdańskich drogowców na 2022 r.



Tempo remontów dróg w Gdańsku jest:

Dziś piszemy o Gdańsku, ale wkrótce przyjrzymy się także planom remontów i budowy dróg w Gdyni i Sopocie.

Na początek przyjrzyjmy się realizowanym inwestycjom, które w 2022 r. mają zostać zakończone i oddane do użytku.

W I kwartale przyszłego roku planowane jest zakończenie budowy Nowej Olchowej.

Nieco później (III kw.) gotowy będzie też objazd Bramy Nizinnej.

  • Planowana ul. Nowa Olchowa.
  • W 2022 r. powstanie długo oczekiwany objazd Bramy Nizinnej.

Ale to nie wszystko. Kilka zadań jest obecnie na etapie postępowania przetargowego. Jeśli uda się je pomyślnie przeprowadzić, w przyszłym roku - bardziej pod jego koniec - powinno być gotowe nowe skrzyżowanie ul. Kartuskiej z NowatorówMapka, a także powinna zakończyć się budowa ul. ŁagowskiejMapka oraz przebudowa ul. Górka wraz z infrastrukturą techniczną.

W 2022 r. zostanie przebudowana na całej długości ul. Pańska (między Podwalem Staromiejskim a ul. Szeroką) oraz ul. Węglarska (od skrzyżowania z ul. Szeroką do ul. Świętego Ducha) - o czym już informowaliśmy.

  • W planach jest też przebudowa ul. Górka.
  • Metamorfozę mają przejść też ul. Pańska i Węglarska.
  • Mieszkańcy nie mogą się też doczekać łącznika między Łuczniczą a Niepołomicką.

Kilka przetargów zaplanowano też na ostatnie miesiące 2021 r. Przed nami postępowanie m.in. na:


  • Na przebudowę czeka ul. Budowlanych w Kokoszkach.
  • Ul. Łąkowa miała być zmodernizowana w tym roku - remont został przeniesiony na 2022 r.
  • Podobnie rzecz ma się z ul. Modrą. Ona także przejdzie remont w przyszłym roku.

Dwa nowe przejścia naziemne



Główne plany inwestycyjne gdańskich drogowców na 2022 r. obejmują niemal 30 pozycji.

Część z nich to zadania, które pierwotnie planowano zrealizować w tym roku, ale z różnych względów terminów nie udało się dotrzymać.

To m.in. modernizacja ul. ŁąkowejMapka między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim, a także ModrejMapkaŁanowejMapka na Olszynce, pierwszego etapu KielnieńskiejMapka czy kolejnych odcinków al. HalleraMapka.

Ale są też nowe zadania.

To m.in. modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, przebudowa ul. DanusiMapka (II etap budowy kanału ulgi dla potoku Strzyża), rozpoczęcie przebudowy ul. MalczewskiegoMapka czy sporządzenie dokumentacji modernizacji ul. SpadochroniarzyMapka.

W planach są też m.in. przebudowa ul. StryjewskiegoMapka między Sienną a Zimną, TęczowejMapka (od Nadwiślańskiej do Turystycznej), SówkiMapka (między Stryjewskiego a Kępną), BarniewickiejMapka (od Pegaza do Kielnieńskiej), ŚwibnieńskiejMapka, RadarowejMapka, Żabiego KrukaMapka, Nowej Sadowej, modernizacja StężyckiejMapkaRadiowejMapka czy przebudowa pętli autobusowej przy ŁowickiejMapka.

W przyszłym roku mają być też kontynuowane prace przy modernizacji tras rowerowych i przejść przez torowiska tramwajowe. Powstaną też kolejne dwa naziemne przejścia dla pieszych: przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym i galerii ETC).

  • W przyszłym roku nowa nawierzchnia pojawi się na al. Grunwaldzkiej w Oliwie (w kierunku Sopotu).
  • Jedno z dwóch nowych naziemnych przejść powstanie przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa.
  • Druga zebra planowana jest przy galerii ETC.

Kilka inwestycji drogowych realizowanych przez GIWK



Poza inwestycjami prowadzonymi przez dwa główne miejskie podmioty, a więc Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i Wydział Programów Inwestycyjnych, swoje prace zaplanowała także spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.

W 2022 r. prac mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
  • Swojska (budowa sieci wodociągowej),
  • Grażyny (przebudowa sieci wodociągowej),
  • Starowiślna (przebudowa sieci wodociągowej),
  • Kolonia Studentów (przebudowa sieci wodociągowej, wspólnie z DRMG, niewykluczone, że realizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku),
  • Hoża (przebudowa kanału sanitarnego, początek także w tym roku).


Początkowo magistrat podał, że w I kwartale przyszłego roku do użytku zostanie oddana także Nowa Warszawska. W przygotowaną odpowiedź wdarł się jednak chochlik. Trasa tramwajowa w tym miejscu będzie gotowa w I kwartale, ale 2023 r.

Opinie (307) 5 zablokowanych

  • dramat!

    Jestem ciekaw kiedy powstanie rozwiązanie, które faktycznie poprawi jakość życia i bezpieczeństwo w tym zapyziałym mieście. Decyzje administracji nowej pani prezydent to farsa. Przejścia dla pieszych w miejscu tuneli to pieniądze wyrzucone w błoto. Zwiększamy korki zmniejszamy bezpieczeństwo pieszych to motto obecnej władzy. Zamiast stawiać na nowe przejścia to polecam wyremontować chodniki. Nierówna kostka i w cały świat ułożone płyty chodnikowe to niebezpieczeństwo w ruchu lądowym. Za to ktoś powinien siedzieć! Poza tym kiedy remont Chmielnej? Tam jest totalny dramat. Czy powstanie skwer przy Podwalu Przedmiejskim i Sadowej czy nowa pani prezydent odda kolejny kawał ziemi pod tak przez nią kochany beton? Kiedy pojawi się konkretne oświetlenie wieczorne przy bastionach? I co z dragą obok Dolnej Bramy? Ważnych inwestycji jest wiele, ale obecne tzw. władze decydują się trwonić nasze pieniądze! Kiedy to się wreszcie zmieni? Dramat i tyle! Nowa pani prezydent to zakamuflowany pisiowiec niszczący spuściznę po Prezydencie Adamowiczu.

    • 0 0

  • Remont Kielnieńskiej. (7)

    A wiadomo już w jakim wariancie mają robić tą Kielneńską? No kiedyś pokazywali wizualizacje z aleją zielonych drzew po środku i chodnikiem i drogą rowerową. A później okazało się że będzie to zwykła przelotówka. Czy coś się w tej sprawie zmieniło?

    • 38 5

    • Trzeba bylo id... z osowy nie protestowac przeciwko wlaczeniu wezla osowy do nowej drogi do leborka to byscie mieli (1)

      • 5 6

      • Mam kilku znajomych na osowej, czasami tam jezdze. Jak slysze ze narzekaja ze nie ma jak przejechac z osowej do TPK rowerem to sie smieje bo sami mieszkancy zablokowali budowe kladki rowerowej :DDD

        • 0 0

    • Smieszni jestescie

      A co bys chcial zmienic? To nie bedzie bulwar a droga dla TIRow laczaca porty Gdańskie z obwodnica metropolitalna i dalej przez szczecin do Berlina.

      • 0 0

    • OSOWA

      OSOWA jedna z największych dzielnic Gdańska i główna przejazdowa wygląda jak ulica w Afryce. Pani Prezydent zróbcie cos w końcu z ta ulica. Poszerzyć ogarnąć ten temat. Nie chowajcie się ze nie ma problemu bo on był, jest i oby zniknął.

      • 1 0

    • Przebudowa Kielnieńskiej to tylko mały etap, zdaje się rondo zamiast skrzyżowania ze światłami od Sopockiej. (2)

      Reszta jest jeszcze w trakcie planowania i uzgodnień.

      Ale i tak problem korków w kierunku zachodnim w Osowej może rozwiązać dopiero nowa Kielnieńska o nowym przebiegu przy lesie, o której, co gorsza, ani widu ani słychu.

      • 10 3

      • (1)

        Nowa Kielnieńska niczego nie zlikwiduje. Jedynie te korki przesunie o kilkadziesiąt metrów w stronę lasu. A rondo to dramat dla polskich kierowców. Pomijam fakt, że rond na starej Kilenieńskiej będzie 2 plus to newralgiczne koło Polo Marketu. Łatwo mieszkańcom nie będzie się wbić w drogę wojewódzką. Brak większej liczby alternatywnych wyjazdów z dzielnicy, niestety, dopełnia całość.

        • 0 7

        • Ch... z mieszkancami osowy

          • 2 8

  • Oho

    Rondo na skrzyżowaniu Niepołomnickiej i Starogardzkiej to chyba najważniejsza inwestycja moim zdaniem. W końcu udrożni to te wiecznie zakorkowane skrzyżowanie.

    • 0 0

  • (7)

    Co prawda to kropla w morzu potrzeb i na tle.innych.miast mizernie ale ok.Widać szybszego tempa w trójmieście się nie da.

    Svenua

    • 25 14

    • Bredzisz jak zwykle Sven-kiblu-umysłowy (1)

      A te przejście naziemne to paranoja. Korki na Zaspie przy ETC zrobią się niebotyczne jak do cyklu świateł dojdzie długa faza na to dwuetapowe przejście. Perniki ruszą oczywiście naziemnym, a nie tunelem!! Jaki to syf wprowadziło widać na Podwalu Przedmiejskim. A Zaspy nie trzeba aktywizować, jak Dolnego Miasta gdzie przejścia miały ożywić rzekomo tamten obszar. Czego zresztą nie robi się kasując dzielące dzielnice drogi tylko inwestując w substancje i ofertę dla turystów/mieszkańców.

      • 5 1

      • ożywienie obszaru miasta odbywa się przez uwalnianie przestrzeni ulic i placów miejskich

        od szybko jeżdżących i parkujących samochodów - udostępnianie ich do swobodnego ruchu ludzi, a nie w wyniku realizacji kolejnych inwestycji drogowych.

        • 0 0

    • Na tle innych miast mizernie? (3)

      Przeprowadź się do Gdyni to jeszcze zapłaczesz za taką mizerią.

      • 3 2

      • Ba, przeprowadź się do dowolnego miasta z prezydentem z partii Horały... (2)

        Nie widzieli nowego asfaltu od lat '90...

        Ale przynajmniej mają uchwały anty-LGBT. W końcu to jest najważniejsze.

        • 6 2

        • Chyba cię bozia opuściła (1)

          Pojedź sprawdzić inwestycje drogowe w lubelskim czy podkarpackim.

          • 0 1

          • te województwa mają specjalne fundusze z UE

            niekiedy powstają tam przewymiarowane inwestycje drogowe

            • 0 0

    • Widać szybszego tempa w trójmieście się nie da

      z obecną władzą się nie da

      • 6 3

  • Przebudowa Budowlanych (6)

    Jest jeszcze ktos kto wierzy w te obietnice?

    • 39 11

    • Dojazd rowerem do PKM Maternia

      Dojazd rowerem z Kokoszek do PKM Matarnia to ciągłe narażanie się na wypadek, ile lat można tą inwestycję przekładać. Miały być bezpieczne dojazdy do PKM.

      • 1 0

    • Ja jeszcze nie tracę nadziei że zrobią Budowlanych (1)

      Tak samo jak kładkę nad obwodnicą do Auchan Osowa.

      • 5 0

      • Na kładkę bym nie liczył. Miasto od lat ma w poszanowaniu tą dzielnice i nic się w tej materii nie zmieni. Ps. Może Majland się dorzuci :D

        • 1 1

    • Niech się Banino dorzuci (2)

      • 11 2

      • Banino za max 5 lat,bedzie Gdańskiem (1)

        • 1 3

        • Nie będzie.

          Tak samo jak Kowale nie są. Nie opłaca im się.

          • 4 1

  • Kiedy rondo

    Kiedy w końcu normalne rondo w miejscu tego pomalowanego na żółto przy Lawendowej/Jabłoniowej?

    • 0 1

  • To jakas kpina!!!! (7)

    Czy tylko ja nie doznałem amnezji????
    O remoncie tej cholernej Budowlanych mówi się juz od conajmniej 5 lat ale i tak mają pierszeństwo wszystkie g*wniane inwestycje wokół,wypozyczalnie ,handlarze aut,itp
    Zmienić prawo tak aby wszelkie inwestycje przy tej waznej arterii obciązone były mytem dla inwestorów którzy w poźniejszym czasie eksploatuja ów drogę..

    • 38 14

    • Po co miasto ma priorytetyzować remont/budowę drogi dla ościennych gmin? (1)

      Tylko garstka mieszkańców by z tego skorzystała a w 95% Banino Żukowo itp

      • 7 11

      • Banino to nie Gmina :-)

        Od 1.01.2022 bedzie posiadac status Freie Stadt :-)

        • 0 0

    • "eksploatuja ów droge" (4)

      Powinni natychmiast kasować taką "twórczość ",

      • 6 4

      • Kasować to możesz bilet w kasowniku :DDD (2)

        Kasować to możesz bilet w kasowniku :DDD

        • 5 2

        • (1)

          Kasować to możesz pliki w komputerze.

          • 2 2

          • Pliki się usuwa, a nie kasuje!

            • 1 1

      • Styropian zamiast ........

        A co nie pasuje???? Wonty od delikwenta którego zdolność rozumowania kończy się na programach informacyjnych tvp info.

        • 5 2

  • Łucznicza

    8 miesięcy po podpisaniu kontraktu. Brawo a kontrakt może być podpisany w 2035 roku

    • 0 1

  • źródlana, kiedy bedzie chodnik? (3)

    Czy ktoś z UM zainteresuje się kiedyś tą ulica i zrobi chodnik na odcinku od ronda do ROD? Jeździ tam.kilkanascie tysięcy samochodów dziennie i jest bardzo niebezpiecznie. Czekamy aż ktoś zginie pod kołami?

    • 25 6

    • Chodnik Źródlana

      Nie prędko , GWIK nie przewiduje tam żadnych inwestycji . Prędzej z BO przejdzie .

      • 0 0

    • (1)

      Ja bym napisał , kiedy nastąpi likwidacja ROD w okolicach ul. Źródlanej ? kiedy w końcu miasto zacznie pobierać podatki od tych ROD przecież to są nielegalne osiedla mieszkaniowe, tam mieszkają tys. ludzi. Miasto nie ma gdzie sie już rozwijać a w centrum miasta mamy relikty PRL. Tam miała byc uprawiana marchewka, pietruszka czy ziemniaki a nie budowane slumsy miejskie. Gdy budowano stadion ROD przeniesiono na Górki Zachodnie, tam miejsca jest dość te ze Źródlanej i Kartuskiej też można tam przenieść.

      • 23 1

      • Ależ użytkownicy ROD płacą podatki, inaczej nie mogliby ich użytkować

        W przeciwieństiwe do Ciebie płacą je sumiennie i solidarnie. Jeśli chodzi o likwidację to niestety szkoda, że zlikwidowano Ci mózg no ale cóż, nie każdy musi go mieć. A jeśli to nie Tobie go zlikwidowano i posiadasz takowy to zacznij go używać bo nieużywany obumiera ...

        • 1 4

  • swietkorzyska i niepołomicka (4)

    To powinien być priorytet ! Przy samej ul. Niepolomickiej w tym samym czasie buduje się 8 nowych osiedli !!! Jest jedna droga dojazdowa i wyjazdowa a kiedy na korkowinycy Gdańska coś się wydarzy to wszyscy uciekają przez wspominane ulice ale oczywiście władze Gdańska nie widzą problemu ! I szanowna pani prezydent ciągle wydaje zgody na kolejne budowy osiedli a budowa nowej świętokrzyskiej jest od lat ciągle przekładana ! skqndal ! Ciekawe ile mieszkań wzamian za te zgody na osiedla rośnie pani prezydent.

    • 19 5

    • (2)

      a ktos komuś tam nakazał kupowac mieszkania? Wiedzą, że nie ma dojazdu i szybko nie będzie.

      • 2 3

      • Gdzieś mieszkać trzeba

        A mieszkania na dolnym tarasie są droższe niż w Londynie.

        • 1 0

      • Ale miasto obiecuje wybudowanie tych dróg już kilkanaście lat!

        • 3 2

    • Dulkiewicz nie musi wydawać zgód. Robią to na własnych działkach zgodnie z prawem i MPZP. Nie można im zabronić.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane