- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Po Gdańsku w wakacje jeździmy wolniej niż przed rokiem
Eksperci przekonują, że pomimo otwarcia tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą - latem jeździmy jeszcze wolniej niż przed rokiem, nie tylko w ścisłym centrum, ale też w pozostałych dzielnicach Gdańska. Warto jednak zaznaczyć, że wpływ na złą sytuację drogową ma m.in. budowa Forum Gdańsk.
Jest wolniej. Biorąc pod uwagę wyniki ostatnich pomiarów, nie jest to zaskakujące. Od miesięcy utrzymuje się sytuacja, w której prędkości rozwijane w poszczególnych aglomeracjach są coraz niższe. Z jednej strony jest to pozytywny trend pod względem bezpieczeństwa, jednak niezwykle frustrujący dla kierowców, którzy codziennie w miejskiej dżungli muszą zmagać się z korkami i innymi utrudnieniami na drodze.
45 km/h na terenie Gdańska
W najnowszym badaniu zmierzono średnie prędkości od początku czerwca do połowy lipca w 2015 i 2016 r. Chociaż w tym czasie większość osób wyjeżdża na wakacje, to sytuacja na drogach w miastach wcale się nie poprawia. Gdańsk w tym zestawieniu zajmuje czwarte miejsce ex aequo z Katowicami i Lublinem. Na obszarze w obrębie 10 km od centrum Gdańska jeździmy z prędkością 45 km/h.
W najnowszym rankingu niechlubna pierwsza pozycja najwolniejszego miasta przypada Warszawie. W stolicy w ciągu dnia w całym mieście średnia prędkość nie przekracza 41 km/h. Niewiele lepiej jest w Łodzi i Poznaniu - tam kierowcy jeżdżą ok. 42 km/h. Spośród wszystkich badanych miast, sytuacja wygląda najlepiej w Bydgoszczy, gdzie średnia prędkość wynosi 49 km/h.
3 km/h wolniej niż przed rokiem po Gdańsku
Niestety mimo otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą nie udało nam się poprawić wyniku sprzed roku za ten sam okres. Wtedy to kierowcy jeździli w obszarze 10 km ze średnią prędkością 48 km/h. Wynik jest bardzo zaskakujący, bowiem chociażby otwarto tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej nazywany tunelem pod Martwą Wisłą - który odkorkował m.in. Podwale Przedmiejskie, czy ul. Jana z Kolna do centrum.
Winę można próbować zrzucić na korki, które powstały w obrębie m.in. budowy Forum Gdańsk, gdzie kierowcy niejednokrotnie tracili nawet do pół godziny.
W ścisłym centrum Gdańska kierowcy jadą 35 km/h
Specjaliści z Korkowo.pl postanowili również zmierzyć średnie prędkości w centrach miast - tzn. w obszarze 2 km od centrum. Tutaj zmieniają się liderzy, a miastem z najwolniejszym śródmieściem okazuje się być Wrocław. W stolicy Śląska kierowcy jeżdżą z prędkością ok. 25 km/h w ciągu dnia.
Centrum Gdańska przejedziemy średnio z prędkością 35 km/h i jest to 2 km wolniej niż przed rokiem.
Najlepiej w tym rankingu wypadają Katowice - tam serce miasta wydaje się być najmniej zakorkowane, a samochody w ciągu dnia poruszają się ze średnią prędkością 41 km/h. W przeciwieństwie do pomiaru prędkości w całym mieście, żadne z badanych śródmieść nie osiągnęło lepszego rezultatu niż przed rokiem.
Opinie (398) 5 zablokowanych
-
2016-07-14 14:28
Trojmiasto jeden wielki korek przez caly rok
- 0 1
-
2016-07-14 14:44
Jak zwykle niepełne dane..... (2)
Jaka jest średnia dozwolona szybkość w badanym obszarze? Bo jak się okaże że 40 to cały artykuł w p...du
- 1 1
-
2016-07-14 14:59
co to znaczy średnia w twoim świecie? (1)
Na Wałach Jagiellońskich dopuszczalna jest 50, faktyczna - por zdjęcie: rano dużo niższa, w godzinach mniejszego natężenia ruchu dużo wyższa.
Jaki wniosek: albo hałas nie do wytrzymania albo korki i spaliny.
Dlatego między innymi miasto powinno stawiać na poprawę warunków poruszania się po nim inaczej niż samochodem z napędem tradycyjnym, a tranzyt wyprowadzać poza miasto.
Hybrydy jakoś ujdą, o ile nie będą jeździć powyżej 50 km/h.- 0 0
-
2016-07-14 16:09
Mam ci tłumaczyć jak obliczyć średnią? Wakacyjne korki nie są problemem, jako że tworzą je w znaczącej części turyści to nie rozlewają się na boczne drogi i da się je spokojnie ominąć chyba, że ktoś woli w kupie ze wszystkimi.
- 0 0
-
2016-07-14 15:53
Jak czytam takie rewelacje, to mnie szczery śmiech ogarnia (1)
Drogi, tunele-srele, tristary-szmistary, miliardy w błoto i w kieszeń krewnych i przyjaciół królika, a średnia prędkość jazdy po mieście spada.
Żeby nadążyć za przyrostem blachosmrodów, trzeba by całe miasto zaasfaltować i ściągnąć do tej roboty chińczyków, tylko oni umieją robić to dostatecznie szybko.
Tylko dokąd to prowadzi? Wniosek jest prosty dosłownie i w przenośni: nie tędy droga.
Cóż zamiast ?
1. Zmiana organizacji ruchu na priorytety dla komunikacji i rowerów - wliczając przystanki poruszają się z podobmą prędkością
2. Wydać te pieniądze na rozwój komunikacji miejskiej
a) tabor zwłaszcza PKMki zelektryfikowany tańszy w eksploatacji
b) rozkłady - częstsze i lepiej zsynchronizowane
c) bilety jeden wspólny na całe trójmiasto na tramwaje busy SKM i PKM i tańszy
d) czystość i bezpieczeństwo - zero zaszczanych zaprutych cuchnących lumpów i meneli
3. Parkingi droższe w strefach centralnych miast, żeby taniej było komunikacją albo rowerem
4. Jeszcze więcej dróg rowerowych, są miejsca, gdzie ich brakuje.
5. Dokończenie ramy komunikacyjnej od ETC do Drogi Zielonej i tejże do obwodnicy bo co się zaczęło, powinno się dokończyć. I to w standardzie 2-pasmowym ale jeden pas dla busów i tak w całym mieście. Wtedy komunikacja będzie sensowną alternatywą, bo narazie ja wolę albo zmoknąć na rowerze albo wziąć samochód niż wsiadać do smierdzącej drogiej i ślamazarnej komunikacji.- 1 2
-
2016-07-14 18:18
Chłopie, Gdańsk jest w czołówce miast w Polsce, jeśli chodzi o drogi rowerowe
a Ty marudzisz...
Nie narzucaj innym swojej doktryny komunikacji - od roweru hemoroidów dostaniesz prędzej niż od jazdy autem, a w taki dzień jak dziś będziesz mokry kurczak ;-)- 0 0
-
2016-07-14 16:09
bEdgodzcz LOL
- 0 0
-
2016-07-14 16:13
Oj tam korków nie widzieliście..... (2)
10 lat temu jak korek przed Gdańskiem zaczynał się pod rafinerią, a do Sopotu pod hala Oliwią to było dopiero o czym sie rozwodzić.
- 6 0
-
2016-07-14 18:15
I tu kolega ma rację!
Teraz nie ma korków - nigdzie w trójmieście. Oczywiście kolizje się zdarzają, ale poza tym....
Pięć lat temu w wakacje wyjazd z Gdańska w stronę rafinerii koło godz. 15 równał się korkiem już od Miałkiego Szlaku (sięgał nieistniejącego wówczas KFC). Teraz o korku w tym miejscu nikt nie pamięta.- 3 0
-
2016-07-14 19:10
Dokładnie tak!!!!!.
Kto pamiętam korki na starej kartuskiej, kiedy nie było AK ?
Kto pamięta korki na starym słowackiego ??
Budowanie dróg zmniejsza korki, ruch już nie będzie rósł bardziej bo kto miał by go generować. Inwestycje w infrastrukturę popłacają. Dla odmiany dzisiaj jechałem PKM-ką była cała pełna.
Czasem jadę samochodem, czasem PKM, czasem rowerem.- 2 0
-
2016-07-14 16:46
i dobrze wam tak!!A bedzie jeszce wiecej korków i nic sie niezmieni!! (1)
Bo jedyne wyjście to komunikacja miejska!!Tylko nikt nie będzie korzystał z komunikacji jeśli ma taniej autem!!
- 0 1
-
2016-07-14 18:22
Czas = pieniądz
Autem (jeśli chodzi o koszt paliwa, nie jest taniej) - sam porównaj koszty biletów miesięcznych i dojazdów dziennie po 20km (średnia odległość w dwie strony od dzielnic typu chełm, morana, orunia do centrum) autem.
Tu chodzi o czas - komunikacją miejską dojechanie do domu może zająć dwukrotnie więcej czasu niż autem (sprawdzone).- 0 0
-
2016-07-14 17:02
(2)
Powiem wam dlaczego nie widać efektu tunelu. Dane do analizy pochodzą z GPS a ten nie działa w tunelu.
- 0 0
-
2016-07-14 18:12
System nie tak głupi (1)
Wiesz, analizy nawet GPS widzą ile aut jest po obu stronach tunelu, więc mimo braku zasięgu pod ziemią/wodą komputery (nawet te w smartfonach) potrafią sobie poradzić z takim prostym obliczeniem.
Głowa do góry!- 0 0
-
2016-07-14 18:27
I eksperci Yanosika niby to ujęli? Źrodlo proszę
- 0 0
-
2016-07-14 17:34
Obwodnica obwodnicy (1)
Powinni zrobić obwodnice obwodnicy od 7 do redy w kierunku na Hel
- 0 0
-
2016-07-15 09:59
będą robić. Droga zielona to się będzie nazywać
- 0 0
-
2016-07-14 18:09
Kochani, ruszcie tyłek, a nie ładujcie fotek z okna redakcji ;-)
Ruch to zdrowie :P
- 0 0
-
2016-07-15 13:25
Zlikwidowanie linii autobusowych...
Gratuluję tym, którzy podjęli decyzję o likwidacji połączeń autobusowych "bo mamy nowe tramwaje". Gołym okiem było widać gwałtowny wzrost ilości samochodów na Kartuskiej. Paradoksalnie jedną z najgorszych decyzji była ta odnośnie 142. Teraz jeśli ktoś chce przejechać na trasie Siedlce-Niedźwiednik (lub dalej na Słowackiego) preferuje samochód. Bo przesiadka niewygodna, droga, a tramwaje notorycznie się spóźniają.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.