- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (62 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (324 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Płot i zamknięte furtki na prywatnym chodniku prowadzącym do PKM
Na chodniku ustawiono płot i metalowe bramki, które są zamknięte.
Mieszkańcy Jasienia i Moreny skarżą się, że na chodniku z którego do tej pory korzystali chcąc dojść m.in. do przystanku PKM, prywatny właściciel ustawił płot i żelazne bramki. W sprawie rozmowy prowadzi rada dzielnicy, ale przejścia na razie nie ma. Przedstawiciele spółdzielni, do której należy teren, odpowiadają, że okolica była notorycznie zaśmiecana. Rozwiązaniem mogłoby być przejęcie terenu przez miasto.
- Dlaczego zamknięto przejście do ul. Myśliwskiej i PKM?
- Oświadczenie właściciela terenu - SM "Błękitna Fala"
- Terenem powinno zainteresować się miasto? Jest interpelacja
- To przejście spacerowe, uczęszczane zarówno od strony ul. Damroki, ul. Jasieńskiej, ul. Kraśnięta, jak i w drugą stronę od Stawu Wróbla, ul. Bażantowej i wielu innych - wyliczają radni Jasienia.
W ostatnim czasie po obu stronach dobrze utrzymanego i doświetlonego chodnika, pojawiły się jednak metalowe furtki, zainstalowane przez prywatnego właściciela terenu. Przez pewien czas nadal swobodnie można było korzystać z deptaka.
- W rozmowie z właścicielem terenu udało się ustalić, że furtki na tę chwilę pozostaną otwarte. Jednakże przychylając się do prośby zarządcy, prosimy o kulturalne korzystanie z przejścia i sprzątanie po swoich pociechach - informowali 17 czerwca radni Jasienia.
Tu mogłyby stanąć szlabany. Lista prywatnych dróg w Gdańsku
Jednak już kilkanaście dni później, na początku lipca, bramki zamknięto, odcinając tym samym pieszych od przejścia przez dzielnicę w tym miejscu.
- Ta decyzja nas zaskoczyła, bo jeszcze niedawno ustaliliśmy, że przejście będzie swobodne, a na piątkowym (02.07.2021r.) spotkaniu Zarząd Spółdzielni nie informował, że chce już zamknąć furtkę. Na pewno będziemy w tej sprawie kontaktować się ze Spółdzielnią Mieszkaniową "Błękitna Fala", do której należy ogrodzony teren i poprosimy o jego otwarcie do czasu odpowiedzi na kolejną interpelację w tej sprawie - mówi Kamil Ziętara, zastępca przewodniczącej zarządu rady dzielnicy Jasień.
Dlaczego zamknięto przejście do ul. Myśliwskiej i PKM?
Jak dodaje, problem jest złożony: decyzja spółdzielni, choć dla mieszkańców jest uciążliwa i zaskakująca, ma swoje uzasadnienie.
- W prowadzonych rozmowach przedstawiciele SM "Błękitna Fala" przekazali mi, że chcieli, by teren przejęło miasto, co ostatecznie nie doszło do skutku. Utrzymanie czystości tego terenu, czy np. kwestia odszkodowań powstałych wskutek wypadków w tym miejscu, spoczywała więc po stronie spółdzielni. Na tym terenie wybudowano także plac zabaw, o który dba SM. Stąd decyzja o instalacji bramek - wyjaśnia Kamil Ziętara.
Oświadczenie właściciela terenu - SM "Błękitna Fala"
O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli spółdzielni. Stanowisko publikujemy w całości, poniżej.
Terenem powinno zainteresować się miasto? Jest interpelacja
Kamil Ziętara dodaje, że idealnym rozwiązaniem problemu byłoby włączenie terenu do miejskich zasobów. Interpelację w tej sprawie skierowała już radna Anna Golędzinowska.
Podkreśla, że zamknięcie przejścia przez prywatną działkę, przerwano ważne połączenie między Moreną i Jasieniem.
- Zapewnianie tego typu skrótów w kierunku ważnych przystanków komunikacji zbiorowej, oprócz zapisów poszczególnych mpzp [miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego - red.], wpisuje się politykę Gdańska zapisaną w "Planie zrównoważonej mobilności miejskiej dla Gdańska do 2030 roku" - pisze w interpelacji radna.
Anna Golędzinowska zwróciła się także z prośbą o zlecenie miejskim służbom "pilnego podjęcia działań", które miałyby doprowadzić do "trwałego przywrócenia" połączenia w przestrzeni publicznej Gdańska.
Zniknie szlaban niezgody w Sopocie
Stanowisko władz miasta poznamy w drugiej połowie lipca. Zgodnie z przepisami urzędnicy mają 14 dni na odpowiedź.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nieruchomości na Jasieniu na sprzedaż
Miejsca
Opinie (316) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-07 14:40
Opinia wyróżniona
I słusznie (36)
Spółdzielnia ma rację skoro śmiecą i brudzą to bardzo dobrze postąpili dlaczego inni mają płacić za brak kultury drugich. Miasto niech wykupi skoro może i będzie po problemie ale Oni wola nie więc jak najbardziej odgradzamy co nasze skoro inni i to nie dbaja
- 498 75
-
2022-03-06 01:15
Myśliwska
Bzdura. Nikt tam nie śmieci, proszę się przejść tamtędy. Na otwartym odcinku jest tak jak na chodnikach okalających owe osiedle. Mieszkańcy Błękitnej Fali ze swoimi czworonogami poza swój teren.
Coś mi się wydaje, że im zależy na kasie. Chcą zmusić miasto do wykupu tego przejścia, które wg ustawy Rady Miasta miało pozostać wolne od wszelkich przeszkód w pasie 3m wzdłuż Potoku Siedleckiego.- 0 0
-
2021-09-13 09:36
bzdura
chodziłem tam wiele razy i był porządek
- 0 0
-
2021-07-11 12:35
ii
20 lat tamtędy chodziłem i nie widziałem brudów, chyba ze sami brudzicie, a na osiedle Jasień przychodzicie
- 0 0
-
2021-07-08 20:29
Chodzimy tym chodnikiem od początku jego powstania. Nie śmiecimy, nie brudzimy. Dlaczego ma być odpowiedzialność zbiorowa.
W takim razie nasze osiedle Jasień też powinno pozostać zamknięte dla mieszkańców Blekitnej Fali. Jak grodzić to wszystko.- 2 0
-
2021-07-08 15:07
Nie, nie ma racji
Zaśmiecanie to jest jakaś bajka, przechodziłem tam codziennie, nie ma tam żadnych śmieci a swoją drogą przez parę lat jedyny śmietnik jaki tam był to ten postawiony w zagrodzonym placu zabaw, do którego musiałem wrzucać psie g*wna przekłądając rękę przez płot. Jedyne śmieci jakie tam są to te w strumieniu, które po prostu spływają z różnych miejsc. Postawili furtki, które są totalnie antyludzką przeszkodą.
- 4 1
-
2021-07-08 10:21
Uchwała Krajobrazowa Gdańska
Rozdział 3. Ogrodzenia
§ 6. 1. Zakazuje się ogrodzeń:
(...)
4) na terenach zabudowy wielorodzinnej, z wyłączeniem ogrodzeń:
a) o wysokości nie większej niż 1,5 m wokół przedogródków wydzielonych dla lokali w parterze,
b) bezpośrednio otaczających place zabaw lub wybiegi dla psów,
c) na nieruchomościachRozdział 3. Ogrodzenia
§ 6. 1. Zakazuje się ogrodzeń:
(...)
4) na terenach zabudowy wielorodzinnej, z wyłączeniem ogrodzeń:
a) o wysokości nie większej niż 1,5 m wokół przedogródków wydzielonych dla lokali w parterze,
b) bezpośrednio otaczających place zabaw lub wybiegi dla psów,
c) na nieruchomościach znajdujących się bezpośrednio pomiędzy nieruchomościami z ogrodzeniami zabytkowymi, pod warunkiem sytuowania ogrodzenia w kontynuacji linii ogrodzeń historycznych z zastosowaniem rodzajów materiałów budowlanych stosowanych w tych ogrodzeniach historycznych oraz nie przekraczając gabarytów tych ogrodzeń historycznych,
d) w linii historycznej zabudowy lub w linii historycznej ogrodzeń (z dopuszczeniem zmiany przebiegu ogrodzenia koniecznej w celu ominięcia istniejących przeszkód, w szczególności urządzeń technicznych, drzew)- 5 2
-
2021-07-08 09:06
Polacy. Więc syfią gdzie popadnie...
- 2 1
-
2021-07-08 08:39
(1)
Miasto niech wykupi. OK ale dlaczego i od kogo? Spółdzielnia niech ten teren po prostu odda miastu i po problemie a wykup to nic innego jak na wzór piss dowski , uwłaszczenie prezesai jego ekipy.
- 5 4
-
2021-07-08 12:49
A dlaczego miasto? Jedni z grodzonego osiedla posprzeczali sie z drugimi z grodzonego a ja mam sie dokladac? U mnie na osiedlu nie ma szlabanow ani plotow a do tego jak jest wieksza impreza na Ergo Arenie to jeszcze jeden pas Pomorskiej zamieniaja na parking. Za to ja jak musze pojechac na nowe osiedla to wszedzie mam ploty, szlabany i prywatne parkingi. Niech sami sie dogadaja i sami za to placa.
- 1 0
-
2021-07-08 07:36
Dokładnie
Polactvvo nie potrafi to trzeba jechać jak z bydłem
- 1 2
-
2021-07-07 22:20
Nie ma tam śmieci
Regularnie korzystałam przez wiele lat z tego ciągu - zarówno w trakcie spacerów pieszych, jak i rowerowych. Początkowo był zwykłą, nieutwardzoną ścieżką, dopiero od stosunkowo niedawna wyłożony został kostką i wyposażony w infrastrukturę. Przez te wszystkie lata nie widziałam żadnych śmieci tam pozostawionych, więc ten argument uważam za
Regularnie korzystałam przez wiele lat z tego ciągu - zarówno w trakcie spacerów pieszych, jak i rowerowych. Początkowo był zwykłą, nieutwardzoną ścieżką, dopiero od stosunkowo niedawna wyłożony został kostką i wyposażony w infrastrukturę. Przez te wszystkie lata nie widziałam żadnych śmieci tam pozostawionych, więc ten argument uważam za nieprawdziwy. Dla wielu młodych rodziców posyłających swoje dzieci do szkoły lub przedszkola na Jasieniu to był podstawowy szlak komunikacyjny. Podobnie dla powracających z PKM Jasień.
- 6 3
-
2021-07-07 19:57
Jakie smieci?
Chodze tam od lat kilka razy w tygodniu i nigdy nie widzialem tam smieci. Totalna bzdura.
- 10 8
-
2021-07-07 19:43
Chodzę tą ścieżką prawie codziennie, śmieci wcale nie ma, ale za to kosz jest pełen.
Poza tym przypominam, że w Gd. obowiązuje ustawa Krajobrazowa podjęta w 2018 r.- 9 7
-
2021-07-07 18:19
O takich dzbanach jak ci co sie grodzą pisał juz x lat temu Aleksander Fredro ale wtedy był ich margines (1)
Kilka set lat później gdy deweloperzy opanowali Gdańsk wioska sprowadziła sie do Gdańska i mamy teraz tego efekty .Na wsi zawsze mieli ogrodzoną oborę to i tutaj chcą się grodzic im się wtedy wydaje ze sa lepsi od innych :) Ale jak by wszystkie spoldzielnie mieszkaniowe by grodziły swoje tereny to ta patologia nie mogła by nawet z mieszkania
Kilka set lat później gdy deweloperzy opanowali Gdańsk wioska sprowadziła sie do Gdańska i mamy teraz tego efekty .Na wsi zawsze mieli ogrodzoną oborę to i tutaj chcą się grodzic im się wtedy wydaje ze sa lepsi od innych :) Ale jak by wszystkie spoldzielnie mieszkaniowe by grodziły swoje tereny to ta patologia nie mogła by nawet z mieszkania wyjść.A tedy by sie pluli ze niewolno!! Oni mogą ale inni nie!! Takich przykładów juz mamy coraz wiecej .
"Wolnoć, Tomku, w swoim domku" Teraz jest bardziej aktualne niz kiedys .
60% w ankiecie głosowało za to przedstawia doskonale przykład głupoty wyborców w tym miescie.- 13 10
-
2021-07-10 08:02
dokładnie tak jak twoja rodzina,chyba ze o tym zapomniałes
- 0 1
-
2021-07-07 17:32
Warto zwrócić uwagę na jedną, ciekawą rzecz (2)
Miasto sprzedało działkę z bonifikatą dla wojskowych (Błękitna Fala) zdecydowanie poniżej cen rynkowych. Ciąg pieszy był tam od zawsze, co najmniej od 30 lat (widać na mapach satelitarnych), więc zgodnie z logiką i prawem nie może zagrodzić przejścia. Teraz BF chce, żeby miasto odkupiło (pewnie po zawyżonej cenie) teren, który co najwyżej może oddać w użytkowanie/oddać w służebność.
Bezczelność Błękitnej Fali i układy układziki w Mieście Gdańsk. Nic nowego.- 35 15
-
2021-07-07 20:06
Nie miasto sprzedało tylko AMW
AMW sprzedało ten teren byłym wojskowym robiąc przy tym gruby wałek. Miasto dostało cenę zaporową.
- 30 0
-
2021-07-07 19:02
Prawda
Tam sami dygnitarze wojskowi byli właścicielami, afera byla w mediach opisywana z ich udziałem, ale za każdym razem ktoś jej ucinał łeb...
- 13 4
-
2021-07-07 17:05
Trzeba wam przejscia zamykac
Bo syfiarze w Gdańsku mieszkają
- 15 4
-
2021-07-07 15:50
Co to za fałszywy powód? (9)
Przecież tam nikt nie śmieci! Codziennie chodziłem tym skrótem czy to na PKM czy na spacery i nigdy nie zauwazylem żadnych śmieci. Śmierdzi mi tu ściemą tylko po to żeby się odgrodzić. Idąc tym tropem WSM Jasien powinno ogrodzić całe osiedle przy Kartuskiej, razem z parkiem
- 38 43
-
2021-07-08 15:08
zero śmieci
Dokładnie, to totalna ściema, tam nie ma żadnych śmieci, przechodzą tam ludzie z dziećmi, ludzie wracjący z zakupów, ludzie z psami, którzy swoja drogą w tej okolicy zazwyczaj zbierają kupy po psach. To jest kompletna ściema z tymi furtkami
- 5 2
-
2021-07-08 09:08
Codziennie jest sprzątane! Dlatego nie widziałeś! (1)
- 6 1
-
2021-07-08 15:26
Akurat...
- 2 0
-
2021-07-08 08:29
Powodem są pieniądze i odpowiedzialność
Ciekawa jestem czy chciałby Pan płacić pieniądze za utrzymanie terenu, z którego korzystają głównie ludzie z osiedla sąsiadującego
- 11 3
-
2021-07-08 05:25
Wlasnosc prywatna to nie jest falszywy powod. (1)
- 20 6
-
2021-07-08 08:42
Nie prywatna bo spółdzielcza. Pytanie tylko skąd spółdzielnia ma te tereny? - Odpowiem; Od Ciebie, ode mnie i od nas wszystkich bo tak to wyglądało. Dostali w prezencie a teraz chcą się dorobić.
- 7 8
-
2021-07-07 16:25
(1)
Jezeli wewnątrz WSM Jasień są drogi i chodniki miejskie, szkoła publiczna to tego by akurat nie mogli zamknąć także nie jest to dobre porównanie
- 11 5
-
2021-07-08 07:59
no to można odgrodzić ulicę od pozostałego terenu też
i będziesz mógł sobie chodzić po asfalcie wzdłuż aut. Chodniki są na terenie spółdzielczym, tak samo jak park "w dolince" i sto innych okolicznych terenów spacerowych, z których nikt nie zabrania korzystać jenerałom z błękitnej fali ani innym wielkorolnym właścicielom apartamentów z gardenii i okolicznych wysp deweloperskich. Wszędzie działa ten
i będziesz mógł sobie chodzić po asfalcie wzdłuż aut. Chodniki są na terenie spółdzielczym, tak samo jak park "w dolince" i sto innych okolicznych terenów spacerowych, z których nikt nie zabrania korzystać jenerałom z błękitnej fali ani innym wielkorolnym właścicielom apartamentów z gardenii i okolicznych wysp deweloperskich. Wszędzie działa ten sam mechanizm i to samo myślenie. Jak kiedys było nieogrodzone - znaczy, że wspólne (chociaż często nie). Ale jak ja kupię sobie obok nowe, to się ogrodzę, żeby mi plebs nie wchodził.
- 9 2
-
2021-07-07 15:56
Nie zauważyłeś, bo sprzątają, ale odechciało im się sprzątać...
... i słusznie.
- 62 15
-
2021-07-07 15:25
(2)
Nie, niesłusznie. Miasto to organizm, w którym żyjemy wszyscy i swobodne przemieszczanie się to oczywistość, a nie luksus. I to ma być metropolia? Ile w Berlinie jest grodzonych osiedli? 2, słownie dwa, mentalna przepaść. Polacy to tacy Rosjanie, którym wydaje się, że są Francuzami.
- 36 54
-
2021-07-07 18:04
100% (1)
Od 16.wieku nic się nie zmieniło. Zaściankowość, prywata. To jest ciag komunikacyjny. Ile razy tamtędy szłam, nie widziałam śmieci. Inna sprawa: czemu spółdzielnia BF nie zwróciła się do sąsiadujących spółdzielni o wsparcie? W kupie siła, a radni Jasienia na pewno wspieraliby od początku i sprawy nie byłoby w ogóle...być może.
Jedyne, co rozumiem- to odpowiedzialność prawa właściciela (wypadek+odszkodowanie).
Oby udało się rozwiązać ten pat.- 21 29
-
2021-07-08 07:48
Moze były posprzątane dlatego nie widziałaś?
- 10 5
-
2021-07-07 14:55
Nikt tam śmieci. Miasto dało ciała, że ciągu komunikacyjnego między osiedlem a szkołą i PKMką nie zabezpieczyło. Ot co.
- 62 15
-
2021-07-07 14:46
Bzdura z tym śmieceniem (2)
Bzdura z tym śmieceniem , amoże zupa była za słona ?
- 31 79
-
2021-07-08 00:14
Nawet jak nie śmiecą to nie raz widziałem przejeżdżające tędy motocykle
- 11 2
-
2021-07-07 19:28
Prywatne ? To wypad!
- 36 8
-
2021-07-07 13:53
Opinia wyróżniona
na plaży parawaning, w mieście płotoza (20)
czemu wszyscy się od wszystkich odgradzamy?
- 204 126
-
2021-07-10 20:36
Bo
Ludzie to smieciarze nieszanujacy cudzej wlasnoci?
- 0 0
-
2021-07-09 18:53
Czemu ach czemu
Temu żę jesteśmy brudasami !
- 0 0
-
2021-07-09 00:23
Kultura
Ponieważ niestety mamy coraz więcej wieśniaków w mieście niż ludzi miastowych(rodowitych)
- 2 0
-
2021-07-08 14:52
Bo...
Bo obcy nam ludzie to p*erdolona szarańcza na nieswoim terenie!
- 1 0
-
2021-07-08 12:02
A w społeczeństwie mentalna chciejoza.
- 0 0
-
2021-07-08 10:48
Grodzimy
Poniewaz inni nie szanują czyjejś własnosci i dopóki nie zabetonujesz, nie ogrodzisz, nie wbijesz słupków to będą wchodzic, brudzic i parkowac na nie swoim
- 4 0
-
2021-07-08 08:04
Dominuje mentalność chłopa pańszczyźnianego.... (1)
Stąd te parawany, płoty i ogólny syf na terenach publicznych! Niestety nasi rodacy to urodzeni syfiarze - w większości... Zamiast grodzić - edukować. Tylko w tym nadzieja. A złapanych na syfiarstwie karać srogo i nieuchronnie! A tych od płotów i parawanów wysłać do interioru!
- 4 4
-
2021-07-08 09:24
ale to nie teren publiczy ale prywatny, o to sie tu rozchodzi
- 2 1
-
2021-07-07 20:57
bo od choloty trzeba sie odgradzac, jak by byli normalni uprzejmi czysci to nikt by sie nie odgradzal
- 10 5
-
2021-07-07 20:31
Po to by czuć się bezpieczniej.
- 4 2
-
2021-07-07 18:59
Widzisz bo to działa w dwie strony, zazwyczaj właściciel udostepniajac swoj teren z życzliwości chce by działało to w dwie strony. Ale skoro co chwile ktos wymierza mu policzek to dlaczego miałby to tolerować. Ostatnio podobna sytuacje mam z sąsiadami, którzy sobie na moim terenie parking urządzili, przez dobrych 12 lat dochodziło do pyskówek,
Widzisz bo to działa w dwie strony, zazwyczaj właściciel udostepniajac swoj teren z życzliwości chce by działało to w dwie strony. Ale skoro co chwile ktos wymierza mu policzek to dlaczego miałby to tolerować. Ostatnio podobna sytuacje mam z sąsiadami, którzy sobie na moim terenie parking urządzili, przez dobrych 12 lat dochodziło do pyskówek, wieczny śmietnik. Dlatego postanowiłem zamknąć teren i szczerze mam gdzies gdzie ich graty będą staly. W Polsce niestety to działa tak, z3 jak dasz palec to zaraz chcieliby do łokcia wpitzielic. Teraz posadze sobie tam trawę i będę się cieszył zielenią, a nie rozjeżdżony błotem, każdy człowiek ma pewna granice po której przekroczeniu przestaje się patrzeć na innych tym bardziej, że nikt nie docenia tego. Zawsze pomagasz, sprobuj raz odmówić to zaraz usłyszysz jak Ci d*pe za plecami obrabiają...
- 34 0
-
2021-07-07 15:42
Bo nie szanujemy cudzej własności i siebie nawzajem...
Nie twierdzę, że wszyscy, ale wystarczy, że część z nas...
- 29 3
-
2021-07-07 15:26
bo taka jest ludzka potrzeba, jestesmy stworzeni do zycia w malych spoelcznosciach
wielkie blokowiska sa przeciw naszej naturze, makxymalna grupa to 100-200 osob, nie kilkaset, z ktora zyjemy. To kwestia ewolucji, w takich grupach zylismy dziesiatki tysiecy lat i kilkadziesiat lat zycia w klatach = blokach tego nie zmieni
- 12 9
-
2021-07-07 15:03
Jak wynika z artykułu dla świętego spokoju.
- 28 3
-
2021-07-07 15:08
Pozostałość wieków pańszczyzny (1)
Potem kołchozów i PGRów. Działka przyzagrodowa była wielką wartością, której należało strzec. Ludzi nie winię, to nasza pogwatmana historia jest winna.
- 12 25
-
2021-07-08 06:21
Pozostaloscia PGRow i Kolchozow jest podejscie do wlasnosci prywatnej jak w artykule - "to ma byc wspolne, bo ludzie chca"
- 5 1
-
2021-07-07 15:08
Bo covid
Teraz odpowiedzią na wszystkie problemy jest covid. Pan Covid.
- 5 17
-
2021-07-07 14:17
nie od wszystkich (2)
wystarczy paru "elementow", ktorzy szczaja gdzie popadnie, wyrzucaja smieci i sr*.ja swoimi psami i ludziom odechciewa sie dzielenia swoja wlasnością... stad tyle plotow :) a parawany nad polskim morzem, chyba uzasadniona sprawa gdy ciagle pizga jak na uralu...
- 59 15
-
2021-07-07 15:37
ale ci sami ludzie, za moment pójdą sr*ć swoimi psami, (1)
i wyrzucić puszkę po tyskim na teren, który jest obok nich otwarty, bo po co na swoim. Wtedy jest wszystko okej, prawda?
- 22 13
-
2021-07-08 09:21
tym sie rozni
wlasnosc prywatna od publicznej.
- 10 1
Wszystkie opinie
-
2021-07-06 17:16
W MPZP jest tam wyznaczony ciąg pieszy i zieleń zorganizowana (6)
Każda zabudowa, która tam powstanie, to samowola. Zgłaszać do miasta, nadzoru budowlanego, oraz zarządu wodnego. Im więcej osób to zrobi, tym lepiej.
- 46 77
-
2021-07-07 13:35
ciągi piesze w MPZP to jedynie sugestia (3)
i nie ma to nic do kwestii własności długobrody mędrcze
- 51 8
-
2021-07-07 17:31
Dokładnie! (2)
Ciekawe czy gdyby wpisali w mpzp, że jego toaleta ma być publiczna, to też by popierał. Pewnie nie, ale z cudzego na krzywy r..j to chętniej. Typowe polacteo.
- 10 6
-
2021-07-07 18:06
Ale przez moje osiedle to dzbanku przechodzisz przez swoje innym bronisz pustogłówcu :) (1)
- 6 12
-
2021-07-07 18:33
Gadasz sam ze sobą?
Na niezłego jelopa wychodzisz.
- 8 1
-
2021-07-07 13:42
(1)
ale ciąg pieszy jest. mpzp nie mówi że ma być ogólnodostępny.
- 32 9
-
2021-07-07 17:36
Nawet nie może
Jeśli teren jest prywatny. WSA w Gdańsku sie na ten temat wypowiadał i NSA.
- 5 1
-
2021-07-07 13:32
"A to Polska właśnie..." (2)
- 26 30
-
2021-07-07 13:36
(1)
w kazdym normalnym panstwie wlasnosc to swietosc. w UK wiekszosc ziemi jest prywatna. lasy pozamykane na klodki, łaki pogrodzone. jakos zyja.
w szwecji nawet jeziora maja prywatne w wiekszosci- 12 18
-
2021-07-07 13:56
Stary ale bzdury pleciesz. Mieszkam w UK jest dokladnie na odwrot niz piszesz. Rzadko widac tutaj ogrodzone przejscia, szczegolnie na lakach, lasach czy miedzy polami tutejszych rolnikow.
- 7 12
-
2021-07-07 13:35
(3)
i bardzo dobrze. jak miasto chce to moze przejac teren. jak nie to koniec tematu. jak mieszkancy maja pretensje to tylko do miasta, sa wybory moga wybrac inna wladze ktora ten teren przejmie
- 111 13
-
2021-07-07 14:09
Raczej pretensje do siebie. Skoro nie potrafili uszanować czyjejś własności i zachowywać się kulturalnie to teraz niech dymają na około. Prosta sprawa, że nikt za chamów nie będzie sprzątał. Wychowano społeczeństwo brudasów którzy biorą prysznic 3 razy dziennie i którym przeszkadza, że ktoś wywiesi pranie na balkonie ale jak tylko wyjdą z domu to nawet papierka nie potrafią wyrzucić do śmietnika oddalonego o kilka metrów.
- 21 5
-
2021-07-07 14:10
Pretensje do miasta , że ktoś ogrodził swój teren? Kacper ty jesteś niereformowalny zakuty beton
- 10 9
-
2021-07-07 17:10
Miasto może by przejęło ten chodnik,ale nie za cenę jaką żąda ta spółdzielnia.Podejrzewam,że chodzi o kwotę w milionach i to najlepiej EURO,lub USD.
- 1 8
-
2021-07-07 13:38
Nie po to Miasto działkę sprzedało aby teraz odkupywało. Najwyżej może sprzedać jeszcze raz.No!! (2)
- 39 17
-
2021-07-07 13:39
przecież to wojskowe tereny były a nie miejskie (1)
- 18 5
-
2021-07-07 13:40
te juz nie.
wojskowe byly sprzedane za sld w 2000
- 5 7
-
2021-07-07 13:38
(1)
I prawidlowo, nastepny bubel miasta. Aby nie wywlaszczyli go tak jak na kamienej gorze w Gdy.
- 38 11
-
2021-07-08 06:06
Tamto wywlaszczenie bylo nielegalne - nie bylo pod budowe drogi krajowej.
- 0 0
-
2021-07-07 13:38
gdanscy planisci
i handlarze ziemia.
- 74 11
-
2021-07-07 13:39
Tak jak zamknięte przejścia ogródków działkowych , (8)
które przedzielają tkankę miejską . Tu Miasto mogłoby zadziałać i zmusić działkowiczów do udostępnienia głównych alej mieszkańcom
- 64 45
-
2021-07-07 14:09
Ale to komuś w tym miejskim grajdołku
musi się chcieć ruszyć tyłek i zacząć robić coś konkretnego, a nie tylko zbijać bąki.
- 10 4
-
2021-07-07 15:00
ogródki działkowe to teren prywatny, może tobie przez ogródek pod blokiem poprowadzimy ścieżkę środkiem? (1)
Co by pijacy mieli do monopola bliżej? A w drodze z monopola rzucą ci pod twój balkon butelki
- 13 14
-
2021-07-07 15:17
to akurat nie jest prywatna wlasnosc
- 18 4
-
2021-07-07 15:12
dokladnie
- 3 1
-
2021-07-07 15:56
dzialkowcy .... sami sie ogrodza, a sami wszedzie sie pchaja samochodami
- 11 2
-
2021-07-07 17:39
I pewnie za friko korzystać (2)
Z owoców i warzyw na działkach? Jak widać pasożytów w tym kraju nie brakuje.
- 3 7
-
2021-07-07 18:01
Może rośliny i buda na działce są twoje (1)
ale reszta nie. To nie uczciwe wobec innych. Napisz ile płacicie podatku gruntowego i dzierżawy wieczystej za atrakcyjne 400m2 w środku miasta.
- 9 3
-
2021-07-07 18:36
A ty pasożycie nie płacisz dzierzawy gruntu
Ale chciałbyś korzystać. Złodziejska mentalność. W sklepach rozumiem za towar też nie płacisz?
- 2 7
-
2021-07-07 13:41
niech mieszkańcy jeżdżą prywatnymi samochodami a nie PKM (4)
- 44 18
-
2021-07-07 13:42
Jeśli jest prywatny i był zaśmiecany to dobrze że go zagrodzili (3)
- 41 11
-
2021-07-07 13:57
(2)
Teren nie był zaśmiecany, to pseudotłumaczenie. Plac zresztą nie był używany przez obcych (ani przez mieszkańców - nigdy nikogo tam nie widziałem) bo był zamknięty na klucz.
Teren należał do AMW i został za grosze przejęty przez prominentnych wojskowych o czym kiedyś pisały gazety. Tradycyjnie sprawa rozeszła się po kościach. Teraz "prominenci" nie chcą plebsu na terenie, z którego i tak nie korzystają. Ot, Polska.- 20 15
-
2021-07-07 15:33
Spółdzielnia błękitna fala, mareczek kostecki i ekipa
generałów, którzy rzekomo "nie mieli zapewnionych potrzeb bytowych". Te tereny, podzielone na działki, sprzedano im za grosze w porównaniu do cen rynkowych. Teraz szlachcie się nie podoba, że ktoś im pod oknami chodzi.
- 8 4
-
2021-07-07 15:58
Zgadza się, często tamtędy spaceruje i nigdy nie widziałem żeby ten teren był zaśmiecony. Na wspomnianym placu zabaw widziałem max 2 osoby na raz
- 5 4
-
2021-07-07 13:43
Własność rzecz święta i tle. (4)
- 79 22
-
2021-07-07 15:47
Tak dla zakpleksionych, żeby się dowartościować (3)
- 1 15
-
2021-07-07 17:41
Jak się w końcu czegoś swego dorobisz w zyciu (2)
To zrozumiesz co to własność. Typowe podejście pasożyta.
- 11 4
-
2021-07-07 18:04
Typowe teksty gościa, który przy dorabianiu się tak zgorzkniał, że wszystko by grodził.
- 5 9
-
2021-07-08 12:19
3 tysiace w korporacji
i karta z debetom. Zaprawde podziwiam twoj majestat.
Gdybys naprawde mial cos wartosciowego to nie bylbys taki malostkowy. stolec masz, mieszkanei w bloku na zad*piu, z widokiem na parking, ale i to stolec ogrodzisz, zeby bylo wiadomo, ze sa to panskie wloscia... Echh, malomiejska mentalnosc.- 0 0
-
2021-07-07 13:49
skoro to utrudnia życie innym to powinno być otwarte (15)
to chodnik ,a nie czyjś garaż. Czemu nie chce tego miasto?????
- 41 80
-
2021-07-07 14:07
(1)
Utrzymanie = kolejny wydatek
- 26 2
-
2021-07-07 16:06
lepiej sobie furki kupic.... wszystko dla gdanska
- 8 6
-
2021-07-07 14:08
Miasta nie interesuje utrzymywanie dodatkowej przestrzeni.
Podobna sytuacja miała miejsce z kawałkiem drogi i później postawionym szlabanem na osiedlu Vivaldiego na południu Gdańska.
Miasto nie pokwapiło się do przejęcia drogi w utrzymanie, więc zarządca (administracja osiedla na polecenie mieszkańców) postawiła szlaban i co za tym idzie odcięła aleternatywną i zarazem krótszą opcję na dojazd do ul. Starogardzkiej od strony ul. Wielkopolskiej i jej przyległych.- 23 3
-
2021-07-07 14:11
A to Miasto chce korzystać czy śmieciarze? (6)
Zróbcie zbiórkę i sobie wykupcie przejście.
- 13 8
-
2021-07-07 14:31
Śmieciarze?! (5)
Tyle razy tamtędy przechodzilam, śmieci zero. Może psy zostawiały kupy, ale to ludzie z przyległego osiedla po drugiej stronie rowu. Serio, tam było czysto. Bardziej psy albo młodzież, może hałasowali...
- 9 11
-
2021-07-07 15:02
czyli sąsiedzi syfili g*wnem pod oknami sąsiadów i ci ostatni mieli tego w końcu dość.
To ich pełne prawo, by mogli swój kawałek ziemi sobie w takim przypadku ogrodzić.
- 13 3
-
2021-07-07 16:02
Nie widziałaś bo ktoś sprzątał i ktoś za to sprzątanie płacił. (3)
- 13 2
-
2021-07-07 18:15
Papier przyjmie wszystko (2)
"To jeszcze Heniek dopisz, że psy sr.ją na terenie posesji..."
Generałom i oficerom z BF nie wystarczył ich własny płot, trzeba było się od plebsu jeszcze bardziej oddzielić...To chyba najbardziej "zapłocone" osiedle w Gdańsku. Może konkursik- gdzie jest więcej płotów? albo kto postawi więcej?
Ciekawostka: nowe osiedle wielorodzinne nad samym stawem Wróbla jest otwarte. na parterze Lewiatan, jakaś knajpka...Ojejej, psy tam nie sr.ją?- 3 9
-
2021-07-08 05:56
Biedna Ty
- 2 1
-
2021-07-08 06:09
To niech chodza tamtedy.
- 2 0
-
2021-07-07 14:18
jasieniak
Jak przez Twój chodnik na posesji będzie prowadził "skrót" np. do sklepu to też stawiając ogrodzenie będziesz utrudniała życie innym. Od tego jest gmina aby regulowała takie sprawy! Ale nasza p. prezydent Aleksandra Dulkiewicz reguluje całą Polskę ee co tam Polskę, całą Europę ale o mieszkańcach miasta które ja zatrudnia i płaci miesięcznie ponad 12 tyś. zł nie licząc wynagrodzenia z rad nadzorczych to nie raczy myśleć i dbać. o przepraszam zadbała kupiła rydwan od firmy Letrangere Limited z Wielkiej Brytanii za 147600 zł. A na skrzyżowaniu ulic Jaskółczej, Śluzy i Jałmużniczej w Gdańsku zafundowała mieszkańcom plażę za 103105,17 zł itd. itp.
- 20 13
-
2021-07-07 14:26
jezeli cos jest moje to nie jest twoje (2)
ciezko to tak pojac?
- 24 3
-
2021-07-08 06:11
To tak nie dziala - ogrodzenie kawalka publicznej plazy parawanem jest OK, ogrodzenie prywatnej wlasnosci nie jest. (1)
"Co jest moje to nie ruszaj, co jest twoje to mi daj"
- 4 0
-
2021-07-08 08:30
Skandaliczne
jak w tym chorym państwie chroni się wszystko tylko nie czyjąś własność. Prawnie to użytkujący, a nie właściciel jest chroniony.
- 3 1
-
2021-07-07 17:06
Bo bedzie musialo sprzątać
Na koszenie nie ma kasy, a Ty myślisz że na sprzątanie będzie
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.